Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: onze dealer is trouwens Ambergen Stadskanaal erg tevreden over de service
groetjes Roelof Hofman
Antwoord: Nu 10000 km gereden. Geen problemen. Trilt niet in het stuur, alles perfect. Nog niet terug geweest naar de garage. Bijna geen olieverbruik. Wordt steeds zuiniger. Kortom: zeer tevreden
Roelof hofman
Antwoord: Trouwens goed lezen. Onze Opel was hier ook in onderhoud en die ervaring was goed. Goed lezen is soms moeilijk.
Antwoord: Zijn inmiddels al in de garage geweest en km stand van de auto is nu 15000 km. Alles nog steeds perfect. We hebben inmiddels onze Opel ook ingeruild voor een Spark LT 1.2 19 maart gehaald. We hebben nu dus twee Chevrolets. Zou hij niet bevallen koop je namelijk geen tweede en ook deze nu 1600 km mee gereden bevalt perfect.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb gisteren een Spark 1.2 gekocht. Toen we op de autobaan, kwamen maakte hij vaak een raar geluid. We hebben de garage gebeld en deze zij dat de auto eerst 3000 km moest lopen voordat dit weg was. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? De rest vindt ik het een prima auto. gr Anita
Antwoord: Wat ik wel heb bij 120 km/u is een trillend stuur wat ze maar niet weg krijgen. Er is nu een brief naar Chevrolet gestuurd. Misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem? Bij mijn dealer was er in ieder geval nog iemand die er last van had.
Antwoord: Trillend stuur hebben wij ook bij 120 km/u. Bij ons moeten al de achterschokbrekers vervangen worden volgens de dealer. Steeds raar geluid achter als je over een hobbeltje rijdt. Verder wel goed.
Antwoord: Ik heb in okt 2010 ook een spark bifuel gekocht ik heb eigenlijk dezelfde problemen.
Bij onze auto moet ook een schokbreker vervangen worden, ik denk zelfs alle twee daar wacht ik al 3 weken op.
Ik heb ook trillend stuur als ik harder dan 120 km rijd, daar is hij al twee keer voor weg geweest en het probleem is er nog. Nu moet ik de auto op 3 jan brengen dan komt er iemand van Chevrolet kijken.
Antwoord: Ik ben dus ook benieuwd. Wacht nog steeds op wat de dealer gaat doen, al een paar maanden. Ze hebben het probleem bij Chevrolet neergelegd, maar dus op heden nog geen reactie van wat er nou gaat gebeuren. Het ligt in ieder geval niet aan de wielen, want ik heb al ruim een maand stalen velgen eronder met winterbanden en heb nog steeds het probleem. Ik hoop dat ze nu eindelijk eens met een oplossing komen en dat er misschien meer mensen met het probleem op dit forum komen?
Antwoord: Goed om te horen, hou ons op de hoogte want bij ons zijn de achterschokbrekers intussen vervangen maar het geluid achter is nog niet helemaal weg. De schokbrekers moesten uit Korea komen. Duurde ongeveer twee weken.
Antwoord: Ook ik heb sinds september een Spark Bi-fuel. Bonkende geluiden bij drempels, en ook tussen de 115 en 120 km/h trillend stuur.
Antwoord: Ik heb op 29 dec geschreven over trillingen van het stuur en het bonken of klapperen van de schokbrekers. Mijn auto heeft nu 2 dagen bij de dealer gestaan ze hebben een schokbreker vervangen, maar het bonken is nog niet geheel weg. Trilingen op het stuur bij 120 km kunnen ze ook niet oplossen. Het is nu bij Chevrolet bekend die zoeken nu een oplossing. Ik ben benieuwd of ik op korte termijn er iets van hoor.
Antwoord: Vandaag met de Spark naar de garage geweest m.b.t. bonkend geluid.
Volgens de garage zijn het niet de schokbrekers.De garage heeft contact gehad met Chevrolet en deze gaven aan dat dit enkel bij het type Bi-Fuel problemen geeft. De garage begreep eruit dat het mogelijk de LPG tanks is?
Moet volgens de garage afwachten wat Chevrolet gaat doen. Ik laat in ieder geval een dossier opmaken bij mijn rechtsbijstand verzekering.
Antwoord: Ook wij hebben problemen met de schokbrekers. Oonze dealer heeft het probleem door gegeven aan de importeur, ze gaan op zoek naar zwaardere schokbrekers want die er nu onder zitten zijn te licht voor een Spark bifuel het probleem is erkend door Chrevolet.
Antwoord: Erkend door Chevrolet importeur of de dealer? Dan zullen wij ook eens actie ondernemen voor zwaardere schokbrekers, maar word de auto dan niet te stug?
Antwoord: Over dat het de LPG tank is geloof ik niet, want dat hebben ze in de garage ook gedacht. Daarom hebben ze er een schok dempend spul tussen de tank en de bodem gelegd maar het probleem blijft nog.
Het is mij wel opgevallen als er drie mensen op de achterbank zitten dat het geluid zo goed als weg is. Maar om nou altijd met drie mensen op de achterbank te rijden lijkt me wel een beetje moeilijk.
Antwoord: Bij ons hebben ze nu schokbrekers van een Aveo onder gezet. Wel een beetje raar, want de auto staat nu wat hoger op de weg. Ze hebben die spoelen van de Aveo wat ingekort. We mogen nu niet al te hard over drempels heen want anders beschadigt de wielen de auto. Heeft iemand van jullie ervaring ermee?
Wij hebben gevraagd waarom niet de orginele schokdemper/breker onder kan. Dit was de beste oplossing. Bij ons staan de wielen ook scheef, maar dat hoort zo volgens de dealer. We moeten het nu een maandje aanzien hoe het bevalt.
We hebben er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Eerst hadden we het probleem dat de motor zoveel rammelde en kraakte. Ze hebben andere olie erin gedaan en moesten het ook een maandje aanzien. Hebben jullie deze ervaringen ook?
Antwoord: Mijn auto staat nu bij de dealer voor het bonkende geluid. Brief van Chevrolet gekregen dat het probleem aan de fabrikant is doorgegeven, werkt aan een oplossing? Je mag van een nieuwe auto een goed en degelijk product verwachten zonder mankementen. Mijn rechtsbijstandverzekering zal her verder mij aan de slag gaan.
Tip: Doe aan dossiervorming en maak hier via een rechtsbijstandverzkering werk van dan sta je later sterk indien er een welles nietes verhaal zal komen.
Antwoord: Voor diegene die een trillend stuur hebben bij 110 km/u of hoger is hier misschien de oplossing, in ieder geval was het bij mij wel een oplossing. Ik ben door de dealer naar wijchense banden centrale Kees van Gent gestuurd. Die kregen het in eerste instantie ook niet weg. Totdat de monteur op het idee kwam om de wielen te balanceren zonder wielnaaf en na het balanceren hem er weer in te zetten want die heb je wel nodig.
Ik heb nu geen last meer van trillingen op het stuur. Ik hoop dat het bij jullie ook werkt. Het gaat over de chevrolet spark bifuel.
Antwoord: Ik heb ook nieuwe velgen aluminium en alles geprobeerd andere banden etc balanceren op de auto kan ook, maar wat jij hebt nog nooit gehoord. Ik ben ook radeloos. Steeds 120 km en ja hoor lichte trillingen. Was niet zo bij de orginele velgen ook 2 soorten velgen gehad en nog niet zit nog aan nieuwe banden ivm hoogte uitslag maar zit nu ook aan het idee van jou te denken. Bedankt!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS: Mijn vorige auto was een Chevrolet Matiz met 1 liter motor. 5 jaar (115.000 km!) probleemloos mee gereden. De nieuwe Spark LS heb ik pas 3 weken, maar de algehele indruk is tot nu uiterst positief. Voelt fijn aan, rijdt prima, lekker zuinig en ziet er naar mijn mening geweldig uit.
Ervaring met verkoop: Komt afspraken netjes na, zoals het hoort!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 LT: Deze week mijn eerste testrit met de Spark 1.2 gereden. Goede indruk
Daarna hele week Toyota, Citroen, Hyundai, Daewoo, Nissan, Suzuki,,etc. gereden. Weer terug naar Chevrolet en uiteindelijk na goed overwegen gekocht. Na al die testritten voelde de Chevy net zoals de eerste keer goed aan.
Antwoord: Ook ik overweeg om een Spark te kopen maar dan de bi-fuel, die eind augustus op de markt komt. Wegenbelastingvrij en rijden op LPG. Deze is er maar in een uitvoering, 1.0 LS.
Heb een proefrit gemaakt in de LE maar vond deze wel erg traag. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Antwoord: De LE heet dezelfde motorvariant de 1.0, echter gaat het vermogen nog iets omlaag i.v.m. de LPG installatie. Men geeft volgens internet aan zo'n 20%, volgens mij is het motormanagement iets aangepast.
Conclusie: ook de Bi-Fuel zal geen snelheidswonder zijn. Echter, ik heb hem wel besteld.
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een chevrolet spark L. De goedkoopste versie. Gewoon sleutel in het contact om de deur open te maken, draaien om het raam te laten zakken. In mijn ogen zelfs veiliger allemaal, maar dat is een persoonlijke mening.
De auto rijdt lekker. Hiervoor reed ik tien jaar Suzuki Alto. De Spark is vergelijkbaar al reageert ie anders dus even wennen.
Mijn eerste tank reed ie 1:17.8, niet gek. Het ziet er naar uit dat ie nu, bij de tweede tank al iets zuiniger rijdt.
Al met al een fijne, hele veilige auto.
Centrale deurvergrendeling kun je maken door je vaste medepassagier een eigensleutel zonder startonderbreker te geven
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS: Koop de luxere versie LS of LT. Voor weinig meer biedt de Chevrolet Spark een veel extra's.
Antwoord: Heb een Spark, heb ook bonken achterin. Dus ook de schokbrekers en trillingen op het stuur. Heb nieuwe velgen, alles gedaan: banden, weer nieuwe, velgen centreer ringen, etc. Denk nu dat het of schokbrekers zijn of meer aan de auto ga naar de dealer. Ben het een beetje zat.
Antwoord: Ik heb nu mijn 2e paar schokbrekers, geen resultaat. Of Engelsma en Wijnia heeft niks gedaan, of het is een ander probleem. En het trillen op het stuur is ook een probleem wat niet op te lossen is bij 120 km/u houdt wel in dat je minder benzine kwijt bent.
Antwoord: Ik heb nu 10 jaar 2 Sparkjes bifuel met alles er op en er aan en meer dan 2 ton op de teller. Nog de eerste schokbrekers en de originele uitlaat de originele koppelingsplaten. Alleen banden en remschijven vernieuwd.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LE: De Spark nu een maand in ons bezit. Als nieuw gekocht, nu 3000 km probleemloos mee gereden. We gebruiken hem als tweede auto en zijn zeer tevreden. Geen olieverbruik
5.5 liter op 100km gemiddeld. Radio, airco, etc. is perfect.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij ambergen stadskanaal, zeer goeie service. Onze opel komt er ook vandaan. Altijd goed en correct geholpen.
Ervaring met onderhoud: Onze Opel wordt hier altijd perfect onderhouden, zal bij de spark niet anders zijn.