Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb nu 3000 km gereden met een BiFuel, maar al bij 500 ontdekte ik een 'hobbel' tussen 40-60 km. Mijn garage heeft al wat dingen geprobeerd, maar niets helpt. Zouden het de schokbrekers kunnen zijn? Wat waren de symptomen bij jouw auto?
Antwoord: Ook ik rijd nu bijna 5 maanden met de Spark en vind het erg stoorend dat er bij ieder bultje of heuveltje een geklapper onder de achterkant te hooren is. Ik denk kapote schokbrekers, de dealer zegt: het zit in de construktie van de auto. Wat moet ik daar nu mee? Wie kent dit probleem? En wat is de oplossing?
Antwoord: Onze Spark heeft het zelfde probleem. Wij zitten al 5weken te wachten op schokbrekersm ze weten niet hoe lang het duurt. Ik denk dat wij ons geld terug eisen via ANWB rechtshulp
Groet, mevr Vissers
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 Bi-Fuel: Leuke auto met enkele schoonheidsfoutjes.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb inmiddels winterbanden met lichtmetalen velgen laten monteren, maar in plaats van 165 breed heb ik nu 195 er onder liggen (steek en e.t. waarde kloppen) de wegligging gaat met sprongen vooruit en het brandstofverbruik is niet hoger. Ik overweeg ook zomerbanden met deze breedte aan te schaffen.
Ervaring met Chevrolet Spark: Heeft iemand ook het probleem dat de auto slecht vooruit komt in zijn 5? Of je nu benzine of gas hebt, je voelt de motor niet reageren op het gaspedaal. Ik heb ook gereden in een Opel Agila 3-cilinder en je zou zeggen dat daar minder pit in zit, maar die rijdt zelfs beter dan onze Spark. Heb aan de dealer al gevraagd maar krijg ik geen duidelijk antwoord van. Bedankt.
Antwoord: Dat klopt wel. De Spark is niet geweldig in zijn 5. Het is meer een overdrive. Dus goed doortrekken in 4, zeker tot 3000, beter to 3500 toeren. Het koppel zit bij 400+ ps. Dat is gewoon erg hoog, maar het is dan ook een toerenmotortje!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 16v Bi-fuel: Rij nu de Spark maanden. Het verbruik valt me iets tegen, gem. 1 op 12,4. Bij gebruik snelweg kwam ik uit op 1 op 12,9. Had dit iets beter verwacht, heb rustige rijstijl en op snelweg bijna nooit boven de 100. Verder alleen maar lof.
Antwoord: Ik onderschrijf jouw bevindingen. Ik rijdt ook 8L op 100 km, wat tegenvalt omdat het gemiddeld gebruik 6,8L zou zijn. De auto rijdt heel goed. Vanaf half oktober gekocht en nu al bijna 10.000 km gereden. Het valt op dat de auto benzine verbruikt tijdens het rijden op gas want de benzinemeter zie ik dan af en toe een blokje teruglopen. Ik moet daarom elke 3 weken 10L tanken. Herkennen jullie dit?
Antwoord: Tijdens starten gebruik ik alleen benzine. Normaal na ongeveer 1,5 km schakelt hij over op gas. Als het heel koud is kan het wel 5 km duren. Dan is helaas het benzinevebruik hoger.
Antwoord: Zomers wordt het LPG verbruik aanzienlijk beter. Kan wel 15% schelen. Mijn Spark schakelt over na 1-2 km al.
Antwoord: Nu 9 maanden en 11.500 km verder is het verbruik ongeveer 1 op 13,5. Doe wel alle zuinigheids wonders om hieraan te komen, uit laten rollen voor stoplicht, afremmen op motor en dat soort zaken meer. De verbruikte benzine bij koude motor is hierin verwerkt. Helaas begint nu de lak bij de gasaansluiting weg te bladeren. Tevens vind ik dat de steenslag erg is, heb reeds al vele pitjes in de witte lak zitten op de motorkap, jammer. Ben wel nog steeds tevreden over de Spark en heb verder nog geen narigheid.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 LT: Let op. Er is een structureel probleem met de versnellingsbak van de 1.2 LT versie. Bij 105 km/uur en hoger in zijn 5e versnelling heeft 50% van deze auto's problemen. Chevrolet is nu al sinds mei 2010 bezig om het probleem te proberen op te lossen. Let hier op bij aanschaf, dat je 50% kans hebt op een goede.
Antwoord: Wat zijn de problemen dan?
Antwoord: Bodemplaat van de auto gaat trillen / resoneren. En het lijkt alsof er iets aanloopt.
Inderdaad was niet beschreven. Vooral op de bijrijders stoel en in het gaspedaal is dit duidelijk te voelen.
Antwoord: nieuwe schokbrekers er onder deze zijn niet goed
Antwoord: Nee, dat kan het niet zijn. Het is alleen in zijn 5e versnelling en tussen 105 en 120 km/uur. Wanneer ik dit in zijn 4e versnelling doe, heb ik er geen last van. Dus het moet in de versnellingsbak, aandrijving of ECU zitten.
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-fuel: Rijdt veel kilometers met deze auto. Al 2x terug voor balanceren van de wielen. Nu waarschijnlijk schokbrekers achter kapot.
Hebben 's avonds handdoek over dashboard vanwege felle verlichting net of je in een etalage zit. Op gas erg zuinig 1:14, op benzine 1:17. Erg veel herrie uit de wielkasten zijn dat de banden of slechte isolatie?