Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Mijn ervaringen met de klantenservice van Chevrolet zijn toch heel anders. Ik heb het zelfde probleem gehad en toen ik hier over belde werd dit ook meteen erkend. Meneer gaf aan dat het probleem bekend is en dat de fabrikant naar een oplossing aan het zoeken is. Uiteraard vervelend als je iets met je nieuwe auto hebt. Maar uitstekend te woord gestaan door de importeur.
C'est le ton qui fait la musique
Ervaring met Chevrolet Spark BI_Fuel: Sinds augustus in bezit en staat staat nu 21.000 km op de teller.
Problemen:
-Inhouden tussen de 3000 en 3500 toeren. Dealer heeft het probleem nog niet kunnen vinden. Maar na 1 tank op benzine te hebeben gereden lijkt het probleem opgelost.
-Achtervering bonkt. Dealer heeft het probleem nog niet kunnen vinden, maar zoals ik hier lees hebben heel veel Spark rijders dit probleem. rubbers insmeren is niet voldoende. Hopelijk gaat Chevrolet dit oplossen.
-Lak achter de tankklep bladdert af.
-1x voorlicht stuk en interieur lampje stuk.
Antwoord: Ook wij hebben problemen met onze Chevrolet. Is voor de 3e keer naar de dealer geweest voor het bonken. 1e keer rubbers vervangen, 2e keer rubbers ingevet, 3e keer rubbers juist gemonteerd. Resultaat: geen. Heb geen zin meer om naar deze dealer te gaan. Chevrolet stuurt je gewoon terug naar de dealer, helaas sorry zoek het maar uit. Ben bang dat zij het niet gaan redden op deze manier. Ik overweeg rechtshulp aan te vragen. Chevrolet moet zich schamen om te zeggen dat mensen elkaar gek maken op internet. Ik noem dat de kop in het zand steken. Het is niet anders dan het delen van de ervaringen met Chevrolet. Chevrolet is mij zwaar tegen gevallen. Dat er problemen zijn, dat kan. Maar ze ontkennen en terugsturen iedere keer naar de dealer die er een potje van maakt is geen stijl. Chevrolet behoort de dealer aan te spreken op hun ondeskundigheid!
Antwoord: Zou gezien mijn ervaring met mijn dealer Egberts Breda (zie bovenstaande post) contact opnemen met je eigen dealer en hem er van overtuigen dat het ook anders kan.
Gr Jan Verheezen
Antwoord: Bedankt voor de tip. Wij hebben de auto al ingeruild. Hebben geen vertrouwen meer in het merk Chevrolet en huidige dealer.
Succes
Antwoord: Ook wij hebben een zeer nare smaak van Chevrolet. De klantenservice van Chevrolet is zeer zeker niet klantvriendelijk. Voor ons is het de eerste en de laatste Chevrolet. Er bestaat in ieder geval geen betere reclame dan mond op mond reclame daar kan geen reclame spotje of folder tegenop.
Antwoord: Ja, er zijn wat problemen met de Spark en sommige dealers. Wij van Chevrolet Spark Fanclub kunnen met u meedenken en eventueel helpen. Zo gaan we binnenkort een onderzoek starten over het gebonk van Spark LS en Bifuel. Vind ons op Hyves voor meer info of stuur ons een email.
Arjan Swaen (oprichter van Chevrolet Spark Fanclub)
Antwoord: 18-7-2011 heb ik een Spark LS bi-fuel gekocht. Meteen gaf ik aan dat ik rechtsachter gebonk hoorde als ik door een kuiltje of zelfs maar rechts of linksaf ging. Meteen kreeg ik een nieuwe schokbreker, maar helaas het probleem bestaat nog.
Ik heb inmiddels alles wat achter aanwezig is, zoals de bank, de rugleuning, de kunstof schermen, alles staat vast en er zitten overal doeken tussen. Helaas geen enkel effect. Ik ga er speciaal op letten en dan wordt het heel storend. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds 2 maanden een leuke witte Spark Bi-fuel. ca 1800km gereden. Bevalt tot nu toe erg goed wat wegligging, gedrag en comfort betreft. Model is m.i. ook erg leuk. Moet wel flink toeren houden om mee te komen. LPG gebruik is helaas wel veel hoger dan verwacht.ca 13:1. Benz. 14:1. LPG tank kan niet meer dan 24 ltr. in omdat de vulling 80 van 30 ltr. is. Ook wordt er veel benz. gebruikt in de koude startfase. De km.prijs is dus een gemiddelde van beide brandstoffen en kan ik over een kwartaal uitrekenen. Trillen en bonken is nog niet te merken, maar de klachten zijn wel talrijk. Lijkt mij dat Chev.Nl dat spoedig moet oplossen om imagoschade te voorkomen.
Antwoord: In principe zijn het leuke autootjes met goede motoren. Ik ben het met u allen eens dat mechanisch Chevrolet niet sterk is. Er zijn veel klachten over krakende wielen en ophangingen. Ik verwacht niet dat Chevrolet zijn kop in het zand steekt voor deze problemen maar dat ze goed en vakkundig opgelost worden. Het een en ander is uiteraard afhankelijk van uw dealer. Een punt van de Spark 1.0 vind ik wel dat de auto in de 5e versnelling geen trekkracht heeft. Je moet veel toeren maken wat weer een hoger brandstofverbruik geeft. De overbrengingen zouden ze kunnen verbeteren. Qua uiterlijk ziet het er fraai uit. Nu technisch nog...
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 L: Ik heb deze auto ongeveer 3 weken. Sinds dit weekend op gas gereden (alleen snelweg). Nu is na bijna 200 km de gastank al bijna leeg, is dit herkenbaar? Kan ook nergens vinden hoeveel km je kan rijden op 1 tank gas.
Antwoord: Wij hadden hetzelfde probleem en volgens de dealer tankten wij niet goed en moesten we de knop langer inhouden die op de gaspomp zit. Maar nog steeds kunnen we niet meer dan 250 kilometer op een tank gas rijden.
Dealer heeft nu de vraag bij Chevrolet neergelegd en die gaat het weer informeren bij Chevrolet/Daewoo/GM motors in Zuid-Korea. Het blijkt een heel complex probleem te zijn.
Antwoord: Volgens mij wordt u voor het lapje gehouden. De Spark BiFuel wordt namelijk in Nederland gebouwd. In Korea hebben ze geen idee wat LPG is!
Als er al een externe partij met een antwoord kan komen, dan is het de Italiaanse maker van het gas-systeem.
Antwoord: Nee, de Chevrolet wordt niet in Italie gebouwd! De gas-installatie in uw auto komt uit Italie. Deze wordt vervolgens in Nederland ingebouwd.
Antwoord: vanmorgen met de dealer gebeld. Volgens hem ligt het nu aan ons rijgedrag. Gaspedaal geleidelijk intrappen en vroeg schakelen. Had nog geen antwoord uit Zuid Korea gehad. Maar onze buurman zegt dat ik ongeveer 400 kilometer op een tank zou moeten kunnen doen. Volgens hem heeft onze auto een gastank van 31 liter. Onze dealer gaat dit ook navragen in Zuid Korea. Volgens onze dealer wordt alleen Fiat en Alfa Romeo in Italie gebouwd en niet de Chevrolet. In ieder geval bedankt voor uw antwoord
Antwoord: Ik haal met rustig rijden (tot 3000 toeren) op snelweg wel 1:15. Je kunt max zo'n 22-23 liter tanken, dan gaat de piep en gaat-ie over naar benzine. Dus rustig aan met de toeren want boven de 3K gaan de 4 cylindertjes wat meer drinken! Het is ook winter en dan is LPG verbruik oneconomischer. Ik verwacht dat snelwegverbruik zomers tot 1:17 wel te halen is.
Antwoord: Problemen, vragen, informatie nodig van de Spark, Word nu lid van de officiele Chevrolet Spark Fanclub voor al uw vragen, toertochtjes enz.
je vind ons op hyves onder chevroletsparkclub
Antwoord: Beste meneer,
Ik raad u de Opel Agila aan. Ongeveer dezelfde prijs. Kijk maar naar de reviews bij Opel. Heb zelf in beide auto's gereden. De 3 cilinder van Opel heeft overigens veel meer pit dan de Spark. Voor hetzelfde geld heeft u overigens een Toyota Yaris cool. Hele complete auto. Over de kwaliteit hoef ik u niets uit te leggen. Zelf hebben wij helaas in 2008 ook een Chevrolet gekocht. Het is dat deze auto 3 jaar garantie heeft, maar wanneer deze daarbuiten is verkopen wij hem onmiddelijk. Het is geen duurzame auto. Succes.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: Sinds 10 dagen hebben wij onze Bifuel, rijd heerlijk in de stad al is het maar een 1 litertje. Op de buitenweg als je sneller wilt moet je even terug naar de 4 versnelling. Ik vind hem erg stil zowel stilstand als bij 120 kilometer.
Heerlijke binnenzijde en leuk stuur alleen jammer dat je het dashboordlicht niet kan dimmen. Qua brandstof nog geen oordeel.
Wel ook af en toe bij kuilen en drempels geklapper achter, daar hebben dus meer Sparks last van wat ik hier lees.
Antwoord: Ook wij hebben een Spark Bifuel sinds november 2010. Na 3000 KM bonkend geluid achter schokbrekers. Zijn terug geweest dealer NEFKENS AMERSFOORT hebben 1 nieuwe schokbreker gemonteerd probleem niet op gelost.
Tweede maal terug geweest erkenen het probleem dat de schokbrekers te licht zijn, maar hebben geen oplossing zijn met de mededeling weg gestuurd is iritant maar niet gevaarlijk.
Zijn nu 4 maanden verder en nog steeds niks gehoord wat de oplossing wordt. Dus al met al een zeer slechte zaak van zo GROTE DEALER.
Antwoord: Ook ik heb nu voor de 2 keer nieuwe schokbrekers gehad. Ben er klaar mee en ben gelukkig sinds 3 weken niet meer in het bezit van deze rammelbak.
Klantenservice Chevrolet zeer klant onvriendelijk.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb de auto nu vanaf eind november en vond al vrij snel dat de verkeersheuvels niet goed werden opgevangen. Een vreemd geluid, ook bij klinkerwegen. Blijkt dat de schokbreker kapot is. Zojuist werd ik gebeld dat de schokbrekers voor Chevrolet Spark niet leverbaar zijn. Reden onbekend. Leveringstermijn onbekend. Monteur gaf aan dat het misschien wel een fabrieksfout kan zijn.
Als je heel scherp kijkt zie je miniem dat het rechterachterwiel onderaan naar buiten gericht staat (scheef dus). En het linkervoorwiel staat ook naar buiten gericht. Je ziet dit bij het voorwiel door op grote afstand goed de lijn van het profiel te volgen. Volgens de dealer hadden ze dat allemaal en zou dat zo horen...
Antwoord: Ga je dat pikken? Volgens de wet in Nederland, kun je de koop ongedaan maken. Bel DAS rechtsbijstand en je hoort dan dat je recht hebt op een goed product. Als Chevvy dat niet kan leveren, dan product terug en iets anders. Dit is toch te gek voor een gloednieuwe auto! Heel veel Sparks hebben dit probleem en Chevrolet weet dat.
Antwoord: Mijn dealer dus na drie keer nog niet en met de mededeling dat ze het ook niet weten en het aan Ch NL voorleggen! Verder vind ik de Spark een leuke auto die aan alle eisen voldoet, behalve dat hij klappert op vluchtheuvels en schudt tussen 40-60 km/u. En... ik ben geen klager maar gewoon consument en klant van Chevrolet.
Antwoord: Geachte klagers, ik verzoek u om contact op te nemen met uw dealer. De dealer lost het gratis voor u op.
Chevrolet
Antwoord: Het is niet te hopen dat dit Chevrolet zelf is. Geachte klagers... alsof we 'lastige' klanten zijn. Sjonge,, jonge. Ik zou me doodschamen en iets melden als: "Geachte Chevrolet rijders. Inderdaad hebben wij helaas moeten concluderen dat we een fout hebben gemaakt in de keuze van de schokdempers. Excuses voor het ongemak, maar uw dealer kan dit UITERAARD kostenloos verhelpen."
Ben benieuwd of dit bij onze Spark 1.2LT die nu bij de dealer is, meteen verholpen wordt.
Antwoord: Ik twijfel er niet aan dat mijn dealer Nefkens alles probeert om het op te lossen. Zij hebben een goede reputatie. Maar het moet natuurlijk wel opgelost worden. En volgens mij kan dat wel als Chevrolet dat ook echt wil.
Antwoord: Onze dealer zegt dat ze het hebben opgelost. Wij hebben ingekorte springveren van een Aveo eronder gekregen. Maar hij kraakt nog steeds. Nu gaan ze rubbers invetten. Eigenlijk heb ik er geen vertrouwen meer in.
Antwoord: Heheh, wij hebben hetzelfde verhaal. Chevrolet ging ook iets doen, wisten niet wat, maar het zou opgelost worden. Auto gehaald en ze hadden de ECU opnieuw geprogrammeerd. Maar het probleem was er nog. Sjonge jonge. Ze weten veel van techniek af. Zit zelf in de ICT. Als je dit in ons vak doet: Hadden we nu al sinds mei 2010 NIET kunnen typen op dit forum hehehehhehe.
Antwoord: Ben gebeld door mijn dealer moet a.s. maandag mijn spark brengen dan komen er 2 mensen van Chevrolet het trilprobleem oplossen als ik vraag wat ze dan gaan doen dan weet mijn dealer het niet ik ben benieuwd, zodra ik wat weet laat ik het jullie weten.
Antwoord: Maar wat gaan ze nu verder doen met jou probleem? Want je hebt er nog steeds last van, dus wat hebben ze gezegd wat ze er aan gaan doen? Misschien moeten we anders de handen ineen slaan en de rechtshulp inschakelen van de ANWB?
Antwoord: We zijn er klaar mee. Of een nieuwe Spark 1.2 LT gelijk aan onze versie, dus ook 2011 model. Of ons geld terug. Ben benieuwd. Hopelijk deze week meer nieuws. Bizar gewoon hoe dit loopt.
Antwoord: Inderdaad na navraag gaan ze dus de ecu opnieuw programmeren, dus ik ben benieuwd. Ik heb wel gezegd dat ik nu dus op winterbanden rijd met dikkere banden dan de sportieve platte zomerbanden en dat die winterbanden het trillen minder doorgeven dan de zomerbanden. Anders die andere tip van het forum ,om dus de wielen zonder wielnaaf te balanceren en achteraf weer erop te zetten gaan doen, ik hoop dat we er wel uitkomen. Pas een half jaar ermee bezig.
Antwoord: Na zelf weer de dealer bellen hebben we eindelijk bericht over de gastank. Alvorens we LPG gaan tanken moeten we onze mobiele telefoons uitschakelen. Het is namelijk heel gevaarlijk omdat de straling van de telefoon hele kleine vonkjes geven met een hele hoge uppilikwentie of zoiets. Nu we dat doen kunnen we niet echt merken dat de auto meer kilometers kan maken op de tank. Mijn buurman zegt dat er gewoon niet meer LPG in kan. Het technisch verhaal van de dealer begrijp ik ook niet. Vind u het goed als ik geen lid van de fanclub word?
Ervaring met Chevrolet Spark LS BiFuel: Geweldige auto, een genot om in te rijden. Erg stil ook bij 120-130km per uur. Ik heb de auto nu 3 maanden en ga al naar de 13.000 km. Het verbruik valt tegen, rond de 1 op 12. Daarnaast elke 3-4 weken een halve tank benzine en dat had ik niet gedacht. Maar goed, ik rijd ook 1.000 km per week, louter prive.
Auto is heerlijk comfortabel en de motor zeer aangenaam stil. Kan ook in het verkeer goed meekomen. Een aanrader. Ik mis mijn 7p mpv helemaal niet!
Ervaring met Chevrolet Spark: Heb mijn Spark bifuel sinds september 2010
en had ook problemen met trilling op het stuur bij ongeveer 120 km per uur, ben terug gegaan naar mijn dealer Egberts in Breda en het probleem werd gelijk opgelost door de wielen uit te ballanceren.
Na ongeveer 3000 km begon ook mijn vering te bonken bij kleine drempeltjes ik had het idee dat de vering niet snel genoeg terug veerde na een hobbeltje en daardoor de klap gaf.
Heb wederom contact opgenomen met mijn dealer en die wist al van het bestaan van de klacht, en ik kon gelijk een afspraak maken voor het vervangen van mijn achterschokdempers, en dat is dus gisteren gebeurd naar volle tevredenheid.
Had vantevoren nog wel contact gehad met chevrolet nederland maar werd daar zeer nors behandeld door de klanten dienst en na veel vragen werd er wel gezegd dat het waarschijnlijk wel een te licht bemeten schokdemper zou zijn maar hij kon geen diagnose stellen en alle klachten op internet deed hij af als een soort van elkaar gek te maken, terwijl bij de dealer het al wel bekend was en deze de schokdempers dus wel als garantie hebben vervangen.
Gr Jan