Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wanneer u klachten over uw Chevrolet hebt, laat het uw dealer weten. Niemand heeft er iets aan wanneer alleen maar op deze site negatief gereageerd word. Chevrolet brengt geen auto op de markt vol met gebreken. De Spark is een hele deugdzame auto vol met de nieuwste technieken en is zeer vooruitstrevend geschikt voor iedere beurs.
Antwoord: Alhoewel ikzelf zeer positief ben over mijn nieuwe Spark, zie ik niet in waarom er hier geen negatieve reakties op de auto zouden mogen worden gegeven... Zowel positieve als negatieve ervaringen mogen belicht worden, lijkt mij, toch?
Antwoord: Heb je de Spark al op andere banden staan? En zo ja welke maat? Ik heb nl nog banden van 185/55 R15 en wil die erop zetten.
Antwoord: Ik heb de 1.2 versie maar het verbruik wordt steeds beter (momenteel 1 op 18).
Ervaring met Chevrolet Spark Bi fuel: We hebben vandaag onze Chevrolet Spark bifuel opgehaald; een heerlijke auto die lekker rijdt en er mooi uitziet. Misschien mocht hij wel wat sportiever reageren maar dat hoeft niet perse wij zijn er tot nu toe erg tevreden over!
We hebben een mmoie zwarte met zwarte velgen en bredere banden stootstrips op de deuren en een kortere antenne. We hebben al veel bekijks op een positieve manier.
Antwoord: volgens mij ben jij gewoon een verkapte dealer die alle negatieve erfaringen een beetje wil vergoeilijken..... Veel bekijks....
Antwoord: Sorry, mag je ook al geen eerlijke ervaring meer schrijven? De auto bevalt echt goed. Wij hebben er ondertussen 500 km mee gereden en de auto bevalt me echt goed.
En ik ben geen geen verkapte dealer, maar gewoon een enthousiaste eigenaar van een Chevrolet Spark.
Antwoord: Beste mensen, koop gewoon een Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107 als je goedkoop wil rijden. Dan krijg je tenminste een goede auto voor je centjes. Geen wegenbelasting en ruim 1 op 20.
Antwoord: Ik heb een 107, helaas kan ik niet zeggen dat ie 1 op 20 rijdt, daar had ik hem ook wel een beetje voor gekocht (in 2007) maar dat haalt ie niet. Als ik er heel goed op let en zuinig rijd, dan haalt de 107 net geen 1 op 18, is nog zuinig maar niet dat wat beloofd wordt.
Ervaring met Chevrolet Spark Bi fuel: Jammer genoeg heeft ook mijn Spark allerlei gedonder. Achterveren, wielen die niet te balanceren zijn, onstabiliteit.
Ervaring met verkoop: Verkopen is geen kunst! Service, garantie en onderhoud, dat moeten ze bij Chevrolet nog leren. Ik zou zeggen... terug naar Amerika en opnieuw les krijgen in onderhoud, ontwerp en service.
Antwoord: Over onstabiel geproken: de mijne (BiFuel) gaat zwabberen bij het minste zuchtje wind. Banden maken voortdurend een zacht donderachtig geluid. En elke tegenligger die sneller rijdt dan 80 duwt mijn wagentje opzij. Spark weegt bijna 100 kg meer dan mijn oude Micra en die had nooit geen last van de wind.
En de radio-ontvangst van goede zenders is vaak onstabiel en geluid vervormt als de stereo ontvangst wegvalt.
Heb de auto een maand, 2000km
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0le: We hebben de Spark vanaf november nieuwt gekocht. Na 2 maanden hoorden we een rommelig geluid. Naar de dealer geweest. Hij keek er nog niet naar, ze wisten het al: schokbreekers. Ze weten niet hoe lang het duurt, ook Chervolet niet. Ik wil mijn geld terug. Ben geweest, ze hebben geen goed alternatief dus gaan we een brief sturen. De auto wordt gewoon verkocht zonder dat ze de klacht melden.
Antwoord: Op dit moment zijn er vernieuwde schokbrekers leverbaar. Gewoon goed communiceren met de dealer. Geld terug krijgen vind ik heel knap als het je lukt.
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-Fuel: Ik heb de Spark Bi-Fuel nu van 24 november 2010. Ik heb 1000 km op benzine gereden omdat ik korte afstanden rijd. Ik ben toen over gegaan op LPG. Als ik de auto start, wil hij niet altijd over gaan op LPG. Dan gaat het rode lamje knipperen, wordt niet groen en hij begint te pieppen (hetzelfde signaal als de tank leeg is). Ook bij een volle tank.
Ze hebben de drukregelaar al vervangen maar niks helpt. Morgen, 8 maart 2011 gaat de technischedienst van Chevrolet er zelf naar kijken. Zij er nog meer mensen met dit probleem?
Antwoord: Ze hebben de verdamper vervangen en tot nu toe is het opgelost.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS Bifuel: Trillen in stuur bij 120 km/u, daarboven is het weg. Vanaf 130 is de auto zelfs heel stil en reageert snel op het gaspedaal.
Naar rechts trekken op de snelweg. Dealer heeft laten uitlijnen. Geen verbetering. Dealer vindt het niet de moeite. Vreemd, ik wel.
Verre van zuinig, maar door de gasprijs is het uitverkoop. Kost bijna niks in vergelijk met benzine. Qua rijgenot is de Spark super en luxe. Vooral op de duitse snelweg boven de 130. Optrekken bij stoplichten of oprit snelweg is een crime. Je moet erg veel gas geven om mee te komen. De Spark is zo stil dat je bij het optrekken schrikt als je de motor hoort brullen.
Verder vind ik de Spark veel luxer en fijner rijden dan alle andere kleine auto's. Hij lijkt en is ook veel groter en massiever dan de andere kleintjes.
Antwoord: Bij mij gaven ze als oplossing: de druk in de band (aan de trekkende kant) een paar tikjes omlaag en allles is opgelost. Zeer technisch, vol bewondering!
Antwoord: Bedoel je alle 2 de rechterbanden in mijn geval?
Antwoord: Probleem met naar rechts trekken is voorbij. Gewoon 2.0 bar links voor en achter en 2.2 bar rechts voor en achter. Geweldige oplossing. Niet ideaal, maar het werkt. Volgend probleem was 2 keer motormanagement lampje aan, nadat ik vrachtwagens inhaalde en ik voelde dat de motor zich verslikte afentoe. Vond dit geen ramp, maar de garage heeft de ecu opnieuw geprogrammeerd en een hoop stekkers opnieuw af en aangesloten. Wat een verschil, het is alsof ik minimaal 10 pk erbij heb, de bi-fuel reageert veel en veel feller op het gas en ik hou het verkeer makkelijk bij bij ongeveer 3000 toeren. Ben zelfs niet meer bang om links bij de stoplichten te staan. Ik snap niet dat een software update zo'n groot verschil kan maken. Heb dr weer helemaal lol in. Ik weet niet hoe de fabriek alles programmeert, maar het verschil na de update is wel erg groot.
Antwoord: Beste Emile Knol,
Is bij jou het probleem inmiddels verholpen? Mijn Chevrolet Spark heeft namelijk dezelfde verschijnselen.
Is door dezelfde garage daarna ook door een extern bedrijf gecontroleerd, met dezelfde uitslag. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, want ik ga volgende week namelijk bij de garage langs want mijn auto valt nu nog onder de fabrieksgarantie.
Mvg,
Berdien Huijgen
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-fuel: Niet kopen deze auto. Chevrolet geeft NIET thuis bij problemen. De Spark is over een paar onverkoopbaar!
Antwoord: Mijn Spark gaat naar de dealer. Dan worden de rubbers omgedraaid van de schokbrekers volgens opgave van Chevrolet. Of dat de oplosing is weet niemand, ik denk van niet.
groeten P. Copal...ps..garantie is garantie..
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 lt: Rijdt heerlijk soepel, geen kleine auto gevoel. Alleen brandstofverbruik iets te hoog: 7 l op 100 km.
Neem lichtmetalen velgen, als het kan met 185-banden, oogt volwassener. Nog geen problemen gehad na 7000 km.