24 januari 2018
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 30 december 2010

UitvoeringBifuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km
DealerVan der Molen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor7
  
  

, datum: 30 december 2010

Ervaring met auto: Ik heb inmiddels winterbanden met lichtmetalen velgen laten monteren, maar in plaats van 165 breed heb ik nu 195 er onder liggen (steek en e.t. waarde kloppen) de wegligging gaat met sprongen vooruit en het brandstofverbruik is niet hoger. Ik overweeg ook zomerbanden met deze breedte aan te schaffen.


Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 16 december 2010

Ervaring met auto: Heeft iemand ook het probleem dat de auto slecht vooruit komt in zijn 5? Of je nu benzine of gas hebt, je voelt de motor niet reageren op het gaspedaal. Ik heb ook gereden in een Opel Agila 3-cilinder en je zou zeggen dat daar minder pit in zit, maar die rijdt zelfs beter dan onze Spark. Heb aan de dealer al gevraagd maar krijg ik geen duidelijk antwoord van. Bedankt.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Janzwart, datum: 18 januari 2011

Antwoord: Dat klopt wel. De Spark is niet geweldig in zijn 5. Het is meer een overdrive. Dus goed doortrekken in 4, zeker tot 3000, beter to 3500 toeren. Het koppel zit bij 400+ ps. Dat is gewoon erg hoog, maar het is dan ook een toerenmotortje!

  

, datum: 26 november 2010

Ervaring met auto: Rij nu de Spark maanden. Het verbruik valt me iets tegen, gem. 1 op 12,4. Bij gebruik snelweg kwam ik uit op 1 op 12,9. Had dit iets beter verwacht, heb rustige rijstijl en op snelweg bijna nooit boven de 100. Verder alleen maar lof.

Uitvoering1.0 16v Bi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand3.225 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: G. Straatsma, datum: 15 december 2010

Antwoord: Ik onderschrijf jouw bevindingen. Ik rijdt ook 8L op 100 km, wat tegenvalt omdat het gemiddeld gebruik 6,8L zou zijn. De auto rijdt heel goed. Vanaf half oktober gekocht en nu al bijna 10.000 km gereden. Het valt op dat de auto benzine verbruikt tijdens het rijden op gas want de benzinemeter zie ik dan af en toe een blokje teruglopen. Ik moet daarom elke 3 weken 10L tanken. Herkennen jullie dit?

 
Reactie van: Hans. Petra, datum: 30 december 2010

Antwoord: Tijdens starten gebruik ik alleen benzine. Normaal na ongeveer 1,5 km schakelt hij over op gas. Als het heel koud is kan het wel 5 km duren. Dan is helaas het benzinevebruik hoger.

 
Reactie van: Janzwart, datum: 18 januari 2011

Antwoord: Zomers wordt het LPG verbruik aanzienlijk beter. Kan wel 15% schelen. Mijn Spark schakelt over na 1-2 km al.

 
Reactie van: Terrein49, datum: 20 juni 2011

Antwoord: Nu 9 maanden en 11.500 km verder is het verbruik ongeveer 1 op 13,5. Doe wel alle zuinigheids wonders om hieraan te komen, uit laten rollen voor stoplicht, afremmen op motor en dat soort zaken meer. De verbruikte benzine bij koude motor is hierin verwerkt. Helaas begint nu de lak bij de gasaansluiting weg te bladeren. Tevens vind ik dat de steenslag erg is, heb reeds al vele pitjes in de witte lak zitten op de motorkap, jammer. Ben wel nog steeds tevreden over de Spark en heb verder nog geen narigheid.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 1 november 2010

Ervaring met auto: Let op. Er is een structureel probleem met de versnellingsbak van de 1.2 LT versie. Bij 105 km/uur en hoger in zijn 5e versnelling heeft 50% van deze auto's problemen. Chevrolet is nu al sinds mei 2010 bezig om het probleem te proberen op te lossen. Let hier op bij aanschaf, dat je 50% kans hebt op een goede.

Uitvoering1.2 LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand300 km
Dealer Henri Nefkens

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: R. Gortworst, datum: 4 december 2010

Antwoord: Wat zijn de problemen dan?

 
Reactie van: Problemcar, datum: 15 januari 2011

Antwoord: Bodemplaat van de auto gaat trillen / resoneren. En het lijkt alsof er iets aanloopt.
Inderdaad was niet beschreven. Vooral op de bijrijders stoel en in het gaspedaal is dit duidelijk te voelen.

 
Reactie van: Wfrieswijk, datum: 28 januari 2011

Antwoord: nieuwe schokbrekers er onder deze zijn niet goed

 
Reactie van: Problemcar, datum: 28 januari 2011

Antwoord: Nee, dat kan het niet zijn. Het is alleen in zijn 5e versnelling en tussen 105 en 120 km/uur. Wanneer ik dit in zijn 4e versnelling doe, heb ik er geen last van. Dus het moet in de versnellingsbak, aandrijving of ECU zitten.

  

, datum: 22 september 2010

Ervaring met auto: De Spark nu een maand in ons bezit. Als nieuw gekocht, nu 3000 km probleemloos mee gereden. We gebruiken hem als tweede auto en zijn zeer tevreden. Geen olieverbruik
5.5 liter op 100km gemiddeld. Radio, airco, etc. is perfect.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Onze Opel wordt hier altijd perfect onderhouden, zal bij de spark niet anders zijn.

Ervaring met verkoop: Gekocht bij ambergen stadskanaal, zeer goeie service. Onze opel komt er ook vandaan. Altijd goed en correct geholpen.

Uitvoering 1.0 LE
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Roelofhofman, datum: 23 september 2010

Antwoord: onze dealer is trouwens Ambergen Stadskanaal erg tevreden over de service
groetjes Roelof Hofman

 
Reactie van: Roelofhofman, datum: 5 februari 2011

Antwoord: Nu 10000 km gereden. Geen problemen. Trilt niet in het stuur, alles perfect. Nog niet terug geweest naar de garage. Bijna geen olieverbruik. Wordt steeds zuiniger. Kortom: zeer tevreden
Roelof hofman

 
Reactie van: Roelofhofman, datum: 10 april 2011

Antwoord: Trouwens goed lezen. Onze Opel was hier ook in onderhoud en die ervaring was goed. Goed lezen is soms moeilijk.

 
Reactie van: Roelofhofman, datum: 10 april 2011

Antwoord: Zijn inmiddels al in de garage geweest en km stand van de auto is nu 15000 km. Alles nog steeds perfect. We hebben inmiddels onze Opel ook ingeruild voor een Spark LT 1.2 19 maart gehaald. We hebben nu dus twee Chevrolets. Zou hij niet bevallen koop je namelijk geen tweede en ook deze nu 1600 km mee gereden bevalt perfect.

  

, datum: 5 augustus 2010

Ervaring met auto: Ik heb gisteren een Spark 1.2 gekocht. Toen we op de autobaan, kwamen maakte hij vaak een raar geluid. We hebben de garage gebeld en deze zij dat de auto eerst 3000 km moest lopen voordat dit weg was. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? De rest vindt ik het een prima auto. gr Anita


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: R. Gortworst, datum: 25 oktober 2010

Antwoord: Wat ik wel heb bij 120 km/u is een trillend stuur wat ze maar niet weg krijgen. Er is nu een brief naar Chevrolet gestuurd. Misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem? Bij mijn dealer was er in ieder geval nog iemand die er last van had.

 
Reactie van: Hans, datum: 16 december 2010

Antwoord: Trillend stuur hebben wij ook bij 120 km/u. Bij ons moeten al de achterschokbrekers vervangen worden volgens de dealer. Steeds raar geluid achter als je over een hobbeltje rijdt. Verder wel goed.

 
Reactie van: Jgw. Empel, datum: 29 december 2010

Antwoord: Ik heb in okt 2010 ook een spark bifuel gekocht ik heb eigenlijk dezelfde problemen.
Bij onze auto moet ook een schokbreker vervangen worden, ik denk zelfs alle twee daar wacht ik al 3 weken op.
Ik heb ook trillend stuur als ik harder dan 120 km rijd, daar is hij al twee keer voor weg geweest en het probleem is er nog. Nu moet ik de auto op 3 jan brengen dan komt er iemand van Chevrolet kijken.

 
Reactie van: R. Gortworst, datum: 29 december 2010

Antwoord: Ik ben dus ook benieuwd. Wacht nog steeds op wat de dealer gaat doen, al een paar maanden. Ze hebben het probleem bij Chevrolet neergelegd, maar dus op heden nog geen reactie van wat er nou gaat gebeuren. Het ligt in ieder geval niet aan de wielen, want ik heb al ruim een maand stalen velgen eronder met winterbanden en heb nog steeds het probleem. Ik hoop dat ze nu eindelijk eens met een oplossing komen en dat er misschien meer mensen met het probleem op dit forum komen?

 
Reactie van: Hans, datum: 29 december 2010

Antwoord: Goed om te horen, hou ons op de hoogte want bij ons zijn de achterschokbrekers intussen vervangen maar het geluid achter is nog niet helemaal weg. De schokbrekers moesten uit Korea komen. Duurde ongeveer twee weken.

 
Reactie van: G. Schoots, datum: 4 januari 2011

Antwoord: Ook ik heb sinds september een Spark Bi-fuel. Bonkende geluiden bij drempels, en ook tussen de 115 en 120 km/h trillend stuur.

 
Reactie van: Jgw. Empel, datum: 5 januari 2011

Antwoord: Ik heb op 29 dec geschreven over trillingen van het stuur en het bonken of klapperen van de schokbrekers. Mijn auto heeft nu 2 dagen bij de dealer gestaan ze hebben een schokbreker vervangen, maar het bonken is nog niet geheel weg. Trilingen op het stuur bij 120 km kunnen ze ook niet oplossen. Het is nu bij Chevrolet bekend die zoeken nu een oplossing. Ik ben benieuwd of ik op korte termijn er iets van hoor.

 
Reactie van: G. Schoots, datum: 6 januari 2011

Antwoord: Vandaag met de Spark naar de garage geweest m.b.t. bonkend geluid.
Volgens de garage zijn het niet de schokbrekers.De garage heeft contact gehad met Chevrolet en deze gaven aan dat dit enkel bij het type Bi-Fuel problemen geeft. De garage begreep eruit dat het mogelijk de LPG tanks is?
Moet volgens de garage afwachten wat Chevrolet gaat doen. Ik laat in ieder geval een dossier opmaken bij mijn rechtsbijstand verzekering.

 
Reactie van: Chris. Arntz, datum: 7 januari 2011

Antwoord: Ook wij hebben problemen met de schokbrekers. Oonze dealer heeft het probleem door gegeven aan de importeur, ze gaan op zoek naar zwaardere schokbrekers want die er nu onder zitten zijn te licht voor een Spark bifuel het probleem is erkend door Chrevolet.

 
Reactie van: Hans, datum: 8 januari 2011

Antwoord: Erkend door Chevrolet importeur of de dealer? Dan zullen wij ook eens actie ondernemen voor zwaardere schokbrekers, maar word de auto dan niet te stug?

 
Reactie van: Jgw. Empel, datum: 8 januari 2011

Antwoord: Over dat het de LPG tank is geloof ik niet, want dat hebben ze in de garage ook gedacht. Daarom hebben ze er een schok dempend spul tussen de tank en de bodem gelegd maar het probleem blijft nog.
Het is mij wel opgevallen als er drie mensen op de achterbank zitten dat het geluid zo goed als weg is. Maar om nou altijd met drie mensen op de achterbank te rijden lijkt me wel een beetje moeilijk.

 
Reactie van: Ted, datum: 22 januari 2011

Antwoord: Bij ons hebben ze nu schokbrekers van een Aveo onder gezet. Wel een beetje raar, want de auto staat nu wat hoger op de weg. Ze hebben die spoelen van de Aveo wat ingekort. We mogen nu niet al te hard over drempels heen want anders beschadigt de wielen de auto. Heeft iemand van jullie ervaring ermee?
Wij hebben gevraagd waarom niet de orginele schokdemper/breker onder kan. Dit was de beste oplossing. Bij ons staan de wielen ook scheef, maar dat hoort zo volgens de dealer. We moeten het nu een maandje aanzien hoe het bevalt.
We hebben er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Eerst hadden we het probleem dat de motor zoveel rammelde en kraakte. Ze hebben andere olie erin gedaan en moesten het ook een maandje aanzien. Hebben jullie deze ervaringen ook?

 
Reactie van: G. Schoots, datum: 30 januari 2011

Antwoord: Mijn auto staat nu bij de dealer voor het bonkende geluid. Brief van Chevrolet gekregen dat het probleem aan de fabrikant is doorgegeven, werkt aan een oplossing? Je mag van een nieuwe auto een goed en degelijk product verwachten zonder mankementen. Mijn rechtsbijstandverzekering zal her verder mij aan de slag gaan.

Tip: Doe aan dossiervorming en maak hier via een rechtsbijstandverzkering werk van dan sta je later sterk indien er een welles nietes verhaal zal komen.

 
Reactie van: Jgw. Empel, datum: 1 februari 2011

Antwoord: Voor diegene die een trillend stuur hebben bij 110 km/u of hoger is hier misschien de oplossing, in ieder geval was het bij mij wel een oplossing. Ik ben door de dealer naar wijchense banden centrale Kees van Gent gestuurd. Die kregen het in eerste instantie ook niet weg. Totdat de monteur op het idee kwam om de wielen te balanceren zonder wielnaaf en na het balanceren hem er weer in te zetten want die heb je wel nodig.
Ik heb nu geen last meer van trillingen op het stuur. Ik hoop dat het bij jullie ook werkt. Het gaat over de chevrolet spark bifuel.

 
Reactie van: Wfrieswijk, datum: 18 juli 2011

Antwoord: Ik heb ook nieuwe velgen aluminium en alles geprobeerd andere banden etc balanceren op de auto kan ook, maar wat jij hebt nog nooit gehoord. Ik ben ook radeloos. Steeds 120 km en ja hoor lichte trillingen. Was niet zo bij de orginele velgen ook 2 soorten velgen gehad en nog niet zit nog aan nieuwe banden ivm hoogte uitslag maar zit nu ook aan het idee van jou te denken. Bedankt!

  

Op zoek naar meer Chevrolet Spark?

Bezoek ook het forum in:


 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »