Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Overweeg eens je auto (motor) te laten tunen.
Je zult merken dat je gewoon mee kan komen ook in 4e en 5e versnelling.
Verbruik zal zeker niet stijgen.
Ik spreek uit ervaring, inmiddels 6 maand deze auto en na aankoop gelijk laten chiptunen.
Antwoord: Kosten 299 euro. De tuning is niet te traceren, dus garantie niet in gevaar.
ATM in Eemnes heeft mijn auto getuned.
Duur ongeveer 2 uur.
Mijn auto is ook een bifuel.
Met name in lagere toerental is meer trekkracht voor handen.
Heb tot 160 km snelheid gemaakt daarna gestopt, vond dit goed genoeg.
Antwoord: kun je hier meer over vertellen. Zoals prijs ,waar enz. Ik heb de bifuel. Garantie zal dan wel vervallen of?
Antwoord: Bedankt voor je snelle reactie. Maar jij hebt geen bewijs van de vermogenswinst op papier? ATM zegt dat ik 13Pk en 15Nm meer zou krijgen voor 349 euro incl dyno maar ik vind de vermogenstoename aan de hoge kant voor een standaard benzine motor. Wat vinden jullie hiervan?
Antwoord: Ik twijfel ook om mijn Spark te chippen bij ATM. Krijg je ook een before en after uitdraai? Het gaat om de 1.2 versie. Verbruik momenteel is 1 op 18 maar dat komt metname omdat ik een cold air intake ingebouwd heb.
Antwoord: Ik zou zeggen, neem contakt met ATM in Eemnes, op. Ik was er klant en had die mogelijkheid wel. De kosten hiervoor komen er dan nog bij.
De auto heeft beduidend meer koppel gekregen (en pk's) en dat kan ik duidelijk merken.
Een beslissing om het wel of niet te doen is voor iedereen voor zichzelf.
Antwoord: Ik heb geen meting op papier. Maar dat heb ik ook niet nodig. Mijn rijervaring voor en na tuning zegt me geoeg. Ik kon te allen tijde de meting alsnog laten verrichten. Maar ben zo tevreden dat ik die meting niet nodig vind.
Ik zal voor de aardigheid eens een 0-100 km meting doen en kijken wat het sneller is dan fabrieksopgave.
Veel succes met je keuze.
Antwoord: Heb inmiddels gemeten en kom op rond de 14 seconden. Dit 1,5 sec sneller dan fabrieksopgave.
Antwoord: Dat is toch netjes. Ik zit rond de 10,5 seconde. Ik heb de auto gechiped met dyno en ik kwam uit op 90pk en 122Nm.
Antwoord: Ik heb de cold air intake gekocht in Amerika. Hij wordt special voor de Spark gemaakt op bestelling. Versturen duurt dus best lang omdat de band pas weer gaat rollen als er een bestelling binnen komt.
De intake komt bij koreanautoimports vandaan. Om te installeren moet je halve auto uit elkaar. Maar als je in de buurt van Rotterdam woont dan zou ik wel kunnen helpen.
Gr, Pascal
Antwoord: Watvoor en hoe heb je die cold air intake ingebouwd?
Ben benieuwd.
Antwoord: Volgens de dyno 3pk :) maar de auto is zuiniger geworden door de CAI en het maakt een leuk geluid. Je wielkast moeten eruit en je oude filterbehuizing.
In eerste instantie reed mijn LT 1 op 15. Na de CAI 1 op 16 en nu met BP ultimate 1 op 17.5
Antwoord: Halve auto uit elkaar, dat is niet niks. En wat heb ik dan bereikt met zo'n cold air intake?
Antwoord: Bij normaal gebruik zit ik op 1 op 14,7 ltr lpg.
Als ik sportief rijd kom ik op 1 op 13,3 ltr lpg
Dit na 12.200 km. blijft steeds zo.
Ik ben er tevreden over. Laat jij je meting ook weten hier?.
Antwoord: Ik heb mijnBifuel ook laten chiptunen. Gedaan door Vtune in Huizen voor 250 euro. Geeft toch net even een stukje meer rijplezier. Ben benieuwd wat er met het verbruik gaat gebeuren.
Antwoord: Ik vind het prachtig die zuinige geluiden te horen, echter ik kom niet verder dan 1 op 13 a 13,5. En dan moet ik toch echt alles uit de kast halen, lang uit laten rollen, rustig optrekken enzo. Ik rijd toch best vrij rustig. Bij een wat sportievere rijstijl ga ik al snel naar 1 op 11.
Ik rijd gemiddeld 75% van de kilometers snelweg, rest stad. De stand is nu 11800. Helaas begint de lak bij de vulnippel eraf te bladeren inclusief grondlak, je ziet direkt het blanke metaal.
Garage JAVE Almere heeft nog niet gereageerd op mijn e-mail van een week geleden. Wordt tijd voor en bezoek.
Antwoord: Met de LPG versie heb ik geen ervaring (wel de 1.2LT). Maar afgelopen weekend was ik in de ardennen en daar heb ik zelf 1 op 21,5 gereden. Of het het chippen of de luchtfilter of de benzine is mag Joost weten. Bij de 105km verdween pas mijn eerste streepje en de computer gaf aan nog 655 tot de pomp.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: Slechte schokbrekers en problemen met nieuwe aluminium velgen, trilt in stuur.
Antwoord: Heb ik ook. Boven de 105, zo vanaf 110-120 lijkt het stuur wel een soort handmassage-apparaat! Heb de wielen al 4x uit laten balanceren en ook andere velgen erop (LMV 15 inch) . het helpt niks. Leuke auto, maar dit is echt een probleem en het gaat er NIET uit... HELP!!
Antwoord: Bij mij was het grootste probleem naar rechts trekken en trillen in stuur vanaf 120 tot 130 km/u. Na uitlijnen geen verschil. Het naar rechts trekken losten we een beetje op door verschillende bandenspanning. Nu zijn de wielen voor uitgebalanceerd en gewisseld. Probleem met trillen is helemaal weg en het naar rechts trekken ook (dit zou niets te maken hebben met het uitbalanceren). Bandenspanning is nu hetzelfde. Sta er versteld van.
Antwoord: Had ik ook! De oplossing ligt in centreerringen!
Ervaring met Chevrolet Spark: Wie heeft er nog meer problemen met de lak van de Spark?
Ik heb zelf een zwarte Spark en op het eerste gezicht niks aan te zien. Tot dat de zon schijnt. Dan zitte er onder de lak flinke krassen, zijkanten / achterkant / motorkap.
Ondertussen ben ik nu al 2 maanden bezig met de dealer hoe ze dit gaan oplossen? Kreeg te horen dat Chevrolet Nederland erbij komt maar ben nu al 2 maanden bezig om een afspraak te maken. Maar dit schijnt niet te lukken. Heb er weinig vertrouwen meer in...
Antwoord: Klinkt als zogenaamde halo's. Deze krijg je door open verkeerde manier te poetsen.
weet niet hoe je dit wegkrijgt... vraag eens na bij een schadeherstel bedrijf.
Ervaring met Chevrolet Spark BiFuel: Ik rijd sinds oktober behoorlijk tevreden in de BiFuel en sta nu op 15000 km.
Volgens de specificaties tijd voor zijn 1e beurt, heb om de afspraak te maken de dealer gebeld. Tevens gevraagd wat er voor deze beurt gerekend wordt, mij werd verteld dat deze op 350 euro kwam. Even gevraagd of hij dat wilde herhalen, mij was namelijk tijdens de onderhandelingen verteld dat deze op 175 euro uitkwam (gelijk aan de benziene versie). Toen ik om uitleg vroeg, werd mij medegedeeld dat het verschil veroorzaakt werd door een aanvullende onderhoudsinstructie van Chevrolet. De klepspeling dient bij iedere beurt gecontroleerd te worden wat een meerprijs veroorzaakt van 175 euro. Ik heb dit niet geaccepteerd en kreeg na veel aandringen de beurt voor 175 euro. Ook bij de volgende beurt ben ik niet van plan deze meerprijs te betalen, het voordeel van op gas rijden is dan helemaal weg. Waarschuwing voor nieuwe kopers, vraag op papier de onderhoudsprijzen!
Ervaring met verkoop: Vraag de onderhoudsprijzen en als deze gelijk zijn aan de benzine, direct een ondertekende bevestiging vragen.
Antwoord: Bij mijn eerste beurt was ik 165 euro kwijt. Wat een prijs verschil! Binnenkort voor de 30.000 beurt dan zal ik het ook even navragen.
Antwoord: Wij waren rond de 400 euro kwijt. Remmen moesten worden bijgesteld en schoongemaakt worden. Ik dacht dat het garantie was... Vanaf het begin liepen ze al aan en hebben we meerdere malen melding ervan gemaakt.
Een opsomming van onze problemen: Achterklep wilde niet meer open, ratelend geluid bij de motor, krakende schokbrekers(volgens mij heeft iedereen last van) is nog steeds niet opgelost, roestvroming ruitenwissers en in motorruimte, enz. Ik heb er spijt van een Chevrolet gekocht te hebben.
Antwoord: Laat je niet misleiden...remmen opnieuw afstellen? Ze zijn zelfstellend ... achterremmen zou kunnen, maar dan alleen het handrem mechanisme. En als het je eerste beurt is: gewoon garantie hoor!
Antwoord: Ik heb gisteren de spark bifuel voor een 15,000 km beurt naar Autopalace in Zwolle gebracht. Ik was daar 225 euro kwijt. Daarbij is o.a. een drooggasfilter en een pollenfilter vervangen, is dat gebruikelijk?
Antwoord: Wij Hebben ook een Bifeul en wij hebben de Service Beurten afgekocht voor 3 jaar voor 399 euro. Ik heb er ook Sportvelgen onder zitten met bandenmaat 195 en de Kosten daar van waren compleet met slot op de velgen 550 euro en de auto af laten leveren op winterbanden Michelin 165. Dus voorlopig geen gezeur over rekeningen en nog meer van die zogenaamde kwats en kan in de Winter zo wisselen en naar Duitsland knorren met de Gaspot hahahhha
Antwoord: Er zijn vaste prijzen voor de beurten. Ik heb ze in de auto liggen, zal een keer kijken of dat het klopt... ik denk het wel. Volgens mij (uit mijn hoofd), is het ook nog zo dat er remolie ververst moet worden bij de eerste beurt.
Antwoord: Zou je mij die prijzen kunnen Mailen naar: Boefje_6@hotmail.com
Die zou ik wel eens willen zien.
Antwoord: Helemaal geen last en heb er nu 3500 km mee gereden en geen enkel probleem en ik kan met een tank gas 340 KM rijden kosten 16 euro
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 ls: Ga je voor een kleine auto die toch heel volwassen is en goedkoop in gebruik en ben je geen snelheidsduivel, koop dan een Chevrolet Spark op gas. Heel compleet, mooi uiterlijk en goede wegligging. Je hebt veel bekijks en voor 18 euro de tank vol voor 380 km.
Antwoord: Ik haal toch mooi even 450 km op een volle tank hoor! Ook voor 18 euro. Dus het kan nog beter. Mijn buren staan ook de hele dag te kijken! Ze raken er niet over uitgepraat zo'n mooie auto! De wegligging is geweldig vooral als ik op het circuit in Zandvoort rij! Ook weer veel bekijks hoor.
Alleen bij het inhalen zie ik regelmatig mijn levensfilm....
Antwoord: Ik ben blij dat ik er binnenkort weer vanaf ben. Nog nooit zo'n slechte auto gehad. Nu al voor de 2 keer nieuwe schokbrekers en wederom bonkende geluiden. En bij 300 km is de gastank toch echt wel leeg.
Antwoord: Hoezo: "goede wegligging" meen je dit nu serieus of neem je de boel in de maling? Heel veel mensen hebben een probleem met de achterwielophanging. Het is een leuke auto om te zien maar daar is mijn inziens alles meegezegd ook. Maar in ieder geval succes met uw Spark.
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel: Fijn karretje hoor. Op LPG 1:15,2 dus gewoon een dikke 350 km op een tankje gas van 17 euro. Tot nu toe geen problemen. Inderdaad geen snelheidsduivel, maar je kunt gewoon met het verkeer mee en dat is voor mij genoeg. Lekkere stoelen en gewoon heel volwassen van binnen.
Ervaring met Chevrolet Spark: Gisteren voor het eerst op gas gereden. Na 1000 km op benzine rijdt het heerlijk en ik voel geen verschil. Tot nu toe een hele fijne auto ook mijn buren vinden hem heel mooi.
Antwoord: Wij rijden ook al jaren in de Spark. We zijn er zo blij mee. Wij krijgen ook hele fijne reacties van iedereen. Wat een mooie auto. Ieder jaar gaan we ermee de bergen in, super.
Antwoord: Al jaren in de Spark? Zeker in India gekocht, want hij is hier pas net op de markt? De bergen.... in welke versnelling?
Antwoord: Gewoon in de 5e versnelling natuurlijk. Onze Chevrolet Spark heeft heel veel pit! Het is een mooie oranje parelmoerkleur en we hebben er lichtmetalen banden er onder laten zetten bij Broekhuis, een van de beste dealers van nederland!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0ls: Probleemloze auto. Hoog afwerkingsniveau. Goede prijs/kwaliteits verhouding.
Vooral op gas in vierde en vijfde versnelling traag, maar het is in principe een stadsauto.