16 januari 2018
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 februari 2011

Ervaring met auto: Sinds 2 maanden een leuke witte Spark Bi-fuel. ca 1800km gereden. Bevalt tot nu toe erg goed wat wegligging, gedrag en comfort betreft. Model is m.i. ook erg leuk. Moet wel flink toeren houden om mee te komen. LPG gebruik is helaas wel veel hoger dan verwacht.ca 13:1. Benz. 14:1. LPG tank kan niet meer dan 24 ltr. in omdat de vulling 80 van 30 ltr. is. Ook wordt er veel benz. gebruikt in de koude startfase. De km.prijs is dus een gemiddelde van beide brandstoffen en kan ik over een kwartaal uitrekenen. Trillen en bonken is nog niet te merken, maar de klachten zijn wel talrijk. Lijkt mij dat Chev.Nl dat spoedig moet oplossen om imagoschade te voorkomen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bert, datum: 8 februari 2011

Antwoord: In principe zijn het leuke autootjes met goede motoren. Ik ben het met u allen eens dat mechanisch Chevrolet niet sterk is. Er zijn veel klachten over krakende wielen en ophangingen. Ik verwacht niet dat Chevrolet zijn kop in het zand steekt voor deze problemen maar dat ze goed en vakkundig opgelost worden. Het een en ander is uiteraard afhankelijk van uw dealer. Een punt van de Spark 1.0 vind ik wel dat de auto in de 5e versnelling geen trekkracht heeft. Je moet veel toeren maken wat weer een hoger brandstofverbruik geeft. De overbrengingen zouden ze kunnen verbeteren. Qua uiterlijk ziet het er fraai uit. Nu technisch nog...

  

, datum: 24 januari 2011

Ervaring met auto: Ik heb deze auto ongeveer 3 weken. Sinds dit weekend op gas gereden (alleen snelweg). Nu is na bijna 200 km de gastank al bijna leeg, is dit herkenbaar? Kan ook nergens vinden hoeveel km je kan rijden op 1 tank gas.

Uitvoering1.0 L
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.280 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Dinneke, datum: 26 januari 2011

Antwoord: Wij hadden hetzelfde probleem en volgens de dealer tankten wij niet goed en moesten we de knop langer inhouden die op de gaspomp zit. Maar nog steeds kunnen we niet meer dan 250 kilometer op een tank gas rijden.
Dealer heeft nu de vraag bij Chevrolet neergelegd en die gaat het weer informeren bij Chevrolet/Daewoo/GM motors in Zuid-Korea. Het blijkt een heel complex probleem te zijn.

 
Reactie van: Mark, datum: 26 januari 2011

Antwoord: Volgens mij wordt u voor het lapje gehouden. De Spark BiFuel wordt namelijk in Nederland gebouwd. In Korea hebben ze geen idee wat LPG is!
Als er al een externe partij met een antwoord kan komen, dan is het de Italiaanse maker van het gas-systeem.

 
Reactie van: Mark, datum: 27 januari 2011

Antwoord: Nee, de Chevrolet wordt niet in Italie gebouwd! De gas-installatie in uw auto komt uit Italie. Deze wordt vervolgens in Nederland ingebouwd.

 
Reactie van: Dinneke, datum: 27 januari 2011

Antwoord: vanmorgen met de dealer gebeld. Volgens hem ligt het nu aan ons rijgedrag. Gaspedaal geleidelijk intrappen en vroeg schakelen. Had nog geen antwoord uit Zuid Korea gehad. Maar onze buurman zegt dat ik ongeveer 400 kilometer op een tank zou moeten kunnen doen. Volgens hem heeft onze auto een gastank van 31 liter. Onze dealer gaat dit ook navragen in Zuid Korea. Volgens onze dealer wordt alleen Fiat en Alfa Romeo in Italie gebouwd en niet de Chevrolet. In ieder geval bedankt voor uw antwoord

 
Reactie van: Janzwart, datum: 28 januari 2011

Antwoord: Ik haal met rustig rijden (tot 3000 toeren) op snelweg wel 1:15. Je kunt max zo'n 22-23 liter tanken, dan gaat de piep en gaat-ie over naar benzine. Dus rustig aan met de toeren want boven de 3K gaan de 4 cylindertjes wat meer drinken! Het is ook winter en dan is LPG verbruik oneconomischer. Ik verwacht dat snelwegverbruik zomers tot 1:17 wel te halen is.

 
Reactie van: Swaenational, datum: 31 januari 2011

Antwoord: Problemen, vragen, informatie nodig van de Spark, Word nu lid van de officiele Chevrolet Spark Fanclub voor al uw vragen, toertochtjes enz.

je vind ons op hyves onder chevroletsparkclub

 
Reactie van: Jandehoop, datum: 31 januari 2011

Antwoord: Beste meneer,

Ik raad u de Opel Agila aan. Ongeveer dezelfde prijs. Kijk maar naar de reviews bij Opel. Heb zelf in beide auto's gereden. De 3 cilinder van Opel heeft overigens veel meer pit dan de Spark. Voor hetzelfde geld heeft u overigens een Toyota Yaris cool. Hele complete auto. Over de kwaliteit hoef ik u niets uit te leggen. Zelf hebben wij helaas in 2008 ook een Chevrolet gekocht. Het is dat deze auto 3 jaar garantie heeft, maar wanneer deze daarbuiten is verkopen wij hem onmiddelijk. Het is geen duurzame auto. Succes.

  

, datum: 21 januari 2011

Ervaring met auto: Sinds 10 dagen hebben wij onze Bifuel, rijd heerlijk in de stad al is het maar een 1 litertje. Op de buitenweg als je sneller wilt moet je even terug naar de 4 versnelling. Ik vind hem erg stil zowel stilstand als bij 120 kilometer.
Heerlijke binnenzijde en leuk stuur alleen jammer dat je het dashboordlicht niet kan dimmen. Qua brandstof nog geen oordeel.
Wel ook af en toe bij kuilen en drempels geklapper achter, daar hebben dus meer Sparks last van wat ik hier lees.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
DealerP.A. van der Kooij

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: H. Bouw98, datum: 8 april 2011

Antwoord: Ook wij hebben een Spark Bifuel sinds november 2010. Na 3000 KM bonkend geluid achter schokbrekers. Zijn terug geweest dealer NEFKENS AMERSFOORT hebben 1 nieuwe schokbreker gemonteerd probleem niet op gelost.
Tweede maal terug geweest erkenen het probleem dat de schokbrekers te licht zijn, maar hebben geen oplossing zijn met de mededeling weg gestuurd is iritant maar niet gevaarlijk.
Zijn nu 4 maanden verder en nog steeds niks gehoord wat de oplossing wordt. Dus al met al een zeer slechte zaak van zo GROTE DEALER.

 
Reactie van: G. Schoots, datum: 5 juni 2011

Antwoord: Ook ik heb nu voor de 2 keer nieuwe schokbrekers gehad. Ben er klaar mee en ben gelukkig sinds 3 weken niet meer in het bezit van deze rammelbak.

Klantenservice Chevrolet zeer klant onvriendelijk.

  

, datum: 20 januari 2011

Ervaring met auto: Ik heb de auto nu vanaf eind november en vond al vrij snel dat de verkeersheuvels niet goed werden opgevangen. Een vreemd geluid, ook bij klinkerwegen. Blijkt dat de schokbreker kapot is. Zojuist werd ik gebeld dat de schokbrekers voor Chevrolet Spark niet leverbaar zijn. Reden onbekend. Leveringstermijn onbekend. Monteur gaf aan dat het misschien wel een fabrieksfout kan zijn.

Als je heel scherp kijkt zie je miniem dat het rechterachterwiel onderaan naar buiten gericht staat (scheef dus). En het linkervoorwiel staat ook naar buiten gericht. Je ziet dit bij het voorwiel door op grote afstand goed de lijn van het profiel te volgen. Volgens de dealer hadden ze dat allemaal en zou dat zo horen...


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Janzwart, datum: 21 januari 2011

Antwoord: Ga je dat pikken? Volgens de wet in Nederland, kun je de koop ongedaan maken. Bel DAS rechtsbijstand en je hoort dan dat je recht hebt op een goed product. Als Chevvy dat niet kan leveren, dan product terug en iets anders. Dit is toch te gek voor een gloednieuwe auto! Heel veel Sparks hebben dit probleem en Chevrolet weet dat.

 
Reactie van: Chevrolet, datum: 22 januari 2011

Antwoord: Geachte klagers, ik verzoek u om contact op te nemen met uw dealer. De dealer lost het gratis voor u op.

Chevrolet

 
Reactie van: Janzwart, datum: 22 januari 2011

Antwoord: Mijn dealer dus na drie keer nog niet en met de mededeling dat ze het ook niet weten en het aan Ch NL voorleggen! Verder vind ik de Spark een leuke auto die aan alle eisen voldoet, behalve dat hij klappert op vluchtheuvels en schudt tussen 40-60 km/u. En... ik ben geen klager maar gewoon consument en klant van Chevrolet.

 
Reactie van: Problemcar, datum: 24 januari 2011

Antwoord: Het is niet te hopen dat dit Chevrolet zelf is. Geachte klagers... alsof we 'lastige' klanten zijn. Sjonge,, jonge. Ik zou me doodschamen en iets melden als: "Geachte Chevrolet rijders. Inderdaad hebben wij helaas moeten concluderen dat we een fout hebben gemaakt in de keuze van de schokdempers. Excuses voor het ongemak, maar uw dealer kan dit UITERAARD kostenloos verhelpen."

Ben benieuwd of dit bij onze Spark 1.2LT die nu bij de dealer is, meteen verholpen wordt.

 
Reactie van: Janzwart, datum: 25 januari 2011

Antwoord: Ik twijfel er niet aan dat mijn dealer Nefkens alles probeert om het op te lossen. Zij hebben een goede reputatie. Maar het moet natuurlijk wel opgelost worden. En volgens mij kan dat wel als Chevrolet dat ook echt wil.

 
Reactie van: Ted, datum: 27 januari 2011

Antwoord: Onze dealer zegt dat ze het hebben opgelost. Wij hebben ingekorte springveren van een Aveo eronder gekregen. Maar hij kraakt nog steeds. Nu gaan ze rubbers invetten. Eigenlijk heb ik er geen vertrouwen meer in.

 
Reactie van: R. Gortworst, datum: 28 januari 2011

Antwoord: Ben gebeld door mijn dealer moet a.s. maandag mijn spark brengen dan komen er 2 mensen van Chevrolet het trilprobleem oplossen als ik vraag wat ze dan gaan doen dan weet mijn dealer het niet ik ben benieuwd, zodra ik wat weet laat ik het jullie weten.

 
Reactie van: Problemcar, datum: 28 januari 2011

Antwoord: Heheh, wij hebben hetzelfde verhaal. Chevrolet ging ook iets doen, wisten niet wat, maar het zou opgelost worden. Auto gehaald en ze hadden de ECU opnieuw geprogrammeerd. Maar het probleem was er nog. Sjonge jonge. Ze weten veel van techniek af. Zit zelf in de ICT. Als je dit in ons vak doet: Hadden we nu al sinds mei 2010 NIET kunnen typen op dit forum hehehehhehe.

 
Reactie van: R. Gortworst, datum: 28 januari 2011

Antwoord: Maar wat gaan ze nu verder doen met jou probleem? Want je hebt er nog steeds last van, dus wat hebben ze gezegd wat ze er aan gaan doen? Misschien moeten we anders de handen ineen slaan en de rechtshulp inschakelen van de ANWB?

 
Reactie van: Problemcar, datum: 31 januari 2011

Antwoord: We zijn er klaar mee. Of een nieuwe Spark 1.2 LT gelijk aan onze versie, dus ook 2011 model. Of ons geld terug. Ben benieuwd. Hopelijk deze week meer nieuws. Bizar gewoon hoe dit loopt.

 
Reactie van: R. Gortworst, datum: 1 februari 2011

Antwoord: Inderdaad na navraag gaan ze dus de ecu opnieuw programmeren, dus ik ben benieuwd. Ik heb wel gezegd dat ik nu dus op winterbanden rijd met dikkere banden dan de sportieve platte zomerbanden en dat die winterbanden het trillen minder doorgeven dan de zomerbanden. Anders die andere tip van het forum ,om dus de wielen zonder wielnaaf te balanceren en achteraf weer erop te zetten gaan doen, ik hoop dat we er wel uitkomen. Pas een half jaar ermee bezig.

 
Reactie van: Dinneke, datum: 2 februari 2011

Antwoord: Na zelf weer de dealer bellen hebben we eindelijk bericht over de gastank. Alvorens we LPG gaan tanken moeten we onze mobiele telefoons uitschakelen. Het is namelijk heel gevaarlijk omdat de straling van de telefoon hele kleine vonkjes geven met een hele hoge uppilikwentie of zoiets. Nu we dat doen kunnen we niet echt merken dat de auto meer kilometers kan maken op de tank. Mijn buurman zegt dat er gewoon niet meer LPG in kan. Het technisch verhaal van de dealer begrijp ik ook niet. Vind u het goed als ik geen lid van de fanclub word?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 18 januari 2011

Ervaring met auto: Geweldige auto, een genot om in te rijden. Erg stil ook bij 120-130km per uur. Ik heb de auto nu 3 maanden en ga al naar de 13.000 km. Het verbruik valt tegen, rond de 1 op 12. Daarnaast elke 3-4 weken een halve tank benzine en dat had ik niet gedacht. Maar goed, ik rijd ook 1.000 km per week, louter prive.
Auto is heerlijk comfortabel en de motor zeer aangenaam stil. Kan ook in het verkeer goed meekomen. Een aanrader. Ik mis mijn 7p mpv helemaal niet!

UitvoeringLS BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand12.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor5
  
  

, datum: 7 januari 2011

Ervaring met auto: Rijdt veel kilometers met deze auto. Al 2x terug voor balanceren van de wielen. Nu waarschijnlijk schokbrekers achter kapot.
Hebben 's avonds handdoek over dashboard vanwege felle verlichting net of je in een etalage zit. Op gas erg zuinig 1:14, op benzine 1:17. Erg veel herrie uit de wielkasten zijn dat de banden of slechte isolatie?

UitvoeringBi-fuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand15.800 km
DealerHan Schilder

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Janzwart, datum: 11 januari 2011

Antwoord: Ik heb nu 3000 km gereden met een BiFuel, maar al bij 500 ontdekte ik een 'hobbel' tussen 40-60 km. Mijn garage heeft al wat dingen geprobeerd, maar niets helpt. Zouden het de schokbrekers kunnen zijn? Wat waren de symptomen bij jouw auto?

 
Reactie van: Pgl. Copal, datum: 19 januari 2011

Antwoord: Ook ik rijd nu bijna 5 maanden met de Spark en vind het erg stoorend dat er bij ieder bultje of heuveltje een geklapper onder de achterkant te hooren is. Ik denk kapote schokbrekers, de dealer zegt: het zit in de construktie van de auto. Wat moet ik daar nu mee? Wie kent dit probleem? En wat is de oplossing?

 
Reactie van: Samos1, datum: 8 maart 2011

Antwoord: Onze Spark heeft het zelfde probleem. Wij zitten al 5weken te wachten op schokbrekersm ze weten niet hoe lang het duurt. Ik denk dat wij ons geld terug eisen via ANWB rechtshulp
Groet, mevr Vissers

  

, datum: 4 januari 2011

Ervaring met auto: Leuke auto met enkele schoonheidsfoutjes.

Uitvoering1.0 Bi-Fuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »