Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Niels, het afslaan van de motor op gas is bij mij al meerdere malen voor gekomen. De auto is nu +/- 5 maand en heeft regelmatig bij de dealer gestaan. Na een software update dacht de dealer dat het over was, maar helaas. Volgens de dealer ligt het aan mijn rijstijl, krijg volgende week rijles, hoe om te gaan met de auto. Heb al van meerdere Spark rijders gehoord over het afslaan.
Antwoord: Geen idee hoe ik een nieuw item kan posten. Dan maar een reactie.
Gisteren met het mooie weer op pad geweest en natuurlijk de airco maximaal aan. Natuurlijk op gas gereden. Echter bij afremmen / gas los voor bochten sloeg hij tot 4x af. Met als gevolg geen stuurbekrachtiging. Best wel eng. Ik ga volgende week naar de dealer. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Verder top autootje.
Antwoord: Bij mij slaat hij ook regelmatig af, vooral als het weer warmer is. Bij 18 graden of hoger heb ik het idee.
Het is nu al zo dat ik overschakel op benzine, als ik file rij of veel bochten moet maken in een woonwijk. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Het enige wat ik heb kunnen vinden om het op te lossen is de koppeling weer op te laten komen voordat hij afslaat, dan gaan je toeren weer omhoog. Daarna kan je wel afremmen zonder afslaan. Echter is dit niet handig, omdat je feitelijk dan versnelt, terwijl je juist wil afremmen.
De dealer heeft hem laatst een keer afgesteld. Heeft helaas niet veel geholpen. (heb wel het idee dat er nu een paar liter meer in de tank gaat, maar dat zal wel verbeelding zijn).
Ben benieuwd naar die rijles en wat je daar te horen krijgt. Gezien mijn ervaring, hoop ik dat het op een warme dag is :)
Antwoord: Onze Spark slaat ook af. Ik heb dit in de 25 jaar dat ik auto rij nog nooit met een auto op deze manier meegemaakt (ook niet op LPG). Onze dealer meldde dat er voor zowel de auto als de LPG installatie geen software upgrade beschikbaar zijn. Verder zeiden ze dat er bij Chevrolet nu na diverse klachten toch een onderzoek gestart is.
Antwoord: De rijles is niet door gegaan. Chevrolet Nederland heeft erkend dat er een probleem is met de gasinstallatie die in Italie word ingebouwd. Hebben op het ogenblik geen oplossing voor het probleem. Door de dealer is mij geadviseerd om op benzine te gaan rijden in plaats van op gas om het afslaan te voorkomen.
De kosten die die ik maak door op benzine te rijden worden door de dealer vergoed zolang er geen oplossing van het gasprobleem is. Dus Spark geen gebruikers probleem.
Antwoord: 21 juli, wij hebben het zelfde probleem met de Spark en het het zit hem inderdaad in het gassysteem. Maar ... goed nieuws: Chevrolet Nederland heeft de oplossing. Volgende week gaat onze auto naar de garage en wordt het verholpen zeggen ze?
Antwoord: Wij hebben een Chevrolet uit jan 2011 gekocht. Wij hebben het idee dat als de LPG tank bijna leeg is hij eerst afslaat en dan pas overspringt naar benzine. Nu een keer of 4 meegemaakt. Bij een vollere tank hebben we hier GEEN last van. Heeft de rest mischien ook deze ervaring als de LPG tank bijna leeg is of gaan alle meldingen over volle tanken. En weet iemand of het al duidelijk is wanneer het probleem volgens Chevrolet Nederland opgelost is, zodat we dan naar de dealer kunnen gaan! Verder vinden wij het ook super karretje.
Antwoord: Nee, bij mij staat hij ook bij een volle of half volle tank af. Heb hem wel een paar keer leeg gereden, maar dan schakelt hij netjes over zonder af te slaan.
Ik denk dan ook dat jij een ander probleem hebt.
Antwoord: Wij hebben er ook last van, onze Spark is van november 2010. Gisteren bij een garage geweest, die wist meteen wat het was: roetaanslag rond de gasklep. In de bochten met weinig toeren sloeg de motor soms af. Hij heeft het schoongemaakt en we wachten af.
Antwoord: gelukkig! maar het is officieel erkend hoor door chevrolet Nederland.
Antwoord: De garage heeft de gasklep schoongemaakt en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Ik ben niet bij de Chevrolet-dealer geweest, maar bij een alroud garage.
Antwoord: Het afslaan van de Spark Bifuel is een fout bij Chevrolet en kan nog niet verholpen worden. Wij hebben inmiddels een nieuwe Chevrolet Spark gekregen op benzine en hebben de afleveringslosten betaald. Deze auto rijdt tot nu toe prima! Is wel wat duurder in de kosten!
Antwoord: En Dennis is het probleem verholpen?
En ben je bij een delear geweest of...
Antwoord: Wij hadden dit probleem. Achteraf was het niet de gas-installatie zoals de dealer en Chevrolet zegt, want die is bij een erkende LPG Visser in Leeuwarden geheel vervangen. We zijn naar b en o Bolsward terecht gekomen en daar wist een monteur gelijk het probleem. Auto schokt soms ook een beetje. Probleem. Verkeerde boogie en kabels die troep zijn vanuit de fabriek. Probleem opgelost in bochten of bij afremmen of dergelijke uitslaan.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 liter: Aansluiten van nispel wil wel eens problemen geven.
Antwoord: Hoe komt u aan 0,70 euro per kilometer? 222 euro gedeeld door 15000 is volgens mij 0,0148 cent en dat is volgens mij niet echt veel te noemen.
Antwoord: Dat bedrag kan juist zijn, maar wat moet er voor 222 euro allemaal gebeuren? Ik zou niet kunnen verzinnen wat je moet doen om aan 222 euro te komen. Het is geen dikke dure auto waar alles 5 x zoveel kost.
Antwoord: Onze dealer van Esch Eindhoven heeft een overzichtelijke lijst waar precies op staat hoe de kosten zijn opgebouwd. Ook het uurloon 68,50 euro wordt vermeld. De kosten zijn afhankelijk van de KM stand en wordt gemiddeld op intervallen van 15.000km p/j of jaren.
Ben erg tevreden over mijn Bi-Fuel, hoewel het gebruik wat tegenvalt 1:12 in de stad en 1:13/5 op lange afstand. Hangt ook erg af van rijstijl. Heb de Spark nu prcies 1 jaar met 13000 op de klok. Probleemloos gereden en vindt het nog steeds een prima karretje met kleine beperkingen zoals actieradius, moet ca 3 x per maand LPG tanken. Vlg. week eerste grote beurt , kost ca. 227 euro. Vraag dus bij jouw dealer om deze standaard lijst. Succes!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS Bi-fuel: Het vermogen valt tegen, maar daar valt me te leven.
Luxe is aanwezig, al valt het op dat de LS'jes uit 2010 , de kofferbak alleen met sleutel of handle vanaf binnen open kan. De 2011 versies hebben een handgreep achter.
Helaas gaat bij mijn Chevy de lak er al vanaf bij de LPG vulnippen. Moet hier de dealer nog even voor inschakelen.
Tevens is er met zon veel dashboard weer- kaatsing in het voorraam, hinderlijk. Lekker karretje verder.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 LT: Even een negatieve opmerking over de Spark: het benzineverbruik valt heel erg tegen. De beloofde 1 op 20 wordt bij lang na niet gehaald. Hooguit op de snelweg 1 op 14 en in de stad 1 op 11. Jammer dus.
Daarnaast de achter schokbrekers veel te stug. Hier wordt aan gewerkt vanuit de importeur. Er worden nieuwe schokbrekers ontwikkeld die je gratis kunt laten plaatsen.
Ook heb ik nog een vraag: Mag er een aanhanger achgter de Spark 1.2? Wie weet dat?
Antwoord: Volgens de technische specificaties op deze website, mag er geen aanhanger achter de Spark.
Voor extra controle: kijk op uw kentekenbewijs, daarop staat het maximale aanhangergewicht van de auto.
Antwoord: Het verbruik is bij ons (Spark 1.2tl) vannaf 3000 km beter geworden. Nu rijd ik gem. 1 op 18 bij 580 0km op de teller.
Over de aanhanger: dat is een goeie, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Antwoord: Mijn spark heeft geen trekhaak, maar tot mijn grote verbazing staat er hier eentje in de straat met een demontabele trekhaak erachter, dus het KAN wel.... of het mag? Maar dat is wat ik zie.
Antwoord: tja, we hebben nu eenmaal gekozen voor goedkoop Koreaans blikwerk, met leuke techniek, mar toch echt wel mindere kwaliteit. Daar kies je voor.... en die acceleratie: Dat is echt waardeloos of je moet boven de 4000 toeren gaan brullen en dat klinkt met die motortje nou ook weer niet zo geweldig......
Antwoord: Er is een "fietsen" trekhaak te verkrijgen, hierop kun je alleen de fietsendrager van Chevrolet plaatsen (trekhaak ook alleen via Chevrolet) Het kogelkopje is nl. kleiner, helaas.
Echter, vraag ik me af of de Spark nog de snelweg overkomt op een veilige wijze met een gewone trekhaak, mijn inziens is dit suicite.
Ik heb zelf reeds lak verlies bij de gastank vulnippel. Jammer, het bladert er gewoon vanaf. Moet hiervoor nog even langs de garage.
Antwoord: Ik heb het gehoord van die trekhaak ja. Ik wil namelijk wel zelf een fietsdrager plaatsen. Kosten van de trekhaak incl. plaatsing: 650 euro. Belachelijk duur dus. Wie weet de leverancier/groothandel van die trekhaak? Op internet kom ik nog niets tegen.
Dit moet toch een heel stuk goedkoper kunnen lijkt mij?
Antwoord: www.trekhaken.nl: 482 euro
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 Bifuel: Fijne, voordelige auto met behoorlijk wat techniek aan boord.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 LT: Hele fijne kleine auto, alleen de versterker van de radio is zwaar XXX er komt echt geen goed geluid uit. Ik zou graag een versterker plaatsen of een dubbeldin radio er in plaatsen, dat schijn niet te kunnen omdat je dan de console moet vervangen voor een dubbeldin console.
Antwoord: Jammer van de radio. Mjn Spark ls heeft 4 speakers, het geluid geef ik een ruime 7, en ik ben best kritisch.
Uiteraard valt over smaak te twisten.
Antwoord: Ja, de ene heeft er vrede mee met dat geluid maar ik vind het nog steeds aller belabberst. Ik heb 6 speakers ingebouwd vanaf de fabriek waarvan ik zelf de achter speakers al heb vervangen voor een betere kwaliteit. Maar de versterker die in de radio zit is gewoon onde de maat. Ik ga echt een versterker (laten)inbouwen om tot het gewenste niveau te komen.
Met alle begrip voor uw situatie dat u het geluid okay vindt.
Antwoord: Welke merk speakers heb jij achterin zitten nu en heb je ze weer op de oude plek terug kunnen plaatsen of heb je gaten in de hoedenplank gemaakt?
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS Bi-fuel: Een auto met 65 pk, verwacht niet als eerste weg te komen bij stoplicht, maar daar koop je hem ook niet voor. Lekker autootje voor een mooie prijs.
En net als vroeger de Panda, lachend bij tankstation weg rijden, en zeer compleet.