Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Vaak is het niet zo zeer de auto zelf, maar enkele Chevrolet dealers... Soms lijkt het wel of Chevrolet er alles voor doet om zijn klanten ontevreden te houden. Vind ik wel vreemd hoor, juist in deze tijd! Maar goed, dat gaan ze wel merken denk ik....De Bi fuel: leuk autootje: lpg 1:14-15 Effe wennen aan weinig power, daar kies je voor. Verder zit er wel alles drop en draan!
Antwoord: Ik heb ook een bifuel en heb er ook geen problemen mee. Auto doet prima wat er van hem verwacht word. Alleen 1 op 14 - 15 dat haal ik bij lange na niet. Met veel geluk 1 op 13 maar meestal zit ik daar dik onder. Zal eens naar de garage gaan om een en ander te laten checken denk ik.
Antwoord: rpm tot ongeveer 3200 en max snelheid rond 100, lekker uit laten lopen bij stoppen (zie 'het nieuwe rijden' website). Banden zijn Goodyears Duragrip 15 inch met LMV's.
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel: Van een mooie tafel kun je niet eten.... Koreaanse zooi is het.
Ervaring met onderhoud: Staat van uitvoer reparaties heeft niets te maken met de betreffende dealer, maar meer met de onacceptabele kwaliteit van de auto. De importeur trekt zich er niets van aan. Wat een enorm slechte auto is die Spark.
Antwoord: Ga voor Toyota, Nissan, of Mazda. Die Koreanen doen wel leuke dingen, maar de Japanners zijn gewoon beter!
Antwoord: Mee eens. Koop alsjeblieft een andere auto. Support van Chevrolet is NUL op deze margeauto's. Denk aan de nieuwe Ford Fiesta (zelfde prijsklasse en grootte, met kofferbak) :)
Voor mij geen klein model Chevrolet meer. Bij Camaro's zullen ze wel anders reageren denk ik. Maar ja het is een margeauto he. Voorheen Hyundai Atoz Multi 1.0 gehad. Hyundai had echt goede service en support. En is ook een Koreaan!
Ervaring met Chevrolet Spark: Ge-wel-di-ge auto, in 1 woord. Zeeeeeeeer zuinig door die LPG tank. Mee naar dresden geweest, 1500 km heen en terug. 70 eurootjes maar. Hahahaha... ik heb al die scheurgasten die mij inhaalden uitgelachen. Betalen jullie maar lekker wegenbelasting, deze jongen niet...
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2 LT:
Ervaring met verkoop: Als je niet van agressieve verkoop houdt, het belangrijk vind goed geinformeerd te worden en houdt van lekkere koffie, dan zou ik je zeker aanraden om hier je auto te kopen!
We hebben als newbies ons eerste nieuwe autootje bij Fred Janssen gekocht, maar onze autoverkoper (Rutger Katz) was zo vriendelijk attent en leuk, dat we ons geen moment dom of naief voelde. We konden alles aan hem vragen en zelfs nu kan ik hem elk moment van de dag bellen!
Toen de koop rond was kregen we, naast de sleutels van onze gloednieuwe-super-Sparky, een heerlijke banketbakkers-taart en meer goodies!
Vind het een absoluut TOPbedrijf met TOPwerknemers en oog voor detail, emotie en klantvriendelijkheid!
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel: Zoek een betrouwbare dealer.
Antwoord: Wij gaan ook op zoek naar een andere delaer. Ik heb geen vertrouwen meer in huidige dealer uit Harderwijk. Regelmatig moeten we terug met de auto omdat er iedere keer wat met die auto is. 4x keer geweest voor veren die niet goed zijn. 1e keer konden ze niet maken omdat ze besteld moesten worden 2e x waren ze fout gemonteerd, 3e keer moesten ze ingesmeerd worden of zoiets. 4e keer nog maar even aanzien. Wij houden ermee op inmiddels.
Ervaring met Chevrolet Spark LT: Ik heb een mooie LT. In vele opzichten ben ik erg tevreden met mijn Spark.
Het enige wat hij heeft is dat het stuur bij 120 km rammelt.
Bij mijn dealer Auto Vaessen te Heerlen hebben ze hem al 2 keer uitgelijnd en gebalanceerd zonder verbetering. Nu zeggen ze dat het normaal is bij een kleine auto! Ik vind het niet normaal. Ik hoop van iemand te horen wat ie eraan gedaan heeft.
Ervaring met verkoop: Moest goed onderhandelen en het eerst afkappen voor ze me terug belden en zeiden akkoord te gaan
Ervaring met onderhoud: Auto vaessen te heerlen wil zich gemakkelijk er van af helpen krijg ik het idee en dat valt me wel van ze tegen
Antwoord: Ik had precies hetzelfde! Wat je waarschijnlijk hebt is dat 1 of meer van je 4 banden een hoogteslag heeft. Laat dat eens nakijken.
Dat is bijna niet op te lossen. Soms met rotatie van band op de velg. Maar meestal: een nieuwe band. Probeer die hoogsteslag eens. De dealer heeft ook hoogteslag, klopt voor geen meter wat ze zeggen. Zoek een ander als je kan, heb ik ook gedaan. Ik zat bij nefkens in Amersfoort, die kletsen zich ook overal uit. Nu bij een ander en die is gewoon goed een aanspreekbaar.
Antwoord: Wij hebben dit probleem ook. Mijn vrouw en ik hebben zelfs een advocaat van DAS in handen genomen. Spark 1.2LT is getuned door ATM chiptuning te Eemnes, toen is het probleem wel minder geworden. Probleem in 2e versnelling erbij....zucht.
Is een expert van CED Europe in gaan rijden. Nou meneer, dit is een eigenschap van de auto.
Ook inderdaad bij Nefkens Amersfoort de auto gekocht. Stelletje oplichters zijn het. Ze lullen zich overal uit. Ze hebben zelfs een keer de hoorn er op gegooid omdat we lastig werden. Vreemd hoor als je een NIEUWE auto koopt met een probleem en dit niet opgelost wordt. Dat zou ik als dealer ook niet snappen. Wij moesten begrip hebben voor meneer de autoverkoper zijn volle agenda... Eeeh volgens mij waren WIJ de klant?
Het is vechten tegen de enorm machtige autoindustrie waar je als consument je recht gewoon niet kunt halen. Hoofd autoverkoop gaf eigenlijk aan dat we met smeken meer zouden bereiken. Wat een wereld. Iets met honing en bijen. Wij moeten nu maar met het probleem leven. Dag meneer en mevrouw. Met de vriendelijke groeten van Nefkens Amersfoort.
Antwoord: Ik heb een vraag: ik lees dat je de auto heb laten chipen bij Atm. Ik ben ook van plan om de Spark te laten chipnen bij chiptunning nr 1 zij beweren dat de auto na chippen 101 pk heeft. Wat is jou ervaring na het chipen?
Ik denk dat ik geluk heb met mijn Spark. Tja, als je de airco aanzet pakt hij een hoop vermogen weg en inderdaad trilt het stuur iets bij 115 km/u ,tja het is geen topper maar ik hou het wel een jaar of 2 het ermee uit maar zal zeker niet nog eens een Spark kopen.
Antwoord: Wij hebben ook last gehad van een trillend stuur bij 120 km/h. Na vele bezoeken, nieuwe banden, andere velgen, bleken centreerringen uiteindelijk de eenvoudige oplossing!
Antwoord: Ik zit bij Van Kouwen in Amstelveen.
Ik moet zeggen het is ondanks wat puntjes echt wel een top auto hoor, ik kan hem je wel aanraden. Ik reed hiervoor Volvo s60, dus ik ben wel wat gewend kwa luxe en comfort, maar ik heb niet het idee dat ik in een klein, gaar autootje rijd.
Antwoord: Welke dealer mag dat dan wel geweest zijn die zoveel moeite voor jou heeft gedaan? De meeste dealers zijn schijnbaar niet zo gewillig.
Die wil ik ook straks ALS ik een Spark ga kopen.
Antwoord: @ Aldersjohn: Wat voor velgen hebben er onder jouw Spark gelegen? Was dat lichtmetaal of gewoon de standaard stalen velgen?
Antwoord: Ik heb gelijk 15 inch lichtmetalen velgen eronder laten zetten. Zonder die velgen, dus met normale stalen, trilde hij trouwens niet.
Antwoord: Mag ik aannemen dat dat niet de originele 15 inch lichtmetalen velgen zijn die Chevrolet levert? Of heb je ze bij de dealer vandaan? Dit omdat je blijkbaar eerst op stalen velgen hebt gereden...
Antwoord: Ik heb de auto afgeleverd gekregen met niet origionele Chevrolet 15 inch lm velgen, maar wel bij Chevrolet (van Kouwen) gemonteerd.
Daarmee trilde het stuur, na mijn 3e bezoek aan de dealer besloten ze het eens met de origionele velgens te proberen, toen was het trillen weg. Zodoende wisten we dat het aan de velgen lag. Centreerringen er tussen en het probleem was opgelost!
Groeten John
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb de auto sinds eind oktober 2011 en heb ruim 15.000 km gereden. De auto is zuinig in het verbruik. Afhankelijk van het rijden op de snelweg of in de stad, rijd ik op gas 1:16 en 1:13,5. Verder geen bijzonderheden tijdens onderhoudsbeurt geconstateerd. Voor de prijs en kwaliteit van de auto een zeer goede auto. Ik ben er zeer blij mee. Het enige kleine mankementje is dat bij de gastankinlaat de lak losgeknapt is. Dit zal ik nog aangeven bij de dealer.
Antwoord: Het uitvallen van de Spark is geen technisch probleem maar een gebruikersfout! Klein beetje gas geven en voorzichtig de koppeling op laten komen. Vergeet daarbij niet de versnellingspook in de 1e versnelling te zetten. Chevrolet Spark is een auto van zeer goede kwaliteit. Value for money! Hopelijk heeft u allen wat aan deze informatie en heeft u jarenlang rijplezier van uw Chevrolet!
Antwoord: Aan dit soort gepraat heb je nou echt helemaal niks! Een klein beetje gas en de Spark slaat nog steeds af. Degene die dit schrijft, rijdt er zelf dus niet in! De motor van de Spark is een lusteloos naaimachinemotortje, die je, als je echt wilt opschieten zeker boven de 4000 toeren moet laten brullen. Neem dan de 3 cylinder van de Nissan Pixo, daar zit pit in!
Antwoord: Ik probeer van goed advies te voorzien. Het motortje van de Spark heeft een koppel wat in het hoge toeren bereik vrij gegeven word. Dat betekent dat u gewoon iets meer gas moet geven bij het optrekken. Het is een kwestie van wennen. Inderdaad zit in het laag toerental gebied weinig trekkracht. U zou kunnen overwegen om uw Spark te laten chiptunen waarbij het maximale koppel eerder wordt vrijgegeven, dus in het laag bereik. U heeft "onderin" dus dan meer vermogen. Succes!
Antwoord: Kijk, dit is beter! Nou zeg je iets zinnigs. Daar heb je wat aan. Bedankt!
Antwoord: Spark, het is leuk als je denkt dat je wat zinnigs wilt vertellen, maar het is wel degenlijk een technisch probleem dat bij een aantal gasinstallaties optreedt. De gasinstallaties worden later in Italie ingebouwd. Chevrolet Nederland heeft erkend dat er een probleem is, maar hebben op het ogenblik geen oplossing, dus we wachten af.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2LT: Ik zie heel veel negatieve berichten, vaak is het wel de bi-fuel uitvoering. Maar deze 1.2 LT is wat ons betreft gewoon een prima auto. Met optrekken is hij wel wat lawaaierig, maar dat past ook wel weer bij het sportive van deze uitvoering.