Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark BiFuel: Verassend comfortabel voor zo'n kleine auto.
Antwoord: Mag ik u adviseren om de benzine additief wel te gebruiken. In uw motor ontstaat vervuiling door de slechte verbranding van uw motor. De eerste 40.000 km zult u het niet merken maar daarna zullen de motorprestaties afnemen en onacceptabel zijn.
Ook wil ik u adviseren de lak te laten behandelen met WaxOyl. Uw lak blijft de eerste 3 jaar als nieuw eruit zien en voorkomt roest. Uw Spark heeft wat meer onderhoud en aandacht nodig dan een gemiddelde auto van een gemiddelde kwaliteit. Indien u de voorzorgsmaatregelen in acht neemt kunt u nog lang plezier van uw Spark hebben.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik wil in oktober met mijn Spark naar Frankrijk. Inmiddels 3000 km gereden en bevalt me uitstekend
Waar kan ik een verlengde nippel en de daarbij behorende nippels kopen?
Antwoord: Ik heb zelf de Spark op gas en naar Zuid Frankrijk gegaan. Ging prima, inmiddels ruim 15.000 km gereden. Gasnippels via internet gekocht 2 stuks Europa en Frankrijk. In luxenburg geprobeerd te tanken, maar lekte zoveel gas dat ik ben gestopt. In frankrijk divese keren getankt, extra aangedraaid met een tang geen probleem.
In nederland gingen alle lampjes aan en uit van het gas en stopte ermee op gas rijden. Zat een zekering los (misschien met de onderhoudsbeurt gebeurd).
Alleen de steile bergen op heeft hij te weinig vermogen verder een perfecte auto.
Antwoord: Mischien een idee voor de rest: ik heb de gehele Europa set gewoon bij mijn Chevrolet-dealer gekocht. Die had ze liggen en ze waren er goedkoper dan dat ik ze op het Internet kon vinden.
Dealer: Van Esch in Eindhoven. Verder trouwens topdealer met topservice, tot dusver geen klachten.
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel: Ik ben in het bezit van een Spark Bifuel. Helaas heb ik een slechte ervaring met de gas installatie en was benieuwd of er meerdere mensen hetzelfde mee maken.
Het probleem is dat hij tijdens het rijden, optrekken regelmatig terug val net of hij even geen vermogen heeft en als airco aanstaat dan wil hij ook wel eens blijven hangen op een snelheid bijv 120 km/u en dan duurt het gewoon een paar seconden en dan trekt hij pas op terwijl je het gas pedaal volledig intrapt.
Naar de dealer gegaan en die zeggen ja alle parameters van het gas zijn goed en CHEVROLET heeft er verder nog niemand over gehoord en dus word er verder niks ondernomen. Als ik op benzine rijd heb ik nergens last van dus in mijn ogen moet er toch echt iets mis zijn met het gas systeem.
Helaas als je gas moet tanken moet je ook de benzine dop eraf halen anders kun je de gas slang niet aansluiten. Verder is het een goede auto.
Antwoord: Het inhouden ligt waarschijnlijk aan de verdamper: een membraan reageert op de onderdruk van de motor en geeft meer of minder gas.
Het tanken: koop een eropa-setje of een verlengde nippel.
Antwoord: De verlengde nippel is ruim 10 cm en als europa-set te koop bij de Chevrolet dealer voor 28,50 euro. Je krijgt twee verloopstukken erbij om in de rest van Europa LPG te kunnen tanken.
Alleen een langere nippel moet te koop zijn bij LPG-inbouwstations of betere automaterialen zaak.
Veel plezier en goedkope km's met je Spark.
RON.
Antwoord: Ik wil in oktober met mijn Spark naar Frankrijk. Inmiddels 3000 km gereden..en bevalt me uitstekend
Waar ik ik een verlengde nippel en de daarbij behorende nippels kopen?
Antwoord: Hoi Ron
Waar zou ik een verlengde vulnippel kunnen kopen.
De orginele is 8 cm lang met schroefdraad erbij
Alvast bedankt
Peter
Ervaring met Chevrolet Spark: De bi-fuel is gewoon goedkoop rijden. Een benzine-auto moet gemiddeld 1/35 lopen voor eenzelfde geld.
Wel wat problemen met gas gehad, maar de dealer heeft dit goed opgelost door mij een andere auto te geven voor 750 euro (dit waren de kosten rijklaar maken).
Antwoord: Ik heb de laatste maand op 15 inch banden gereden met LMV's. Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik haal nu echt 1:15 en soms 15,5. Maar dan wel met max 3200 tpm en gewoon 90-100 op de snelweg. Ja dan heb je lol als je tankt!
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2LT: Als er ECHT wat aan de hand is, laat Chevrolet het afweten met de marge auto's uit Korea. Dealer Nefkens kan alleen goed werkende auto's verkopen. Als er problemen zijn, laten ze het afweten en geven ze Chevrolet de schuld, maar geven de klant geen gelijk en praten Chevrolet na. Schandalig.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 L: Super leuke auto welke ook zeer fijn rijdt. Erg veel ruimte voor de kids op de achterbank. Kofferruimte net voldoende.
Comfort in de L uitvoering is minder, geen centraleportiervergrendling bijvoorbeeld. Ik ga dit nu wel inbouwen, kost maar 45 euro en dan is het helemaal een perfecte auto.