Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark Bi -Fuel: Geen haast? Geen grote km-vreter? Geen groot gezin? De Spark Bifuel is voor u gemaakt! Goede auto voor weinig geld.
Antwoord: Ik wil zelf ook een Chevrolet Spark bifuel aanschaffen. Nu wordt er gezegd
dat je de eerste 1000 in moet inrijden op benzine.
Wordt de eerste 1000 km dan geblokkeerd voor LPG en moet deze blokkade er na 1000 km afgehaald worden?
Antwoord: Ieder dealer zegt weer wat anders, de ene zegt 500 km en de ander 1000 km. LPG in niet geblokeerd en je kan deze gewoon op gas zetten. Ik zou lekker de middenweg nemen en na 750 km op gas gaan rijden. Heb ik tenminste wel gedaan. Ook de eerste 750 km heb ik hem soms even op gas gezet om te wennen. Dat ging goed, nu 2000 km gereden zonder problemen. Alleen gaat wel snel het piepje af; al zodra er nog maar 1 lampje brand gaat deze irritant piepen. Terug geweest bij de dealer en zij hebben nu een nieuwe schakelaar besteld, ze zeggen dat dat het probleem is. Iemand daar meer ervaring mee?
Antwoord: Goedeavond, bij mij was het inderdaad de schakelaar die defect was. Moest een kleinen 2 weken wachten op een nieuwe want deze moest uit Italie komen waar het gas wordt ingebouwd, het was het wachte waard. De Spark rijdt verder super, is nu 2 maanden oud en heb bijna 6000 km greden.
Antwoord: Ik heb nu een aand een spark, afgelopen zaterdag voor het eerst op gas aan het rijden. Nu na 100 km begint bij mij ook een piep. Ik ga volgende week langs de dealer om dit te verhelpen. Dealer deelde mij mede dat indicator dan defect is?
Ervaring met Chevrolet Spark LE: Lekkere auto. Rijdt 1:15 op gas. Voor een 1l wagen geen motorgeluiden. Rijdt bijzonder soepel. OK, geen racemonster; lekker belangrijk.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: Een Chevy, gekocht van een dealer met een kilometerstand van 4.000. (ben dus de 2e eigenaar). Ik vernam van de dealer dat zij de eerste eigenaar waren, met trots de auto 6 maanden gereden, toen kwam het grote probleem. Op de snelweg reed ik ca. 110 km/h, de auto maakte normale toeren. Echter ging dit langzaam naar beneden en zo ook mijn snelheid. Van 110 langzaam naar 80 km/h. De gas pedaal drukte ik volledig in (plankgas) maar blijft hangen op 80 km/h. Vervolgens teruggeschakeld naar de 4e versnelling en ook geen succes gehad. Pas wanneer ik de tunnel naderde en naar beneden ging kon ik weer toeren maken waarop mijn snelheid weer begon te stijgen (dit aspect heeft zich bijna 6x herhaald). Ben vervolgens naar de dealer gegaan maar zij konden niks vinden en weten zelf nog niet wat er mankeert. Even afwachten dus.
Ervaring met Chevrolet Spark Ls bi fuel:
Ervaring met onderhoud: Gebonk rechtsachter zelfs na vervanging van schokbreker. Alles vastgezet, maar zonder resultaat. Gaarne reacties van mede lotgenoten en eventuele oplossingen.
Antwoord: Lang geleden had ik een Corsa (model 1985) met hetzelfde probleem na het plaatsen van Gabriel (Kwikfit) schokdempers. Deze waren alle vier van zeer slechte kwaliteit en allemaal verschillend in demping en vering. Toen gekozen voor Monroe en daarmee het probleem opgelost, Koni vond ik trouwens te duur.
Zelf heb ik ook een Spark Bifuel LE gekocht en ik ben het probleem nog niet tegengekomen, verder wel een super auto. Hij kost nog geen 15 euro brandstof voor meer dan 300 Km rijplezier en daar kan zelfs mijn common-rail diesel niet tegenop.
Deze auto is naar mijn mening ideaal voor mensen die tot 15000 km per jaar rijden dit i.v.m. het onderhoudsinterval.
Antwoord: Sluit me aan bij Jelle: prima auto en ook de dealer is prima. 3 uur na de auto te hebben opgehald constateerde wij een lichte deuk in het dashbord dat alleen met dag licht gezien kon worden. Geen probleem nieuwe dashbord word geleverd. 1000 km mee gereden geen beslagen ramen gebonk met 20 liter gas 300 km gereden (1/15) .
Zit ook bij de gasnippel nu een extra schroef om de gasnippel te verstevigen. 1 liter moter erg stil kan niks negatiefs vinden ok is geen race monster.
Antwoord: Goedeavond, ben erg benieuwd wat er wordt bedoeld met een extra schroef om de gasnippel te verstevigen. Kan je dit beter omschrijven of misschien een foto erges achterlaten zodat we dit kunnen bekijken !
Alvast bedankt.
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-fuel 1.0: Welke Spark bi-fuel 1.0 bezitter heeft ook zo'n last van beslagen ramen? Het enige dat helpt is om de airco aan te zetten, maar op het moment dat ik deze uitzet beslaan de ramen direkt en is met de normale blower niet weg te krijgen! Weer de airco aanzetten is de enige remedie of is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit zonder airco kan verhelpen? Hebben meerdere mensen hier soms last van?
Antwoord: Wij hebben dit probleem met een Aveo gehad. Wij hebben een tijdje een vochtvreter van Bison erin gezet. Dat heeft best geholpen. Mogelijk dat het ook bij uw Spark helpt.
Antwoord: u kunt proberen de schuif die regelt of de lucht van binnen wordt gecirculeerd of van buiten komt te verzetten.
Antwoord: Wij hebben hetzelfde probleem van beslagen ruiten. erg eritant! Alleen met de airco te verhelpen. Luchttoevoer staat op aanvoer van buitenlucht, dus daar kan het ook niet aan liggen. Wie weet de oplossing?
Wij hebben een Spark bifuel, voor de rest bevalt de auto prima!
Antwoord: Beslagen ruiten had ik ook. Na het schoonmaken nog behandeld met een spuitbusje anticondens. Nu geen beslagen ramen meer. Zelfs als de aanjager uit staat. Of dat anticondens nodig was weet ik niet. Aan de achterramen niets gedaan en die beslaan nog wel regelmatig. Ik denk dat er van fabriekswege wat op de ruiten zit waardoor het eerder beslaat.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 ls: Doen! Goedkoop rijden en hij ziet er leuk uit.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS+ Bifuel: Auto rijdt echt boven verwachting, ook qua zuinigheid helemaal tevreden! Ik rijd op LPG 1 op 15 dus prima! Auto ziet er jong en sportief uit en voelt vertrouwd aan. Dus niks dan lof!