Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark Bifeul: Let op met aanschaf van de Spark. Ze geven standaard problemen op schokdempers en trillen op het stuur. Beide foutjes die niet te verhinderen of te herstellen zijn.
Antwoord: Waarom dan een 2e Spark aanschaffen als nr 1 niet bevalt? Is erg vreemd!
Antwoord: Ik heb thans ruim 1000 km op de teller en geen enkel probleem met de dempers of trilling aan het stuur. Bij welke KM-stand had u dit probleem? Heeft u brede velgen met brede banden misschien?
Antwoord: Ik ben blij dat het is opgelost met de schokbrekers bij de nieuwe types. Maar ik zit nog met hezelfde probleem. Inmiddels is de auto 15 maanden, maar het probleem met de schokbrekers is nog steeds niet opgelost. Sterker nog: het word steeds erger het lijkt wel een Flinstone auto. Ik wacht nog steeds op de oplossing van Chevrolet.
Antwoord: Ik heb er een van een maand oud (1500km) maar niets gevoeld. Auto rijd perfect (reed hiervoor Kia Sorento).
Antwoord: Mijn Spark heeft er bijna 20.000 km opzitten. En sinds kort bonken die schokbrekers heel erg. Zelf over een heuveltje rijden of over de strepen en pijlen op de weg. Ook is mijn ABS sensor al vervangen, die gaf storing. Gelukkig bij het stilstaan, maar dan kon je de rem wel voelen trillen en je hoorde het ook. Het lampje ging dan ook aan. Is wel netjes vervangen.
Maar ik heb ook last van veel baangeluid binnen de auto alsof er een raam openstaat. Is gekomen na het terugklappen van de achterbank. Morgen moet ik naar de garage voor de schokbrekers... ben benieuwd.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik ben in het bezit van een bi-fuel, vanaf de eerste minuut gewoon op gas. Prima karretje, verwacht geen wonderen. Prijs kwaliteit verhouding is in mijn optiek goed te noemen.
Antwoord: De eerste 2x tankbeurten ongeveer 700 km liever op benzine rijden i.v.m. het inrijden van de motor en de hogere temperaturen bij LPG is beter voor de cilinderkop!
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-fuel:
Ervaring met verkoop: Ik heb deze auto gekocht er waren een paar dingetjes aan. En zijn allemaal netjes verholpen.
Antwoord: Hallo Leon: ik heb mijn Spark Bifuel nu een klein jaar, en heb zojuist tijdens het wassen hetzelfde geconstateerd, ook roestpuntjes op de velgen.
Zometeen maar even naar de dealer dus....wordt vervolgd!
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-fuel: Na 67.000 km en 3 keer vervanging van schokbrekers, waarvan de laatste keer door echte Monroe's, alweer ernstig bonken van de achterschokbrekers. De dealer staat niet ter discussie, maar wel het product Spark Bi-fuel. Wat een ellende met die schokbrekers als dan die meneer van de klantenservice zich als een bullebak gaat gedragen is mijn geduld eindelijk na 15 maand ten einde.
Verder opmerkingen: de dashboardverlichting is zo fel dat je je 's avonds in een etalage waant opgelost door een lapje stof en een klittebandje. De voorruit is niet ontspiegeld en is in de zomer met veel zon een gevaarlijke spiegel.
De voorbanden waren na 33.000km al aan vervanging toe. Goodyear de beste band? Geloof het toch niet. Het enige wat ik nu nog waardeer aan deze auto is het motortje: een geweldig stukje techniek zonder problemen en nog steeds erg zuinig.
Ik ben erg teleurgesteld in dit merk en in de wijze waarop Chevrolet er mee omgaat. Mijn volgende stap is een brief aan de directie en een orienterend.
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem met de schokbrekers: 2x nieuwe schokbrekers. Het probleem blijft bonken en klapperen van de schokbrekers. Ik heb op de site van Monroe schokbrekers gekeken, ik dacht dat ze nog niet voor de Spark uit waren.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb er ook 1 vanaf april dit jaar nieuw gekocht. Met 7 garantie en ben tot nu toe zeer tevreden heb voor 3 jaar de service afgekocht dus 3 jaar geen centen meer uit de knip en op gas loopt hij lekker zuinig. Ik moet vaak naar het Westland en heb tijd genoeg dus, pittigheid heb ik niet nodig. Heb er een stel dakdragers bij gekocht om iets te kunnen vervoeren en ben ZEER TEVREDEN tot nu toe zou ik een verschil hebben met mijn dealer dan heb ik ze op de voor hand al gezegd dat ze met mij de reis gaan mee maken.
Allemaal fijne kerstdagen en een goed begin en een flink eind er in met de Chevy we gaan er voor!
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-Fuel: In 4 maanden tijd heb ik met mijn bruine Spark Bi-Fuel 20.000 km gereden. En prima voor zo'n kleine auto.
Nu is er met mijn Spark 1 al langdurend probleem. Wie weet een oplossing? Het LPG tanken gaat moeilijk en soms lukt het helemaal niet. De vulslang van de meeste brandstofpompen sluit niet goed aan op de LPG opening van mijn Spark, waardoor bij het aansluiten met veel druk ijskoude LPG wegstroomt. Met veel gesis en ijsafzetting aan de lak. Dan stinkt het in de auto en aan de handen ook enorm. Veel ergernis hier om. De dealer in Heerenveen heeft al een paar keer een boutje aangedraaid.
Antwoord: Wij hebben hetzelfde probleem met tanken en contact opgenomen met de dealer. Die raadde aan om na het opzetten van de brandstofslang hem een kwart slag extra te draaien. Mocht dit niet werken kan er op het spatbord een vaste aansluiting gemaakt worden. Bij hem kost dat ongeveer 150,00. Fijn hoor een nieuwe auto. Als nu meer mensen hier last van hebben kunnen we daar toch iets mee of niet?
Antwoord: Je kunt ivm moeilijk gas tanken voor een paar tientje bij de dealer een verlengstukje bestellen. Dit werk gewoon goed (volgens de referentie schrijvers van autoweek).
Mvg Dean
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS Bifuel: Pas een week in bezit mijn splinternieuwe LS Bifuel in helder wit en zeer tevreden. Eerst 700 km op benzine om de motor te ontzien en daarna...