Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Is nog steeds een prima rijdende auto, zeer geruisloos en soepel, vanaf 3000 tpm ook pittig te rijden, verbruik op gas gemiddeld 1 op 13. Thans 3200 km op de teller en nog steeds zeer tevreden.
Antwoord: Eens, zowel Aaltink Nijverdal als de Spark doen het prima. :)
Ik ben er erg blij mee.
Ervaring met Chevrolet Spark L: Ik heb mijn Spark L nu 30 dagen in mijn bezit. Goedkoopste uitvoering bevalt prima.
Maar vandaag in de sneeuw een herrie met het afremmen niet normaal! Ik weet nartuurlijk: ABS blokeer, maar dit geluid heb ik nog nooit gehoord. Even met mijn zwager erin gereden, die heeft ook nog nooit zoiets gehoord en dat terwijl hij toch ook al vele auto's met ABS gehad heeft nu ook weer een nieuwe en bij hem hoor je amper wat.
Heb de dealer gebeld die zei idd ABS zal wel meevallen zei hij nou als hij naast me gezeten had dan had hij wel anders gepiept. Ik ben benieuwd of andere mensen dit ook hebben gemerkt dit is nartuurlijk pas de 1e dag met sneeuw ben benieuwd!
joop
Antwoord: Vroeger een Chevrolet Matiz en Skoda Felicia gehad. Skoda reageerde helemaal anders dan mijn Chevrolet Matiz. Bij de Matiz reageerde de ABS maar half precies, met veel rumoer en haperingen. Nu bezit van een Hyundai Accent 2010 en idem probleem met ABS. Dus ik denk dat dit typisch Koreaans trekje is.
Antwoord: Ik heb zelf geen last van een hard bijgeluid bij ABS remmen, lijkt mij niet normaal te zijn. Ik heb veel ervaring met Koreaanse auto's vanaf 1989 bijv. Hyundai en Daewoo maar normaal is dat niet. De Spark remt normaal zonder bijgeluid, wel de speciale trilling als de ABS erin komt dat is normaal.
Ik heb afgelopen dagen stad- en autobaan gecombineerd gereden en het verbruik op gas kwam op 1 op 14.2 (340 km.) Indien ik minder hard had gereden en niet inhalen zou het ongetwijfeld zuiniger kunnen. Normaliter uitsluitend stadsverkeer kom ik op 300 km uit. Al met al keurige waarden, zeker gezien de LPG prijzen.
Ervaring met Chevrolet Spark: Heeft iemand ervaring met de maximale inchmaat op een Spark? Vijftien en 16 inch 195 is geen probleem. Mijn vraag is of 17 inch 195 ook kan?
Antwoord: Er kan maximaal 15 inch op met 195/50 banden, maar dan is het comfort weg en is de auto stuiterig. Ik ga zelf voor 175/65/14 inch met behoud van confort en vering.
Antwoord: Als je 15 inch neemt in combinatie met 50 serie banden heb je een beperkte hoogte van de wang van de band en een breed profielvlak, weliswaar een betere wegligging maar meer last van aquaplaning en slijtage en stugger qua comfort. Vanuit andere auto's die ik had is dit mijn praktijkervaring.
De steekwaarde is idd erg belangrijk en moet zoveel mogelijk de originele waarde benaderen anders krijg je ongewenste trillingen. Inmiddels heb ik na 1 maand ruim 2000 kn gereden met mijn Bufuel LS en de auto houdt zich perfect ondanks de winterse onstandigheden. Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Verbruik op LPG 1 op 13. Succes met je keuze.
Antwoord: Dat vraag ik me dus inderdaad ook af, ik verwacht deze week een telefoontje van de dealer dat mijn Spark Bifuel LT geleverd is. Ik wil direct de standaard 14 inch stalen velgen vervangen voor 15 inch lichtmetaal. Ik wil echter absoluut niet inleveren op comfort.
Volgens de dealer is dit niet aan de orde, en is er geen comfortverlies. Wat wel belangrijk is volgens hem is de juiste ET waarde (tussen 40 en 45 in dit geval)
Ik heb overigens niet de 15 inch wielen bij de dealer gekocht (A 1255 euro) maar online een paar uitgezocht,dit scheelde zo'n 750 euro.
Antwoord: Ik heb sinds 30 januari een Spark bifuel, na 100 km op LPG en LPG begint al te piepen ondanks dat er nog 3 lampjes groen zijn. Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
Antwoord: Da's vreemd, daar heb ik zelf geen last van. Heb je al geprobeerd eerst op benzine te rijden en daarna op het knopje drukken om op LPG te rijden? Kan zijn dat hij zich moet resetten. Wellicht te proberen. Succes.
Antwoord: Had ik ook! Terug naar de garage en nieuwe regelunit geplaatst, werkt nu naar behoren.
Antwoord: 17 inch past niet op de Spark, dat is te groot, 16 inch is maximaal. Moet je eens op Velgenshop.nl kijken, daar kun je mooie velgen kopen zonder verzendkosten resp. Autobandenonline voor gunstig geprijsde banden. Daar ga ik binnenkort mooie 15 inch velgen en banden bestellen met behoud van comfort. Succes iedereen.
Antwoord: Ik zelf heb een paar weken terug 17 inch onder mijn Spark geplaatst; geen probleem.
Antwoord: Wel moet ik zeggen dat je met 17 inch wat snelheid inlevert, maar dat vind ik zelf geen probleem.
Antwoord: Dat is wat ik bedoel, groter wil niet altijd zeggen dat het beter is voor de auto. De snelheid wordt anders en ook de slijtage wordt anders, lees meer. De mooiste maat is 15 inch met 185/55 banden. Dat is optisch ook breed genoeg zonder al teveel nadelige kenmerken.
Ervaring met Chevrolet Spark: De Spark Bifuel nu 2 weken in gebruik en ruim 1000 km op de teller, inmiddels 3x getankt en dat gaat gewoon goed zonder problemen. Inderdaad 1 op 13 gemiddeld. Voor het overige een hele keurige auto die gewoon voldoet zeker gezien de prijs/kwaliteitverhouding die gewoon goed is.
Even doorsparen voor mooie zilver/zwarte lichtmetalen velgen (veel goedkoper online) en ik ben een heel tevreden Spark rijder.
Antwoord: Klopt helemaal, ik heb thans 3.200 km achter de kiezen en nog steeds dik tevreden. Voor mooie velgen en banden kun je naar Velgenshop.nl resp. autobandenonline, hele mooie keuze en geen verzendkosten, is een tip uiteraard. Succes iedereen.
Ervaring met Chevrolet Spark Le gas: Nu auto 2,5 maanden in bezit 4.000 km gereden. Tanken is goed te doen, ook op gas. Verbruik op gas 12 a 13km op 1 liter. Verder geen problemen!
Zeer aan te raden. Ik gebruik hem voor woon-werk-verkeer.
Antwoord: Klopt helemaal. Is een ideale stadsauto en ook pittig genoeg vanaf 3000 toeren per minuut. Ik blijf mij aangenaam verbazen over de rust van de motor en het soepele draaien ervan. Ook de prijs/kwaliteit is dik in orde. Kortom na 1500 km nog steeds heel tevreden.
Antwoord: Ik zou de auto bij de garage achterlaten en een leenauto meenemen, dit is niet veilig rijden en Chevrolet moet met een oplossing komen. Mijn auto heb ik sinds 14 jan 2012 en heb inmiddels bijna 10.000 km gereden zonder problemen.
Ik heb misschien geluk met mijn Spark Bifuel LS. Ik kan garage van Esch BV in Eindhoven aanbevelen of een klacht indienen bij de importeur en/of de BOVAG. Ligt het misschien niet aan het motormanagement. De computer stuurt namelijk alles aan. Wellicht een diagnose laten uitvoeren.
Antwoord: Auto is nog steeds bij garage en we hebben een leenauto, ze gaan opnieuw onderzoek doen (auto is al uitgelezen, niets gevonden). Mochten ze niets vinden dan voorstellen dat ze de auto terugnemen (of inruil) wegens ondeugdelijkheid (alleen hoe toon je dit aan?)
Antwoord: U heeft 3 jaar garantie op de auto. Indien de auto mankementen vertoont die niet weg gaan ligt de verantwoordelijkheid bij de dealer om met een adequate oplossing te komen. Ik zou inzetten dat zij de auto terugnemen en u een nieuwe krijgt geleverd op basis van garantie. Inruil zou ik niet doen want dan krijgt u minder geld ervoor terug en moet u bijbetalen op een nieuwe. Immers u treft geen blaam hiervoor en de dealer en/of importeur moeten dit oplossen. Als dit niet lukt moet u een klacht indienen bij de BOVAG mits deze garage bij de BOVAG is aangesloten waar ik wel vanuit ga.
Antwoord: U kunt het aan de importeur melden en die moet met een oplossing komen als de dealer het niet kan. Of een klacht indienen bij de BOVAG mits de dealer daarbij is aangesloten om hen wat onder druk te zetten. De laatste optie is om op een particuliere rechtsbijstand een melding te maken van wanprestatie van de dealer. Immers u heeft 3 jaar garantie en bent een leek op dit gebied en heeft recht op een adequate oplossing van het probleem. Succes ermee.
Antwoord: Zeer bedankt voor uw reactie, gaan we zeker wat mee doen. Echter vraag ik me nog steeds af hoe wij dan het mankement hard kunnen maken als er niets gevonden wordt door de garage (m.a.w. welles nietes verhaal)?!?
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel LT: De Spark op Bifuel is gewoon een leuk, modern en comfortabel vervoermiddel. Kan goed mee in het legale verkeer en is gewoon spotgoedkoop zowel qua gebruik als afschrijving. Ik kom van de duurdere grote merken (Volvo, Saab, BMW) maar het roer is om. Prive gekocht, kan 19ct/km zakelijk declareren bij 7cnt/km reele kosten. Scheelt me dus 7-800 honderd euro per maand en ik kom nog steeds, en met plezier, waar ik zijn moet. Ook grotere afstanden.
Ervaring met Chevrolet Spark Ls: Zeker doen
Antwoord: Vandaag voor de 1e keer LPG getankt. Ondanks alle commentaren ging het in 1x keer goed. Wel de tankdop afgedraaid om meer ruimte te krijgen, de LPG koppeling op de nippel draaien en tanken maar, EUR 7.37 voor een halve tank LPG, da's pas lachen. Nu een koppeling voor Belgie kopen want daar is het nog goedkoper LPG tanken.
De auto rijdt ontzettend soepel en rustig op benzine en op LPG, je hoort de motor nauwelijks. Tot nu toe heb ik nergens last van, ook niet van de achter schokdempers.
Iedereen vindt onze auto heel netjes en luxe. Ik heb originele sportpedalen, alu. deurpinnen, mooie zwarte portierlijsten, dorpelstrips, chromen spiegelkappen en zwarte achterbumper beschermfolie, op deze manier een mooie eigen uitvoering geworden! Nu nog mooie lichtmetalen velgen en de LT sideskirts en ik ben een hele blijde Spark-rijder! Succes iedereen met deze mooie complete auto. Autobedrijf van Esch in Eindhoven kan ik tot nu toe ook aanbevelen.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 bifuel: Prima auto. Verbruik 1 op 13 en geen wegenbelasting (ha, ha, ha). Prima dealer Aaltink in Nijverdal. Geen rammeltjes op piepjes.