Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Gisteren op en neer gereden naar Dordrecht en 336 km gereden op een volle tank LPG = 22 liter is gemiddeld 1 op 15,27 bij een gemiddelde snelheid van 110 km per uur. Vind ik best netjes. Indien ik gemiddeld 100 km had gereden zat 1 op 16 er zeker in!
A.s. 25 mei is het zover dan krijg ik nieuw lichtmetaal eronder in de kleur metaal/glanzend zwart met 185/55/15 Continentals erop. Kan niet wachten! Iedereen succes met deze leuke auto.
Ervaring met Chevrolet Spark: Helaas ben ik niet zo tevreden met de onze Spark. Wij hebben de LS uitvoering Bi Fuel. Helaas zit er geen kracht in de motor. Wij hebben een bootje op een kleine trailer, maar krijgen de boor amper weg. Op gas al helemaal niet. Onze buurman heeft een oude Opel Kadett en die rijdt de boot zonder problemen weg. Ik lees veel over chipstuning. Wordt de Spark daarmee sterker?
Antwoord: De Spark is een stadsauto. Dat betekent dat het geen trekauto is. Daarnaast had u het trekgewicht kunnen nagaan bij de dealer. Chiptuning kan gebruikt worden om het koppel (de trekkracht) te vergroten en is de moeite van het proberen zeker waard. Kost gemiddeld EUR 350
Antwoord: Dat is een typisch Chevrolet-probleem die al voorkwam in de kalos en de Aveo. wat je hoort kraken zijn de ophangrubbers. Bij onze auto hebben ze meerdere malen deze ingevet bij iedere beurt om deze rubbers soepel te houden. Vervangen heeft geen nut.
Antwoord: Kan iemand mij helpen? Sinds 2 weken hoor ik een bijgeluid/licht gekraak komend vanaf rechtsvoor (wielkast) bij het naar rechts draaien van het stuur. Dit geluid hoor je alleen als het 's avonds koud is geweest en als de auto warm is gedraaid en je bijv. een kwartier hebt gereden is het geluid weg. Misschien van de veerpoot die gevoelig is voor kou? Wie kan mij helpen.
Huidige KM-stand 5000 km. Ik heb de garage reeds gebeld van Esch Eindhoven en de auto kan daar naar toe maar moet een avond staan zodat zij in de ochtend het geluid zelf kunnen horen. Reacties zijn welkom. Voor de rest blijf ik het een leuke auto vinden zonder mankementen. Eind mei komen er mooie nieuwe velgen onder in 15 inch met 185/55 Continentals (aanbieding via ATU garage) in de kleur lichtmetaal/glanzend zwart. Voor de liefhebbers van tuning heb ik via Ebay een mooie site gevonden waar je een heleboel tuningaccessoires kunt kopen tegn mooie prijzen, alles made in Korea en origineel pasvorm. Zitten veel chromen onderdelen bij voor het interieur en exterieur. Hen onlangs iets vesteld en ben benieuwd naar de kwaliteit. Liefheebers kan ik de link toesturen. Grt. Eduard
Antwoord: Die Hannie moet niet zo dom reageren. Er nml helemaal geen trekhaak voor de Spark als zij haar bootje wil trekken. Laat u allemaal niet in de luren leggen door haar reactie. Nogmaals: er is G E E N TREKHAAK beschibaar
Antwoord: Geen trekhaak, nogmaals. Wel een fietsenrek ja maar die kan je niet vervangen door een trekhaak.
Antwoord: Er is wel een trekhaak beschikbaar, je mag alleen niks met de Spark bi-fuel trekken. Je mag er echter wel een fietsenrek opzetten
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb zelf een nieuwe Bifuel LS uit 2011 en vanaf dag 1 nog steeds dik tevreden met deze leuke kleine stadsauto. Nog steeds zonder de problemen die ik wel eens lees bij andere gebruikers. Thans ongeveer 3.500 op de teller, verbruik op gas stadsverkeer gemiddeld 1 op 13 en na ongeveer 300 km weer vol tanken. Vanaf 3000 tpm is de Spark ook pittig te berijden, mogelijk dat ik een keer laat chiptunen voor iets meer koppel onderin. Wie heeft daar goede ervaringen mee en bij welke tuner? Binnenkort nieuwe lichtmetalen velgen erop en het wordt allemaal nog leuker!
Antwoord: Ik lees overal dat het verbruik op 1:12 a 1:14 op benzine en gas ligt. Is dat niet erg hoog voor zo'n kleine motor in zo'n licht autootje? Dit haal je ook makkelijk met een grotere en zwaardere middeklasser. Zo moet je i.d.d. wel op LPG rijden om het een beetje betaalbaar te houden toch?
Antwoord: Het verbruik op LPG in stadsverkeer is gemiddeld 1 op 13. Dat komt doordat het rendement van LPG lager is dan benzine. Je verbruikt dus ook meer LPG in verghelijk met benzine. Ik rijd gemiddeld 300 KM en neem dan een nieuwe tankbeurt. Op LPG en benzine is de Spark zuiniger als je autosnelweg rijdt. Op benzine is hij ook zuiniger. Echter het grote voordeel blijft toch de LPG prijs per liter. Ik heb onlangs een retourtje Sittard- 's Hertogenbosch gereden voor EUR 15 dat redt je echt niet op benzine! Succes ermee.
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel 1.0 ls: Eerder heb ik een negatief beeld geschetst van de Spark. Echter heb ik na een super behandeling te hebben gehad bij de Chervorlet dealer Auto van Laar in Maasbracht en rijdend in mijn nu nieuwe Spark zonder mankementen mijn mening danig moeten herzien en een prbeer ik langs deze weg toch nog een positive beeld neer te zetten. Spark groot in veel opzichten netjes en lux afgewerkt, prima wegligging en naar de auto goed ingereden te hebben een soepel en lekker karretje met een sportive smoeltje.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS bifuel: Heerlijk karretje. Rijd zo'n 350 km op 1 gastank, lachen bij de pomp, voor 17 euro de tank vol.
Wel de lelijke standaard velgen vervangen door een setje 15 inch, 50 x 195. Dat oogt een stuk beter en levert nauwelijks rijcomfort in.
Wat mij wel irriteert zijn de standaard gemonteerde speakers. Iemand ervaring met betere exemplaren?
Antwoord: Ik vind de standaard speakers zeker niet slecht te noemen, als je de equalizer op de stand Jazz zet heb je best wel een fijn geluid. Uiteraard zit er geen subwoofer in maar dat is toch alleen maar voor de liefhebbers. Ik ben ook aan het denken aan 15 inch, wordt de vering dan niet harder en stugger op wegen die hobbelig zijn?
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 ls bifuel: Heeft iemand ervaring met tanken op gas middels verloopnippel? Hoop gedoe, klein aansluitpunt, weinig ruimte om te manouvreren met de gas aansluiting met gevaar op krassen bij tankdop.
Ervaring met verkoop: Gekocht via nieuwe auto kopen.nl, geleverd via Broekhuis. Prima constructie.
Antwoord: Je kunt bij de dealer een verloopset kopen, met daarbij, naast de Nederlandse ook de Duitse en Italiaanse nippel. Kost ong. 35 euro en is ongeveer 5 cm langer dan de standaard nippel. Werkt perfect en de benzinedop hoeft er niet af.
Antwoord: Ik kom met de originele aansluitnippel ook goed uit, wel de benzinedop afdraaien en daarna de gasnippel erop schroeven, vervolgens de LPG bajonet erop en een kwart slag naar rechts draaien en daarna tanken maar. Ging vanaf de 1e keer goed, rustig en met beleid lukt dit zeker. Succes.
Antwoord: Ik heb een verlengde aansluitnippel bij de aankoop van de auto gekregen, werkt perfect.
Ervaring met Chevrolet Spark 1,0 ls bifuel: Ben zwaar teleurgesteld in het gas- en benzineverbruik. Ook houdt de auto met optrekken in de 3 in, wat heel vervelend is.
Ruimte en verder gebruik zijn goed.
Kan het verbruik verschil maken met een andere wielmaat?
Antwoord: Het verbruik op gas is gemiddeld 1 op 13, op benzine is de Spark zuiniger. Hangt natuurlijk ook af of je stadsritten doet of veel op de autosnelweg zit. LPG is qua rendement nu eenmaal iets minder dan benzine derhalve een iets hoger verbruik op LPG. Op benzine is de Spark zuiniger dan mijn vorige auto Kia Picanto uit 2006. Chiptunen schijnt ook een goede optie te zijn om het verbruik zuiniger te krijgen. Daarnaast niet te overdreven brede en vooral platte banden. Succes.
Ervaring met Chevrolet Spark: Wij hebben sinds begin jan ook Spark Bifuel. Prima auto, nu na 1000 km op gas over, vandaag 12,5 l gas voor 230 km. Is niet slecht toch?