20 januari 2018
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 juli 2015


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
DealerSelles D.C.

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Marjankuiper, datum: 5 juli 2015

Antwoord: Mijn vraag is niet in beeld gekomen. Heeft iemand ervaring met de spark in de bergen. Heuvels/ bergen steiler dan 10%?

 
Reactie van: Cb. 56, datum: 19 juli 2015

Antwoord: Bergen en heuvels kunnen een probleem zijn voor de Spark. Mijn ervaring is dat de Spark veel kracht te kort komt en dan met name als de airco aan staat. Maar in ze 2 lukt het meestal wel. Je word alleen ingehaald door auto's met meer vermogen. De Spark is, naar mijn mening, perfect voor Nederland maar niet in het buitenland en daar kom je ze ook niet zo snel tegen. Succes.

 
Reactie van: Janpauls, datum: 22 juli 2015

Antwoord: Ik heb met onze Spark bi-fuel de heuvels/bergen in Toscane bedwongen. Dat was geen probleem, we kwamen gewoon met het verkeer mee. Je moet het motortje flink op toeren houden (heuvel op, op de snelweg terug naar 4) en steile bergpassen doe je in 2 en 3, net als het andere verkeer om je heen doet. De Brennerpas heb ik de rechterbaan aangehouden (je mag er toch niet zo hard) en je komt gewoon met het verkeer mee.

Ik zie ook niet waarom het een probleem zou zijn. Onze Kever met slechts 34 pk komt ook gewoon de heuvels en bergen op zonder het verkeer op te houden...

  

, datum: 25 juni 2015

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Heeft weinig onderhoud nodig. Nokkenasketting. Iridium bougies.

Uitvoering1.0 LS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand120.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 18 juni 2015

Ervaring met auto: Heb tot op heden iedere 15.000 km onderhoud laten uitvoeren, maar kreeg 4 weken terug raar zoemend geluid dat steeds zwaarder werd. Controle bij de dealer gaf aan dat het linker wiellager achter vervangen moest worden. Na deze reparatie bleek het geluid nog aanwezig en werd het erger. Weer naar de garage en die constateerde dat het rechter wiellager vervangen dient te worden.
Dit gaat dinsdag gebeuren en de eerste kosten waren 236 euro en de nieuwe kosten worden 255 euro. Voor een nieuw gekochte auto en kilometerstand na 3 jaar en 5 maanden toch snel dat de lagers het gaan begeven.

Uitvoering1.0 Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand53.000 km
Dealer Van Esch

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Ste01073, datum: 3 juli 2015

Antwoord: Donderdag 2 juli van Chevrolet Nederland te horen gekregen dat het slijtage betreft. Door de drempels in Nederland komt slijtage van de wiellagers voor en kan Chevrolet Nederland niets betekenen. Zelf heb ik 47 jaar met leaseauto's gereden en elke 2,5 jaar met gemiddeld 170.000 km op de teller per leaseauto en nog nooit onderdelen hoeven te vervangen, maar Chevrolet zegt dat mijn rijstijl daar het gevolg van is. Wens alle Spark rijders VEEL ONGESCHONDEN KILOMETERS TOE, maar voor mij is dit de eerste en de laatste SPARK.

 
Reactie van: J. Berg25, datum: 27 december 2015

Antwoord: Bijzonder. Ik rijd in een Spark van 2011 met ruim een ton op de teller. Wiellafers zijn prima in orde. Ook in bochten links en rechts is niet te horen. Ik zit eerder te denken aan te strak afgestelde wiellagers in het verleden.

 
Reactie van: Marcel. Kersten, datum: 24 februari 2016

Antwoord: Ik rijd in een Spark 1.0 LS BiFuel uit 2010 met 156000 op de klok. Veel drempels in de buurt. Ik heb de wiellagers nog niet gehoord. Ik heb wel twee keer de remblokken voor vervangen en al 8 x een voorlamp.

Nu heb een oliekeerring aan de rechter uitgaande as van de versnellingsbak lek. kost toch ook al 6,- en wat olie.

Ik vind die Spark echt belachelijk goed. Moet wel zeggen dat ik m heb laten chiptunen. Dat scheelt enorm in prestaties en verbruik.

 
Reactie van: Scanrouter, datum: 12 juni 2016

Antwoord: Dag Marcel. Ik hoop morgen een 2e hands Spark te kopen met 60.000 km op de teller. Ben erg geinteresseerd waar je het chip tunen hebt laten uitvoeren, wat de kosten waren en of de prestatie verbetering ook op gas rijden van toepassing is. Ik lees nogal wat negativiteit over de prestaties / acceleratie traagheid. Lost het tunen dit 'probleem' goeddeels op? Wat is je verbruik op gas dan geworden? Dank voor je reactie alvast.
Groet, Sieb

 
Reactie van: MarcoVeenstra12, datum: 23 augustus 2016

Antwoord: Als je een snelle accelererende auto wilt hebben moet je niet de Spark 1.0 die op gas rijdt hebben. Als je veel plezier van je portomennaie wil hebben dan is het een uitstekende auto. Ik rijd op gas 1 op 13.5-14.0 De startbenzine km meegerekend. Verder geen problemen mee gehad.

  

, datum: 14 juni 2015

Ervaring met auto: Erg fijne auto, betrouwbaar en rijdt ruim 1 op 15. Minimale onderhoud maar nu probleem met het gas. Hij wil niet meer op gas rijden. Het indicatielampje licht rood/groen op en geeft 3 piepjes dus kan ik aleen nog op benzine rijden, wat veel duurder is. Dinsdag gaat hij naar Jave almere toe voor het probleem. Ben benieuwd.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand70.000 km
DealerMerel Auto BV

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Ma_snoek, datum: 4 augustus 2015

Antwoord: Had vanmiddag het zelfde probleem met 3 piepjes op gas maar na 20 min stil te hebben gestaan doet hij het weer niet. Soms lossen problemen zich vanzelf weer op!

Ik heb mijn spark bi nu bijna 4 jaar en heb 105.000 km gereden zonder problemen. We zijn in Frankrijk en Duitsland geweest airco uit berg op en aan berg af! Mijn broer lacht me uit tot hij ziet dat ik op het moment voor 12 euro 300 km kan rijden! Heerlijke auto hou eindelijk geld over!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 5 juni 2015

Ervaring met auto: Onlangs een beurt laten geven bij een bevriende garage. Alle filters en Olie zijn vervangen. Daarnaast heb ik ook de bougies laten vervangen door BOSCH ZK-SATZ(+41) YR7DC. De originele Champions bougies zagen er niet meer fris uit.

Onderhoud hoeft niet duur te zijn als je zelf onderdelen koopt, zie hieronder. Onderdelen uit Duitsland besteld, was inclusief verzendkosten 46 euro kwijt. Ik heb direct ook voor de andere auto onderdelen besteld ivm verzendkosten. 4l Olie Shell 5w40 voor 10 euro op marktplaats gescoord.
Ik heb ook de auto laten tectyleren, omdat toch ergens beginnend roest was waar te nemen. 2 busjes bitumineuze coating, 25 euro. Totaal arbeidskosten 50 euro. Ik was in totaal onderhoud en tectyleren iets van 140 euro kwijt.

* BOSCH ZK-SATZ(+41) YR7DC+ €18,50
*Pollenfilter HERTH+BUSS JAKOPARTS J1340913 € 5,37 €
*Luftfilter
HERTH+BUSS JAKOPARTS J1320916
6,80 €
Ölfilter 3,40 €

Uitvoering1.2 Lt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand29.500 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 27 april 2015

Ervaring met auto: Na mijn laatste ervaring van 17 januari 2014 de volgende update. Wij zijn het bewijs dat een nieuwe auto probleemloos 86.000 km rijdt zonder dat deze de voorgeschreven beurten krijgt. Onze auto heeft er niet 1 gehad. Je zou je de vraag kunnen stellen...

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Geen voorgeschreven onderhoud gepleegd


Brandstoflpg
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand86.164 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 8 april 2015

Ervaring met auto: Ik wil binnenkort jaarlijks onderhoud aan de auto verrichten. De bougies zijn 2 jaar geleden bij 3.000 km vervangen. Is het handig om de bougies nu te laten vervangen of afwachten tot 45.000 km en tegelijkertijd met bougiekabel laten vervangen?
Ik hoor positieve verhalen over platinum bougies van Bosch, maar zijn deze ook geschikt voor een benzine motor 1.2.

Uitvoering1.2 Lt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand26.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Akties, datum: 9 april 2015

Antwoord: Bij zo weinig kilometer per jaar zou ik er gewoon een paar normale bougies in doen. Echt zonde om zoveel geld uit te geven aan bougies die je nauwelijks gebruikt. Zelfs ik, met 35.000 km per jaar, doe er gewone in die een fractie kosten van de Platinum. Doe er je voordeel mee en stel vooral de elektrode afstand goed af!

 
Reactie van: J. Berg25, datum: 27 december 2015

Antwoord: Ik heb met mijn bifuel 85.000 km met de standaard bougies gedaan. Ik heb ze toen vervangen voor dezelfde standaard bougies. Auto rijdt verder probleemloos.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »