Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Dat houdt in dat je moet gaan tanken. Je kan doorrijden tot dat je een piep hoort.
Gemiddeld is de bereik op een volle gastank tussen de 300 - 350km. Soms haal ik 370km.
Antwoord: Ik heb ook deze weel een Chevrolet bifuel 2010 gekocht. Heeft er iemand een handleiding hoe die bedieningsknop van de lpg werkt? En kan mij voorzien van deze info?
Zou top zijn.
Antwoord: LPG LED rechts bovenin:
rood = auto rijdt niet op LPG
oranje =auto gaat over op LPG
groen = auto rijdt nu op LPG
De linker rij groen brandende ledjes: gas brandstof niveau
Als het laatste lampje (onderste) knippert van de linker rij LEDs, dit betekent dat je moet gaan tanken. Begint hij te piepen dan had je eigenlijk al LPG getankt moeten hebben. Gaat hij zelf over op benzine shame on you give him some LPG gas.
Ervaring met Chevrolet Spark: Waar kan men de Chevrolet Spark tunen? Mischien kan me iemand hier helpen op dit forum Bvd.
Antwoord: Overal kunnen ze hem chippen. Je kan zelfs ATM chiptuning informeren!
Ervaring met Chevrolet Spark: Nu een jaar in bezit en 38.000 km mee gereden, met 50.000 gekocht. Het vermogen is oke, ik mis voornamelijk de koppel onderin. Invoegen in de spits is dan ook soms even plannen maar prima te doen. Je moet weten wat de auto wel en niet kan. Afgezien van dat, een prima eerste auto.
De Spark start altijd zonder enige moeite, ook in de winter na enkele dagen stilstaan. Naast de noodzakelijk onderhoud zoals olie beurtjes, gaskabels- en filter + bougies is alleen de EGR kapot gegaan.
Ik lees overal dat de lampen snel kapot gaan, maar ik hoop juist dat ze een keer kapot gaan zodat er wat betere in kunnen voor meer zicht in de nacht. Het enige wat soms op je zenuwen werkt: hij gaat regelmatig niet gelijk in de achteruitversnelling. Houd dan nog even druk (trek eraan) op de versnelling en laat de koppeling langzaam los, dan schiet hij erin.
Ervaring met onderhoud: Let erop dat de garage de juiste bougies monteert. Ik begreep dat het best nauw komt dat je de juiste pakt en niet zomaar bougies X of Y monteert omdat deze bij een normale motor nog beter presteren. Anders ga je sneller door de bougies heen.
Antwoord: Mijn Spark bifuel uit 2010 heeft ook problemen met gas gehad en is er inmiddels van alles vervangen, zoals bougies/kabels/injectoren en bobine. Nu kreeg ik weer de motorstoring terug en na veel onderzoek en een compressie test moet de cilinderkop gereviseerd worden want er is drukverlies. Men heeft dit in de garage nog nooit gezien in een Spark ook al heeft deze 110.000 km gelopen. Men denkt in garage over een productiefout. Krijg nu het advies om er een motor uit een schadeauto in te zetten. Heeft niets met gas te maken maar kosten lopen zo wel op.
Antwoord: Het bericht is van maart 2018 dus mijn reactie komt misschien te laat. Problemen met de cilinderkop zijn bekend. De uitlaatkleppen, die heter worden dan de inlaat, kunnen langzaam door de zittingen zakken waardoor de klepspeling steeds krapper wordt. In het begin kan je dit nog wegtstellen met dunnere nokvolgers maar op den duur kan er niet meer gesteld worden. De kleppen komen, vooral bij warme motor (langere klepsteel) niet meer op de zitting waardoor de klep verbrandt en er verlies is van compressie. De oplossing is demontage van de kop en nieuwe kleppen en harde zittingen monteren of opzoek naar een 2de hands kop. Ik deed het werk zelf maar desondanks kostte het 600 euro aan onderdelen: 8 uitlaatkleppen, zittingen, kopbouten, klepseals en koppakking, kop vlakken en een paar zaterdagen sleutelen.
Ervaring met Chevrolet Spark: Gasstoring. Alle leds knipperen.
Antwoord: Heb ik ook gehad. Probleem was plots verdwenen en drong een nieuw probleem aan. Na het tanken kan ik 130 km op gas rijden en krijg dan het geluid signaal dat de gastank leeg zou zijn terwijl er nog 2 a 3 lampjes branden, en gaat over op benzine. Als ik dan weer gas ga tanken, dan kan er daadwerkelijk ook maar 10/11 liter in. Bij de garage hebben ze geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien iemand op dit forum wel??
Gr Dave
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds kort knipperen de LEDs van de gasinstalatie op het dashboard metertje. Een LPG specialist kon het systeem niet dooemeten. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Antwoord: Dit kan te maken hebben met het verwisselen van de accu. De boordcomputer heeft namelijk even zonder spanning gezeten toen de accu ontkoppeld werd hierdoor kunnen er foutmeldingen komen. Laat de computer even resetten in de garage en het probleem is verholpen. Tip: neem een andere "specialist".
Ervaring met Chevrolet Spark: De Spark sinds begin 2015 in bezit, inmiddels probleemloos 110.000 km mee gereden, gemiddeld 1 op 15 terwijl ik 'm behoorlijk op de staart trap. Altijd lachend tanken, ben 30 euro per week kwijt en ik rijd 900 km in een week. Inderdaad wel wat vaker de lampen vervangen maar dat kan je goed zelf doen.
Heb nu wel een probleem met de cd-speler, de laatste cd werd echt uitgespuugd zeg maar, de cd floepte er echt helemaal uit en kon m zo vangen. Sindsdien lijkt er een metalen blokkade te zijn, ik kan geen cd meer invoeren. Iemand bekend met dit probleem, hoe op te lossen...
Antwoord: Weet iemand mij misschien te vertellen of er ruimte is voor een baby car kinderwagen voor in de bagage iemand met ervaring?? Ben aan het kijken v een spark
Mvg
E.a
Antwoord: CD-speler defect heb ik ook gehad. Nieuwe kost 560 euro. Was bij mijn cd-speler niet nodig gelukkig. Uitgebouwd en het schakelaartje wat bij de cd-invoer wordt geactiveerd schoongemaakt. Doet 'ie het weer!
Ervaring met Chevrolet Spark: Als de Chevrolet Spark bifuel startproblemen krijgt, dan even de vacuum slang van het inlaatspruitstuk los halen en ruiken of je gas ruikt. Zo ja, dan is de gasverdamper lek. Als je de auto uitzet valt het vaccuum weg en loopt het gas via de vaccuum slang het inlaatspruitstuk in en met koude start loopt hij niet op gas en benzine met doorstarten gaat het gas weg en slaat hij aan. Nieuwe gasverdamper gemonteerd en klacht is weg.
Antwoord: Ik heb vermoedelijk het zelfde probleem, als ik de auto uit zet op LPG dan moet ik altijd (na een paar uur) doorstarten om de motor weer te starten. Nu heb ik gemerkt dat als ik 2 kilometer voor einde bestemming de auto op benzine laat rijden dit probleem zich niet meer voordoet.
En ik heb het idee dat de auto koelvloeistof gebruikt. Zou dit een samenhangend probleem kunnen zijn?
Hoe weet ik zeker dat het de verdamper is? En waar kan ik deze het beste kopen? Of waar heb jij hem vandaan?
Kwam op ebay al wel het een en ander tegen, weet alleen niet of dit zelf goed te vervangen is.
Ben zelf wel aardig handig alleen is dit mn eerste auto op lpg en heb hier niet voldoende op gelet bij aankoop een maand geleden.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS: Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Spark Bi-Fuel op LPG. Het onderste (laatste) groene lampje knippert nu, maar het bovenste lampje is nog groen (= rijdt op gas). Betekent het knipperen dat de gastank bijna leeg is of toch al helemaal leeg is? Ik heb nu 325 kilometer gereden op de volle gastank.
Kan iemand mij kort de lampjes uitleggen zodat ik weet wanneer de gastank echt leeg is?
Bedankt!