Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wie volgt de periodieke onderhoudsbeurten van de Bifuel volgens het boekje?
Elke 15.000 km voor zo'n 250 euro en bij elke 30.000 km voor zo'n 400 euro loopt al gauw op t.o.v de aanschafprijs. Snelle rekensom geeft aan dat de totale onderhoudskosten bij bijv. 100.000 km opgelopen zijn tot:
4x 250 euro + 3x 400 euro = 2200 euro terwijl de Bifuel nieuw maar 9000 euro kost.
Onderhoudskosten (dus geen eventuele reparatiekosten) die 1/4 van de aanschafprijs zijn, vind ik buiten proportioneel hoog. Omdat reparatiekosten er nog bij komen.
Als je gem. 25.000 km/jaar rijdt, zit je al na 4 jaar op de 100.000 km.
Zo durft ik ook wel fabrieksgarantie te geven van 3 jaar of 150.000 km (dan is er dus al voor 3000 euro aan onderhoud aan geinvesteerd = 1/3 van de aanschafprijs)!
Zeker als je die verhouding gaat vergelijken met nieuwe middenklassers van bijv. 40.000 euro. Daar gooi je toch ook geen 10.00 euro aan onderhoud tegenaan in 4 jaar?
Antwoord: Ik heb voor mijn 1e beurt bij KM-stand 15.000 EUR 170 betaald. Dat is echt geen EUR 250. Daarnaast zou ik u adviseren vaste prijsafspraken te maken met uw dealer of een andere te zoeken die goedkoper is met zijn prijzen. Zie verderop dit forum dat de prijzen toch wel verschillen.
Antwoord: 30.000 km beurt. 410 dikke vette euros betaald. Volgende beurt gaat naar een andere dealer.
Antwoord: Goed zo! Je snapt het. Ze zijn niet allemaal veel te duur. Er zijn ook nog eerlijke die goed werk leveren voor redelijke prijzen.
Maar alles wat je gebruikt moet onderhouden worden, al heb ik die prijzen nog nooit hoeven betalen voor mijn Spark. Dan zou de lol mij ook vergaan. Maar nogmaals: daar kan de auto niks aan doen.
De mijne heeft idd ook al jaren het gele motormanagement lampje branden en ook mijn koplampen zijn in 6 jaar tijd 1 x allebei kapot geweest, maar dat is t dan ook. Niks geen nieuwe bougiekabels om de 15.000 kilometer en meer van die onzin: ze weten t gewoon niet of ze jagen je alleen maar op kosten. Vraag anderen naar goede ervaringen, die ZIJN er wel! Succes Jessie
Ervaring met Chevrolet Spark Bi fuel: De bougies eerder vervangen dan wordt geadviseerd. Dat scheelt echt in vermogen en verbruik. De kwaliteit van de gemonteerde bougies is gewoon slecht. Beter is het om speciale LPG bougies te monteren, maar die zijn relatief duur.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel: Goedkoop rijden, Spark Bi-Fuel kopen. Wel kijken waar je het onderhoud laat doen, dit kan je honderden euro's per jaar schelen. (ligt er natuurlijk aan hoeveel je rijdt)
Antwoord: Overschakelen naar gas duurt altijd wat langer omdat het koelwater warm moet zijn om het gas te verdampen!
Ervaring met Chevrolet Spark 1,o: Vraagje aan alle Sparkrijders. Ik heb mijn Sparkie nu 9 maanden maar wat hij nu doet is als ik in zijn vijfde versnelling zit is het net of hij te veel toeren maakt. Ik heb al een paar keer gedacht dat ik verkeerd had geschakeld en ik zijn 3e versnelling aan het rijden was maar dit was niet zo. In het begin is me dit niet opgevallen. Herkent iemand dit?
Antwoord: Wellicht een probleem met de koppeling?
Antwoord: Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt met mijn Spark. Gewoon terug gaan naar de dealer voor garantie. Gevoelsmatig denk ik dat het een kleinigheid is.
Antwoord: Heb dit probleem ook gehad. Koppelingsplaten waren versleten. Men heeft gelijk een nieuwe drukgroep of zoiets erin gezet. Problemen met het tanken van gas heb ik nog niet gehad. Wel dat de auto niet zo zuinig is dan men voorgesteld heeft.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: Ik gebruik een muismatje met gat in het midden bij het tanken van gas plus langere nippel. Werkt perfect!
Ervaring met Chevrolet Spark LT:
Ervaring met verkoop: Rijklaar maken, nou hij is niet eens gepoetst. Zag er stoffig uit, slordig.
En daar betaal je dan 550 voor, de sigarettenaansteker ontbrak, geen krik aanwezig, geen handleiding (deze moest uit een andere auto gehaald worden).
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb mijn Spark op 21 december 1 jaar en heb nu 42.000 Km op de teller staan. Het is een goedkoop en zuinig karretje. Geen problemen. Ik rijd elke dag 230 km, dus.. elke dag gas tanken. In het begin was het even wennen met die nippel. Maar nu geen enkel probleem!