Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Dat is vervelend om te horen, zeker als het nu voor de 2e keer plaats vindt. Ik lees op dit forum dat mensen soms meerdere klachten ondervinden maar ik moet afkloppen want tot nu toe heb ik geen enkel probleem met mijn Spark bifuel uit dec. 2011, hij rijdt nog altijd bijzonder goed en ik heb inmiddels ruim 21.000 km op de teller. De 1e 15.000 km beurt heeft mij in dec. 2012 EUR 170 gekost en dat vond ik redelijk meevallen.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik ben heel tevreden. Veel auto's gereden, maar dit is een feest. Mensen staan te kijken als je gas tankt, lachen. Nog geen enkel probleem. IK heb al meer gasauto's gehad en de Spark is niet anders of moeilijker dan een andere auto.
Antwoord: Helemaal mee eens. En met de huidige gasprijs van EUR 0.719 Esso blijf je toch lachen aan de pomp! Ik heb vorige week speciale LPG bougies van Bosch met Platinum-Eridium electrode laten monteren en ik moet zeggen de auto reageert hier heel goed op. Hij is nog soepeler en reageert een fractie alerter op het gas. Deze speciale LPG bougies kan ik iedereen aanraden want zij gaat tot 100.000 km mee. De standaard gemonteerde Champion bougies waren aan de onderkant op het porcelein reeds bruin uitgeslagen.
Mijn KM-stand is 21.000. Ik ben van mening dat een LPG auto ook moet zijn voorzien van LPG bougies, die heb ik nu en ben uitermate tevreden. Daarnaast wil ik in het voorjaar de auto toch laten chiptunen om meer koppel te verkrijgen in het toerenbereik tot ongeveer 2500 tpm, daar komt de auto op LPG eigenlijk iets te kort. Ik heb een chiptuner gevonden dit dit kan programmeren i.c.m. meer vermogen ongeveer 15 PK winst. Ik zal jullie op de hoogte houden indien ik dit heb laten doen.
Antwoord: Da's mooi om te horen. Ben ook benieuwd of 'ie iets zuiniger wordt van deze speciale LPG bougies.
Ervaring met Chevrolet Spark: We hebben de auto nu 7 mnd (17.000km) en ondervinden de volgende problemen:
- beide koplampen vervangen,
- moeilijk gas tanken(verlengde gasnippel gekocht a 25,- bij de dealer, gaat nu beter)
- nu gaat tijdens het rijden van gas over naar benzine terwijl er nog genoeg gas in zit en motor loop dan ook zeer slecht. Auto nu voor de 2x met dit probleem bij de dealer en bij koud weer zeker pas na 4 km over op gas.
Antwoord: Gas tanken gaat zelfs goed met de standaard gasnippel bij juist gebruik en met beleid. Overschakelen naar LPG is normaal bij koud weer na 4 km, of daaromtrent. De overige problemen heb ik in de praktijk nog nooot meegemaakt. Ik heb mijn Spark nu 1 jaar en ruim 20.000 km. ermee gereden , de auto houdt zich heel goed.
Antwoord: Wij hebben de auto nu 15 maanden en ook allebei de koplampen al vervangen, volgens de dealer komt dat door de stugge vering. Bij ons bleef de computer voor overzetten benzine op gas heel de tijd piepen en daarna vastgelopen. De computer was helemaal vol water gelopen en echt helemaal stuk. Zoiets hadden ze nog nooit gezien zeiden ze, maar daar heb ik mijn twijfels over. Vanaf een week wordt het geluid heel vervelend, het is net of je 120 km/u in zijn drie rijd zo hard klinkt het. Straks naar de garage kijken wat er nu weer aan de hand is. Oh ja, er zit ook een vervelende bonk bij het rechter achterwiel wat je vooral hoor als je achteruit rijdt bijvoorbeeld met parkeren. Volgens de garage niks aan te doen. Ik ben nog steeds heel blij met de kosten van het tanken, al moet mijn man dat doen omdat ik het niet voor elkaar krijg.
Antwoord: Dat gebonk heb ik ook, rechtsachter. Als ik linksaf draai of over een drempel. Ik dacht eerst dat de achterbank los zat. Zo klinkt het wel bij mij. Ze kunnen niks vinden.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik ben nu 3 maanden eigenaar van een Spark BiFuel en hij bevalt mij goed. Goede rijeigenschappen en met het huidige winterweer heeft hij ook geen problemen. Ook het LPG tanken gaan bij mij probleemloos.
Wel schakelt hij pas na 2 a 3 kilometer over op LPG bij een koude motor. Is dit bij jullie ook het geval? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Antwoord: Bij dit koude weer duurt het bij mij ook circa 3-4 km. Vorig jaar in februari heb ik een keer meegemaakt dat ie helemaal niet naar gas overschakelde. Wel was het toen -14!
Volgens mij moet het mogelijk zijn met speciale gasbougies en een ander afstelling om op LPG te starten, of i.p.v. 40 graden bij de sensor op 20 graden te laten zetten (softwarematig). Dan moet ie ook eerder op gas overspringen.
Wie kan hier iets meer over zeggen?
Antwoord: Bij koud weer duurt het inderdaad langer dat er wordt overgeschakeld van benzine naar gas. Als je bij koud weer gelijk de kachel / aanjager aanzet om de ruiten te ontdooien, duurt het ook langer voordat de motor op temperatuur is, om naar gas over te schakelen. Maar mijn ervaring is: dat dit nooit meer is dan 4 kilometer.
Ik heb geen specialegasbougies en er zijn ook geen aanpassigen gepleegd.
Ik rijd elke dag 230 Km en na een jaar Chevrolet Spark heb ik nog geen klachten.
Ik hoop dat het zo blijft.
Antwoord: Bij koud weer schakelt hij idd na een paar km pas over naar LPG dat is normaal en niet vreemd. Bij warm weer gaat het natuurlijk sneller. Ik ga binnenkort speciale LPG bougies monteren van her merk NGK. Doordat LPG een hogere verbrandingstemperatuur heeft slijten de standaard bougies sneller en moet je ze eigenlijk eerder laten vervangen. De speciale LPG bougies gaan 120.000 km mee en kosten ongeveer EUR 30 per stuk. Is prijzig maar wel goed voor de verbranding. Door de sterkere vonk is de verbranding ook beter en dit voel je aan het vermogen en het verbruik. Ik vind het interessant om uit te proberen en zal mijn bevindingen op het forum zetten zodra ik ze heb.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 ls: Problemen met inhouden hebben al deze Spark 1.0 bi fuel en als je terug gaat zeggen ze "producteigenschap". Jammer dat ze dat bij de koop niet vertellen.
Antwoord: Goedkoop in aankoop doch zeer duur in onderhoud! Voor het tweede onderhoud (heb de wagen twee jaar en heb 20.000 km op de teller, jaarlijks ga ik op onderhoud) heb ik 340 euro betaald bij een officiele dealer te Gent. Ik heb mij vragen gesteld over vervanging bougies en vervanging transmissie-olie doch dit was volgens de bediende nodig. Echt zuinig is mijn voertuig ook niet, met een volle tank (tussen 30 en 35 liter) doe ik gemiddeld 500 km (motor 1000 cc) - de eerlijkheid gebiedt om te melden dat ik vooral kleine ritten doe (gemiddeld 10 Km per rit).
Antwoord: Prijzen van onderhoud moet je gewoon opvragen bij een aantal dealers. Er zit prijsverschil in. Daarnaast zou ik de standaard Champion-bougies niet nemen, maar over gaan op speciale LPG bougies van bijv. Bosch of NGK. De auto rijdt voelbaar soepeler en iets pittiger. Ik heb ze sinds vorige week erin en het rijdt echt fijner. Bij korte ritten is de Spark niet echt zuiniger maar dat is eigenlijk logisch toch. Veel schakelen en remmen kost energie en dus brandstof.
Ervaring met Chevrolet Spark 1,0 bifuel: De Spark nieuw gekocht in juni 2012. Inmiddels 17.000 km op de teller.
Twee weken geleden kreeg ik problemen met starten, als ik contact maakte ging het lampje van de startonderbreker branden. Na 2 of 3 keer de sleutel eruit halen en opnieuw contact maken deed hij het weer. Maar na een dag of 3 startte hij helemaal niet meer. Dus de auto via Chevrolet Nederland op laten halen en naar de dealer laten brengen. De volgende dag werd ik gebeld dat er een nieuwe ontvanger was geplaatst en dat het probleem verholpen was. Inderdaad alleen jammer dat het maar 1 dag was, want na 2 dagen weer hetzelfde probleem. Dus nu ben ik weer in afwachting van de ANWB die de Spark wederom naar de dealer gaat brengen. Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben gehad?