Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Dat heb ik ook. Die groene zooi der tussen. Ik dacht dat zal wel zo zijn. Maar zou ik daar mee naar de garage kunnen? Mijn Spark alweer bijna 2 j. Zouden ze dat nog doen onder garantie dan?
Antwoord: Zit 3 jaar garantie op dus gewoon naar de dealer gaan ermee en laten oplossen.
Antwoord: Dan wordt het tijd om weer eens een afspraak te maken bij de garage. Ook viel mij op dat na het vervangen van de ruitenwissers ik nu een haaietand op het raam heb. de rechtse wisser is korter dus en neemt niet het hele raam mee. Garage zegt dat ze vervangen zijn door de originele normale wissers. Huh??? Dacht het niet aangezien dit voorheen niet was. En de rechter wisser zit zowat tegen de carroserie aan wat ook niet moet.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LT: Super autootje.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.oL bifuel: Bi-fuel Spark terugroepactie voor gasaansluitnippel. Goede zet van Chevrolet.
Auto gechiptuned 86 pk / 106 Nm. (lekker laag toerental mogelijk bij lage snelheid). Houdt ook niet meer in. Verbruik 1:15 a 1:16 (rijgedrag afhankelijk)
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 lpg: Ik heb een Spark van eind 2010 gekocht vorig jaar. Bij aflevering kwamen we er achter dat het begon te roesten bij de LPG aansluiting. De garage heeft mij beloofd dat dit netjes opgelost zou worden en daarom heb de auto dan ook meegenomen. Na 8 maanden veel zeuren of ze al iets hadden gehoord van Chevrolet en uiteindelijk er zo klaar mee zijn dat je er een advocaat op wil zetten kon het ineens wel.
Ervaring met verkoop: Bij aflevering kwamen we erachter dat ze de auto hadden beschadigd. Uiteindelijk hebben ze dit laten uitdeuken en spuiten.
Ervaring met onderhoud: Ik koop nooit weer een auto daar door deze ervaringen.
Antwoord: Ik heb spark ls bifeul heb probleem gevonden met de koplampen die steeds kapot gaat. Als je elke keer je auto start moet je de koplampen uit laten en pas als de moter draait dan pas de lampen aan zetten en als je de moter uit wilt zetten eerst declameren uit de dan de moter uit zetten zo merk ik dat ik langer met de koplampen doe.
PS: ik heb de auto laten chiptunen en heeft hier door 10 pk meer gekregen, niet veel. Maar toch merk ik op vele afstanden rijden dat ik op een volle gas tank meer kan rijden dan voorheen. Ik ben blij dat ik het heb gedaan, want het verschil op benzine of gas rijden heb ik niet meer kan geen verschil merken met bij het op trekken van de stoplicht. Aanrader dus!
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik rijd de Spark nu vanaf juli 2012 (hiervoor een Peugeot 206 2.0 hdi) en ik ben zeer te spreken. Ik rijd ook geregeld 170 soms 180 km/u. Dan is het verbruik wel wat hoger. Als ik continu tussen de 100 en de 120 rijd, haal ik 330 km op een gastank.
Merkbaar hoger verbruik is bij een volle auto en/of harde wind.
Antwoord: 170/180 km/u geloof niet dat een Spark dit haalt. Is het wel een Spark,toch geen Aveo.
Antwoord: 170/180 km per uur? Ik dacht dat de topsnelheid rond de 150 km/u lag.
Ervaring met Chevrolet Spark Bi fuel LE: Mijn Spark is nu 14 maanden oud. Ruim 45.000 km op de teller. Met de auto zelf heb ik geen problemen. Een lekker rijdend karretje.
Wel moet wil ik hier melden dat ik voor de 6e keer een koplamp heb verwisseld. Ik heb dit gemeld aan de garage. De spanning is gemeten en deze was goed. Het betreft beide koplampen die dan kort na elkaar stuk gaan. Vraag aan dit forum: Zijn er meer mensen met dit probleem?
Antwoord: Ja, ik had hetzelfde bij 20.000 km. Ik vond dat het wel snel gegaan was.
Antwoord: Ja, ik heb ook een zwarte kleur maar bij mij zitten ook grote stukjes bij die lijken als of ze zomaar los laten. Mijn vorige auto zaten ook wat lakschade door steenslag, maar was tot kleine oppervlakte gebleven.
Antwoord: De lak op waterbasis is inderdaad erg kwetsbaar, ik heb de zwarte versie. Gelukkig zijn de steenslag plekken die op allerlei plekken, ook onder de deur achter het voorwiel. Gelukkig niet door de primerlaag heen, dus niet meteen roest. Witte primer, hoe bedenk je het onder een zwarte laag.
Van de zomer moet ik er maar eens mee aan de gang. Gelukkig een lakstift erbij gekregen, wellicht hadden ze begin 2012 al door dat de lak heel kwetsbaar is?
Antwoord: Bij 20.000 km werden standard lampen vervangen door long life lampen. Ik ben benieuwd hoe lang die het uithouden.
Ik heb de Spark pas een half jaar zitten, nu al verschillende plekken kleine lak schade door steenslag. Ik vind de lak lagen erg dun had bij mijn vorige auto bijna nooit last van. Wie herkent die problemen?
Antwoord: Ik heb mijn spark nu anderhalf jaar (nieuw gekocht bij de Broekhuis) en nu... met bijna 20.000 op de teller is mijn voorlamp kapot en voor de 2e keer mijn achterruitwisser. Gelukkig zijn dit kleine dingen!
Antwoord: Ik heb mijn Spark Bifuel bijna 2j. Zit al aan mijn 4e koplamp.
Ervaring met Chevrolet Spark Bifuel: Fijne auto, maar gas tanken is een sport die je bij de Spark beheersen moet.
Koplampen zeer regelmatig stuk
Bestuurderstoel naar 1.5 jaar niet echt de fijnste meer.
Verder loopt dit autootje perfect en is het tanken van gas toch vooral leuk wanneer je de prijs ziet.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2LT: Fijne auto. Doet wat hij moet doen.
Na 1,5 zijn de achterlichten (onder garantie) vervangen. Reden hiervoor was algvorming op de randen. Verder geen noemswaardige problemen.