Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb onlangs de H4 koplamp zelf vervangen en het is mij gelukt. Was uiteindelijk niet zo moeilijk en kost ongeveer 10 minuten werk. Bij de Action een H4 lampje gekocht voor EUR. 1.29 en ik was klaar. Liefhebbers wil ik wel omschrijven hoe je te werk moet gaan, valt reuze mee.
Als ik u mag adviseren, voortaan laat u de olie vervangen bij een ATU garage, Euromaster of vergelijkbare voor EUR 40 (10W40) en laat u de beurt doen zonder de olie. Bij de 30.000 km beurt hetzelfde en dan ook nog zonder bougies. Deze bougies laat u tegelijk met de nieuwe olie bij een Euromaster of vergelijkbare garage vervangen. Dan kost de beurt bij de originele Chevrolet dealer ineens veel minder. Heb ik onlangs ook laten doen en ik was voor EUR 60 klaar. Nieuwe olie en speciale LPG bougies was totaal EUR 140 Ik heb nu Bosch LPG bougies van platinum-iridium en die gaan tot 100.000 km mee. Ben je ook veel goedkoper uit. Chevrolet doet namelijk gewone Champion bougies erin.
Antwoord: Ik heb ook een Spark. Had vaak defecte koplampen tot ik een overspannings beveiliging geplaatst heb. Kostte ongeveer 10 euro, hierna nooit meer een kapotte koplamp gehad.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: Er zit hier volgens mij iemand op het forum die voor Chevrolet werkt en alleen maar roept dat de Spark perfect is. Je kan ook mensen in hun waarde laten want het kan prima dat zij wel problemen hebben en jij niet.
Inmiddels heb ik mijn Spark een jaar en heb er op zich tot nu toe fijn mee gereden. Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die al meerdere keren de koplampen heeft moeten vervangen dus dan heb ik wat te zeggen bij de dealer. Daarnaast heb ik toevallig ter gelijkertijd met een bekende die de Spark net zo lang heeft als ik bij verschillende dealers een beurt laten doen en sinds die beurt valt hij bij haar regelmatig uit tijdens het rijden en bij mij stottert ie erg alsof je in een te lage versnelling rijd. Daarnaast vond ik de kosten errug hoog en heb na daar over geklaagd te hebben korting gekregen.
Wat betreft het tanken ben ik het met een aantal mensen eens. je moet hem goed vast draaien en vasthouden en soms nog extra bijdraaien tijdens het tanken. Dit gaat prima als je naast de pomp kan staan bij de knop. Nu kon ik laatst niet bij die knop staan omdat die pomp kapot was en kon ik dus niet die slang vasthouden dat was een drama.
Dat die auto niet snel is. Tja dat weet je indd bij aankoop. Ik voelde het direct bij de proefrit en ik was ook maar een andere 1.0 gewend.
Ik vind hem niet zo zuinig als gedacht. Ik rijd op een tank rond de 300 km.
Antwoord: Ik heb bij 10.000km de voorlamp moeten vervangen. Ook de achterruitwisser moest vervangen worden. Wanneer wordt een drooggas filter vervangen? Er staat bijna 11.000km op de teller. Heb Spark vanaf augustus 2011 (nieuw).
Antwoord: @Linda Scholtes - Ik verwijs u graag naar mijn laatste reactie. U mag mij best bij de naam noemen hoor, ik heb niets te verbergen.
Antwoord: @Linda Scholtes. Waarom reageert u nu niet meer, u mag mij best bij de naam noemen hoor. Als u mijn reactie van 30 september leest zult u zien dat ik geen medewerker ben van Chevrolet en de mensen op dit forum adviseer om de lampjes zelf te vervangen, is eenvoudig en kost alleen een goedkoop lampje bij de Action ad EUR 1.29 + tips om een aantal zaken bij een allround garage te laten vervangen en alleen het hoognodige via de Chevrolet dealer te laten doen. Bent u nu nog steeds van mening dat ik bij Chevrolet werk!? Als u sportief bent reageert u anders moet ik uw eenzijdige reactie afdoen met klagen zonder reden, dat is makkelijk.
Antwoord: Mensen, monteer geen Action lampen, tenzij je het leuk vind om te doen. Bij mij gingen ze nog geen 3 maanden mee. Ik heb er nu Hella lampjes in zitten, iets duurder maar al ruim een jaar ellende vrij.
Antwoord: Het punt dat ik wilde maken is dat het niet moeilijk is om de koplampen zelf te vervangen. Toevallig was ik bij de Action en zag daar een H4 lampje liggen dus gelijk meepakken en vervangen. Voor een langere levensduur raad ik natuurlijk ook een A-merk aan als Hella of Philips.
Antwoord: De action lampjes zijn uitstekend. Ze zitten er bij mij gerekend vanaf 17.500 km al 25.000 km in. Verwisselen is echt een piece of cake. Tanken doe ik met de originele nippel, geen enkel probleem mee, het kan net hoewel bij sommige merken iets lastiger. In die gevallen draai ik de benzinedop er af.
Ervaring met Chevrolet Spark Bi-fuel: Auto nu 1 jaar oud. Probleemloos gereden tot nu toe. Kosten 15.000 km beurt: 225 euro.
Heb de gasaansluiting laten veranderen op de bumper. Kosten: 125 euro. Laten chipen en trekkracht tussen de 2 en 4 duizend toeren sterk verbeterd. Kosten: 250 euro. Ben zeer tevreden over de auto.
Antwoord: Goed om te horen dat u een tevreden gebruiker bent, dat geldt ook voor mij. Mag ik vragen waar u de chiptuning heeft laten uitvoeren, heeft u ook een bifuel uitvoering van de Spark ? Ik heb namelijk zelf ook plannen om een chiptuning te laten uitvoeren en verneem graag info van mensen die dit reeds hebben laten doen.
Antwoord: Heb een Spark LS Bifuel en hij is bij Scholtmeijer in Westerbork geholpen, en zeer naar tevredenheid.
Antwoord: Ik vind het jammer dat mensen mijn tevredenheid over de Spark opvatten alsof ik bij Chevrolet werk. Ik respecteer ieders mening alleen heb ik misschien geluk en tot nu geen echte problemen gehad met deze auto. Tot nu toe heb ik ook 2x een koplamp vervangen maar dat vind ik niet echt een probleem.
Even voor de duidelijkheid: ik ben een gewone particulier die sinds januari 2012 eigenaar is van deze auto en er uitermate tevreden over is. Ik heb wat adviezen gegeven hoe je goedkoop onderhoud kunt doen maar dat is geheel vrijblijvend. Indien mensen daar een probleem van maken ligt dat geheel bij hen.
Ik blijf op dit forum reacties geven als ik tevreden ben maar ook als ik ontevreden ben. Een voorbeeld hiervan: als het kouder weer wordt en de auto heeft stil gestaan en je rijdt weg hoor ik een licht gekraak komende vanaf de voorwielophanging. Als de auto warm is gereden is het geluid ook weg. Wie heeft dit ook al eens gehad ? Dat is zegge en schrijven het enigste wat ik tot nu toe heb gehad aan deze auto.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb een Spark van mei 2011. Het was in het begin echt een ramp met gastanken, maar na een jaar tobben en vele ergenissen, lukt het nu aardig.
Ik heb wel een ander probleem. Hij is binnen 2 jaar nu al 3 keer teruggeweest omdat hij tijdens het rijden ineens uitviel. Best eng. Naar de dealer teruggeweest, wat veranderd in het toerental, maar probleem is er nog steeds. Gebeurt niet vaak gelukkig. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt door de dealer.
Antwoord: De aanhouder wint, gewoon blijven melden of anders contact zoeken met de importeur of de Bovag. Dat helpt wel hoor.
Antwoord: Ik heb precies hetzelfde probleem! Bij mij is die nu drie keer uitgevallen. Vorige maand heeft mijn auto bijna een week in de garage gestaan en niks kunnen vinden. Gister viel hij weer uit! Nu heb ik hem weer weg gebracht. Hoop dat ze nu wel wat gaan vinden. Ben blij te lezen dat het vaker gebeurt.
Antwoord: Bij ons is 'ie al 7 x uitgevallen; contact snel aan en uit en rijden weer. Het is best eng op de snelweg. In de garage konden ze niets vinden. Beurt na 2 jaar: 430 euro, best pittig!
Antwoord: Er zit een heel brede Lpg stekker onder de motorkap waar water in kan komen. Bij mij dit soort problemen bij vochtig weer/regen/mist. Stekker loshalen en inspuiten met bijv WD40.
Dan de Chevrolet-oplossing?! (plastic zak om de lpg computer incl stekker heen trekken en goed luchtdicht afsluiten)
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS: Duur in onderhoud.
Ervaring met onderhoud: Duur in onderhoud. Zowel qua uurloon als onderdelen.
Antwoord: Ik heb de 30.000 km beurt bij een Chevrolet dealer in het Zuiden laten doen voor EUR 60 met behoud van garantie. Olie- en oliefilter bij een ATU garage voor EUR 40 (10W40) resp. speciale LPG bougies van Bosch voor EUR 100. In totaal was ik EUR 200 kwijt. Indien ik normale Champion bougies zou hebben genomen was ik EUR 50% goedkoper uit geweest. Echter de LPG bougies van Bosch worden tot 100.000 gegarandeerd. Ook met een dealer kun je afspraken maken wat je hen laat doen en wat je zelf ergens anders laat doen.
Antwoord: 1.Mijn Spark ls Bifuel zit nu op 22.000 km, en begint te schokken en te stotteren bij het wegrijden. Best wel vervelend, schiet niet op en soms hoor je een knal. Valt dit onder de garantie? Men zegt dat het aan de bougies ligt?
2. Zit de dealer in het zuiden soms in Weurt? want voor 60 eur een beurt dat wil ik ook wel.
3. is het mogelijk om de bougies zelf te vervangen.
4. op facebook is een spark club en ook een forum, ik ben lid van allebei
Antwoord: Ik heb de klachten die u beschrijft nooit gehad, heel vervelend. Wel heb ik de bougies bij 21.000 km laten vervangen door specuale LPG bougies van Bosch (platinum-iridium), deze worden gegarandeerd tot 100.000 km. Voor EUR 110 heb ik deze door een ervaren monteur laten vervangen zonder rekening, is niet eenvoudig aangezien de bougies zich letterlijk in het midden van het blok bevinden, er moet veel vanaf gemonteerd worden voordat je eraan komt. Mijn Chevrolet dealer is Welling in Brunssum.
Veel succes.
Ervaring met Chevrolet Spark: Wij hebben een Spark LS Bifuel van 1 jaar oud. Ik kreeg een brief en wij konden voor 149 euro een onderhoudsbeurt doen. Vandaag gedaan, maar het werd 212,65 want hij was op gas en er moest een halogeenlamp in van 7,95 en 4,75 voor het repareren, terwijl er 86,17 gerekend word voor nog geen 3 kwartier werk. Ik ga er niet meer heen voel me belazerd! Over de Spark alleen goeds tot nu toe hoop dat het zo blijft!
Marga