Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Antwoord: Heeft u reeds contact gezocht met de importeur hierover? Als je meer dan 25 keer terug gaat naar een dealer denk ik niet dat hij met een oplossing gaat komen. Is de auto 2e hands of nieuw gekocht, bij diezelfde dealer of elders? Misschien moet u een second opinion inwinnen bij een andere dealer want degene die u nu heeft gaat het niet oplossen tenzij u daar naar toe blijft rijden en steeds hetzelfde wenst te horen.
Overigens rijd ik nu zelf ruim 2 jaar een Spark Bifuel en heb bijna 45.000 km ermee gereden zonder problemen. Zo kan het dus ook. Uw reactie is wellicht gemengd met emotie en kom ik gelukkig niet zo heftig tegen op dit forum. Ik wens u veel wijsheid en sterkte.
Antwoord: Ik heb vandaag het instructieboekje bestudeerd. Er staat vermeld dat bij 15.000 km de versnellingsbakolie verwisseld moet worden. Of moet er alleen gecontroleerd worden of er voldoende olie inzit?
Nu staat de km-stand bijna op 12.000 km. Is laatst bij 6.000 km in 2012 onderhouden bij de dealer. Naast de olie is ook de bougies verwisseld. Heeft daarna de vorige eigenaar (oud mannetje) bijna niet meer ingereden. Volgens het boekje had ie afgelopen zomer terug gemoeten voor onderhoud. Lijkt mij sterk dat je voor minder dan 2.000 km nog een beurt nodig heeft. Ik heb deze in december 2013 gekocht. Of er paar maanden wil ik een onderhoudsbeurt geven, dan moet' ie ook voor het eerst voor APK.
Ik wil olie en alle filters vervangen. Bougies sla ik deze keer over. Mis ik iets afgezien van de versnellingsbakolie?
Antwoord: Voor behoud van de garantie moet je ook de remolie laten vervangen, gasklephuis reinigen en interieurfilter is een pre. Olie is goedkoper via een ATU, Kwikfit of andere. 10W40 kost EUR 40 en laat ik 1x per 12.000 km vervangen. De zogenaamde longlife olie van de dealer is duur en niet per definitie beter.
Antwoord: Wij hebben ook dit autoootje 2e hands gekocht. Rijdt niet goed. Veel reparaties aan het motorje gehad. Gasklaphuis vervangen en ook de uitlaatlammasensor kapot was. Volgens de dealer komt dat nooit voor, alleen mijn auto. Morgen weer terug; nu stoten en schokken op gas, niet op de benzine.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0L: Leuke, goedkope auto. Niks mis mee voor dat geld. Ookal zou ik, als je er een zou kopen, voor de 1.2L gaan. Iets meer vermogen is wel makkelijk maar verder wel oke.
Antwoord: Ik had graag een reactie op het volgende: Mijn vrouw rjjdt recent met een Chevrolet Spark LS. Het gaat dus om een basic versie. Eerste indrukken zijn goed maar zo basic had ik die niet verwacht. Ok, ik wist da die zonder radio of centrale vergrendeling was maar ik schrok toch dat er geen hoedenplank aan de kofferruimte aanwezig was. Klopt het dat die niet aanwezig is op een basic Spark of zijn ze die bij mij vergeten? Ik vind het qua veiligheid alleszins niet kunnen. Je moet maar eens een noodstop uitvoeren met voorwerpen die vanuit de kofferruimte gekatapulteerd worden in het interieur. Mag dat wel zo zonder afgesloten kofferruimte??
Antwoord: Een hoederplank zit er altijd in, dus die zijn ze blijkbaar vergeten.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS: Zolang de auto niet wordt gebruikt en er geen onderhoudskosten dienen te worden gemaakt, valt het allemaal wel. Je hebt dan een leuk ogend autootje, op gas, voor niet teveel geld, die de toets der kritiek maar net kan doorstaan. Een beetje veel rij-geluid, een beetje...
Antwoord: Daar ben ik het helaas niet mee eens, waarom koop je deze auto dan? Je moet alles zien in het kader van prijs/kwaliteit en dan is de Spark een goede keuze. Een goedkope auto kun je nu eenmaal niet vergelijken met een middenklasse auto. Ik ga naar een Chevrolet-dealer waar je nog over de prijs kunt praten door zaken weg te laten die je in eigen beheer doet om zo de kosten te drukken. Heeft daarnaast alles op voorraad. Ik stel voor dat u een andere dealer gaat zoeken. Ik herken mij totaal niet in uw geschetste beeld.
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds november 2011 in bezit, geen beurt gegeven, alle vloeistoffen en olien bijgevuld. Gisteren bij de dealer 4 bougies en bougiekabels laten vervangen, 198,15 euro. Auto is kraakvij. Verbruik ca 1:13 op gas. De jeugd rijdt er ook in... wij vinden het een prima auto.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 ls bifuel: Verbruik incl. 1e km aan benzine 1 op 13. Neem bij inhalen veel ruimte. Gas tanken ook mogelijk zonder verlengstuk. Actieradius ongeveer 280 km op gas. Gedeelde achterbank super handig. Erg zijwindgevoelig. Boordcomputer mist verbruiksmeter. Bij gasvulnippel snel roest, bij mij inmiddels al 2x hersteld (garantie, al ging dit moeizaam bij dealer). Nog steeds tevreden.
Antwoord: Een tip om het stotter probleem misschien op te lossen: draai speciale LPG-bougies erin, bijv. van Bosch Platinum-iridium (gaan 100.000 km mee) en gooi in de benzine een busje Petromark injectorcleaner en Petromark LPG cleaner. Maakt de boel weer schoon en de auto draait merkbaar soepeler, naar ik ervaar.
Antwoord: Dag,
Bij welke firma heb jij de bougies besteld? Ik kan n.m.l. geen LPG-bougies vinden via Internet, en wat is de prijs?
met vriendelijke groet Rob Baars
Antwoord: Ik heb ze via een monteur na de tijd laten bestellen en inbouwen, EUR 125 all-in
de auto rijdt nog een fractie soepeler en deze bougies gaan maximaal 100.000 mee, veel beter dan de standaard Champion bougies. Deze Bosch platinum-Iridium LPG bougies kun je bij elke automaterialen handel kopen of online via Google zoeken.
Antwoord: Zelf heb ik er ook "Motor Up" ingegeooid en Forte voor benzine en LPG motoren. Wel om de 1.000 km Forte erin gooien en bij iedere oil change de Motor UP (teflon behandeling) Uw motor blijft als nieuw rijden!
Antwoord: Voor de Bi-Fueel uitvoering de gewone bougies gebruiken en de electrodeafstand 0.2 mm korter zetten, dan is het stotteren over.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.2. LT: Qua prijs / kwaliteit is de Chevrolet Spark top. Probeer wel tijdens de koop van de auto inclusief onderhoudsbeurten af te dwingen. Persoonlijk vind ik de jaarlijkse onderhoudsbeurten te duur uitvallen. Je betaalt gewoon een gedeelte van je garantie.
Antwoord: Liefhebbers van tuning en verchroomde delen kunnen bij mij deze onderdelen bestellen tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Alles rechtstreekse import uit Zuid-Korea en allemaal perfect passend. O.a. spoilers, verchroomde buitendelen auto maar ook luxe binnendelen, LED koplampen en achterlichten, buitenspiegels met knipperlicht, bekleding binnenkant deuren etc.
U geeft uw wensen op en ik voorzie u van foto's en gedetailleerde info en de prijzen. Er is veel te leveren en te koop om uw Spark nog mooier en aparter te maken. Mijn eigen auto is bijv. ook helemaal getuned met veel chroomwerk van de zwarte buitendelen maar ook met chroomafwerking in het interieur.
Antwoord: Wat kost een armconsole voor tussen de voorstoelen, incl BTW en verzendkosten?
Antwoord: Bedankt voor de interesse. EUR 100 all-in.
Ervaring met Chevrolet Spark: Sinds november 2011 in bezit, nimmer onderhoud gepleegd. Alleen olie op peil gehouden. Koplamp probleem bekend. Sinds het uitschakelen van de verlichting, dus starten zonder, geen problemen meer.
Ervaring met onderhoud: Gas tanken is geen enkel probleem wanneer je een verlengstuk gebruikt, te koop bij de dealer.
Antwoord: Alles heeft onderhoud nodig, anders gaat het een keer kapot door slijtage. Ik neem aan dat u in de winter toch ook antivries gebruikt voor de koelvloeistof en de ruitenwisser om maar iets eenvoudigs te zeggen. Indien u een mankement aan de Spark zou krijgen a.g.v. achterstallig onderhoud is dat niet door een gebrek aan de auto zelf. Het doel van dit forum is om alle voordelen en nadelen te benoemen maar dat kan alleen als de auto normaal onderhoud krijgt. De Spark is inmiddels mijn 18e auto en ik betaal ook niet graag teveel voor onderhoud, maar een beetje onderhoud is toch wel nodig o.a. olie verversen en niet alleen maar peilen. Laten wij vooral objectief blijven over alles aan deze auto.
Antwoord: LET OP: liefhebbers van tuning kan ik voor een gunstige prijs een splinternieuwe spoilerset aanbieden, voorbumper en achterbumper voor modeljaar 2010 en 2011 in de kleur van uw auto. Svp de kleurcode opgeven. Deze originele GM set kan ik aanbieden voor EUR 550 all-in. Svp na afspraak wel ophalen.
Antwoord: Correctie op de bumper spoilerset, de kleur is GAR zwart, totale kosten EUR 450
Ervaring met Chevrolet Spark Bifeul: NIET KOPEN! Heb de auto nu bijna 1,5 jaar en is in die tijd al meer dan 25 keer terug geweest naar de dealer. Auto houdt telkens in op gas en geeft een motorstoring. Dealer weet zelf ook niet wat het is en zoekt verder ook een oplossing. Slechtse auto ever!