Forum Chevrolet Spark
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Spark: Ben ook de gelukkige bezitter van een Spark Bi-fuel. Tot 30.000 km niets aan de hand. Daarna ging de motor stotteren, vooral bij het optrekken. Op advies van een ander forumlid heb ik de Bosch Platinum-iridium bougies gemonteerd (17 euro ex. BTW per stuk). Wel even een uurtje sleutelen, want er moet nogal wat gedemonteerd voor je bij de bougies bent. MAAR... ALLE PROBLEMEN ZIJN VERHOLPEN en de auto rijdt weer als een zonnetje.
Antwoord: Goed gedaan. Ik heb ze bij 22.000 km ook vervangen en de wagen rijdt gewoon top met deze bougies. De oorspronkelijke Champions waren aan de onderkant reeds bruin uitgeslagen!
Antwoord: Hoeveel toeren draait de Spark stationair op gas bij jullie?
Bij mij 3 streepjes wat op 600 rpm zou neerkomen ongeveer, dit lijkt wat te weinig te zijn en mark je bij optrekken of bijvoorbeeld bij het verlaten van een rotonde in zijn 3e versnelling, begint dan wat te stotteren/haperen.
Groet Marco
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 Bi-fuel: Een top wagentje :)
Ervaring met onderhoud: Algemeen bekend erg duur. maar nu de garantie verlopen is, ga ik het grotendeels zelf doen.
Beste sparkrijders, sluit je aan op:
https://www.facebook.com/profile.php?id=499296083498330&ref=ts&fref=ts
en / of:
http://chevroletspark.do-forum.com/
27 juli doen we weer een meeting en tour:
https://www.facebook.com/events/886674841359415/?ref_dashboard_filter=upcoming
Antwoord: Kun jij mij helpen met chiptuning en waar ik daarvoor moet zijn op basis van goede ervaringen van Spark rijders. Ik heb een bifuel uit dec. 2011. Alvast bedankt.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0: Ik heb de Spark bi fuel in december drie jaar. Er staat nu 120.000 km op de teller. Ik heb nooit problemen ondervonden.
Antwoord: Daar kan ik mij gelukkig ook bij aansluiten nu na bijna 50.000 km als 1e eigenaar sinds jan. 2012 de auto rijdt nog steeds goed en probleemloos zowel op benzine als op LPG. Speciale LPG bougies heb ik bij 22.000 km laten vervangen en gaan 100.000 km mee. Olie laat ik per 15.000 km verversen bij een lokaal allround garage voor ER 40 (15W40). m.a.w. je kunt een aantal zaken ook goedkoop in eigen beheer regelen zonder dat je dat duur laat vervangen bij een dealeren zo houdt je de onkosten toch binnen de perken, ik vind het vreemd dat een heleboel forum collega's zoveel geld betalen bij een dealer. Je moet echt niet denken dat zij het zoveel beter doen dan allround garages. Het enige wat gegarandeerd duurder is hun garagetarief en daar pas ik voor. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog niets aan mijn Spark Bifuel gehad dus durf ik wel het risico te nemen voor het de rest van het 3e jaar ten aanzien van garantiezaken.
Antwoord: Gasnippel voor Frankrijk heb ik van de garage gekregen, samen met die voor in Belgie. Anders kan je die kopen bij een belgs/frans tank station, mocht je er voorbij rijden.
Antwoord: Gasnippels voor Frankrijk (en andere landen) zijn ook te koop in de betere ANWB winkels.
Antwoord: Je kan een europaset kopen bij de dealer voor 27,50 euro.
Ervaring met Chevrolet Spark: In december heb ik mijn Spark 3 jaar. Er staat nu 120.000 op de teller. Ik heb tot nu toe geen problemen met de auto. Onderhoud krijgt hij bij de dealer. Ik wil met de Spark naar Frankrijk. Heeft iemand ervaring met een gasnippel geschikt voor Frankrijk. Zo ja, waar is hij gekocht?
Ervaring met Chevrolet Spark Ls: Ik heb deze auto al 2 jaar fabrieks nieuw, maar de laatste tijd alleen maar problemen mee. Als ik op LPG rijd, dan gaat na een km of 30 het motormanagementlampje branden en dan stottert hij weer. Nu ben ik vaak zat terug gegaan, ook naar een LPG-specialist, maar ze kunnen niks vinden. Iemand hier nog ervaring mee? Heb ook 2 keer gehad dat hij tijdens het rijden op de snelweg gewoon uitviel. Ik rijd de laatste tijd alleen maar benzine omdat op LPG niet te doen is en te vertrouwen is helaas!
Antwoord: Ik heb ook een Spark Bifuel, nu ruim 2 jaar in gebruik als 1e eigenaar. ik zou dit melden bij de importeur dat zij met een oplossing moeten komen voor het LPG probleem.Zij zijn daar onder garantie verantwoordelijk voor en kunnen misschien een andere garage toewijzen die hier meer ervaring mee heeft. De aanhouder wint en u moet zich niet opzij laten schuiven door een dealer. Uiteindelijk moet u in staat zijn om probleemloos op LPG te kunnen rijden.
Antwoord: Ik heb van de week Chevrolet Nederland gebeld en die hebben er een dossier van gemaakt. Ze erkennen het probleem, maar het kan aan allerlei dingen liggen dus ze konden mij daar niet meteen een antwoord op geven. Vrijdag gaat die wederom terug naar de garage en en hoop dat ze het kunnen oplossen. Ben er nu best wel klaar mee. Maar iemand hier ook ervaring mee?
Antwoord: Goed dat u dat heeft gedaan, de aanhouder wint immers. Indien zij de auto niet kunnen herstellen zoals 'ie moet zijn, moet u een vergelijkbare andere vragen die wel normaal rijdt. Dat recht heeft u als consument. De bal ligt bij de importeur. U moet hen gelegenheid geven om met een aanvaardbare oplossing echter lukt hen dat niet dat moet u gewoon een andere auto opeisen. Eventueel kracht bijzetten via een consumentenbond of een rechtsbijstand.
Antwoord: Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Mijn auto is vorig jaar regelmatig uitgevallen tijdens het rijden. Daarvoor is hij tot 2/3 keer toe naar de garage geweest en niks kunnen vinden, iedere keer kreeg ik hem terug en gebeurde het weer. Juni 2013 heeft hij weer in de garage gestaan en zeiden ze dat het gevonden was, ook met Chevrolet nederland gebeld, dat ik er wel een beetje klaar mee was. Nu afgelopen 7 juni 2014 gebeurde het zelfs 2 keer, waarvan 1 keer midden op een rotonde. ging net goed! Ik ga dinsdag meteen de garage bellen. Enige is dat mijn auto uit garantie is. Hij is in september 4 jaar. Nou is mijn verteld dat hij hier vorig jaar nog voor in de garage gestaan heeft en je daar dan garantie op hebt. Dus ik ben benieuwd...
Antwoord: Hier een vergelijkbaar probleem gehad in het eerste jaar al. De Spark stotterde en hield in met brandend mm lampje na een ritje door een heftige regenbui op de snelweg. Oorzaak bleek water in de gascomputer, weer op weg geholpen door de mobiliteitsservice van Chevrolet (uitgevoerd door ANWB). Volgens deze beste man was het een bekend probleem. Dealer Wimoca in Rotterdam heeft onder garantie de gascomputer vervangen en gezorgd dat er geen water meer kan binnendringen via de kabelboom. Prima service, en gratis vervangend vervoer!
Daarna geen problemen meer.
Ervaring met Chevrolet Spark 1.0 LS: Als je goedkoop wilt autorijden, dan is de Spark op LPG een goede keuze. De binnenruimte valt reuze mee. Maar verwacht van een stadsauto geen bovengemiddelde prestaties.
Kijk wel uit voor de beurten bij de dealer. Chevrolet heeft de prijzen aardig verhoogd en laat je soms dingen vervangen die onnodig zijn. Zoals b.v. bougiekabels bij 45.000 km vervangen! Als je hier van te voren afspraken mee maakt met de dealer dan kun je goedkoop rijden.
Ervaring met Chevrolet Spark: Ik heb een Spark op benzine uit 2012. Sinds juli, augustus en september als ik da auto startte in de ochtend trilde de auto en daarna was het gelijk weg. Ik heb de auto 2x weggebracht naar de dealer, uitgelezen niets te vinden. Het is in totaal maar 3x gebeurd, maar toch wie herkent dit alleen met het starten in de ochtend niet tijdens het rijden nu zegt de dealer dar er andere bougies in gezet gaan worden met de onderhoudsbeurt
ik ben benieuwd!