Forum Chevrolet Captiva
Reacties van eigenaren
Antwoord: Had dit ook en heb dit gratis kunnen laten vervangen, behoort tot de garantie.
Antwoord: Heb sinds een aantal maanden de 2.4i 4x4 2007 model. Heerlijke auto. Maar het verbruik is aan de hoge kant, 1 op 8, en dan rij ik op zijn zuinigst!!
Iemand ervaring met chiptunen?
Heb over 2 weken een afspraak met een chiptuner met 4x4 rollenbank.
Bij 110-120 km begint de auto te trillen. of trekt iets. iemand anders ervaring mee?
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0: Heerlijke auto, helaas nu een stuk duurder dan 3 jaar geleden.
Alleen wat kleine storingen gehad: brandstofmeter geeft niet altijd juiste stand aan, en inmiddel 3x voorlichten moeten vervangen, soms slaat de computer op hol en moet gereset worden. Maar verder wat een heel fijne auto voor een schappelijke prijs.
Antwoord: Inderdaad fijne auto maar allemaal VEEL problemen die herkenbaar zijn: Bij 175000 km hele nokkenas en tuimelaars vervangen. Rekening 3000 euro.
Achterspoiler brak op autoweg spontaan van de auto af en vloog over de autoweg. Voorlampen om de paar maanden stuk en deze kun je nauwelijks zelf vervangen. Dus steeds zo'n 25 euro per keer. Nu boven de 200000 stuurspeling. Letters achterklep laten spontaan los. etc. Daar komt de povere Koreaanse kwaliteit naar boven.
Antwoord: Helaas moet ik vaststellen dat ik dezelfde ervaringen heb. Op dit moment staat mijn Captiva in de garage voor vervanging van nokkenas en tuimelaars. Kilometerstand 160.00 over goed vier jaar (dus naar mijn mening gaat het verhaal van korte stukjes niet op). Voor wat betreft de achterspoiler heb ik altijd de oorzaak gezocht bij de wasstraat, maar nu blijkt dat ik niet de enige ben waarbij deze spontaan over de snelweg vliegt.
Antwoord: Wij hebben onlangs ook een spontaan afbrekende achterspoiler gehad. Chevrolet ontkent dat dit een fabricagefout is en onttrekt zich aan hun verantwoordelijkheid. Ze noemen ons geval een toevallig incident. Wij verzamelen nu meerdere incidenten om dit aan Chevrolet te kunnen aanbieden. Onze vraag: heeft u dit ook meegemaakt, mail dan bewijsmateriaal, kenteken, mails, reparatiebonnen oid naar captiva.spoiler@gmail.com
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 TD: Problemen begonnen bij 100.000 km. Bij 150.000 nokkenas gebroken; ook bij mijn collega met dezelfde km stand. Wie kent dit probleem ook? En wie heeft ook veel hinder van het regeneren van het roetfilter?
Antwoord: Ook bij 155.000 km tuimelaar afgebroken en nokkenas beschadigd. Toch weer 2.000 euro uit mijn spaarpotje.
Antwoord: Bij 102.000 km nokkenas beschadigd en vervangen. Ook jaarlijks problemen met roetfilter. Volgens garagehouder schijnt beschadiging aan de nokkenas een probleem te zijn bij de Chevrolet Captiva.
Antwoord: Vandaag zelfde probleem. Ik heb er 135000 mee gereden. Garage heeft vraag om een regeling uitgezet bij Chevrolet
Antwoord: Bij 114.000km nokkenas vervangen en tuimelaar afgebroken. Oorzaak zit in de slechte smering van de nokken. Het duurt te lang voordat deze in een oliebadje ronddraait.
Gewoon een constructiefout van Chevrolet, maar wel een rekening van 2.000 euro durven sturen.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.4 4wd: Heerlijke auto voor een heel redelijke prijs.
Antwoord: Ook wij zijn in het bezit van een Captiva 2 liter diesel, waar bij de magische 109.000 km grens de ondertussen bekende problemen met de nokkenas plaatsvond. Tuimelaar gebroken en nokkenas kapt.
Ook wij vinden dit niet kunnen en vragen ons af of we niet met alle gedupeerde tezamen een juridische procedure kunnen opstarten, net als bij de VW met de distributieketting heeft plaatsgevonden.
Dit moet toch niet kunnen? In afwachting van berichten.
Ervaring met Chevrolet Captiva 3.0: Heb de Captiva nu 3 jaar. Rijdt super. Nooit problemen.
Antwoord: Dan heb je geluk. Wat een slechte auto is dit! Met km. std 130k van alles defect: voornamelijk electronica storingen. Ook stuurspeling en veel rammeltjes. Povere kwaliteit.
Brandstof verbruik voor diesel 1:10 niet meer van deze tijd. Gelukkig hoef ik niet lang meer....
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.4: Ik rijd gemiddeld 1:9 (2.4 motor). Valt dus reuze mee.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 vdci 127 pk.: Houd rekening met stevig brandstofverbruik.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.4 LS: Fijne, stoere auto. Houd rekening dat je in een zware auto rijdt waar een dito verbruik bijhoort. Bij een zeer rustige rijstijl 1 L op 9 kilometer.
Verder begint na een jaar al mijn goudkleurige embleem aan de voorzijde vol te lopen met vocht.