Forum Chevrolet Captiva
Reacties van eigenaren
Antwoord: Motorenreeks is van Australische motorfabrikant Holden. Deze V6 motoren gebben wereldwijd (Europa, Zuid-Afrika en Australie) hebben vanaf een bepaald serie(motor) nummer gewijzigde distributiekettingen gekregen (7,2mm breed) in plaats van 9 mm. Daardoor rekt deze aan 1 zijde van de V6 meer uit dan die van de andere zijde van de motor. Daarom krijg je timing probleem, dus motormanagementlampje gaat aan.
Een Australische technicus van Holden heeft dit een keer op internet gezet, inclusief de van / tot en met motorserienummers.
Enige remedie is de beide distributiekettingen te laten vervangen door die van de juiste breedte = 9 mm. Kosten +/- 2.500,- euro:, zei een Chevrolet-dealer.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.4: Ik heb een Captiva 2.4 benzine bj 2008, kan iemand mij vertellen waar het benzine-filter zit op de Captiva?
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.4: Rustige stabiele trukker, stoelen zitten lekker, is wel duur in de markt.
Vraag; waar zou ik kijken of een motor uit een Nederlandse Chevrolet Captiva past in een Chevrolet Captiva uit de Verenigde Arabische Emiraten?
Antwoord: De onderdelenlijn. Daar staat soms wel eens een motorblok.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 VCDI Executive: De sjeffie is zonder problemen door de keuring gewandeld, onderdelen zijn redelijk voordelig. Het enige waar ik nog geen vinger op heb kunnen leggen is het redelijk hoge brandstof verbruik van ca 1:8. Dat is te hoog voor het gewicht en prestaties van de auto.
Ervaring met verkoop: Geschiedenis van de auto was bekend. Dit exemplaar is van 2006, vond 203.000 km niet overdreven en de auto zag er verder netjes uit. Onderhoudsboekjes waren aanwezig. Gelijk een onderhoudsbeurt gegeven, olie, filters en remblokken. Nog geen 100 euro aan onderdelen.
Ervaring met Chevrolet Captiva 4WD: Zoemend signaal na afzetten motor. Accu lijdt hieronder, waardoor je startproblemen krijgt.
Antwoord: Weet iemand wat het probleem is? Moet elke ochtend met startkabels starten....thx.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.4 executive: Ik heb de auto bijna 2 jaar in bezit en ben zeer tevreden. Zeer grote en ruime auto. Is niet snel maar rijd wel comfortabel.
Heb nu al een tijd een gierend geluid als ik optrek (accelereer) garage zegt dat het de lagers zijn van de differentieel. kosten 2.500 euro.
Ook is het mij opgevallen dat bijna elke Captiva die ik tegen kom een stuk of beschadigd embleem heeft, (dacht dat ik de enige was) garage kan er niet aan komen en op internet moeilijk/niet te vinden. Op marktplaats toch iemand gevonden die nieuwe overzet emblemen verkoopt (ene michel) 1 besteld 2 dagen later in huis en past perfect over het beschadigde embleem. Echt een aanrader.
Al met al, het is een dure auto in verbruik en wegenbelasting maar je krijgt er veel ruimte en comfort voor terug.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.2: Storing in navigatie/radio/temperatuur.
Ervaring met onderhoud: Graag tips over elektronica radio boordcomputer en navigatie ook tips automatenbak (6 bak).
Antwoord: Ik heb hier ook storing in. Navigatie start niet meer op, Alleen als het rond het vriespunt is doet het systeem het even waarna het zichtbaar in het scherm vast loopt en weer uit gaat...
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.5 intro edition: Leuke degelijke auto, alleen motormanagement lampje blijft branden. Alles vervangen van gaspedaal tot lambazondes. Niks helpt, blijft branden en soms in de noodloop.
Ervaring met verkoop: Leuke auto, maar vaak problemen ermee.