Forum Chevrolet Captiva
Reacties van eigenaren
Antwoord: Beste 70dennismark,
De fabrieks opgave moet je echt vergeten hoor. De test wordt uitgevoerd bij een constante snelheid van 80 km/u op een circuit met de ideale omstandigheden. Zelf rijdt ik een 2.4 liter 4x4 Class en die rijdt 1:9-1:10. Dus helaas is die 1:6 van u echt de werkelijkheid. Succes met uw auto.
Antwoord: Hallo,
Ik rijd hem nu een jaar en ik zou er maar gewoon genoegen mee nemen, want veel zuiniger wordt het niet.
Ik heb een LPG-G3 installatie in laten bouwen en kostte zo'n 2000 euro. Ik rijd 15.000 km per jaar en rijd op LPG gemiddeld 1:6 en op benzine ook ongeveer (op jaarbasis tank ik dus 2.500 liter en bespaar per liter ruim 1 euro). Ik heb de tank al terugverdiend. Over een jaar lach ik erom!
Kortom: een fantastische auto, veel genot, hoog verbruik, maar er zijn alternatieven!
Zelfs op vakantie naar Kroatie met een caravan van 1300 kg erachter kon ik alleen maar lachen bij de pomp. Alle kilometers kunnen rijden met LPG.
Gr. Tom
Berijder van een Captiva 3.2 executive uit 2007 met 91000 km op de teller.
Antwoord: Ik overweeg ook in mijn 3.2 ltr. Captiva automaat een G3 installatie in te bouwen, maar chevrolet Nederland zegt dat de auto daar niet geschikt voor is!
Gasinbouw bedrijven zeggen dat het wel kan, dus wil ik graag weten wat de ervaring is en welk type / merk geinstalleerd is.
Antwoord: Ik heb de auto nu een jaar en rijd probleemlos op LPG-G3. Ik heb een Vialle systeem in laten bouwen met flash-lube (een smeringssysteem voor de kleppen). Ik ondervind geen enkel probleem tot nu toe.
Er is 2 jaar garantie gegeven op de installatie en eventuele mankementen die daaruit voort zouden komen.
Belangrijk is wel om de flahlube in de gaten te houden, want als de kleppen niet gesmeerd worden drogen ze uit, maar dat in de gaten houden is net zo veel moeite als olie peilen!
Kortom: ik ben blij met de huidige benzine prijzen dat ik dit gedaan heb en rijd ondanks dat naar verhouding 'voordelig' een hele dikke V6
Antwoord: Mag ik vragen waar je de installatie hebt laten inbouwen?
Antwoord: LPG Verkerk in Bunnik.
Ervaring met Chevrolet Captiva: Hier ook dezelfde ervaringen 145.000 km wel voldoende lange stukken gereden.
Wordt vandaag naar de dealer gebracht voor onderzoek. idd Nokkenas, Tuimelaar en waarschijnlijk ook de kleppen.. Ik ben in gesprek met Chevrolet klantenservice in gesprek voor een coulance regeling.. (0800-2342345)
Als hier niet netjes op ingegaan wordt ben ik van plan om de media op te zoeken.
Antwoord: Beste Laurens,
Ik heb een Chevolet Captiva diesel van 2008 en de Nokkenas is stuk bij 93.000 km.(1e eigenaar) Ik heb net de klantenservice gebeld van Chevrolet en zij verwijsen mij weer naar de dealer. De dealer wilt niks van coulance weten omdat de auto al meer dan 90.000 km heeft gereden bovendien heb ik de laatste twee jaar de onderhoud bij een andere erkende garage gedaan. Ik ben wel benieuwd hoe en of zij uw probleem heeft opgelost?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
I. Samsoedien
Antwoord: Precies hetzelfde probleem zoals alle 2.0 diesels van Chevrolet en Opel: hele motorblok vastgelopen met 112000 km op de teller. En wie gaat dat betalen? Iemand die enige coulantie met Chevrolet voor elkaar heeft gekregen? Niet dus! Nooit meer Chevrolet. Echt nooit intrappen in de verkooppraatjes. Iedereen heeft dezelfde problemen wegens constructiefout maar niemand geeft thuis.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 CDI: Vermoedelijk door het roetfilter (regeneratie) ontstaat er ernstige motorschade die niet vergoed wordt door de dealer of GM.
Antwoord: Jullie beweringen over de roetfilter zijn niet correct. Als een voertuige regelmatig onderhouden wordt en de bestuurder controleert regelmatig het oliepeil, dan kan het roetfilter geen problemen geven. Het oliepeil dient men wel goed in het oog te houden. Indien het oliepeil te hoog staat, moet er onmiddelijk naar de garage gegaan worden om motorschade te vermijden. Het is zo dt bij elke regenetatie er een beetje brandstof bij de olie komt. Als het peil te hoog worden kan die motorschade meebrengen. Dus als een goed huisvader, regelmatig onderhouden en bij elke tankbeurd het oliepeil checken.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 CDI: Maak je veel kleine ritten, schaf een wagen met de 2.0 CDI motor niet aan.
Veel motorproblemen (nokkenas) vanwege onvoldoende smering omdat er bij kleine ritten makkelijk diesel bij de olie komt en het smerende effect verloren gaat met als gevolg kapotte nokkenas en tuimelaars etc.
Antwoord: Moeilijk de schade te verhalen, terwijl er wel een non-conformatie is in Nederland. Een auto met dieselmotor moet 10 jaar of 300.000 km. probleemloos meegaan. GM houdt zich achter de dealers schuil en voelt zich niet aansprakelijk.
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 D: Ernstige motorproblemen. Nokkenas gebroken of tummelaar/klepstoters tussen de kleppen of aandrijfriem stuk (diagnose moet nog gesteld worden) vermoedelijke oorzaak smeringsprobleem. Reeds bij 90.000 km. aandrijfriem etc. vernieuwd.
Advies, gebruik de juiste olie en laat om de 10.000 uw olieverversen!
Antwoord: Zelfde ernstige probleem. 2.0 CDI motor automaat. Met 88.000 km. aandrijfriem etc. vervangen. Bij 110.000 km. nokkenas / tuimelaar etc. kapot.
Bij navraag komt dit vaak voor: 2 dealers bevestigen di,t de een had 4x de ander 3x met dit probleem te maken gehad. Ook bij de Opel Antara (zelfde motor). Vermoedelijke oorzaak diesel in de olie vanwege het reinigen van het roetfilter wordt er extra diesel gebruikt en wanneer het proces niet afgemaakt wordt of bij veelvuldig korte ritjes komt de extra diesel in de olie en is het smerende effect onvoldoende. Chevrolet geeft bij klacht niet thuis. Start nu procedure om de schade wegens non-confirmatie te verhalen.
Antwoord: Is er inmiddels enig resultaat m.b.t. de gestarte procedure om schade te verhalen?
Wij zijn erg benieuwd, want ook wij hebben nl. hetzelfde probleem. Captiva 2.0 diesel automaat Executive 2007. Bij km stand 135.000 (waarschijnlijk) tuimelaar(s) afgebroken en mogelijk nog erger.
Antwoord: Zelfde probleem nokkenas / tuimelaar etc. kapot.. 145.000KM , prettige auto, maar hier wordt je niet blij van.
Antwoord: Ik heb vandaag mijn auto weggebracht naar de garage met een zware tik in de motor. Hier lezend vrees ik de zelfde motorproblemen, namelijk kapotte nokkenas en/of tuimelaar. Heb de auto van 2008 in december 2011 gekocht en inmiddels daar 15.000 km mee gereden. In totaal staat de km op 107.000.
Vraag: heb je al succes gehad met de gestarte procedure en wat gaat zo'n reparatie ongeveer kosten? Oh ja, de laatste maanden redelijk veel korte ritten gereden. IK hoor van je.
Antwoord: Bij mijn Captiva ook de nokkenas moeten vervangen, oorzaak waarschijnlijk verkeerde en teveel olie in de motor. Kosten: 2000 euro. Kilometerstand 140.000 km. Uiteraard niemand thuis bij Chevrolet...
Antwoord: Ik ben ook direct een juridisch procedure gestart tegen de fabrikant, want dit is gewoon een productiefout. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Antwoord: Hou ons svp op de hoogte. Ook exact dezelfde problemen met onze 2.0 diesel Captiva 2007. Uiteraard zeggen dealer en Chevrolet nog nooit van deze problemen gehoord te hebben. Of ze reageren gewoon niet!
Succes met de juridische stappen.
Antwoord: Houd je ons op de hoogte van de procedure?
Antwoord: Na 3 weken onderzoek en reparatie zijn de kosten opgelopen naar 4.800 euro. Wel zitten hierin nieuwe remschijven en groot onderhoud. Dus mijn motorschade opgelopen naar 3.800 euro, had veel motor schade. pfff
Antwoord: Ik heb een ook een Captiva uit 2008. Pas sinds 2 jaar in mijn bezit. Veel snelwegkilometers gemaakt, dus weinig probelemen te verwachten. Maar bij 140.000 km ook vastgelopen. Oorzaak: verstopt roetfilter. Dealer en GM geven niet thuis: kan iemand mij vertellen hoe de juridische procedure afgelopen is?
Antwoord: Sorry voor mijn late reactie, maar de dealer was niet thuis en heeft alles goed afgeschermd, dus... eigen rekening, ik nooit meer een Chevo :-) niet ivm dealer, maar het zijn slechte auto's
Ervaring met Chevrolet Captiva 2.0 4wd: Bij mijn Captiva is de motor vastgelopen. Weet iemand of er in het zuiden van het land iemand is die mij aan een 2e hands Captiva motor kan helpen en tevens kan in bouwen?
Ervaring met Chevrolet Captiva: Heb sinds een aantal maanden de 2.4i 4x4 2007 model. Heerlijke auto. Maar het verbruik is aan de hoge kant, 1 op 8, en dan rij ik op zijn zuinigst!
Iemand ervaring met chiptunen? Heb over 2 weken een afspraak met een chiptuner met 4x4 rollenbank.
Bij 110-120 km begint de auto te trillen. of trekt iets. iemand anders ervaring mee?
Ervaring met Chevrolet Captiva: Ik ben net in het bezit van een Captiva 3.2. Volgens fabrieksopgave zou deze 1:9 moeten rijden. Dit hadden wij ingecalculeerd, echter ik haal met moeite 1:6 en rijd idd 200 km op een halve tank. Iemand ervaring hiermee? Is het afstelling?
Verneem graag de reacties