BYD
BYD presenteert Dolphin en Seal
De BYD Seal profiteert van Cell-to-Body technologie. Dat betekent dat de batterij is geïntegreerd in de carrosserievloer. Zo ontstaat een sandwich-structuur waarin de batterij en de baterijhouder zijn geïntegreerd. Dit heeft verschillende voordelen. Zo is een lagere carrosserie mogelijk, voor een betere stroomlijn en efficiency. Bovendien verbetert de Cell-to-Body technologie de stijfheid van de carrosserie, wat weer bijdraagt aan een hoog veiligheidsniveau. Het relatief compacte batterijvolume leidt bovendien tot veel interieurruimte. DE BYD Seal (AWD) heeft een elektrische aandrijflijn met twee motoren en een systeemvermogen van 230 kW/313 pk of 390 kW/531 pk.
Deze zomer wordt de BYD Dolphin in Europa verwacht. De hatchback voor het C-segment heeft een theoretisch WLTP-bereik van 427 km in de gecombineerde cyclus.
De BYD Seal maakt naar verwachting na deze zomer zijn opwachting in de Europese BYD dealers, waaronder de BYD dealers in Amsterdam en Rotterdam. De D-segment sedan beschikt over een 82 kWh batterij, die in de achterwielaangedreven versie goed is voor een WLTP-actieradius van 570 km in de gecombineerde cyclus (520 km voor de uitvoering met vierwielaandrijving).