Forum Volvo V70 (1996 - 2007)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo V70 Europa: Auto is motorisch prima, maar laatste 2 jaren vaak dure defecten voor zo'n degelijke wagen. Achterklepsluiting werkte niet goed, vervanging kostte 250 euro. Breuk in kabelboom achterklep, kentekenverlichting werkte niet meer, kostte dan ook 200 euro. Voordeurslotje bestuurderskant werkte niet goed, licht bleef branden kostte ook weer ruim 200,00 nu de airco, eerste reparatie bijvullen 100, oo werkte nog steeds niet, terug aircopomp dan maar vervangen zegt de garage 350,00 euro, hier moet ik nog even over nadenken, misschien toch maar in gaan ruilen.
Ervaring met Volvo V70 D5 Black Saffire: Na enkele jaren geleden een S80 te hebben gehad, heb ik nu voor een V70 gekozen. Deze auto is aanzienlijk stugger en minder comfortabel dan de S80. Veel meer piepjes en rammeltjes, kraken van allerlei kunststof delen, wat is zeker niet gewend was. De automaat is erg schokkering, in files rustig.
Ervaring met Volvo V70 2.4: Hoge gewicht en 170 pk maken de auto niet echt snel, maar daar koop je deze ook niet voor. Is prima dus maar volgende wordt een T5 of in ieder geval meer pk.
Ervaring met verkoop: Particulier is heel goed bevallen. Dit zat in de specificaties, LPG, leer, schuifdak, navi. waren zoektermen. Had de dealer hem staan dan had ik daar gekocht.
Ervaring met Volvo V70 D 5: Fantastische auto als je veel km maakt
Ervaring met Volvo V70 Dualogic: Geen Dualogic kopen en zeker hopen dat geen support van de dealer of de garage nodig is.
Antwoord: Ik mag een V70 D2.0 rijden en heb er nog 15000 km meegereden. De afgelopen weken lijkt het elect. systeem even uit te zjn geweest tijdens het rijden. Alle lampjes gaan even uit (een fractie van een seconde). Gisteravond hoorde ik zelfs het sloten even op en neer gaan, het licht uit, alle lampjes flamden even op, en een melding met DSTC werd zichtbaar, een oranje lampje bleef branden, en de toerenteller sloeg niet meer uit. Volvo Assistance gebeld tijdens het rijden, en ze zeiden dat het geen kwaad kan. Daarna heb ik een stop gemaakt, auto van contact geweest (dus een rest?), en bleek alles weer te functioneren (voor hoelang?).
Voor de zekerheid naar de dealer en laten uitlezen. 2 weken ook laten uitlezen na 2 keer zo'n hik up, maar er was niets vastgelegd ... maar ja als overal de spanning afgaat? Inmiddels heeft de garage de oorzaak gevonden: een los contact!
Mijn garage heeft me 2 dagen kosteloos een vervangende Volvo verstrekt.
Ervaring met Volvo V70 2.5 liter: Ik kocht de auto met compleet ingevuld onderhouds overzicht. 365.000 km
Ondertussen staat er 404.000 op de klok. De auto rijdt als nieuw en gaat gewoon naar de dealer (2x per jaar) voor onderhoud. Olie ed laat ik ook gewoon daar checken -filters enz.
Op zich plobleemloos . Ik moet ook zeggen dat ik erg rustig met de wagen rijd.
Brandstof LPG !!! de motor lijkt onverwoestbaar.
Trouwens in de file of bij lang stilstaan zet ik de automaat wel in de N stand. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat dit slytage voorkomt. Graag tip van iemand.
Reden dat ik nu even hier kijk is dat ik vandaag tijdens een hoosbui me verbeelde dat de automaat even hoog in de toeren gromde! Wellicht was dit om antislip door het water. Graag ervaringen
Ronald
Ervaring met Volvo V70 2.5T AWD: 138.000 KM zonder storing of iets dat kapot gaat.