Forum Volvo V50
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo V50 2.0d: Zeer goede, sterke en betrouwbare auto. Zelfs de strenge winter in Nederland dit jaar zeer goede ervaringen mee gehad, de zonder de techniek had ik hem niet meer gehad. Kortom: de auto naar mijn hart.
Ervaring met Volvo V50 2.0d summum: Sinds de aankoop in maart 2010 moet ik mijn dynamo vervangen, en de aandrijfriem van de behuizing van dynamo is net vervangen. Hopelijk blijft het bij deze storingen en kan ik hierna gaan genieten.
Voor de rest qua wegligging en een knopje dstc voor de snelle bochten. In een woord grandioos. Een hele ervaring die je zelf moet voelen. Ook het zitcomfort is al een reden voor mij persoonlijk dat ik de V50 aangeschaft hebt. Suplesse!
Ervaring met verkoop: Wacht tot het laatste moment met kopen. De prijs zakt gegarandeerd, vooral nu.
Ervaring met onderhoud: In de regel om toch voor een degelijke wagen een meerprijs te betalen en zeker voor garantie te gaan. Goedkoop is meestal duurkoop.
Ervaring met Volvo V50 1.6 edition 1: Prima auto, geweldige wegligging, zuinig. 1 op 17 en niet goedkoop maar goed vakmanschap bij dealer. Volgende auto zeker wee Volvo
Ervaring met Volvo V50 1.8: Een keurige auto. Geen grote problemen. Ik rijd ook niet zo hard.
Ik heb wat opmerkingen over de V50:
- gaspedaal moet erg diep ingetrapt worden voordat er iets gebeurt.
- de buitenspiegels worden bij een spatje regen meteen onbruikbaar.
- de rolhouder van het bagage-afdekscherm is veel te groot en van slap goedkoop plastic gemaakt, waardoor het slecht in en uitgeklikt kan worden.
- Maar mijn grootste probleem betreft de A-stijl. Die is zo dik en ligt zo vlak dat er hele auto's en fietsers achter verdwijnen. Ik heb al menig bijna-botsing gehad. Veilig? Nou nee. Ik heb een nieuwe rijgewoonte moeten aannemen: met m'n hoofd als een soort vogel heen en weer en op en neer wiegend als ik een kruising nader, anders zie ik het verkeer schuin links en rechts voor me niet.
- de verf op de plastic deurgrepen en op de console naast de versnellingspook is afgesleten. Oogt slordig. Goedkoop.
- als ik iets groots vervoer kan ik aan de half openstaande 5e deur nergens een touw vastmaken.
Ervaring met verkoop: Alles ging goed, maar de verkoper verzuimde mij te melden dat bij deze auto naderhand geen extra's die electriciteit verbruiken konden worden gemonteerd. Dat zou ik in zijn plaats altijd zeggen. Er is nu (naderhand) een Parrot gemonteerd door een onafhankelijke leverancier. Die Parrot leeft toch niet van de wind, zou ik zeggen. De Parrot doet voor 350 Euro incl. montage waar Volvo 850 euro voor vraagt: handsfree Bluetooth + MP3-aansluiting.
Antwoord: Je kan bij regen toch de spiegelverwarming aanzetten d.m.v de achterruitverwarming.
Antwoord: Meer mensen zouden iets verder vooruit moeten kijken dan hun motorkap lang is...
Erger me dood aan zulke *** opmerkingen en heb regelmatig last van zulke figuren; stilstaan voor (lege) rotondes en dan als een gestoorde kanarie in de ronte kijken. Voor je een kruising nadert hoor je te weten wat er voor en achter je gebeurt, je doet alleen nog een laatste check!
Ervaring met Volvo V50 2.0 D: Krukas olie dichting lekt, vervangen bij 130.000 km.
Regelmatig wisselend brandstofverbruik, 7,8 ltr. per 100 km op snelweg 120 km/uur.
Motor stuk gelopen bij 136.000 km, op hol geslagen. Waarschijnlijk door defecte verstuiver(s), onverbrande diesel in olie welke via carterventilatie weer in de motor komt. Niet verwacht van een merk als Volvo, auto heeft genoeg gekost!
Antwoord: Beste, dat is toch normaal; een Franse motor van Renault in een goede zweedse wagen. Nu gaat volvo eindelijk weer met zijn eigen motoren werken, nadat het Franse speelgoed de naam van Volvo heeft besmeurd. Koop nooit een wagen waar Franse motoren in zitten!
Antwoord: Wat een onzin! Franse diesel motoren zijn bijzonder goed! Mits je er fatsoenlijk mee om gaat. Ik rijd zelf Scenic 1.9 dci. En inmiddels 180.000 km zonder enig probleem. Maar ja, ik behandel mijn auto en motor dan ook goed.
Helaas is mijn ervaring met Volvo niet best. V70 TDI waardeloos, V70 AWD nog meer ellende. Niet om de koets, maar vanwege de motor. AWD systeem van Volvo lekte voortdurend olie en gaf tijdens het rijden vreemde geluiden. En dat bij km stand van nog geen 100.000 km! Dus lof Renault motor!
Nu naar acht jaar wil ik een V50 aanschaffen maar twijfel. Is dat mijn geld wel waard?
Dieter van Andel
Antwoord: Na 180.000 km te hebben gereden, is tijdens een testrit door de garage de motor van mijn Volvo V50 ook ophol geslagen. Toeval? Wel erg zuur! Nieuwe motor met 90.000km erin sept 2011. Blijkt bij deze ook het oliepeil te stijgen. Tot nu toe is het de garage niet gelukt dit op te lossen. Sinds sept: nieuwe dynamo, nieuwe schokdempers, nieuwe wiellagers.
Conclusie: V50 bestaat uit inferieure onderdelen. Duidelijk dat Volvo niet meer is wat het geweest is!
Ervaring met Volvo V50 2,4: Nieuwe brandstofpomp aangebracht bij km stand 44922, kosten 984,84 euro. Volgens de Volvo dealer geen coulance regeling mogelijk. De slogan Volvo for life gaat hier dus beslist niet op. Wat staat mij nog meer te wachten qua storingen etc. Reden om hoofdkantoor in Beesd te gaan benaderen over coulange regeling.
Ervaring met verkoop: Als je een uitnodiging krijgt voor de introductie van een nieuw model, wordt er niet naar je geinformeerd over hoe de gekochte wagen bevalt laat staan dat ze je nog kennen, jammer.
Antwoord: Verwacht van Vovo Beesd maar niets. Ik heb geprobeerd enige coelance te krijgen voor de turbo van mijn V50 op km 179500. Dus helemaal niets.
Gelezen de antwoorden van Vovo vinden ze het heel normaal dat een turbo stuk gaat op die km stand.
Ervaring met Volvo V50: Ik heb sinds januari een prachtige 2.0d, Aangekocht via van Kuyk Alkmaar, TOPSERVICE! Niets dan LOF! 2 wagens gekocht in 2 maanden tijd. Ben zelden zo blij en content geweest.
Let wel, deze volvo is geen rasechte zweed, dit was de V70 wel. Mensen let aub op dat er met Volvo zelf niets mis is. Ford en China hebben een te groot belang (gehad) waardoor je deze lastige en vervelende klachten krijgt. De motor is ontwikkeld door Ford en door PSA (Peugot Citroen) gebruikt, ook dus door Volvo. De 2.5 benzine is een volledig zweedse wagen. Mijn wagen uit 2005 had ruim 191000 km, dit is mijn eerste grote aankoop met mijn 27 jaar echt fors.
Altijd volvo fan geweest, de oude 164, 240 en 740, v70 de p40 etc. Mijn vader heeft sinds kort een V70T5R AWD uit '97 ... 250pk,,dat is pas een Volvo!
affijn:
- na aankoop ben ik eens goed gaan luisteren naar mijn wagen. Wat bleek: wagen schoot uit 2e versnelling. Nieuwe versnellingsbak erin! Gelukkig had ik garantie bijgekocht.
- auto had een trekhaak, is dus mee gereden met een aanhanger, hier kan volvo noch de dealer iets aan doen.
- de console is geweldig in zijn eenvoud.
- doet wel een beetje ford aan
- ik mis opbergruimte
- het dashborkastje is wel verbazend diep.
- prachtige twotone stoelen welke echt volvo zijn en heerlijk strak zitten
wegligging is subliem
- genoeg kofferruimte (het is geen V70) voor fietsvervoer een fietsendrager!
- brandstofverbruik is 1.16 /1.17 ..akkoord
- lekker veel koppel onderin 350 n/meter
- houdt de teller tussen de 1500- en 3000 en je gaat als een kanon. 225 kmh. met indrukken van het plusje op de cruise easy as what in zijn 6.
- prachtig design, tijdloos design, beauty.
- rare kleine tankinhoud van max. 42 liter? Echt bizar, in golfje 3 ging met gemak 55 liter!
Kijk om je heen, je ziet er honderden, natuurlijk zijn er gebreken, natuurlijk zijn er vervelende dingen. Volvo heeft verkeerd management gehad en is weer op het juiste pad. Kijk naar Toyota, ooit de beste auto's, nu teruggeroepen en vette boete aan kont. Mensen die wegens technisch eproblemen een heel merk begraven hebben het duidelijk NIET begrepen.
LAAT VOLVO WEER VOLVO WORDEN, FORD EN CHINA, POTEN AF VAN HERITAGE
Wellicht hebben jullie gehoord dat china de volvo weer laat ontwerpen en produceren door zweden!!? Rest mij af te sluiten met: Volvo 4 life!
D. Sterman, Alkmaar