Forum Volvo V50
Reacties van eigenaren
'07
6
bouwjaar
jaar in bezit
335k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
9
Reactie van: Arnoldvankevelaar, datum: 26 augustus 2020
Antwoord: Gewoon 2 nieuwe Xenon lampen erin. Scheelt dag en nacht. 100% zeker.
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
103k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
7
Naam: P. Pluijm9, datum : 13 februari 2017
Ervaring met Volvo V50 2.4: Auto rijdt prima, ik heb hem met 87.000 km gekocht van een Volvo-dealer. Alleen een vraag: de motorkap bekleding (van schuim voorzien) dus lekker geluidloos deze is bij de accu zoals ik kan zien op 15 cm2 opgelost (gesmolten) lijkt het wel, weet iemand wat dat kan zijn?
Ervaring met Volvo V50 2.4: Auto rijdt prima, ik heb hem met 87.000 km gekocht van een Volvo-dealer. Alleen een vraag: de motorkap bekleding (van schuim voorzien) dus lekker geluidloos deze is bij de accu zoals ik kan zien op 15 cm2 opgelost (gesmolten) lijkt het wel, weet iemand wat dat kan zijn?
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
102k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Roy, datum : 28 november 2016
Ervaring met Volvo V50 2.0: Afgelopen week voor het eerst een beurt gehad na 1 jaar en 15.000km. Gewoon beurt + APK en klaar...
Bagageruimte zou wat ruimer mogen, maar aan opbergvakjes in het passagiersgedeelte geen gebrek.
Trekkracht voor standaard gebruik ruim voldoende, wie regelmatig zwaar rijdt zal even met minder genoegen moeten nemen of hoger in de toeren moeten rijden.
Ik heb bewust gezocht naar een auto zonder turbo omdat dit toch een gevoelig onderdeel is waar niet iedereen (mijn vrouw bijvoorbeeld) verstandig mee om kan gaan.
Mijn rijstijl is doorgaans rustig, met regelmatig wat meer pit. meeste kilometers binnendoor over hoofdwegen. Gemiddeld verbruik 7,3 liter/100km (1:13,7)
Ervaring met Volvo V50 2.0: Afgelopen week voor het eerst een beurt gehad na 1 jaar en 15.000km. Gewoon beurt + APK en klaar...
Bagageruimte zou wat ruimer mogen, maar aan opbergvakjes in het passagiersgedeelte geen gebrek.
Trekkracht voor standaard gebruik ruim voldoende, wie regelmatig zwaar rijdt zal even met minder genoegen moeten nemen of hoger in de toeren moeten rijden.
Ik heb bewust gezocht naar een auto zonder turbo omdat dit toch een gevoelig onderdeel is waar niet iedereen (mijn vrouw bijvoorbeeld) verstandig mee om kan gaan.
Mijn rijstijl is doorgaans rustig, met regelmatig wat meer pit. meeste kilometers binnendoor over hoofdwegen. Gemiddeld verbruik 7,3 liter/100km (1:13,7)
'05
7
bouwjaar
jaar in bezit
93k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: A. Koldenhof1, datum : 10 augustus 2015
Ervaring met Volvo V50 2400: Voor het eerst na 7 jaar problemen met de automatische airco. nl.een kant warm andere kant koud. Wie weet een oplossing?
Ervaring met Volvo V50 2400: Voor het eerst na 7 jaar problemen met de automatische airco. nl.een kant warm andere kant koud. Wie weet een oplossing?
'12
3
bouwjaar
jaar in bezit
84k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
6
Motor
6
Naam: T. N. Rijpkema, datum : 20 juli 2015
Ervaring met Volvo V50 1.6: Na 2 jaar en 3 maanden overal lekkage van het voorraam. Eerste antwoord van de Volvo garage uit Groningen: valt buiten de garantie (garantie 2 jaar) na veel heel en weer (3 dagen moest ik 50% betalen), echter daar ging ik niet mee accoord, toen ging men naar 33,33% rest 1/3 Volvo 1/3 garage ook daar ging ik niet mee accoord auto raam vervangen, ik ging nog steeds niet accoord. Twee weken later, telefoontje dat ze hadden prettig nieuws: ik kreeg alles vergoed.
Na 3 jaar en 5 maanden op weg van Peize naar Amsterdam in de NOP bij een verkeersopstopping moest ik remmen, daarna wou ik de koppeling intrappen, doch deze deed helemaal niets. Trap iets verder op de rem en motor slaat af. Bijna onder een vrachtauto die van achteren naderde, na stilstand GEEN 5 cm.
ANWB gebeld Service prima. Oorzaak: inwendige lekkage koppelingscilinder. Volgens garage veel voortkomend geval. Echter wel nota van 897,09 euro. Graag reaktie.
Ervaring met Volvo V50 1.6: Na 2 jaar en 3 maanden overal lekkage van het voorraam. Eerste antwoord van de Volvo garage uit Groningen: valt buiten de garantie (garantie 2 jaar) na veel heel en weer (3 dagen moest ik 50% betalen), echter daar ging ik niet mee accoord, toen ging men naar 33,33% rest 1/3 Volvo 1/3 garage ook daar ging ik niet mee accoord auto raam vervangen, ik ging nog steeds niet accoord. Twee weken later, telefoontje dat ze hadden prettig nieuws: ik kreeg alles vergoed.
Na 3 jaar en 5 maanden op weg van Peize naar Amsterdam in de NOP bij een verkeersopstopping moest ik remmen, daarna wou ik de koppeling intrappen, doch deze deed helemaal niets. Trap iets verder op de rem en motor slaat af. Bijna onder een vrachtauto die van achteren naderde, na stilstand GEEN 5 cm.
ANWB gebeld Service prima. Oorzaak: inwendige lekkage koppelingscilinder. Volgens garage veel voortkomend geval. Echter wel nota van 897,09 euro. Graag reaktie.
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
137k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
7
Naam: Vanderspek. L, datum : 15 juli 2015
Ervaring met Volvo V50 1.6d: Niet kopen zonder Bovag garantie. Heb er in de garantie periode veel pech mee gehad maar alles is kosteloos gerepareerd. ER klep vervangen, distributie riem en waterpomp vervangen, distributieriem piepte. Roetfilter vervangen.
Ervaring met Volvo V50 1.6d: Niet kopen zonder Bovag garantie. Heb er in de garantie periode veel pech mee gehad maar alles is kosteloos gerepareerd. ER klep vervangen, distributie riem en waterpomp vervangen, distributieriem piepte. Roetfilter vervangen.
Reactie van: Barthophop, datum: 12 mei 2017
Antwoord: Distributieriem? Mijn v50 heeft een ketting
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
166k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
10
Naam: T. Schalm, datum : 27 juni 2015
Ervaring met Volvo V50 D3: Tot begin dit jaar(2015) reed ik met plezier een Saab 9-3 ttid Estate automaat. Ingeruild op een V50 1.6 drive e, handbak, maart 2015. Dat had ik dus niet moeten doen: na jaren een automaat: schakelen en dat 3 dagelijks op de A50! Na een week dealer gevraagd uit te zien naar een D3 automaat. Die heb ik nu, juni 2015.
Wat een genot: een motor met pit gekoppeld aan een automaat. Kan nog niks zeggen over de betrouwbaarheid, maar wel over die van de Drive e: die begon na twee maanden rare geluiden te maken: w.s. het massa vliegwiel....
Ervaring met onderhoud: Harry Laning, is een juist gestart bedrijf in Eelde/Paterswolde: geweldig bedrijf(je): Laning Auto's. Is een oude rot in het vak, die nog weet hoe je contactpunten stelt...
Ervaring met Volvo V50 D3: Tot begin dit jaar(2015) reed ik met plezier een Saab 9-3 ttid Estate automaat. Ingeruild op een V50 1.6 drive e, handbak, maart 2015. Dat had ik dus niet moeten doen: na jaren een automaat: schakelen en dat 3 dagelijks op de A50! Na een week dealer gevraagd uit te zien naar een D3 automaat. Die heb ik nu, juni 2015.
Wat een genot: een motor met pit gekoppeld aan een automaat. Kan nog niks zeggen over de betrouwbaarheid, maar wel over die van de Drive e: die begon na twee maanden rare geluiden te maken: w.s. het massa vliegwiel....
Ervaring met onderhoud: Harry Laning, is een juist gestart bedrijf in Eelde/Paterswolde: geweldig bedrijf(je): Laning Auto's. Is een oude rot in het vak, die nog weet hoe je contactpunten stelt...
Ervaring met Volvo V50: Wie kan mij vertellen of een xenon koplamp met hoogte regeling vervangen kan worden door een halogeen koplamp? Reden is dat de xenon koplamp erg weinig licht geeft op de weg vanwege een troebel geworden fischeye. Zijn de stekkers van de halogeen koplamp hetzelfde qua aansluiting als de xenon? Wie heeft hier ervaring mee?