Forum Volvo V50
Reacties van eigenaren
Antwoord: Uw post intereseert me. Airco probleem kan ik bevestigen werkte na 2 jaar en enkele maanden niet meer (70.000 km), bijvullen was de oplossing.
Waarop dient men alert te zijn om EGR/turbo problemen te voorkomen?
(nu 3 jaar en 108 000 km)
Antwoord: Een EGR probleem kan zomaar gebeuren. Wel is bekend dat bij het "nieuwe rijden" de EGR eerder verstopt zit. Soms is doortrekken tot 3500 toeren (alleen als de motor goed warm is) best even handig. Dan blaas je de motor even "schoon".
Ervaring met Volvo V50 2.0:
Ervaring met onderhoud: Dealer deed haar best, maar had moeite de problemen op te lossen (wist het eigenlijk niet echt en dan werd er maar weer een softwareupdate gedaan). Eerste half jaar elke maand motormanagement problemen en slechte motorloop eerste minuten na start bij vochtig weer. Gaf dan aan dat er servicebeurten nodig waren en ging op noodloop.
In de eerste zomermaand overstroming gehad in interieur door geen mogelijkheid tot afvoer condenswater airco. In het 5e jaar problemen met stuurslot, stuurkolom, achterklepslot. Auto heeft de meeste kilometers goed gefunctioneerd, maar de betrouwbaarheid van een Volvo heb ik met deze V50 nog niet ervaren.
Ervaring met Volvo V50 1.4: Bougies vervangen na 75.000 km, cilinderkop eraf,uitboren: euro 2500 kosten!
Uitlijnen achteras groot probleem kosten > 1000 Euro
Nu airco uitgevallen! Kosten?
Antwoord: Ook ik had dit probleem met mijn Volvo V50 2.0 D Edition 2. Wat een k*t auto. Vlak na het verlopen van de garantie problemen met de koppeling: 1250 euries, hierna het roetfilter kaduuk. Slechtste auto die ik ooit heb gehad.
Inmiddels heb ik weer een vertrouwde Ford Mondeo; probleemloos en veel meer comfort.
Ervaring met Volvo V50 1.6D: Storingsgevoeligheid is groot. Auto sinds maart 2009 in bezit. toen km stand 165.000. Nu 223.000 mei 2010. Problemen gehad:
- inhouden a.g.v. te veel koolafzetting,
- turbo defect (schoep afgebroken),
- verstuivers lek, etc.
Kosten binnen 1 jaar aan reparaties 3900 euro. Hiervoor een V70 gehad en nooit problemen. 5 jaar in gereden 190/000 km. Hoe zijn de ervaringen van anderen?
Ervaring met verkoop: Garage is volvo specialist. Heb sterk de indruk dat niet alle kennis aanwezig is in de garage. Jammergenoeg hebben de reparaties en het leerproces voor de dealer voor mij alleen maar extra kosten opgeleverd
Ervaring met onderhoud: Volvo specialist
Ervaring met Volvo V50 2.4: Ik rijd er nu 2 maanden in en moet zeggen dat ik hem niet meer wil missen, echter het brandstofverbruik is minder leuk als je veel kilometers moet maken.
Ervaring met onderhoud: Goeie servic, ook al is het geen Volvo-dealer .
Ervaring met Volvo V50 20D: Al direct na aankoop maart 2008: km stand ergens in de 25.000, motormanagement problemen. Software-update ondergaan. Kort daarop problemen met raamrubbers, vervangen onder garantie. Erger me verder groen en geel aan de krakende rechter voorstoel en rijwindgeruis bij de voorstijlen.
Begin mei 2009 alle banden vervangen, veel te vroeg maar afgekeurd door scheef afgesleten banden vanwege cuppen (achterbanden). Ook nog maar even uitlijnen. Bandenman wijst me op de voorschokdempers welke, naar later blijkt, defect te zijn, km stand 52.000!! Twee voordempers inclusief bovenplaten vervangen, 50% coulance. Kosten toch nog ruim in de 800 euro. Ben dan anderhalve maand uit de garantie!
Juni 2009, net voor de vakantie, geen koeling meer. Na controle geen koudemiddel meer in de airco. Gecontroleerd, gevuld en tracer toegevoegd. Na drukproef geen lek gevonden aldus dealer. Kosten 130,00 euro. Zelfde periode. Mijn tankvoorraadmeter geeft een volle tank aan terwijl ik me herinner dat ik moest tanken.
Ervaring met Volvo V50 2.0 Edition II: Instappen, rijden en 1.000 km verder er onvermoeid weer uit en dat met vier man, kofferbak vol en een skibox op het dak.
Ervaring met Volvo V50 1.6D Edition I: Wees alert op de EGR klep en de turbo. Lijken zwakke punten van de 1.6 diesel motor te zijn. Airco heeft het ook begeven en ook daar hoor ik meer berijders over.