Forum Volvo S60 (1999 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo S60: Let op: automatisch deurvergrendeling weigert met enige regelmaat helemaal, of bij een enkele deur. Mogelijk softwarematig probleem.
Ervaring met onderhoud: Eerste jaren bij de merkdealer, sinds 2008 bij onafhankelijke garage. Beiden uitstekend, maar duidelijk prijsverschil. Onder garantie verholpen: dakstrips (verweerd), loszittende schakelpookknop, lekkende achter schokdemper (na 85.000km), radiator fan (alle auto's van specifiek bouwjaar). Laten verhelpen: nieuwe remschijven- en blokken achter na ca. 120.000km. Nog niet verholpen: een deur gaat van buiten niet meer open (binnenin iets losgeraakt). Bagage ruimte verlichting (defect stukje electronica, kosten 813 euro excl., dus niet laten uitvoeren). Kortom, niet perfect.
Ervaring met Volvo S60 2.4 Edition I: Een geweldige auto, motor is bijna perfect. Heerlijk om mee te rijden, een auto die nog comfortabeler is vind je niet.
Ervaring met Volvo S60 2.4D: Al een motorsteun vervangen (gewoon doorgescheurd), RTI na 3 jaar stuk. Navraag dealer: blijkt normaal te zijn. Vele (kop)lampjes vervangen (om de vier weken), elektrische stekkeraansluitingen verpulveren na twee jaar. Watervlekken zijn niet uit de bekleding te krijgen. Koop alles, maar geen Volvo: je krijgt er spijt van.
Antwoord: Pas maar op met Volvo Serva!! Je kan worden belazerd. Onze auto had een storing aan het alarm. Serva Amersfoort heeft dit vervolgens uitgelezen. Of de sirene was kapot of in de toevoer van de bekabeling zat een storing. Het maken hiervan zou ons veel geld gaan kosten. Ook was er een mogelijkheid het alarm uit te schakelen met software, maar dat kostte ook EUR 300,- Na verder bellen is ons alarm uitgeschakeldt voor EUR 15,90 bij Volvo garage Buitenweg te Baarn. Serva belast een ieder door met de eenmalige aanschafwaarde van de software. Schandalig!
Antwoord: Helemaal mee eens. Zet alles op papier, je zal het nodig hebben. Komen afspraken namelijk niet na. Toch knap om een Volvo-liefhebber zo ver te krijgen dat hij nu nooit meer Volvo wil rijden.
Antwoord: Deze dealer verkoopt mij nooit een auto meer. Wat een raar volk. Alles is altijd anders. Breng je geld naar iemand die zijn vak verstaat maar niet naar deze bende.
Ervaring met Volvo S60 2.4D getuned by Rica: Heerlijke betrouwbare auto, ik rijd er al 6 jaar probleemloos in. 4 jaar als leaseauto en de laatste 2 jaar 50K per jaar als eigen auto. Ik breng de auto nog maar 1 maal per jaar naar Volvo, rijd dus 50K tussen de beurten door. Olieverbruik 0, wel schijven en blokken checken. Sinds 1 jaar voorzien van 17inch. Met een sportonderstel stuurt de auto beduidend beter. Heerlijke reisauto maar boven de 180/190 km/u wordt de auto wat licht in de voortrein. Vanaf aanschaf datum heb ik de auto getuned by Rica (van 130 naar 198 pk en 400NM). Elke dag tot de dag van vandaag geniete van het extra vermogen. Al is dat de laatste jaren geen zeldzamheid meer. Links en rechts vliegen de kleinste diesels je met vergelijkbare vermogens voorbij. S60 een heerkijke betrouwbare reisgezel die me nog nooit in de steek gelaten heeft, waar je na duizenden km nog elke dag volledig uitgerust uit de stoelen stapt. Een aanrader.
Ervaring met Volvo S60 2.4 D aut: Bijzonder comfortabele reisauto.
Ervaring met Volvo S60 D5 183 pk: Een heerlijke betrouwbare auto. Voorheen Ford Mondeo 2.0 TDCI 6 versnellingen. Geartronic in Volvo vind ik de grootste winst.
Ervaring met Volvo S60 Driver Edition 2.4: Het is mijn derde S60. Zegt genoeg denk ik!