Forum Volvo C30
Reacties van eigenaren
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
8
'08
4
bouwjaar
jaar in bezit
53k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
5
Naam: Harry_sas, datum : 8 mei 2012
Ervaring met Volvo C30 1.6 benzine: Voor de tweede keer problemen met de airco, condensor stuk door steenslag. Kan zo weer gebeuren, ik ga afscheid nemen van deze auto.
Ervaring met Volvo C30 1.6 benzine: Voor de tweede keer problemen met de airco, condensor stuk door steenslag. Kan zo weer gebeuren, ik ga afscheid nemen van deze auto.
Reactie van: Mulder. Stel, datum: 13 november 2019
Antwoord: Mijn Volvo C30 heeft af fabriek geen rooster in de luchtinlaat aan de voorkant (C30 2010 2.0 107kW). Daardoor ook een kapotte condensor van de airco. Ik heb zelf een rooster gemonteerd en hiermee toekomstige airco probleem voorkomen.
'07
4
bouwjaar
jaar in bezit
37k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Telex, datum : 7 mei 2012
Ervaring met Volvo C30: Waarschuwing: de Volvo C30- werd eerst aangeboden voor 24150 , later voor 19.995. Die ruim 4000 veuro erschil krijg je straks bij inruil te weinig terug. de krenten. Dus ik weet niet of ik hierbij blijf, al rijdt dat ding nog zo lekker.
Ervaring met Volvo C30: Waarschuwing: de Volvo C30- werd eerst aangeboden voor 24150 , later voor 19.995. Die ruim 4000 veuro erschil krijg je straks bij inruil te weinig terug. de krenten. Dus ik weet niet of ik hierbij blijf, al rijdt dat ding nog zo lekker.
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
17k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
5
Naam: Kwokfulee1978, datum : 11 april 2012
Ervaring met Volvo C30 1.8 Sport bodykit: Het is een super fijne auto. Ik heb tot nu toe in drie verschillende benzine versies gereden: de 1.6 en 2.0 als voorloop- en proefrit-auto, model 2010. Sinds gisteren heb ik mijn eigen C30 1.8 Sport. Hij rijdt echt super, maar vooral de lederen bekleding zit voortreffelijk.
Helaas heb ik net de auto gekocht, waar de benzine prijzen op zijn hoogst staan tot nu toe. Als enige nadeel ondervind ik zelf dan ook het verbruik. De 1.6 verbruikt gemiddeld 1 op 12,83 km. Dan heb ik ook echt heel zuinig mee gereden, bv 60 km in zijn 5 zetten. En gemiddeld max 110 km per uur op de snelweg. Als ik de maximale Nm van de 1.6 ga testen dan rijdt die 1 op 12,33 km. Op zich scheelt dat niet veel.
Ik ben nog benieuwd wat het verbruik van de 1.8 is als ik zuinig ga rijden.
Ervaring met Volvo C30 1.8 Sport bodykit: Het is een super fijne auto. Ik heb tot nu toe in drie verschillende benzine versies gereden: de 1.6 en 2.0 als voorloop- en proefrit-auto, model 2010. Sinds gisteren heb ik mijn eigen C30 1.8 Sport. Hij rijdt echt super, maar vooral de lederen bekleding zit voortreffelijk.
Helaas heb ik net de auto gekocht, waar de benzine prijzen op zijn hoogst staan tot nu toe. Als enige nadeel ondervind ik zelf dan ook het verbruik. De 1.6 verbruikt gemiddeld 1 op 12,83 km. Dan heb ik ook echt heel zuinig mee gereden, bv 60 km in zijn 5 zetten. En gemiddeld max 110 km per uur op de snelweg. Als ik de maximale Nm van de 1.6 ga testen dan rijdt die 1 op 12,33 km. Op zich scheelt dat niet veel.
Ik ben nog benieuwd wat het verbruik van de 1.8 is als ik zuinig ga rijden.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
45k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
5
Naam: Info, datum : 5 maart 2012
Ervaring met Volvo C30 D2: D2 motor lijkt te weinig vermogen te hebben. Haalt met moeite 181 km/uur (gps gemeten), terwijl hij 195 km/uur zou moeten halen.
Verbruik is met moeite 1 op 16 en zit afhankelijk van de omstandigheden tussen 1 op 15 en 1 op 17.
Ervaring met Volvo C30 D2: D2 motor lijkt te weinig vermogen te hebben. Haalt met moeite 181 km/uur (gps gemeten), terwijl hij 195 km/uur zou moeten halen.
Verbruik is met moeite 1 op 16 en zit afhankelijk van de omstandigheden tussen 1 op 15 en 1 op 17.
Reactie van: Dickhoog, datum: 6 december 2012
Antwoord: Nou, ik haal gemiddeld 1:21 en dan rijd ik stevig door. Met een D2 motor en het model met 14 bijtelling. En: op de Duitse Autobahn 190 gereden (Garmin gecontroleerd!): hij haalt het echt!
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
61k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
6
Naam: Marcelri, datum : 16 februari 2012
Ervaring met Volvo C30 2.4 Summum aut.: Zeer tevreden berijder van een C30 2.4 automaat Summum. De auto stuurt lekker scherp en ligt goed op de weg. Is praktischer dan gedacht.
Heeft fijne vijfcilinder motor met veel koppel. Het verbruik is wel aan de hoge kant, gemiddeld 1 op 10.
Ervaring met Volvo C30 2.4 Summum aut.: Zeer tevreden berijder van een C30 2.4 automaat Summum. De auto stuurt lekker scherp en ligt goed op de weg. Is praktischer dan gedacht.
Heeft fijne vijfcilinder motor met veel koppel. Het verbruik is wel aan de hoge kant, gemiddeld 1 op 10.
Ervaring met Volvo C30 T5: Na een Golf 4 met 210 pk over naar deze auto. Gezien T5 cilinderinhoud zou het verbruik hoger zijn en dat klopt: gemiddeld zo'n 1op 10.5. Alleen ik mis het felle van de golf. Maar hij is wel sneller. Super auto. Maar er komen binnen kort er een paar PK bi . Gebruikt iets meer olie, zo'n 150cc op 3000km. Dan gaat dat lampje al branden! De remmen zouden wat beter mogen, groter en rondom geventileerd.