Forum Volvo C30
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volvo C30 1.8: Airco defect, volgens de dealer een lekke condensor. Schijnt een kwaal te zijn. Voor de rest een fijne, snelle auto. De 1.8 benzinemotor heeft meer dan voldoende power dan wordt beweerd. Ik rijd in de zomer 6.9 liter/100km gemiddeld, in de winter wordt het 7.4 a 7.5 (volgens de boardcomputer). De auto ligt rotsvast op de weg en stuurt erg direct. Ben er erg tevreden over.
Antwoord: Volvo heeft de garantie op de airco met een jaar verlengd (dus 2 jaar garantie) daar er een gekend probleem, fabricatiefout in een onderdeel is. De airco van mijn Volvo C30 is probleemloos onder garantie hersteld. De kosten zouden anders oplopen tot een 800 euro.
Ervaring met Volvo C30 D2 Momentum: Om in te rijden een fantastische auto: zeer comfortabel, ligt als een dijk op de weg.
Jammer genoeg grote problemen gehad. Na 6 maanden gebroken EGR-klep. Net buiten de garantie weer EGR-problemen, deze keer moest de software worden vervangen. Afgelopen maand is op de snelweg de nokkenas gebroken. Schade tussen 2 en 5.000 euro. Altijd keurig beurten gehad.
Voor ons geen Volvo meer.
Antwoord: Valt de reparatie van de EGR klep nog onder de garantie? Is het normaal dat je met net 100k op de teller de EGR al moet vervangen?
Antwoord: Nee, er werd wel een coulanceregeling getroffen. Reparatie kwam alsnog op een een bedrag van ergens in de 600-700 euro.
Ervaring met Volvo C30 2.0 summum: Benzine verbruik is iets hoger dan gemiddeld.
Summum uitvoering is geweldig, prima stoelen en en zeer goede geluidinstallatie. Rijdt zeer goed en comfortabel. Is echter met de drie deurs geen gezins auto voor gebruik met kinder zitjes. Ook de bi-xenon verlichting is grandioos.
Kortom: een fijne auto om mee te rijden, ook de wegligging is goed.
Ervaring met Volvo C30 RE 2.0: Zeker kopen. De ruimte achterin biedt voldoende ruimte voor twee volwassenen. De auto ligt als een blok op de weg. Je voelt de veiligheid waar Volvo zo om bekend staat.
Voorkeur voor een 2 liter motor. Hiervoor een 1.8 liter gehad. Tip: koop een 2.0 liter met een uitgebreid pakket accessoires.
Antwoord: Beste HKerkdijk (en andere c30 eigenaren),
Ik ben overtuigd van de positieve kanten van de C30, maar de 'niet moderne' benzine motoren doen mij twijfelen om een c30 aan te schaffen. Het lijkt er op dat alleen de 2.0 een vlotte auto is naar hedendaagse maatstaven voor dit segment, maar het verbruik is schijnbaar hoog.
Ik rijd zelf meer in stad en kortere stukken met af en toezingende stukken naar andere steden. Als ik dan gemiddeld op 1:10 uitkom, word ik daar uiteraard niet vrolijk van :( Een 118 of A3 komt dan een stuk beter uit de bus.
Qua betrouwbaarheid lijkt het wel goed te zitten, op wat heftige verhalen na op het web. Maar als alle c30 eigenaren online eerlijk zijn, dan zijn de onderhoudskosten niet schrikbarend.
Weet iemand wanneer de distributiesnaar aan de beurt is overigens? Ben benieuwd in ieder geval naar reacties in verbruikscijfers/soort ritten en betrouwbaarheid.
Een aspirant c30 koper :)
M. Pac30
Antwoord: @M.Pac30
Gister heb ik mijn C30 te koop gezet, omdat ik een leaseauto mag uitzoeken. Het is een heerlijke auto en ondanks mijn 1.98 zit ik zeer riant. Onderhoudskosten zijn zeer beperkt en ik heb geen enkel probleem met de auto gehad. Overigens ook niet met een V50 die ik eerder had.
De 2.0 rijdt zeer comfortabel en alert. Verbruik rond de 1:13 gemiddeld. Woon/werkverkeer 20km dus redelijk korte stukjes. Ik kan je de link sturen voor autoscout.
Gr.
Ervaring met Volvo C30 D3: Heerlijk alternatief voor een Golf, Focus, A3 of 1-Serie.
Prima wegligging, ruim 1:16 gemiddeld.
Premium Soundsystem bovengemiddeld.
Neem wel een harde kofferbak bescherming!
Ervaring met Volvo C30 1.8: Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.
Wat wel tegenvalt is het verbruik, hij is echt alles behalve zuinig. Ik merk dat ik blij ben met 1:12, meestal haal ik dat niet. Maar goed, ik ben geen zuinige rijder en houd van opschieten.
Wat wel vervelend is, is dat na 3 jaar de airco het ineens niet meer deed bijna 800 euro. Steenslag werd ook tegen mij gezegd. Maar goed verder niets aan de hand ...Totdat vorige week ineens dat berichtje verscheen met de tekst remvloeilstof niveau laag. Stop auto z.s.m. Blijkt dat de remvloeistof in de koppeling en versnellingsbak is gelekt en dat de koppelingsplaten daardoor zijn aangetast. Bijna 12.00 euro kosten pfffff
Bellen ze vandaag op dat ook het vliegwiel enige speling heeft, alleen het onderdeel kost al 1005 euro.
Ik heb talloze oude bakken gereden maar deze auto is nog geen 5 jaar oud en nu al ZOVEEL kosten... hij rijdt heerlijk maar het wordt toch Goodbye.
Ervaring met Volvo C30: Sinds 2 weken in het bezit van R-design c30 2.0 Wat een super auto en perfecte uitstraling! Rijdt super goed en stil. Alleen hadden ze de spiegels in kleur van de auto moeten houden inplaats van mat zilver. Erg tevreden met deze stoere bak.