Forum Volkswagen Up!
Reacties van eigenaren
Antwoord: Denk je nou echt dat er mensen zijn die in zo'n lulverhaal trappen? Je zegt eerst dat je niets over de betrouwbaarheid kan zeggen na 1 jaar en vervolgens zeg je dat je diverse mankementen achter de rug hebt. Nogal tegenstrijdig met elkaar. Verder vermeld je niet wat die mankementen dan zijn: wel erg interessant, gezien mensen dat graag willen weten en niet het bovenstaande onzinnige geneuzel over betalen voor vw voor de uitslag?? Asociaal Marketing? Dude, volgens mij spoor je echt niet.
En vervolgens zeg je dat familie een VW bedrijf heeft, kost mij weinig. Dude, get a life, ga hier geen leugens verspreiden. Dit is wel erg doorzichtig. Ik heb trouwens al een half jaar een volkswagen up en die bevalt me meer dan prima: mankementen: 0,00. Zuinig en rijdt lekker vlot en zeer goede wegligging, weinig last van rijgeluiden zeker ten opzichte van concurrenten in dezelfde klasse.
Antwoord: Pver betrouwbaarheid zegt u na 1 jaar rijden wel wat, namelijk dat er al veel mankementen aan geweest zijn. Niet verwonderenswaardig overigens VW begint bij met name particulieren een naam te krijgen van minder betrouwbaar.
Over de rest van je verhaal deel ik je mening: VW koopt zijn resultaten.
Antwoord: Erg geloofwaardig verhaal. Not.
Antwoord: Ik wil even reageren op reacties van mensen over de Ford Ka in het autoblad Autoweek (nummer 1 -2013). Hierin laat het blad alleen reacties zien van mensen die erg negatief over de Ford Ka zijn, terwijl de meeste mensen 98% zeer positief zijn. Ik hekel dan ook dit blad,maar nog meer het onsympatieke merk VW dat iedere keer weer probeert een ander merk de kop in te drukken.
Ik heb weer een nieuwe Ka besteld. Een auto die fantastisch rijdt en stuurt en perfect is afgewerkt. En dit model blijft zeker nog enkele jaren rijden. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Helaas is de levertijd nog rond de drie maanden, dit zegt genoeg over de vraag van deze auto.
Maar laat VW en autoweek eens naar de VW modellen kijken die veel problemen hebben: de Polo, de Golf, de Passat, maar nu ook de Up schijnt problemen te hebben. Auto's die gevaarlijk naar een kant trekken en versnellingsbak problemen: heb ik al gelezen op sites van autobladen. Dus hoezo negatief over de Ford Ka??
Ervaring met Volkswagen Up! High Up Bluemotion: De VW High UP! Bluemotion 75pk bevalt mij uitstekend. Ondanks zijn geringe afmetingen voelt hij aan als een ruime auto en is comfortabel genoeg om ook langere afstanden mee te rijden. Na zo'n 2500 km te hebben gereden staat het verbruik op ruim 1 op 18.
Thumbs UP voor de VW UP!
Ervaring met Volkswagen Up! Take up: Ik heb mijn up sinds februari, maar na 6.000 km begonnen de problemen met het sturen. Auto staat nu 3 maanden bij de dealer. Krijg een leen-up (take up) mee die heeft het zefde probleem met sturen.
Het probleem van sturen is: hij weet het middenpunt niet in het midden te houden. Voor mij een vraag, maar de garage snapt het ook niet.
Antwoord: Zelfde probleem heb ik ook, eerst 1 week toen nog een week daarna een maand en inmiddels alweer 3 weken bij de dealer. Het gelazer begon al met 1500 km. Autom high up, in juni geleverd. Ik durf er niet in te rijden, zo sterk trekt hij plots naar links.
Dealer, Pon en VAT Duitsland weten het nog steeds niet op te lossen. Ik wil op dit moment nog niet te koop ongedaan maken maar...
groet hans uit Arnhem
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem met mijn auto alleen al vanaf de eerste dag. Auto staat ook bij dealer. Weet jij inmiddels al meer over het 'naar links trek probleem?' Is er al een oplossing aangeboden door je dealer? Ik heb net mijn ervaring ook ingestuurd naar Autozine en ben in afwachting van het antwoord van dealer hoe nu verder.
Groet van Angelique.
Antwoord: inmiddels is dit probleem al lang opgelost door een terugroepactie en het vervangen van een module stuurunit die in het dashboard achter het stuur gemonteerd zit. Deze is bij mij High UP! BlueMotion uit 2013 ook vervangen.
Ervaring met Volkswagen Up!: Ben nu zes maanden bezitter van Up (High). Inmiddels meer dan 6000 km probleemloos gereden, zowel in de stad als veel op autoweg. Gemiddeld verbruik 4,5 l/100 km.
Er zullen meer (kleine) goede auto's zijn, maar ik ben dik tevreden. Up voldoet geheel aan mijn persoonlijke verwachtingen en daar gaat toch om!
Ervaring met Volkswagen Up!: Leuke discussies. Allemaal nutteloos. Ik heb nu 2 maanden een up. heb daarvoor in een C1 gereden en een Aygo.
C1 was na 3 maanden naar de kl*te. Ik kreeg de schuld van de dealer, na 2 maanden getouwtrek eieren voor geld gekozen en doorgegaan met een Aygo. Dat ding viel van ellende uit elkaar na 1 jaar intensief gebruik. up! bevalt prima en voelt van alle andere auto's in dit segment wat mij betreft het beste aan.
Ieder zijn ding. Maar voor mij is het voorlopig de up!
Ervaring met Volkswagen Up!: Wij hebben onze grote auto weggedaan en een Up gekocht en ookal hebben we de auto pas 2 maanden de auto bevalt uitstekend! Zeer goede kwaliteit en veel ruimte. Ik heb tot nu toe 3 keer getankt en rijdt ongeveer 1 op 16. Wij hebben ook nog een Daihatsu Cuore uit 2000 en ook deze auto bevalt super goed. Comfort is natuurlijk veel minder dan de Up, maar de auto is dan ook stuk ouder. Ik zou de Cuore ook niet weg willen doen, deze auto heeft ons nog nooit in de steek gelaten en we rijden 1 op 17. Mijn vrouw en ik zijn pittige rijders. Kortom de VW Up is een geweldige auto en voelt als een grotere auto aan en de Daihatsu Cuore is tot nu toe de fijnste auto die wij gehad hebben. Ik zou overigens misschien nu wel gekozen hebben voor de Seat Mii, aangezien deze precies hetzelfde is en ook nog eens goedkoper!
Antwoord: Beste Florian,
Wij hebben een Daihatsu Cuore uit mei 2010 (sportmodel) en willen om de 3 jaar onze auto inruilen. Echter, een zuinige benzine auto dan de Cuore ben ik nog niet tegengekomen. Ik ridj gemiddeld 500 kilometer per week met een snelheid van tussen de 110 en 120 km per uur. Het verbruik is (ik meet dit elke week) 1:22,5. Ik vind dit superzuinig.
We wachten nog een paar jaartjes totdat we de auto tegenkomen die qua verbruik en motorkwaliteit onze trouwe Daihatsu overstijgt en ik vermoed dat dat een Koreaan of Japanner gaat worden :-).
Heel veel plezier met je Up!
Groetjes,
Diedo.
Antwoord: Ik heb zelf nu een Cuore van 2008 en ook dezelfde ervaring en opvatting als Diedo.
Wat is er in de praktijk zuiniger dan een Cuore met dezelfde probleemloze kilometers? Ik hoop natuurlijk wel dat er net zulke auto`s komen want dan kan ik, als die van mij toe is aan vervanging,ook iets anders kopen.
Natuurlijk succes en veel plezier met de up!
jan
Antwoord: Ik denk inderdaad dat er geen zuinige auto is dan de Daihatsu Cuore. Onze Cuore uit 2000 rijdt 1 op 17 en zijn wij beide hele pittige rijders. Als wij zuinig rijden kunnen wij 1 op 18/19 halen en dat voor een auto uit 2000, super! Verder ook een heerlijke auto, zou hem nooit meer wegdoen.
Verder hebben we ook veel plezier van de Up, de auto rijdt 1 op 14/15 (wat ik al zei, we zijn wel pittige rijders) en de auto rijdt comfortabel.
Jullie veel plezier nog met de Daihatsu Cuore!
Antwoord: 1 op 14/15 met een up! is inderdaad enorm pittig! Ik heb nu 3000km met mijn up! 60pk gereden en zit volgens de boardcomputer op een gemiddelde van 1:24. werkelijk verbruik bij de pomp: 1:22,8...
Ervaring met Volkswagen Up!: Auto in bezit, loopt makkelijk 1 op 17 in de stad. En ik reken dan niet op de boordcomputer maar met een tankbeurt, dus werkelijk verbruik. Tenzij je ritjes van minder dan 1 km gaat doen, maar dan is er geen enkele auto die 1 op 17 haalt, behalve een rijdend koekblik, zoals de Daihatsu Cuore. Dat is overigens wel een hele goedkope auto om te rijden.
Antwoord: Nuja, ik extrapoleer iets of wat, maar dat neemt niet weg dat de Daihatsu Cuore een aantal klasses lager zit, qua rijgedrag en comfort. Ik ben met je eens dat Daihatsu een naam heeft op het gebied van betrouwbaarheid. Echter is dat deels ook, omdat men die betrouwbaarheid zelf aan de auto toedicht. Er zijn namelijk ook Daihatsu Cuores die een vastloper krijgen bij nog geen 40.000 km.
Deze Up geeft mij wel vertrouwen iig. Een deur die je dichtgooit, een bocht die je maakt, het geluid in je interieur, het is toch wel superieur, vergeleken met de Daihatsu. Nu zou ik deze auto daar ook niet mee moeten gaan vergelijken, want eigenlijk is dat een totaal andere klasse.
De Daihatsu is voor mensen die niets geven om het uiterlijk van een auto, het weggedrag en het geluid in het interieur niets interesseert en zeer goedkoop willen rijden en lekker praktisch (veel ruimte). Een Daihatsu-koper zal daarom ook niet gauw in een Up rijden en andersom ook zo.
Antwoord: En kijk eens naar de betrouwbaarheid van dat koekblikje wat daihatsu cuore heet, dat haalt dit kleine wagentje voor het gewone volk niet, helaas zijn de duitse auto's nog ver weg met een betrouwbare techniek.
Antwoord: De Up heb je rijklaar voor 11.500 euro met een hele zooi opties die je op een Ford Fiesta, Toyota Yaris, Hyundai i20 of Kia Rio nooit voor 14.000 zult zien. Maar goed, droom lekker verder zeg, pfff. Ik snap niet waarom je zo afgeeft net als die anderen. Blijkbaar heeft Volkswagen zijn werk dan wel heel goed gedaan met de Up.
Antwoord: Ow ja, vandaag getankt met de Up, bijna 1 op 22 gereden. :)
Antwoord: Als je goed leest dan verdedig ik geen volkswagen, maar ga ik in op onnozole onderbuikgevoelens. Ik kom met feitelijke gegevens, nl. het zuinige verbruik, de goede kwaliteit, de formidabele wegligging en de juiste prijs. Een Up 3drs met 60 pk (dat is ruim voldoende, ik rijd er zelf in) kost rond de 11500 euro rijklaar met airco, maps en more, radio, geblindeerde achterruiten, cruise control, botsremsysteem, ESP, centrale deurvergrendeling, elektrische verstelbare ramen, elektrisch verstelbare buitenspiegels en verwarmbare buitenspiegels.
Wil je een slurpende Ford Fiesta of Hyundai i20 e.d. dan ben je circa 15000 rijklaar kwijt. Geef mij dan maar de Up. De Up is inderdaad wel te laat gekomen voor VW om een grote markt aan te spreken, maar het is wel een auto die zeer goed in elkaar steekt. En ik ben geen fanboy van vw hoor, ik heb al in allerlei merken gereden:-) Ik kies voor de beste kwaliteit/prijs verhouding. En dat is wat mij betreft de Up in deze klasse.
Antwoord: Krijg jij betaald om zulke idiote teksten neer te zetten? Weltgjqopwjrqord. Het valt me wel op dat er hier een hele zooi mensen met onuitspreekbare namen, volkswagen zwart zitten te maken. Ik gok dat het werkloze mensen zijn die hun moraal verkocht hebben en nu voor een leuk uurloon andere merken zwart maken op het internet. Beetje laag bij de grond trouwens en het iq laat ook te wensen over. Misschien moeten de andere automerken iets meer betalen, dan krijgen ze wat intelligentere mensen, die ook nog iets zeggen wat ergens op slaat. Of lopen hier verveelde verkopers rond, die bang zijn hun productie kwijt te raken aan de Up?
Antwoord: Punt 1: de betrouwbaarheid van deze auto kan je uberhaupt nog iets over zeggen.
Punt 2: de kwaliteit is goed, lees ook autoweek/diverse tests op internet en rij er zelf eens in, voordat je hierover wat zegt.
Punt 3: ik verdien mijn geld niet met auto's, en ik, in tegenstelling tot jullie, begin niet met mensen af te kraken, maar kom met feitelijke informatie. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat zulke non-info op internet wordt gekwakt. Internet verpaupert. Koop die auto zelf en schrijf er een review over, of koop een andere auto en schrijf daar een review over. Tot op heden heb ik nog geen enkel probleem gezien bij de Up en dat is ook meer dan logisch gezien de korte kilometerstanden. Tot die tijd, zou het je sieren als je je mond zou spoelen en deze niet meer opentrekt over betrouwbaarheid.
Antwoord: @Michael-ruiters04x: bij welke dealer was dit? Ik geloof namelijk geen woord van wat je zegt en zou dit graag navragen bij de betreffende dealer.
Antwoord: Gast (Michael-ruiters04x), net als de persoon hier net boven mij geloof ik er ook geen ene drol van. Welke dealer was dit? Nadere info: ik heb met meerdere Ups gereden en geen enkele vertoonde problemen. Dus of jij hebt een maandag-model of jij liegt dat je barst.
De Up waar ik nu nog in rij, heeft al meer dan 3000 km op de teller. Problemen: 0... Op de diverse fora, o.a. het forum voor de Up, lees je ook 0,0 problemen hierover. Je praat uit je nek volgens mij.... En als ik dealer was dan zou ik je persoonlijk uitnodigen voor een proefrit waar ik naast zit en daarna direct op internet een stukje laten schrijven over deze auto ovv je werkelijke naam.
Antwoord: De rest van alle autootjes uit het zgn A sement zijn over 10 jaar vergane glorie en verworden tot hopeloos verouderd wegwerp-schroot. De up zal er dan nog uitzien alsof ie gisteren op de markt verscheen, en dat in een uitmundende staat, doe dat maar eens na!
Antwoord: Vreemd, ook een helderziende aan het werk hier?
Ik rijd een 10 jaar oude Polo ziet er idd goed uit aan de buitenkant maar deze heeft zoveel ellende gehad onderhouds en dat is nu net waar de schoen wringt als het volgens de dikke van dale om degelijkheid gaat. Duitsers houden van degelijkheid maar wat betekent het? Juist: betrouwbaarheid. Dan zit het met de carrosserie wel snor, maar met de techniek is het al decennia niet goed.
Antwoord: E.Derksen, uitmuntende schrijf je op deze wijze, met een T dus
Antwoord: Zucht! Altijd maar ruzie maken, en dat is nergens voor nodig.
Ik heb ook een Up, en het rijdt 100 goed. Zuinig, en ligt goed op de weg, en hij is nel. En dat voor die 60 pk die ik heb.
In het begin had ik wat probleempjes met de temp-meter, maar dat is nu vanzelf verholpen. Starten, lopen, en lekker rijden met die Up!
Antwoord: Twingo van 17 jaar oud rijd nog prima 1 op 16 in de winter en 1 op 18 in de zomer. Ik heb net een Up gekocht, het zal mij benieuwen.
Antwoord: Twingo van 17 jaar oud rijd nog prima 1 op 16 in de winter en 1 op 18 in de zomer. Ik heb net een up gekocht, het zal mij benieuwen.
Ervaring met Volkswagen Up! High: Over betrouwbaarheid kan ik na 1 jaar niets over zeggen, de auto heeft diverse mankementen achter de rug maarja dat heb ik met mijn Polo ook gehad.
Ik las over dat de Up door Whatcar is uitgeroepen ot car of th year, ik ben VW fan en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wij als koper betalen voor een goede uitslag, hoezo zou je zeggen, er is maar 1 automerk in de wereld ie zich schuldig maakt aan asociaal marketing en dat is mijn merk VW.
Betalen voor de uitslag, daar is VW ook al door de jaren heen verscheidene keren voor aangeklaagd en dat kostte veel geld maar dan is het leed al geschied.
Plus het feit dat Autoweek, Autovisie en nog meer van die media bladen door VW worden geinjecteerd voor een goede afloop.
Ervaring met verkoop: Heb de auto in Duitsland gekocht bij een VW dealer en is familie van me die hetzelfde zegt als ik overigens. Veel mensen weten dat niet omdat het merk regelmatig sjoemelt met de feiten en waarheid over he ontstaan van het merk word iedereeen op het verkeerde been gezet.
En de meeste media zijn vw relatie die ook geen enkele feiten accepteren dus alles word vaak geschrapt.
Niet bijster democratisch dus!
Jammer...
Ik als vw liefhebber zou graag zien dat de geschiedenis van VW herschreven word, en de held porsche en zijn compaan hitler de echte rol van oorlogscrimineel en dictator kregen toebedeeld.
De echte held is Joseph Ganz een duits hongaarse jood die de naam Vw , type kafer het model de techniek etc en het maken van een auto voor het volk die goedkoop was te lanceren.
De nazi's maken dus nog steeds de dienst uit en zelfs in ons land..
En dit is niet het enige verhaal....
Ik kan het weten want ik heb helaas veel foute familieleden gehad die in de hoogste regionen va
Ervaring met onderhoud: Vw is duur maarja wat niet, ik heb het geluk ik heb familie die een vw, audi porsche bedrijf heeft al zo lang het merk bestaat.
Kost mij dus weinig.