Forum Volkswagen Up!
Reacties van eigenaren
'12
10
bouwjaar
jaar in bezit
176k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
8
'13
4
bouwjaar
jaar in bezit
15k
km
aardgas
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Pietervangenk, datum : 13 mei 2022
Ervaring met Volkswagen Up! High up: Kopen, kan bijna niet tegenvallen.
Ervaring met Volkswagen Up! High up: Kopen, kan bijna niet tegenvallen.
'12
9
bouwjaar
jaar in bezit
160k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
6
Naam: Arthurrscholten, datum : 10 juli 2021
Ervaring met Volkswagen Up! White: In 160.000 km geen gekke dingen. De schijven waren krom na 80.000 km, en omdat dit duidelijk een kwaal leek te zijn van de auto, heb ik ze vervangen door een ander merk. Het is natuurlijk onzin de dealer er dezelfde schijven onder te laten zetten, want die zijn blijkbaar niet goed.
Na een aantal jaar begaf de schakelaar van de bijrijdersairbag het. Niet zo gek, want dit is een ontwerp waar AliExpress zich nog voor zou schamen.
Verder compleet probleemloos, alleen olie en filters erin gegooid, eens in de twee jaar remvloeistof, 1 keer airco bijgevuld. Zo'n auto gaat denk ik 4 ton mee.
Ervaring met Volkswagen Up! White: In 160.000 km geen gekke dingen. De schijven waren krom na 80.000 km, en omdat dit duidelijk een kwaal leek te zijn van de auto, heb ik ze vervangen door een ander merk. Het is natuurlijk onzin de dealer er dezelfde schijven onder te laten zetten, want die zijn blijkbaar niet goed.
Na een aantal jaar begaf de schakelaar van de bijrijdersairbag het. Niet zo gek, want dit is een ontwerp waar AliExpress zich nog voor zou schamen.
Verder compleet probleemloos, alleen olie en filters erin gegooid, eens in de twee jaar remvloeistof, 1 keer airco bijgevuld. Zo'n auto gaat denk ik 4 ton mee.
'16
1
bouwjaar
jaar in bezit
93k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
7
Naam: Carolinefrankfort, datum : 16 februari 2021
Ervaring met Volkswagen Up! Move up! automaat: Heb de Up! nu iets meer dan een jaar en heb nu om de haverklap problemen. Eerst een motormanagementlampje dat ging branden en ze niks konden vinden bij de verhouding van lucht en benzine. Lampje gereset. Na 6 weken ging het lampje weer branden, nu konden ze wel achterhalen wat het was. De lambdasondesensor was defect. Geintje heeft rond de 600 euro gekost.
Vorige week met de vrieskou kreeg ik de auto niet gestart, hij wil telkens net niet starten. VW mobiliteitsservice erbij gehaald en de monteur kreeg de auto alleen gestart met gas erbij geven tijdens het starten (auto startte pas na iets van 2 minuten). Auto heeft ook flink wat rammeltjes en met warm weer kraakt de auto linksachter. What is next?
Ervaring met Volkswagen Up! Move up! automaat: Heb de Up! nu iets meer dan een jaar en heb nu om de haverklap problemen. Eerst een motormanagementlampje dat ging branden en ze niks konden vinden bij de verhouding van lucht en benzine. Lampje gereset. Na 6 weken ging het lampje weer branden, nu konden ze wel achterhalen wat het was. De lambdasondesensor was defect. Geintje heeft rond de 600 euro gekost.
Vorige week met de vrieskou kreeg ik de auto niet gestart, hij wil telkens net niet starten. VW mobiliteitsservice erbij gehaald en de monteur kreeg de auto alleen gestart met gas erbij geven tijdens het starten (auto startte pas na iets van 2 minuten). Auto heeft ook flink wat rammeltjes en met warm weer kraakt de auto linksachter. What is next?
'19
1
bouwjaar
jaar in bezit
4k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
9
Naam: Gjh. Wesseling, datum : 8 augustus 2020
Ervaring met Volkswagen Up! Beats: Dit is mijn vierde VW UP, rijd nu in UP Beats uitvoering pure White 4 deurs.i I heb de rode spiegelkappen wit laten spuiten en er zwarte naafkappen opgedaan, omdat ik dat rode persoonlijk niet zo mooi vindt. De auto is heel compleet uitgevoerd met alles wat wenselijk is, ook een schuifkanteldak wat een aanrader is, is een optie.
Over het rijgedrag en comfort kan ik kort zijn gewoon perfect: het rijdt als een Golf zeer goede wegligging strak op de weg, comfortabel kan niet beter en stil. Ook de 60PK motor is snel genoeg, maar ook zuinig. De ruimte binnenin is groot voor een A Klasse auto menig B Klasse auto doet het niet beter, heb meer beenruimte achterin dan een Polo.
Alles is heel mooi afgewerkt zoals we van VW gewend zijn. De UP is een echte aanrader voor mensen die zuinig 1:20 en comfortabel willen rijden, het is beslist geen stadsauto, want het comfort doet niet onder voor een Golf die ik ook gereden heb, het is meer een B Klasse auto ruim veilig en comfortabel, Ik hoop dat de UP jaren verkrijg baar is en een elektrische zie ik niet zitten want deze auto is zeer zuinig en schoon.
Van mij een dikke 10.
Ervaring met Volkswagen Up! Beats: Dit is mijn vierde VW UP, rijd nu in UP Beats uitvoering pure White 4 deurs.i I heb de rode spiegelkappen wit laten spuiten en er zwarte naafkappen opgedaan, omdat ik dat rode persoonlijk niet zo mooi vindt. De auto is heel compleet uitgevoerd met alles wat wenselijk is, ook een schuifkanteldak wat een aanrader is, is een optie.
Over het rijgedrag en comfort kan ik kort zijn gewoon perfect: het rijdt als een Golf zeer goede wegligging strak op de weg, comfortabel kan niet beter en stil. Ook de 60PK motor is snel genoeg, maar ook zuinig. De ruimte binnenin is groot voor een A Klasse auto menig B Klasse auto doet het niet beter, heb meer beenruimte achterin dan een Polo.
Alles is heel mooi afgewerkt zoals we van VW gewend zijn. De UP is een echte aanrader voor mensen die zuinig 1:20 en comfortabel willen rijden, het is beslist geen stadsauto, want het comfort doet niet onder voor een Golf die ik ook gereden heb, het is meer een B Klasse auto ruim veilig en comfortabel, Ik hoop dat de UP jaren verkrijg baar is en een elektrische zie ik niet zitten want deze auto is zeer zuinig en schoon.
Van mij een dikke 10.
Reactie van: Gjh. Wesseling, datum: 9 april 2021
Antwoord: Heb ondertussen mijn BEATS UP voorzien van ATS Streetrallye 16 Inch Sportvelgen zilverkleur, een hele mooie set wielen voor niet al teveel geld, staat prachtig.
Voorzien van MAXXIS MECOTRA 185/50 R16 Zomerbanden een perfecte autoband die ik iedereen kan aanraden zeer zuinig en een laag geluidsniveau 69DB en een perfecte wegligging voor een lage prijs, deze band bevalt mij beter dan de Continental Premiumcontact 5 die ik zoekerig en sponzig vind. Tot zover deze update.
'19
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
9
Naam: Andrewdavidhardy, datum : 23 juli 2020
Ervaring met Volkswagen Up! Gti: Dit is een geweldige pocket rocket. Rijd er met veel plezier in. Het enig echte minpunt is de standaard Up-stoelen (GTi print) zijn erg vlak en geven geen steun.
Ervaring met Volkswagen Up! Gti: Dit is een geweldige pocket rocket. Rijd er met veel plezier in. Het enig echte minpunt is de standaard Up-stoelen (GTi print) zijn erg vlak en geven geen steun.
'14
4
bouwjaar
jaar in bezit
142k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
6
Naam: Bellait, datum : 30 december 2019
Ervaring met Volkswagen Up! 1.0 75 pk Cross: Al weer enkele jaren ben ik een tevreden rijder van dit pittige karretje. Bij erkende dealer gekocht en na aankoop het luchtfilter vervangen door een K&N filter. Aanrader! Meer lucht geeft meer rijplezier.
Na 2 jaar een trilling in het stuur bij afremmen. Volgens mijn garage waren de schijven krom, dus vervangen. De auto weer geheel trillingvrij. Na 4 maanden weer trillingen en weer schijven vervangen. Daarna weer trillingvrij en ook weer na enkele maanden volop trillen bij remmen. Ik let altijd op bij stilstaan na remmen, voet van de rem en nooit na een lange rit naar de wasstraat. Mijn garage heeft toen weer onder garantie! Alles vervangen. Na 6 maanden weer hetzelfde probleem! Uitlijning en banden zijn oke. Wie heeft soortgelijke ervaringen en hopelijk DE oplossing?
Ook mijn Up! heeft veel last van vocht in de auto. Standaard een vochtvreter onder de voorstoel!
Verder ben ik blij met dit karretje. Op de snelweg is 130 een lekkere kruissnelheid. En dat voor zo'n klein motortje!
Hopelijk reacties op mijn probleem met deze auto.
Ervaring met onderhoud: Mijn huidige garage, Bossche Banden Centrale, is een topbedrijf. Hier weten ze wat service is!
Ervaring met Volkswagen Up! 1.0 75 pk Cross: Al weer enkele jaren ben ik een tevreden rijder van dit pittige karretje. Bij erkende dealer gekocht en na aankoop het luchtfilter vervangen door een K&N filter. Aanrader! Meer lucht geeft meer rijplezier.
Na 2 jaar een trilling in het stuur bij afremmen. Volgens mijn garage waren de schijven krom, dus vervangen. De auto weer geheel trillingvrij. Na 4 maanden weer trillingen en weer schijven vervangen. Daarna weer trillingvrij en ook weer na enkele maanden volop trillen bij remmen. Ik let altijd op bij stilstaan na remmen, voet van de rem en nooit na een lange rit naar de wasstraat. Mijn garage heeft toen weer onder garantie! Alles vervangen. Na 6 maanden weer hetzelfde probleem! Uitlijning en banden zijn oke. Wie heeft soortgelijke ervaringen en hopelijk DE oplossing?
Ook mijn Up! heeft veel last van vocht in de auto. Standaard een vochtvreter onder de voorstoel!
Verder ben ik blij met dit karretje. Op de snelweg is 130 een lekkere kruissnelheid. En dat voor zo'n klein motortje!
Hopelijk reacties op mijn probleem met deze auto.
Ervaring met onderhoud: Mijn huidige garage, Bossche Banden Centrale, is een topbedrijf. Hier weten ze wat service is!
Reactie van: J. Vandermark, datum: 17 maart 2020
Antwoord: Zijn de wielbouten met het correcte moment (110 nm) aangehaald?
Ervaring met Volkswagen Up! High UP! 75 pk: Let op lekkage(s) door slechte afdichting. Altijd een UP! met airco nemen omdat bij koud regenachtig weer de ruiten snel kunnen beslaan en airco lost dit uitstekend op. Vibratie in stuur bij remmen is een terugkerend fenomeen. Wordt veroorzaakt door 'kromme' remschijven. Bij sterk afremmen rem vervolgens remklauw vrij laten door voet van rempedaal te halen. Warme remschijven niet snel laten afkoelen door bv autowasserette etc. Probleem is overigens geen veiligheidsprobleem.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud laten uitvoeren door merkonafhankelijke garage omdat VW dealer een VW stealer is. Financieel de beste koop ooit, lage onderhoudskosten, zeer weinig problemen. Enige storing tot nu toe was een lekkende waterpomp wat na verloop van tijd telkenmaal leidde tot laag niveau koelvloeistof. Waterpomp en expansievat vervangen waarna weer in orde.