Forum Volkswagen Polo (2009 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Polo TSI: Prima auto. Met vele andere merken proefgereden, deze haalt voor mij een dikke 9.
Ervaring met Volkswagen Polo Blue motion: Jammer, ik had VW hoog staan maar het is gewoon een melkkoetje: weinig voor veel. Reparaties die net buiten de garantie vallen en 1.200 euro kosten bij 20.000 km is absurd.
Antwoord: ik hou mijn hart vast wat er mij nog te wachten staat. Juist uit garantie koeler moeten vervangen. Blijkbaar ben ik niet de enige, 260 euro. Een koppelstang gebroken, 50 euro.
Nu een ander probleem: een gekraak achteraan rechts achter, maar hebben nog niet gevonden wat het probleem is. Voor dit ben ik al 150 euro kwijt voor iets dat ze nog niet gevonden hebben. Hun voorstel: rijd er een tijdje mee en als het niet gedaan is terug keren. Hoe terugkeren vraag ik mij af? Om nog eens honderden euro's te verpatsen? Dit is ook al meerdere keren al gebeurd bij mensen. Een zoemende brandstofpomp heb ik ook. Mijn deur kraakt constant door. Nagekeken, nog niet opgelost.
Conclusie :het is eerste keer dat met VW rijd en zal waarschijnlijk de laatste keer zijn maar zit er wel meer...
Ervaring met Volkswagen Polo 1,2Blue motion: Laat hem tunen, wat ik namelijk gedaan heb. Hij is zuiniger geworden en krachtiger (210 Nm / 100pk). En dat even inhouden in de eerste versnelling is ook verdwenen. Het reactievermogen is zeer goed op de snelweg.
Antwoord: Ik neem aan dat het gaat om de 1.2TDI, waar heb je de auto laten tunen? Ik wil dat namelijk ook eventueel gaan doen met mijn Seat Ibiza.
Antwoord: Bij Data Technic in Goor. Inmiddels mijn nieuwe wagen, Polo 1.4 TSI Blue GT, in april ook daar laten tunen van 140 pk / 250Nm naar 168 pk/ 275Nm Ik ben er ook zuiniger door geworden. Nu rijd ik makkelijk 4,8L a 5,2L per 100km.
Antwoord: Ik heb zelf ook een Blue GT, ik rijd met andere Volkswagens erg zuinig, met deze haal ik met moeite 5,8L/100km. Wat bij mij opvalt is dat bij 80km/h op de cruise-control op een rechte weg het verbruik schommelt tussen 4,6 en 6,4. Hij houd hierbij nooit lang een constant verbruik aan. Ook het voordeel van 2 cilindermodus is in verbruik niet merkbaar. Wat zijn jou ervaringen hiermee?
Ervaring met Volkswagen Polo Bluemotion: Ik zou toch liever voor de Opel Corsa Ecoflex gaan. Waarom? 20 pk meer die Opel Corsa rijdt veel lekkerder dan deze slowmotion.
Ervaring met Volkswagen Polo 1.2TDI Bluemotion: De voorspoiler krijgt vaak rake klappen door de kleine veerweg en lage wegligging. Aanhoudende problemen met hoge zoem uit de brandstofopvoerpomp.
Verbuik van 1:22 is realistisch haalbaar.
Bij lange afstanden is met een truukje de expansietank ook met ca. 10 liter diesel te vullen.