Forum Volkswagen Polo (2009 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Polo Bluemotion: Ambigue gevoel, elke keer weer. Regelmatig lange ritten, dat is voor zo'n klein ding erg goed te doen. Verbruik altijd beter dan 1:20. Maar magere uitrusting, slechte vering en eindeloze reparaties, defecten, meerdere keren afgesleept breken dit volledig af. Vele (12) brandstofpompen, koppeling, EGR klep, koeler, 3 accunulls, veren, 30 keer tussentijds naar de garage, de reparatierekeningen lopen ondertussen in de duizenden. Geen Xenon leverbaar, evenmin als een lichtje in het dashboardkastje, geen leren bekleding leverbaar, een schriel eentonig toetertje, geen lichtsensor. Nog wel de eerste motor en bak. In de jaren '90 ging Opel in NL onder aan zelfoverschatting. VW en bijbehorende B-merken Skoda, Seat, Audis beslist nu aan de beurt.
Antwoord: Ik heb zelf een Polo uit 2010 met leren bekleding en lichtsensor dus wat je daarover zegt klopt niet helemaal.
Ervaring met Volkswagen Polo: Wat mij tegenvalt zijn de electronica problemen. Ik heb de Polo nu 3,5 jaar en al drie storingen gehad. De ADAC prijst de Polo de hemel in, maar als je wat zoekt op Google vindt je vele Polo-rijders met soortgelijke problemen.
Antwoord: Ook ik heb een minder plezierige ervaring met de Polo. In mei 2011 heb ik een VW Polo BlueMotion nieuw bij de dealer gekocht. De auto is altijd onderhouden door de dealer A-Point in Amsterdam. Ongeveer twee maanden na verloop van de 2-jarige garantie bleek de krukas sensor defect te zijn. Deze moest vervangen worden en de kosten bedroegen euro: 5 @ euro: 600. Ik heb bezwaar hiertegen gemaakt zonder resultaat. Zijn er ook andere Polo rijders, die ook problemen met de krukas sensor hebben ervaren? Graag reactie en hoe het is opgelost.
Bij voorbaat dank. Milton.
Ervaring met Volkswagen Polo 1.2TDI Bleumotion: Erg zuinige auto met goed presterende motor. Wanneer je veel kilometers maakt, zul je je wel gaan ergeren aan het onderstel en de stoelen. Met name op slecht wegdek of bij het nemen van drempels reageert de auto extreem slecht. Op een gladde snelweg gaat het wel.
Ervaring met Volkswagen Polo: Na meerdere Golf diesels te hebben gereden, ben ik door wisseling van baan, waarbij ik niet gelijk een dikke auto mocht uitkiezen, terecht gekomen in een Polo 1.2 tdi BlueMotion.
Ik dacht dat dit bijna net zo lekker zou rijden als een Golf, want hoorde er positieve verhalen over. Maar wat een afknapper is dit!
Behalve dat de stoelen erg matig zijn, stoor ik me vooral mateloos aan het onderstel. Vooral de vering op de voorwielen slaat helemaal door als je drempeltje neemt. "Boem!" zegt 'ie dan. De eerste keer dat ik een drempeltje nam, (niet eens zo hard) dacht ik zelfs dat ie kapot was. Ben uitgestapt om te kijken, want het voelde alsof ik de hele voorkant had beschadigd, maar nee dat was niet zo. Het blijkt zo te horen bij een BlueMotion-uitvoering met kortere veerpootjes. Op de snelweg bij hogere snelheden en wat hobbels in de weg gaat 'ie ook echt stuiteren. Dit onderstel in combinatie bij de matig slechte stoelen, maken het een zeer oncomfortabele auto om lange afstanden mee te rijden.
Positief vind ik wel het verbruik, de goede apparatuur aan boord en het uiterlijk van de auto.
Maar toch, mijn eind oordeel: onvoldoende!
Antwoord: Toch bijzonder dat de ervaringen zo uiteen kunnen lopen. Wij rijden bijna maandelijks naar Gent. Hebben er nu 110.000 km op zitten. Wij zijn heel tevreden. In de Opel Vectra V6 die ik hiervoor reed kwam je inderdaad gebroken aan na een lange rit. Die ervaring heb ik met de Polo nog niet gehad. Maar helaas, op dit moment lijkt er een storing in het elektronische systeem te zitten die de dealer (na twee dagen) nog niet heeft kunnen opsporen...
Ervaring met Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline: Een topper in dit segment! Maak maar eens een proefrit met deze vijfde generatie Polo. De DSG schakelt perfect. Superieur ten opzichte van iedere andere auto in dit segment met een automaat.
Ervaring met Volkswagen Polo Bleu mtion: Koop hem niet. Veel dure defecten: oa EGR klep vervangen, koppelingsplaat vervangen doordat er losgekomen stukjes metaal in zaten. Fluitende brandstofpomp.
Antwoord: Kan dit beamen, na 2,5 jaar dure reparaties. Rijd zelf al 15 jaar VW maar ben hevig teleurgesteld in dit merk. Nu afwachten wat er nog meer komt of maar inruilen voor een japanner?
Antwoord: Je kunt ook pech hebben. Wij hebben een Toyota, ik vind echt tegenvaller. Veel storingen en reparaties al gehad en heb de auto pas 2 jaar. Met onze Mazda zijn we wel zeer tevreden als japanner.
Antwoord: Jaren in vele Mazda's gereden, inderdaad nooit iets mee gehad, mijn uitstapjes naar Uuropees, Fiat en Ford had ik nooit moeten doen, wat een ellende. Nu rijd ik al jaren Mitsubishi, een ook deze hebben mij nog nooit een enkel probleem of mankement opgeleverd (trouwens tussendoor 4 jaar in een Kia Shuma gereden, ook probleemloos).
Ervaring met Volkswagen Polo: Heb bijna 2 jaar een VW Polo BlueMotion diesel. Ruim 330.00 km weg.
Mijn gemiddeld verbruik over deze periode is 1 op 21:3 en ik ben echt geen zuinige rijder. Je moet echter niet rijden volgends de schakelindicator schakelen, dan zit je altijd in een te laag toerenbereik. Heb in de bergen 16% geklommen met 2 personen hond en vakantie bagage. Dan moet je wel schakelen en de boel op toeren houden, maar dat gaat boven verwachting.
De enige klachten die ik heb zijn een indringend zoemende brandstofpomp en erg bokken van de motor bij gas los laten en weer gas geven in de derde t/m vijfde versnelling. De dealer gaat dit binnenkort onderzoeken.
Ger