22 augustus 2018
Feedback
Volkswagen Polo (2009 - 2017)

Forum Volkswagen Polo (2009 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 augustus 2018

Ervaring met auto: Bij Dago een auto gekocht voor de vakantie, inclusief Dago Pluspakket, 14 maanden garantie, volledige ontzorging; klinkt prima. Verkoper heeft netjes geholpen en wij hebben een leuke deal gesloten, verkoopkant is dus prima, waarvoor credits.

Vorige week maandag de auto opgehaald, met gebak, wederom prima.

Afgelopen vrijdag met pech stil komen te staan met de auto, na 5 keer moeizaam starten, liep het beestje weer (Polo uit 2010). Zaterdag dus maar eens uit laten lezen bij de lokale garage. Airco storing, motorstoring en multifunctiestoring aanwezig in het geheugen. Deze monteur heeft de auto toen ook maar helemaal bekeken en kwam een flink aantal verborgen gebreken tegen. Multiriem heel slecht, remmen voor slecht, 1 achterband slecht, schokbrekerhoes kapot, roestrand op de remschijf. Er is dus met het afleveren helemaal nergens naar gekeken. Die zelfde zaterdagochtend met dat lijstje terug naar Dago, waarna een monteur deze problemen heeft vastgesteld. Meteen een andere auto geeist, door alle gebreken vertrouwen in de auto en dealer compleet kwijt.

Maandag dus contact gezocht, meerdere keren, om het proces misschien wat te versnellen, enfin, maandagmiddag een gesprek van anderhalf uur gehad met de aftersales manager over de oplossing, dit was geen gesprek, maar een discussie. Absoluut niet hoe je met klanten om gaat, uiteraard niet tot een oplossing gekomen omdat ik (de KLANT) het er niet mee eens was.

Toen Volkswagen klantenservice gebeld, proberen te bemiddelen, daarna wilde de aftersales manager nog minder oplossen dan de avond ervoor. De maat was voor mij vol. Ik heb de koop terug laten draaien, wat dan weer vrij makkelijk ging.

Al met al een zeer slechte ervaring. Je koopt een auto met een afleverpakket en vervolgens is daar dus een monteur in de garage die zijn werk niet doet. Laat je auto dus nakijken of alles wel gedaan is, want ze vinken gewoon af in de boekjes dat het "gecontroleerd is".

Voor mij nooit meer DAGO, gelukkig zit Autohaas in Apeldoorn, met goede occasions, goede service, nooit gezeur en als er wat is, lossen ze het meteen op zonder ellenlange discussies.

Bij wie kan ik trouwens de rekening indienen voor het advies/werk van de lokale monteur? Als die niet had gekeken, waren we nooit achter deze problemen gekomen en was ik er na de garantie pas achter gekomen, en had ik daar dus de volle mep voor kunnen betalen!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Monteur heeft multiriem gemist, remmen vast, hoogteslag in band, remmen achter slecht. Slecht bedrijf. Slechte aflevering. Nooit meer komen.

Ervaring met verkoop: Verkoopafdeling prima.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.4 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand91.500 km

Betrouwbaarheid1
Comfort1
Motor1
  
  

, datum: 30 december 2017

Ervaring met auto: Rijdt lekker, motorisch ook prima. Comfort zit bijna alles op en aan. Heb een schakelbakkkie maar achteraf spijt dat ik geen DSG heb, ondanks dat die goed schakelt.

De mirrorlink werkt gewoon NIET. Na een mailtje om advies naar VW krijg ik een verkeerd antwoord.

Omruilen naar een nieuwe, absoluut NIET. Ik wil weer een 4cilinder en dan kom ik in bij veel duurdere 150 pk versie uit en dat heb ik niet nodig. Verder wil ik goede kwaliteit muziek en dan moet er zo'n gare Beat speelgoed ding in die de plek van mijn reservewiel opeist.

Over de prijs van een nieuwe Polo, daar houdt VW je gewoon voor de gek. Het lijkt goedkoop, maar zo gauw je de prijslijst van accessoires bekijkt dan waan je je bij een Porsche-dealer. Controleer als je een Polo koopt even of de servicemelding voor de volgende beurt goed is geprogrammeerd. Die stond bij mij verkeerd en moest na 15 maanden al terug naar de garage, terwijl de 30.000 km en de tijd bij lange na nog niet gehaald waren.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.2 Highline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit2 jaar
KM-stand46.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 2 juni 2017

Ervaring met auto: De auto heeft na 70.000 km een kapotte waterpomp de distributieriem moet vervangen worden. Remblokken en schijven verrot. Het enige wat bij Volkswagen Maas werkt, is de factuur printer!

Reageer Nieuw
Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand70.000 km
DealerMaas

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 7 januari 2017

Ervaring met auto: Tot nu toe bevalt deze auto prima, zeer goede afwerking, lekker pittig, prima navigatie,handsfree bellen ook geen probleem. Het comfort is uitstekend.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.2 Tsi Cross Polo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
DealerCentury

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 29 december 2016

Ervaring met auto: Na amper 80.000km voor de 2e maal motor management lampje aan. EGR klep defect, deze was al eens vervangen bij 40.000km, kosten €1000,00. Deze keer laat ik hem niet vervangen want als er iets vervangen gaat worden is het de gehele auto. Motor electrische raam defect bij 85.000 km. En inmiddels bij het nemen van bochten een ronkend geluid in de aandrijving. Verbuik ligt veel hoger dan voorgelogen, niet 1 op 30 maar 1 op 24. De auto heeft sjoemelsoftware, ik begrijp dat je beter niet kunt updaten dus de auto gaat niet meer naar de officiele dealer. Al met al dikke ellende, ik heb geen vertrouwen meer in VAG. Waar het merk VW ooit stond voor degelijkheid is het voor mij duidelijk, ik zal nooit meer een VW of iets vanuit het Germaanse VAG verband kopen. Kwalitiet is namelijk geheel zoek !!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik begin 2 maal terug geweest bij VW in Leeuwarden i.v.m. waarschuwingslampjes die spontaan aangingen (was misschien al een voorbode). In Portugal, waar deze auto inmiddels rijdt, is na 40.000 km bij de VW dealer de EGR-klep gewisseld, inmiddels is deze bij 85.000 km weer stuk. M.a.w. deze EGR-klep is nog steeds een zwakke schakel en daar is niets aan gedaan alleen is nu de garantie verlopen dus mag je alles zelf betalen (€1000,00).

Nieuw
Uitvoering1.2 TDI Blue Motion
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit6 jaar
KM-stand93.000 km
DealerKokkeler

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: Emisenna, datum: 22 februari 2017

Antwoord: Het is een mooie auto, mooie afwerking, redelijk goede zit. Heb destijds als vervanger voor onze Hyundai Getz 3 cilinder 1.5crdi oa in de BM1.2 en 1.6Tdi een proefrit gemaakt. Gezien de ook door de Vw dealer beaamde dynamische prestaties van de Getz is het geen Polo geworden maar een ander merk een 1.4D4-D Toyota. Nu ruim 150.000 km verder nog niet op de helft van de Getz maar de Toyota moet nog waarmaken wat de Getz is gelukt nl 323.500 km zonder mankementen.

Maar tot nu toe gaat het goed, 1 op 25 echte km gemeten aan de pomp. Getz reed 1 op 20. Gemiddeld dus, nouja minimaal want eronder geraken we zelden of nooit.

Reageer
  

, datum: 18 september 2016

Ervaring met auto: Het beloofde brandstofverbruik is gewoonweg een lachertje. Absoluut niet haalbaar, in tegenstelling tot vorige auto's waarbij mij dit wel gelukt is om de fabrieksopgave te benaderen.

Bij veel snelwegkilometers en cruise control is een gemiddelde van 1:19 realistisch.

Daarnaast is de 3 cilinder rumoerig, mist koppel onderin en de motorkarakteristiek van een vooroorlogse trekker. Sjoemelsoftware!

De ruimte binnenin is heel minimaal te noemen.

Pluspunten: betrouwbaar, goede looks.

Advies : 4 cilinder diesel of TSI nemen, die rijden veel fijner en doen de auto recht.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.2 TDI Blue Motion
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit3 jaar
KM-stand180.000 km
DealerBrug

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor3
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »