Forum Volkswagen Passat Variant (2005 - 2010)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Klopt ik had ook passat van 2006 2.0TDIi Sportline. 2 jaar gehad gekocht met 180.000 km. Radiateur lek vervangen. Achterklep laten spuiten kats verrot ineens ging dat keihard. Achterhandrem motoren stuk. Kleppen deksel pakking lek. Remmen voor ineens krom niet stil gestaan met voet op de Eem of wat dan ook. Luidspreker kraakte van de 1 op andere dag.
Nu begon het dak te roesten rond de dakrails. Passat had toen 195.000 km gedraaid ik kon top om met een Seat Leon benzine van 2006 met alles er met 140000 km ik heb maar geruild. En die lease lijst die in de Passat lag loog er ook niet om nieuwe turbo koppeling drukproef. Stuurslot en ga maar door die auto heeft vies veel geld gekost.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Inderdaad heb een 2007 Passat, allemaal ellende. Gekocht met 160.000 km, nu 265.000 km. Veel olielekkage, oliereservoir van alu en deksel kusntstof is garantie voor lekkage, nieuwe draaarmen (bekend probleem) en natuurlijk de verstuivers. Niets dan ellende, motor hort en stoot, slijtage nokkenas etc, is niet te verhelpen. Dit was mijn laatste VW.
Antwoord: Het is hier niks als ellende, bij elk merk en type weer.
Ik denk dat jullie zelf de wagens stuk doen!
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 tdi highline: Fijne auto om in te rijden, alleen duur met reparaties.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Ik heb een Passat Variant uit 2006. Mijn probleem is nu dat de auto op de weg slingert. Ik heb gisteren al nieuwe banden erop gezet en laten uitlijnen, maar wankelt nog steeds heen en weer en vooral bij een weg met kuiltjes. De aandrijfas is het niet heb ik al laten nakijken. Weet iemand mischien wat er aan de hand is?
Antwoord: Smallere banden kan een uitkomst bieden, voordeel, schepper sturen, beter rechtuit rijden, stiller en zuiniger. Bij een cm smaller, een maat hoger nemen, dus van 50 naar 55, bij twee centimeter smaller, twee maten hoger, omtrek blijft dan vrijwel het zelfde. Echt een aanrader. Verbruik zal 10 tot 15% dalen.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant TDI 170 pk: Zorg dat de verstuivers worden vervangen door garantie. Corrosie aan achterklep bij nummerbordverlichting. Kreeg gelijk een hele nieuwe achterklep. Een heerlijke auto en 30 pk meer dan de standaardmodellen en DSG bak. Advies: koop je auto in Duitsland, goedkoper en luxer.
Ervaring met onderhoud: Vorig jaar was de turbo kapot. Niet zomaar afgaan op advies van de dealer. Er zijn gerenommeerde bedrijven die schadeauto's demonteren en alles op voorraad hebben. Klein Gunnewiek in Groenlo. Daarna verschillende garage's vragen om een inbouwofferte. Heeft mij de helft gescheeld.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI: Vermijd de PD 2.0 diesel motor, deze heeft veel problemen. Geluiden van de airco kleppen en DSG zijn lijden ook aan kinderziektes.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Ik heb een Passat Variant van maart 2006, nieuw gekocht voor bijna 53.000 euro. Ook roest bij de kentekenplaatverlichting. Na wat schrijven over en weer, kreeg ik de helft van een nieuwe achterklep vergoed. Zelf moet ik dan 830 euro betalen. Schandalig, omdat ik het een garantie kwestie vind. Ik heb zojuist de boel gedemonteerd en ja hoor, overduidelijk roest van binnenuit door verkeerde kentekenplaatverlichting. Hoop het nu opgelost te hebben met Brunox. Maar goed na vele VW's is dit de laatste. Wat een slechte service. Ik noem nog maar niet alle andere kwesties.
Antwoord: Passat variant diesel 2006 is nog veel erger. Op 70.000 - 10000km alles wat nooit stuk gaat:
- het vliegwiel.
- rempomp bij stilstand. (ipv handrem)
- turbo.
- stoelverwarming.
- diesel pomp /brandstof toevoer.
- pomp embryage.
Geen garantie omdat ik klein onderhoud zelf deed. En de garantie van drie is telkens voorbij (garantie voor elk stuk is 3 jaar). De elementen waar D'ieteren zich op baseert.
De service is uitstekend, met de helikopter als het moet. De jongens in de garage ontploffen, het is weer zo ver. Naar ik vernam gebeurt (de) dit bij 18 tot 25% (?) van deze wagens. Ik ben dus duidelijk niet de eerste. Wat ik heb moeten betalen wil ik mij niet meer herinneren.
Frijns R
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI: Superslechte dieselmotoren. De vreemdste dingen gaan kapot. Verstuivers zijn kapot gegaan en zijn onder coulance vervangen. Contactslot / stuurkolomschakelaar is vervangen. Olie lekkage, koppeling en vliegwiel moesten vervangen. Roest bij het kenteken op de achterklep. En de laatste is dat de turbo die de geest heeft gegeven. In totaal dus twee keer stil gevallen op de snelweg en m'n oprit onder de olievlekken. Ik rijd al twintig jaar VW, maar dit zou zomaar eens de laatste kunnen zijn. Nog nooit lid hoeven zijn van de ANWB maar sinds deze wagen is de noodzaak gebleken. Ellendige rotbak is het, en het is tijd om hem op te ruimen, ik ga de volgende grote kostenpost niet afwachten. Om eerlijk te zijn is het een grote tegenvaller die veel geld kost.