Forum Volkswagen Passat Variant (2005 - 2010)
Reacties van eigenaren
'06
6
bouwjaar
jaar in bezit
210k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
'06
6
bouwjaar
jaar in bezit
170k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
8
Motor
8
Naam: Willem, datum : 21 september 2017
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 Highline: Problemen:
- electronische handrem (7.50 euro)
- gat in versnellingsbak (3.500 euro)
Geen garantie, beide bekende Passat problemen.
Ervaring met onderhoud: In onderhoud bij dealer. Misschien iets duurder, maar wel tevreden. Behalve igv garantie, niemand thuis...
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 Highline: Problemen:
- electronische handrem (7.50 euro)
- gat in versnellingsbak (3.500 euro)
Geen garantie, beide bekende Passat problemen.
Ervaring met onderhoud: In onderhoud bij dealer. Misschien iets duurder, maar wel tevreden. Behalve igv garantie, niemand thuis...
'06
2
bouwjaar
jaar in bezit
231k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
5
Naam: Edwinbooi, datum : 27 augustus 2016
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Op het moment dat ik met een caravan rijd dan geeft hij naar verloop van tijd een motorstoring. Even de auto uit doen en dan kunnen we een aantal minuten later weer rijden.
Bij de garage geven zij aan dat de turbo verslijt door ouderdom en kilometers. Er werd aangegeven dat het er niet beter op gaat worden. Is het dan raadzaam om een nieuwe turbo aan te schaffen of gewoon de auto verkopen.
Groet
Edwin
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Op het moment dat ik met een caravan rijd dan geeft hij naar verloop van tijd een motorstoring. Even de auto uit doen en dan kunnen we een aantal minuten later weer rijden.
Bij de garage geven zij aan dat de turbo verslijt door ouderdom en kilometers. Er werd aangegeven dat het er niet beter op gaat worden. Is het dan raadzaam om een nieuwe turbo aan te schaffen of gewoon de auto verkopen.
Groet
Edwin
'07
3
bouwjaar
jaar in bezit
281k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
9
Motor
6
Naam: Zwart1956, datum : 6 april 2016
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Heb al ruim 20 jaar Passat gereden maar vrees nu dat dit de laatste is geweest ondanks dat het mij zit als een pantoffel, heb nog nooit zoveel kosten aan een auto gehad als deze.
Mijn dochter rijdt de Touran met de zelfde motor en bak en heeft ongeveer de zelfde aantal kilometers op de klok met idem problemen.
Vakantiegeld en belastingteruggave verdwijnen in de auto. Contact gehad met Pon met de lijst van ellende, ben bang dat hun arrogantie mij niet zal helpen.
Ervaring met onderhoud: De hoofdmonteur in mijn vaste garage is afkomstig van de Volkswagen-dealer en volgt alle studies nog steeds. Is ruim 40 monteur dus heeft ervaring genoeg.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant: Heb al ruim 20 jaar Passat gereden maar vrees nu dat dit de laatste is geweest ondanks dat het mij zit als een pantoffel, heb nog nooit zoveel kosten aan een auto gehad als deze.
Mijn dochter rijdt de Touran met de zelfde motor en bak en heeft ongeveer de zelfde aantal kilometers op de klok met idem problemen.
Vakantiegeld en belastingteruggave verdwijnen in de auto. Contact gehad met Pon met de lijst van ellende, ben bang dat hun arrogantie mij niet zal helpen.
Ervaring met onderhoud: De hoofdmonteur in mijn vaste garage is afkomstig van de Volkswagen-dealer en volgt alle studies nog steeds. Is ruim 40 monteur dus heeft ervaring genoeg.
'06
6
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Smittak1, datum : 13 juli 2015
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI: Ik heb de auto gekocht met 130k op de teller en heeft veel problemen gehad. Balansas/oliepomp, verstuivers, spanrol los, koprevisie, complete koppeling en turbo. Bij 200k EGR problemen. Bij VAG-Techniek deze laten uitschrijven daarna EGR-klep en koeler verwijdert. EGR-klep is vervanger door een rechte pijp. Daarna katalysator vervangen door een downpipe waarbij ook de eerste demper verwijderd is. Auto rijdt nu als de brandweer. Als je zelf niet kan sleutelen aan deze auto kost het inderdaad een vermogen om alles goed te krijgen. Er staat inmiddels 240k op en ben van plan er zeker nog 100k bij te rijden.
Ervaring met onderhoud: Na de nodige modificaties rijdt de auto goed maar dan is je geld op als je niet zelf kan onderhouden. Downpipe en EGR-klep modificatie is echt een aanrader. Hierdoor ben je een op gedonder met het blok kwijt. Verstuivers blijven zorgelijk maar dit is ook van toepassing op vele VW's. Ik gebruik 5w40 olie van Kendall ook een aanrader
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI: Ik heb de auto gekocht met 130k op de teller en heeft veel problemen gehad. Balansas/oliepomp, verstuivers, spanrol los, koprevisie, complete koppeling en turbo. Bij 200k EGR problemen. Bij VAG-Techniek deze laten uitschrijven daarna EGR-klep en koeler verwijdert. EGR-klep is vervanger door een rechte pijp. Daarna katalysator vervangen door een downpipe waarbij ook de eerste demper verwijderd is. Auto rijdt nu als de brandweer. Als je zelf niet kan sleutelen aan deze auto kost het inderdaad een vermogen om alles goed te krijgen. Er staat inmiddels 240k op en ben van plan er zeker nog 100k bij te rijden.
Ervaring met onderhoud: Na de nodige modificaties rijdt de auto goed maar dan is je geld op als je niet zelf kan onderhouden. Downpipe en EGR-klep modificatie is echt een aanrader. Hierdoor ben je een op gedonder met het blok kwijt. Verstuivers blijven zorgelijk maar dit is ook van toepassing op vele VW's. Ik gebruik 5w40 olie van Kendall ook een aanrader
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
236k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
7
Motor
7
Naam: Fam. Pastoor, datum : 4 december 2014
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline: Vele Passats als leaseauto gereden en dacht prive een mooie Highline met volledig leer te kopen om er lang plezier van te hebben... Gekocht in juni 2011 met 120k en heb ik er zeker plezier mee. Vooral na de tuning bij VAG techniek rijdt hij als de beste, maar helaas ook bij mij het nodige aan bijzondere zaken
165k turbo
165k smoorklep
166k tandenpomp
168k verstuiver 1
219k verstuiver 3
219k verstuiver 2 en 4 ook vervangen
230k draagarm rubbers voor
234k gloebougie
235k opvoerpomp
Moet zeggen dat VW de verstuivers allemaal heeft vergoed (ook die in Spanje) onder coulance. Gelet op het aantal km' en leeftijd valt het mee maar had meer verwacht van deze TDI. Nu weet ik beter dat je de BKP motoren niet moet keizen!
Ervaring met onderhoud: Met meer dan 235k probeer ik de auto veilig doch economisch te onderhouden. Kleine zaken doe ik zelf, overige bij vw specialisten
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline: Vele Passats als leaseauto gereden en dacht prive een mooie Highline met volledig leer te kopen om er lang plezier van te hebben... Gekocht in juni 2011 met 120k en heb ik er zeker plezier mee. Vooral na de tuning bij VAG techniek rijdt hij als de beste, maar helaas ook bij mij het nodige aan bijzondere zaken
165k turbo
165k smoorklep
166k tandenpomp
168k verstuiver 1
219k verstuiver 3
219k verstuiver 2 en 4 ook vervangen
230k draagarm rubbers voor
234k gloebougie
235k opvoerpomp
Moet zeggen dat VW de verstuivers allemaal heeft vergoed (ook die in Spanje) onder coulance. Gelet op het aantal km' en leeftijd valt het mee maar had meer verwacht van deze TDI. Nu weet ik beter dat je de BKP motoren niet moet keizen!
Ervaring met onderhoud: Met meer dan 235k probeer ik de auto veilig doch economisch te onderhouden. Kleine zaken doe ik zelf, overige bij vw specialisten
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
7
Naam: Jpj. Reijnders, datum : 30 september 2014
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SPortline: Mijn auto heb ik overgenomen van familie, die hem 6 jaar bereden hebben. In die tijd is de handremmodule kapot gegaan, kosten 600 euro. Vanaf het moment dat ik hem overnam, bij 95.000 km een verstuiver ten onrechte vervangen (niet betaald), brandstoffilter (500 euro), bij 140.000 km het roetfilter (900 euro) en nu na 150.000 km het vliegwiel (900 euro).
Al met al een koude douche voor VW, na 25 jaar probleemloos Volvo te hebben gereden. De volgende zal geen VW meer zijn.
Pluspunt: bij voorzichtige rijstijl haal ik met gemak 1 op 22.
Ervaring met onderhoud: Rondwikelen loont aanzienlijk: er zijn meer dan zat goede VW specialisten die je niet het gevoel geven dat je de dure showroom zit mee te financieren.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SPortline: Mijn auto heb ik overgenomen van familie, die hem 6 jaar bereden hebben. In die tijd is de handremmodule kapot gegaan, kosten 600 euro. Vanaf het moment dat ik hem overnam, bij 95.000 km een verstuiver ten onrechte vervangen (niet betaald), brandstoffilter (500 euro), bij 140.000 km het roetfilter (900 euro) en nu na 150.000 km het vliegwiel (900 euro).
Al met al een koude douche voor VW, na 25 jaar probleemloos Volvo te hebben gereden. De volgende zal geen VW meer zijn.
Pluspunt: bij voorzichtige rijstijl haal ik met gemak 1 op 22.
Ervaring met onderhoud: Rondwikelen loont aanzienlijk: er zijn meer dan zat goede VW specialisten die je niet het gevoel geven dat je de dure showroom zit mee te financieren.
Ervaring met Volkswagen Passat Variant 1.6 business: Ik kocht deze auto in 2011 met 63k op teller. Behalve nieuwe banden en een distributieriem (veel te laat bij 160k) rijdt deze auto als een dijk. Keurig verbruik. Met 58 liter LPG rijd ik gemiddeld 640 km. Benzine alleen voor het starten. Twijfel nu wel of hij moet worden vervangen. De auto heeft vorige week een nieuw linkerraambediening gekregen a 300 euro (hele binnenwerk in de deur vervangen). En nu wordt de versnellingsbak slecht. Wil regelmatig niet meer in de 2e en soms 4e versnelling. Ik twijfel of ik de kosten voor reparatie nog moet nemen of dat een andere toch beter is. Maar 6 jaar probleemloos rijden was een genot.
Ervaring met onderhoud: Jaren bij Kwikfit onderhoud laten doen. Nu bij een lokale Bosch garage.