Forum Volkswagen Golf VII
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Golf VII: Ik ben van 26.03.2013 in het bezit van Golf.7. DSG rammelt. Dit is volgens de dealer normaal. Dan: telkens als cilinder modus ingaat, geeft het veel trillingen. Ik ben over de ganse wagen zeer ontvreden.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.4 highline act dsg: Alleen verbruik valt iets tegen.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.6 tdi: Ik heb de 1.6 TDI BlueMotion als leenauto. Nooit VW gereden. Onder de 1.700 tpm doet de motor niets, ja, bokken en veel herrie maken. Dan komt de turbo erin en krijg je de bekende duw in de rug. Irritant en onrustig rijden.
Dan de knoppen. Iedereen roemt de ergonomie. Maar ik vind het belabberd. Knoppen zitten echt overal. Electrische raambediening en verwarmings-knoppen zitten wel op de juiste plek. Spiegel-verstelling zit te hoog en te ver weg. Lichtschakelaar zit in principe op de juiste plek, maar als je hem aanzet, moet je daar naar kijken om te zien dat je lichten aanstaan. Waarom niet een groen lichtje tussen de klokken? Knoppen op het stuur is echt niet uit te komen. Na een week sturen weet je een beetje hoe het werkt. Zeer onlogisch en niet intuitief.
Navi is een ramp want, die Belgische troela is echt erg, zegt steeds alstublieft, wtf! En, je moet de navi projecteren tussen de klokken omdat het navi scherm te laag zit en zeer onduidelijk werkt. Maar dan kun je dus telefoon, radio, gegevens van de auto niet projecteren tussen de klokken.
Oh ja, wel wordt continu geprojecteerd in welke versnelling je de handbak hebt staan. Hallo, dat weet ik zelf wel! Stoelen zijn heel slecht. Geen onderbeen ondersteuning en pijn in je rug na een paar uur sturen. De plek waar je de riem vastklikt zit veel te hoog waardoor je je arm niet naast je kan houden zonder je elleboog te bezeren. Rechterknie zit klem tegen het keiharde dashboard... Bovenkant dashboard is zacht, daaronder keihard. Trouwens op de middenconsole is het plastic echt slechte kwaliteit. Zo... Sorry dat ik zo negatief ben, ik had meer verwacht.
Antwoord: Vreemde ervaring.
Hele vreemde redenering ook. Hoezo moet je weten welke lampen aan staan. Je kijkt thuis toch ook niet op de schakelaar of ze aan staan? Bovendien als je verlichting op 'auto' zet hoef je ze nooit meer aan of uit te zetten.
De knoppen op het stuur zijn superslim, worden al jaren toegepast bij o.m. Audi, alleen jij begrijpt de werking niet, geeft toch te denken. Ook dat je je druk maakt over spiegelinstelling. Je lijkt wel een vrouw. Als de spiegel eenmaal hebt ingestelde dat blijft je daar de rest van je leven toch vanaf!
Navi is ronduit geweldig, enige dat ontbreekt is slimme knop van Audi. Dat stemmetje heb je toch niet aan staan?
Blijkbaar ben je franse kunststof auto's gewend, want als je eze auto niet goed vindt uitgevoerd met als die zachte materialen dan weet je niet waar je over praat.
Je bent niet negatief, je begrijpt het niet.
Antwoord: @rick: Ik begrijp het wel. Als jij mij was zou je mij begrijpen. M.a.w., iedereen is anders. Dus jij begrijpt er niets van. (dat is dus dezelfde zinloze opmerking). Als je jaren in hetzelfde rond rijd dan went alles. In de uitvoering die ik mee had, zat geen automatische lichtinstelling. En ja, ik wil weten of mijn lichten aan staan. Navi zit in de audi A3 bijvoorbeeld op de juiste plek, in het zicht. In de vw veel te laag. Dus wil ik de stem horen waar ik heen ga. Cruise control: aparte knoppen om 1 kmh of 5/10 kmh sneller te gaan. Waarom? Intuï:tief is als je de + ingedrukt houdt dat de snelheid dan met 5/10 kmh oploopt, en bij - andersom. Tenminste, dat is mijn mening. Spiegel verstel ik wel vaak omdat de ene keer mijn vriendin rijdt en de andere keer ik. Je weet dus niet waar je het over hebt. Kunstof is bovenop het dash mooi zacht, daaronder keihard. Maar goed, de definitie van hard en zacht kun je vast ergens vinden.
Antwoord: Volgens mij ben je een notoire azijndrinker.
Cruise control werkt juist fijn en snel, als je door Duitsland rijdt kun je met enkele klinkjes 10-20-30-40 etc km versnellen of vertagen bij de talloze snelheidsbeperkingen. Op jouw manier moet je de knop lang ingedrukt houden en wachten tot gewenste snelheid bereikt is. Weg concentratie.
En als je met je knie tegen harde kunststof zit heb je je stoel verkeerd staan. Je bent toch geen senior? Als je overeind wilt zitten moet je een bejaarde auto nemen, zonder knopjes, gewoon gas en remmen.
Antwoord: Ik rijd zelf al jaren Franse auto's, nu al 6 jaar dezelfde Peugeot expert bus HDI en ziet alleen de garage bij banden wisselen, de beurten en de APK. Nooit problemen en rijdt heerlijk. VW inderdaad overschat, te duur en oude dieseltechniek en ze zitten voor geen meter, veel te bonkerig. Valt mij op dat bij de Golf vaak het rechterachterlicht kapot is. In Duitsland bestaat zoiets van: wat mij maken is goed en niemand kan ons verbeteren en we laten het ook ons niet vertellen. Is ook de ondergang van de Duitse camera industrie geweest, bakten ze ook niks van. Ouderwetse knoeperts van camera's , de Japanners waren toen al jaren vooruit. Zo ook met de auto industrie.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.6 tdi dsg highline: Fijne rijdende en complete auto (hoewel dat laatste wel veel vinkjes op de optielijst kostte). Lekker zuinig en top schakelende DSG. Voor een merk dat zich als degelijk profileert valt de bouwkwaliteit erg tegen.
Opsomming:
- Krakend dashboard (inmiddels verholpen, halve dash moest eruit)
- Piepend en krakend schuifdak (al eerder verholpen om 3 weken later weer terug te zijn)
- Bonkend onderstel (speling stabilisatorstangrubbers). Moet nog verholpen worden.
- Trekhaak elektronica niet in orde (al 3x voor terug geweest)
Al met al valt dat toch een beetje tegen, want om nu te zeggen dat de auto goedkoop was...
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.6 tdi comfortline: De electronica zorgt voor veel storimgen en de dealer heeft geen oplossing.
Ervaring met Volkswagen Golf VII: Ik rijd sinds 17/01/2013 met VW Golf 7 1.6 tdi. Na 21000 km begon ik een irritant geluid te horen in het interieur bij hoge toeren. Enkele weken later kwam een fluitend geluid bij. Ondertussen bij twee VW garages geweest die mij niet konden helpen! Ik vermoed dat het van de turbo komt.
Ervaring met Volkswagen Golf VII Gti performes: Heel goede auto.