Forum Volkswagen Golf VII
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.4 Highline+R-Line: Als autoliefhebber en toch als freak, zijn deze tegenwoordige wagens nest. Ik raad jullie aan om een COATING aan te brengen. OPT coating, MODESTA coating, GYEON coating. Uw wagen wassen raad ik aan: Chymical Guys, Smart Wax, Riwax, Auto Finesse, Auto Bride Direct Foam. Deze auto's zijn wel echt gemaakt om kapot te gaan dus gemaakt om op te brengen.
1- Kwaliteit lak op waterbasis te dun gespoten 75 tot max 110 micron dik.
2- Afhaling nieuwe wagen: Lak gewoonweg enorm bekrast door swirls, was kringen. Het is een zwarte en daar ziet ge alles op dat weet ik, maar zo raad ik u geen zwart kleurige lak aan.
3 - foutmelding systeem voor led lampjes te plaatsen, dat wist ik dat dat zo ging zijn maar ik wil leds en de economie blijft toch ook draaien. Tijdens het plaatsen van mijn dagrijverlichting leds H15 nest systeem. Goede lampjes, 1 jaar garantie. Brand de rechter lamp maar de linkerlamp niet omdat: tijdens het plaatsen waar ge weinig of zo goed als geen plaats heeft met het draaien, is de voet van waar het lampje in gedraaid moet worden van de autolamp los gekomen. Dus waar de pinnentjes ingedraaid moet worden sluit niet meer aan dus maakt geen contact. Wat nu: lamp demonteren, bumper voor een deel losmaken. Een lampje plaatsen kan iedereen en zeker eruit halen. Hoe ze het maken is triestig en zo ingewikkeld dus zo zullen de autonulls niet lang meegaan.
4 - Manuele versnellingsbak schakelt hoekig, stroef.
5 - Als u uw luchtfilter wilt veranderen door liefst K-N in te brengen, gelieve die klemmen te verwijderen van de luchtstroom buizen die naar de doos leiden. Drie stuks van klemmen, verwijdert die, de luchtfilter gaat niet vliegen. Door die klemmen aan te brengen gaat u de kans is groot krassen maken.
6 - Tankklep te ingewikkeld gemaakt. Het was net dat iemand de brandstof eruit wilde halen. Zo moeilijk bij momenten zit het nog vast. Elektronische open en sluiting voor een tankklep, komaan belachelijke veiligheid nest systemen.
7 - Toch wel geluid wat het dashboard betreft, had Volkswagen met de golf 2 ook.
8 - Nummerplaathouder vooraan: onze nummerplaatgaatjes kunnen niet mooi recht ingeschroefd worden. Waarom niet: men moet het schuin erin vijzen omdat: waar de pitsers in gepitst moeten worden voor de plaathouder vast te maken aan in de bumper, is dieper uit gegroefd. Dus de gaatjes van de nummerplaat komen overeen met het uit gegroefde diepte voor zo de pitsers in te pitsen. OPGELET, steek ronde rondellen of een kleinere schroef omdat: die schroeven raken de lak waar de nummerplaat in de houder geschroefd moet worden. Voor de rest is het afwachten en nog 4.5 jaar betalen. Pff geld man man. Weet dat een Golf 7 R dezelfde kwaliteit heeft, en dat de lak ook nest is. Maar u betaalt wel een dikke 40.000 euro.
Ervaring met onderhoud: Te duur, het moet opbrengen.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.2 TSi BE: Vorige auto: een 11 jaar oude Golf 4. Bij deze mijn ervaringen met een nieuwe Golf Business Edition:
- Het is erg moeilijk om gewoon rechtuit te rijden op de snelweg: stuurt zenuwachtig. Zeer vermoeiend.
- De radio kan niet uit: steeds als je het contact aanzet gaat de muziek weer aan.
- De gesproken navigatie kan niet uit. De navigatie-stem is echt niet meer van deze tijd.
- De armsteun in de deur zit veel te laag.
- De stoelen en vering zijn erg hard voor kleine oneffenheden: je voelt en hoort alles. Vreemd genoeg zijn verkeeersdrempels geen probleem.
- De achteruitrijverlichting stelt niets voor: een kaarsje geeft meer licht.
- De achteruitrijcamera is al onbruikbaar in de schemer.
- De snelheidsmeter is niet lineair waardoor je gemakkelijk te snel rijd.
- De verlichting (dimlicht) is matig.
- Hoewel er voldoende kracht zit in de 1.2 motor bij lage toeren komt het vermogen wel abrupt vrij. Dat rijdt onrustig. Na 3500 rpm is de fut er uit.
- Er zijn heel veel opbergplaatsen maar allemaal bijna onbruikbaar klein.
- Openen van de achterklep door eerst het logo te kantelen en dan tillen: onhandig vergeleken met de oude methode waarbij je aan 1 vinger genoeg had.
- De anti-blindeerfunctie op de achteruitkijkspiegel is altijd te laat en vaak onvoldoende.
- Brandstofverbruik valt tot nu toe tegen. Ik reed gemiddeld 6.5 l/100km. Nu is dat 6.7.
+ Tot ongeveer 70 km/h rijdt de auto wel lekker.
+ De auto is redelijk stil op goed asfalt.
+ Het start/stop systeem werkt goed.
Helaas was mijn oude Golf al na 2 dagen verkocht anders had ik die teruggekocht. Nu aan het zoeken naar een ander merk.
Antwoord: - Linker draaiknop van je audio/navigatiesysteem indrukken. Dat zet je muziek uit.
- Gesproken navigatie -> volume verminderen op het moment dat de navigatie spreekt. Daarnaast kun je het volume en de stem ook in de instellingen uitschakelen.
- Achteruitrijverlichting is idd triest.
Hopelijk helpen bovenstaande punten.
Antwoord: Linker draaiknop niet indrukken, anders zet je je hele beeldscherm uit. Linker draaiknop helemaal naar links draaien terwijl muziek speelt, dat zet niet alleen je volume op nul maar stopt de muziek ook. Staat gewoon in het boekje, RTFM. Lastig is wel dat je dat steeds weer moet doen als je contact aan zet.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.2 Highline: Niet goed, Golf is zwaar overschat. In ruim een jaar heb ik al nieuwe remmen, problemen met elektronische handrem en verlichting, en en defecte tankdop gehad.
Ook heb ik vaak een beslagen voorruit, ondanks de automatische airco. Volgens de garage, waar mijn auto ettelijke malen is geweest, moet ik de aanjager maar aanzetten. D.w.z. ik moet dus bijna de gehele rit mijn aanjager volop aanzetten gezien zij niks kunnen vinden wat defect is. Sinds kort probeer ik maar een anti-condens spray. Mochten er meer eigenaren met deze problemen zijn hoor ik dit graag.
Antwoord: Druk op MENU knop van ventilatiesysteem en check je autocirculatie instelling. Die moet je aanvinken.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.2 TSI: Slecht en onbetrouwbaar. Zijn zeker 12 betere in dit segment. Stoelen niet fijn, besturing ook niet. Keihard plastic ook hier. De te brede middentunnel zit in de weg met knie. Blij dat ik weer in de volle klasse betere Focus rijdt.
Ervaring met Volkswagen Golf VII Tsi: Wat een zwaar overschatte auto. Nog nooit zo'n slechte auto gehad. Electronica is regelrechte ramp. Speling stabilisatorstang rubbers, met knie tegen harde dashboard ook gewoon hard flut plastic. Verbruik valt zwaar tegen. Krakend dashboard en dealers weten niks (zeggen ze). De golf is 20 procent te duur matige stoelen en stuurt niet strak. Ergonomische missers, gewoon kaal uitgerust wat bij concurentie standaard is. Bij ene Golf ben je 4 tot 6000 euro extra kwijt. Bij 28.000 km turbo kapot en ga zo maar door. Nooit meer iets van Vag wat een rommel die de hoofdprijs kost wat hij nimmer waard is, wat een miskoop. Dat de Golf 100kg lichter is, is ook een fabeltje. Wel maakt hij meer lawaai.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.4 BlueMotion Highl: Heerlijke auto, alleenzit er een piep bij het rechterachterwiel, dit bij wegrijden komt door roest vorming bij vochtig weer. Verschillende keren terug geweest, monteurs kunnen het niet vinden. Volgens garage is dit niet erg, blijft wel irritant.
Antwoord: Gewoon een eerste klas k*t garage. Ik koop er ook nooit een auto meer. Heb een Audi Q5 met 76.000km die veel olie verbruikt dat is normmaal een ltr op 2000km vind ik niet normaal. Verkoop zo geregeld, maar als er iets is zijn ze je liever kwijt. Doe vooral geen zaken met Hans Baak bij Audi, dat is een grote kl**tzak nog nooit zo een arogante vent gezien.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.6TDI BM: Ik heb al 26 jaar rijervaring en heb al met diverse auto's gereden. Mijn vorige auto was XC90 D5. De golf VII ervaar ik als vinning en fris, met veel interieurruimte. Voldoende bergvakken en goed ontworpen kofferruimte met verstelbare bodem. Enig nadeel is dat de achterbank niet verschuifbaar is, spijtig omdat de beenruimte er royaal is.