Forum Volkswagen Golf VII
Reacties van eigenaren
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
9k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
3
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
8
Naam: Hari10, datum : 23 augustus 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.6 TDI: Ga voor aankoop proefrijden met gewenste motorvariant. Mijn ervaring is dat de 1.6 TDI in de Golf 7 lawaaiiger is dan in de Golf 6.
Bij 12.000 km de turbo defect (was geen gevolgschade, maar lag kennelijk aan turbo zelf).
Overigens kleine missers: (te) harde stuurrand, plaatsing elec. ruitbediening, ruitenwisser- en richtingaanwijzerhendel onhandiger dan in Golf 6, achterdeur loopt aan.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.6 TDI: Ga voor aankoop proefrijden met gewenste motorvariant. Mijn ervaring is dat de 1.6 TDI in de Golf 7 lawaaiiger is dan in de Golf 6.
Bij 12.000 km de turbo defect (was geen gevolgschade, maar lag kennelijk aan turbo zelf).
Overigens kleine missers: (te) harde stuurrand, plaatsing elec. ruitbediening, ruitenwisser- en richtingaanwijzerhendel onhandiger dan in Golf 6, achterdeur loopt aan.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
7k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Rvandenanker, datum : 6 augustus 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.2TSI DSG Highline: De 1.2 TSI 105 pk is volledig geschikt voor gebruik op de NL wegen. Wie veel in het buitenland op snelwegen in heuvel- en bergachtig gebied rijdt, doet er goed aan te kiezen voor zwaardere motorisatie.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.2TSI DSG Highline: De 1.2 TSI 105 pk is volledig geschikt voor gebruik op de NL wegen. Wie veel in het buitenland op snelwegen in heuvel- en bergachtig gebied rijdt, doet er goed aan te kiezen voor zwaardere motorisatie.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
12k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
5
Naam: HalD666, datum : 20 juli 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VII Higline 1.6: Een klein beetje aangekleed komt er al 5.000 euro bij de prijs op. Schandalig duur gewoon.
Ervaring met onderhoud: Alles is bijna een optie bij VAG wat bij de concurentie al gewoon standaard is. Zo komt er 5.000 euro bij terwijl je er maar bitter weinig meer voor krijgt aan uitrusting.
Ervaring met Volkswagen Golf VII Higline 1.6: Een klein beetje aangekleed komt er al 5.000 euro bij de prijs op. Schandalig duur gewoon.
Ervaring met onderhoud: Alles is bijna een optie bij VAG wat bij de concurentie al gewoon standaard is. Zo komt er 5.000 euro bij terwijl je er maar bitter weinig meer voor krijgt aan uitrusting.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
4k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Cpj. Zandvliet, datum : 27 april 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VII Highline1.4 122 pk: Let op: radio en navigatie combinatie stem en geluid niet goed op elkaar afgestemd.
Ervaring met Volkswagen Golf VII Highline1.4 122 pk: Let op: radio en navigatie combinatie stem en geluid niet goed op elkaar afgestemd.
Reactie van: W. Lagerburg, datum: 2 februari 2014
Antwoord: Eea is te regelen door aan de volumeknop te draaien terwijl er een instructie van de navigatie hoorbaar is. Werkt uitstekend!
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
9
Naam: Liqudambar, datum : 25 maart 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VII Comfortline: Het is een uitstekende auto die stil, zuinig is en er zit krachtige motor in. Ook de vering is uitstekend.
Ervaring met Volkswagen Golf VII Comfortline: Het is een uitstekende auto die stil, zuinig is en er zit krachtige motor in. Ook de vering is uitstekend.
Reactie van: Wimaro, datum: 20 februari 2015
Antwoord: Een 10 beoordeling (betrouwbaarheid) geven voor een auto die net 1.000 km heeft gereden? Ben benieuwd naar de volgende 1.000 km.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
5
Naam: Joopleurs, datum : 3 februari 2013
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1,2 77KW Highline: De auto heeft typegoedkeuring gekregen met een gewicht van 1.151 kg, ja 1 kg boven de lagere belastingschijf. De 7 is niet 100 kg lichter t.o.v. mijn Golf 6 1,4 Highline zoals de brochure belooft. Beslist geen slimme zet van de importeur (de RDW bepaalt dit niet en kan niet corrigeren). De motor moet gemiddeld meer toeren draaien t.o.v. de 1.4 waardoor de brandstofbesparing niet merkbaar is. (hoog toeren = geld)
Verder een fijne comfortabele auto, merkbaar beter dan de 6.
Ervaring met verkoop: Auto uit de folder gekocht. Verkoper moest ook afgaan op wat hij op papier aangeleverd krijgt. Heron Zwaag is een uitstekende dealer.
Ervaring met onderhoud: Problemen met de DSG bij mijn vorige Golf zijn helemaal goed opgelost.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1,2 77KW Highline: De auto heeft typegoedkeuring gekregen met een gewicht van 1.151 kg, ja 1 kg boven de lagere belastingschijf. De 7 is niet 100 kg lichter t.o.v. mijn Golf 6 1,4 Highline zoals de brochure belooft. Beslist geen slimme zet van de importeur (de RDW bepaalt dit niet en kan niet corrigeren). De motor moet gemiddeld meer toeren draaien t.o.v. de 1.4 waardoor de brandstofbesparing niet merkbaar is. (hoog toeren = geld)
Verder een fijne comfortabele auto, merkbaar beter dan de 6.
Ervaring met verkoop: Auto uit de folder gekocht. Verkoper moest ook afgaan op wat hij op papier aangeleverd krijgt. Heron Zwaag is een uitstekende dealer.
Ervaring met onderhoud: Problemen met de DSG bij mijn vorige Golf zijn helemaal goed opgelost.
Ervaring met Volkswagen Golf VII 1.4 TSI ACT Highlin: Deze auto heb ik sinds maart in mijn bezit. Ik heb een luxe uitvoering (Highline, DSG etc), De auto rijdt heerlijk, vooral de adaptive cruise control is erg fijn.
Waar ik echt problemen mee heb en potentiële kopers voor wil waarschuwen, is het verbruik van de auto. Als je het heel rustig aandoet, dan haalt de auto met pijn en moeite de 1 op 15,5. Als je een iets sportievere rijstijl erop na houdt ga je dat niet halen. Vooral het verbruik in de stad of op de snelweg > 120km/h is erg slecht. Dat ondanks de mooie verhalen van BlueMotion Technologie en cilinder uitschakeling. Het bovenstaande zou voor mij de reden zijn om deze auto niet opnieuw aan te schaffen. Iets om met de aanschaf van de eigen auto rekening te houden.