Forum Toyota Verso-S
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb een Verso-S Dynamic met CVT, 80 km/u 1200 toeren, 120 km/u 2100 toeren, 130 km/u 2500 toeren. Je moet een beetje spelen met gas geven. Niet direct het gaspedaal helemaal intrappen.
Dus echt gedoseerd gas geven dan is het een perfecte automaat met lage toeren. Verder een fijne rustige auto met een perfecte 7-traps automaat en een lekkere sound.
Ervaring met Toyota Verso-S Aspiration 1,3vvt.i: Een waarschuwing en tevens een vraag. Let goed op het geluidsniveau van de banden in het interieur, met name in de bochten. Bij mij is het zo als ik een bocht naar links maak dat er aanmerkelijk meer geluid wordt geproduceerd. Het ligt niet aan de banden, het is bij andere banden hetzelfde. Na herhaalde klachten bij mijn garage heeft men besloten het af te doen met: je moet er maar mee leven. Heeft er iemand ook deze ervaring dan zou ik dat graag horen?
Antwoord: Heeft men ook de wiellagers gecontroleerd?
Antwoord: Ik hoop dat het euvel is verholpen, het kunnen ook de homokineten zijn (of aan een kant).
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 VVT-i comfort: Na 1 jaar Verso-S vind ik het in het algemeen een aardige auto. Had eerst een probleem met de bekende vertraging bij gasgeven/minderen en de reactie van de motor. Maar dit is bij de eerste onderhoudsbeurt met nieuwe besturingssoftware voor de motor opgelost.
Nu nog een probleem waarover ik op deze site nog niet heb gelezen.
Als je langere rechte stukken rijdt lijkt het of de stuurbekrachtiging in slaap valt. Elke kleine stuurcorrectie gaat dan heel moeilijk. Er is dan veel kracht nodig om het stuurwiel in beweging te krijgen. Maak je weer wat bochten dan is de stuurbekrachtiging weer helemaal oke totdat er weer een recht stuk weg komt.
Bracht dit bij de dealer naar voren maar het probleem was hun niet bekend. (Maar dat was het probleem met gasgeven ook niet!) Vond eigenlijk het sturen normaal.
Voor mij is dit zeker niet het geval. Auto's van andere merken waarin ik rijdt kennen dit probleem niet. Ben benieuwd of meer Verso-s rijders dit probleem ook herkennen?
Antwoord: Bij mijn Verso-S is een paar weken terug de computer vervangen omdat er problemen konden ontstaan aan de stuurbekrachtiging. Kreeg een brief van de importeur, was een terugroepactie.
vrg Ruud
Antwoord: Bedankt voor uw reactie, maar dit bleek het niet te zijn. Inmiddels nog het volgende.
Bij rechte stukken weg laat de bekrachtiging het afweten en stuurt de auto zwaar. Na een flauwe bocht komt de auto niet meer in een recht spoor als het stuur wordt losgelaten. Door frictie in besturing kan niet nauwkeurig worden gestuurd. Er is ook geen terugkoppeling via het stuurwiel naar de bestuurder door zijwind, sporen in wegdek etc. Bij dealer in andere Verso-S gereden, had hetzelfde gedrag. Auto door de ANWB laten keuren. Resultaat: eigenschap van de auto. stuurt bij rechtuit zwaarder door elektrische stuurbekrachtiging. Veel identieke klachten, ook bij andere merken, met soortgelijke stuurbekrachtiging. Dus ligt niet aan de bestuurder maar aan de auto. Aan Toyota Nederland voorgelegd met als resultaat: producteigenschap, doen er niets aan. Ze willen hun product kennelijk niet verbeteren.
Trek zelf uw conclusie.
Antwoord: Ik heb met de besturing dezelfde irriterende ervaring opgedaan. In 2013 naar de importeur een mailtje gestuurd met mijn opmerking c.q klacht. Het probleem was onbekend. Mij werd aangeraden naar de dealer te gaan en om daar een demonstratie model te proberen, maar die Verso-S had het zelfde probleem. Mij is opgevallen dat bij hogere snelheden het probleem minder is.
Antwoord: Had het zelfde probleem met de stuurbekrachtiging van mijn Skoda Superb. Trad op na 107000 km. Blijkt een softwareprobeem te zijn. Na vervanging van de software (feitelijk een reset) lijkt het nu over te zijn en reageert de stuurbekrachtiging weer normaal, ook na lange rechte stukken snelweg.
Ervaring met Toyota Verso-S Dynamic: Ja idd. raakt dat zwarte kunstof onder de voorbumper wel is de stoep op drempel. Maar daardoor is die wel zo zuinig als die is is (met gemak 1:18) tuurlijk is dat niet wat de fabrikant belooft maar dat is met elk merk.
Ik vind de cvt automaat een topper maar je moet met belijd je gaspedaal gebruiken. Ik heb er met caravan door Frankrijk mee gereden het is beter dan een Polo maar dan met meer binnen ruimte.
Ervaring met Toyota Verso-S: Geen probleem met het nemen van normale drempels. Wel bij extra hoge drempels, maar dan zijn er meer auto's die hier problemen mee hebben. Dit alles is om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden. Verder een fijne auto met CVT automaat.
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 vvt-i: Heb zelf vanaf het probleem met over drempels rijden. De voorkant staat voor mijn gevoel net te laag. Toyota dealer wuift het weg, maar bij een beetje hogere drempel staat je bijna stil en nog raakt de onderkant van de bumper de weg, wat iritant is door het schappen over de weg. Weet niet of andere mensen ook dit ervaren, maar dit is voor mij een iritant puntje waar de dealer niets aan doet.
Voor de rest ben ik 100% tevreden over de auto. Benzineverbruik ligt gemiddeld 1:17 grote weg en stad 1:14. Maar dan wel met 4 personen: 2 volwassen en 2 kinderen, wat ik zeer netjes vind in combinatie met de automaat ecvt.
Hopelijk doet Toyota nederland nog wat aan mijn probleem, want dat kraken van de bumper vind ik zonde van de auto.
Antwoord: Inderdaad moet je rekening houden met drempels wat ik dus doe ivm de zwarte kunststof spoiler onder de bumper. Heel af en toe schraapt de mijne ook over de grond maar volgens mij kan de dealer hier weinig aan doen. Misschien dat verwijderen de oplossing is?
Ervaring met Toyota Verso-S Aspiration: De Multi-drive CVT is een superieure automaat. Heeft men eenmaal door hoe het gaspedaal te doseren, dan rijdt deze auto subliem.
Elektronica (Blue-Tooth, navigatie, camera achteruit) werkt zoals het hoort.
Minpuntjes: wisser achter zit op verkeerde plaats, wisser voor maakt rechts niet alles schoon.
Antwoord: Klopt, de ruitenwisser is gemaakt voor auto's die rijden in de landen waar het stuur rechts zit.
Ervaring met Toyota Verso-S: Net gekocht een Verso-S automaat. De automaat blijft constant hoge toeren draaien en voor een rustige rijder zoals ik is dat irritant. Ik ben dus op zoek naar de gegevens over de normaal gebruikelijke toerentallen. Pas boven de 120 km per uur gaat de auto prettig/rustig lopen. Wie weet hier meer over?
Nico.