Forum Toyota Avensis Wagon
Reacties van eigenaren
Ervaring met Toyota Avensis Wagon: Sinds 1 week heb ik een jonge 2e hands Toyota Avensis Station DCAT met weinig kms in bezit metzelfde probleem dat deze steeds naar rechts trekt. Auto staat nu al voor de 2e keer in de garage. De dealer Reageert alert en lijkt ook verrast door het probleem. Auto is echter aktijd bij hen in onderhoud geweest. Na het lezen vd horror verhalen op Nederlankdse en Duitse fora maak ik mij toch enigszins zorgen men heb dit ook bij de dealer aangegeven.
Ik begin mij echter wel af te vragen hoe het mogelijk is dat dealer niet eerder op de hoogte was van dit probleem. Na de proefrit maakte ik er een kritische opmerking over en werd gezegd dat dit kwam door de nieuwe banden en het een kwestie van uitlijnen zou zijn. Dat is het dus in ieder geval niet gebleken en ook het omwisselen vd wielen heeft geen effect gehad.
Nu gaat men enkele onderdelen vervangen. Als dat ook niets oplevert lever ik de auto definitief is heb ik mij voorgenomen. Ik heb geen zin om jaren in een auto te rijden die ik niet vertrouw en niet rijdt zoals je van een auto mag verwachten.
Ervaring met Toyota Avensis Wagon 1.8 vvt i H6 dynamic: Parkeersensoren wel doen! Achteruit is overzicht niet zo goed.
Antwoord: problemen zijn opgelost. Hulde a/d Toyota dealer!
Ervaring met Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT: De auto is nog steeds niet zoals deze zou moeten zijn. Toyota NL is absoluut geen schoolvoorbeeld in haar communicatie en afhandeling van de klacht men belooft veel maar doet helaas niets.
28 juli weer contact gezocht en 12 augustus weer men beloofde voor het eind van de middag terug te bellen, maar niets van dat alles. Diverse mensen vrienden en kennissen hebben ondertussen kunnen constateren dat het euvel nog steeds niet is verholpen.
Op een Duitse site gelezen dat iemand na 90.000 Km een nieuwe T27 heeft gekregen omdat het euvel niet kon worden verholpen. Maar volgens Toyota NL is ons voertuig goed en rijdt prima. Het wordt blijkbaar tijd voor de media.
Antwoord: Naar aanleiding van een vragenlijst inzake de tevredenheid mbt de dealer is ons suggestie naar Toyota als volgt: Toon meer openheid naar de klant!
Als koper in 2010 van een nieuwe Toyota Avensis Wagon zijn wij zeer teleurgesteld mbt de afhandeling van onze klacht. Toyota NL noemt deze klacht een (verschijnsel), maar wij ervaren het als een defect aan het voertuig.
Indien Toyota NL het normaal vindt als een rijdende auto uitzichzelf naar rechts trekt vragen wij ons af of de juiste mensen wel op de juiste plaats zitten. Onze klacht (verschijnsel volgens Toyota) is waargenomen door diverse mensen te weten de leverancier van de auto, de dealer, het uitlijnbedrijf en ook de Dekra.
Na ruim een jaar en 10 keer uitlijnen en het toepassen van correctiebouten op de beide veerpoten trekt de auto nu eindelijk niet meer naar rechts. Toch blijft Toyota volhouden dat al deze wzh niet nodig waren omdat het een product eigenschap zou betreffen. Men heeft dit alles gedaan om ons tegemoet te komen? Zelfs het Dekra rapport door ons aangeleverd werd niet genoemd in de correspondentie naar ons.
Bedankt Toyota eens maar nooit meer.
Antwoord: De waardeloze reactie van dealer en importeur op klachten herken ik. Na 1.5 jaar klagen gaat nu de rechtsbijstandsverzekering actie ondernemen. Schande!
Antwoord: Wat ik lees herken ik mbt de uitlijning. Van af het begin (maart 2009) problemen en nog steeds. Auto meerdere keren bij de garage geweest wel verbeterd, maar nog steeds een wegtrekker naar rechts! Heeft dit invloed op loopvlak van de banden?
Tevens heb ik een probleem met de remmen. Bij een dag of nacht stilstand is de rem "hard". Auto valt te te rmmen door de rem in te trappen. Ook hier is naar gekeken maar geen oplossing. Iets met vacuum zoals wordt verteld? Wat moet ik hier van denken je leert er meer rijden maar een vreemde schrikt zich rot als de auto op een helling / afrit staat. Je moet al je kracht gebruiken de rem tot werking te krijgen.
De garage doet zij uiterste best maar ik vind het Toyota onwaardig hoe er geacteerd wordt.
Antwoord: Tot nu toe goede ervaringen met de auto D4D executive business automaat juli 2009. Circa 110.000 km. Maar heb zelfde probleem met hard rempedaal na een nacht staan. Klacht een jaar geleden gemeld, maar nog steeds niet opgelost. Dacht zelf eerst dat het met het koude weer te maken had, maar dat is niet zo. Toyota Digo Delft dacht dat het aan het ABS-systeem zou liggen. Ze zouden nog contact opnemen voor een oplossing, maar ik wacht al weer een tijdje. Niet zo chique, dat zou echt alerter moeten.
Antwoord: Opvallend is dat er weinig reviews zijn over de Avensis diesel automaat. Kunt u mij iets vertellen over het verbruik? Ik heb onlangs ook een Avensis diesel automaat 2009 aangeschaft en ondanks mijn rustige(nette) rijstijl komt ik niet verder dan 1l/13,5km. Herkent u deze cijfers? Ik vind het nogal schadelijk voor een diesel.
Antwoord: Ik herken dit helemaal. Ik schrok nogal van het verbruik. Ik ben mij ervan bewust dat deze versie automaat schadelijker is dan handgeschakeld, maar ik kom met mijn anticiperende rijstijl ook niet verder dan 1L/14 km. Hiervoor heb ik 285. 000 km met een Honda FR-V 2.2 diesel(handgeschakeld) gereden, 1L/17,5 was goed haalbaar. Bij de Toyota dealer in Helmond vonden ze ook wel erg schadelijk maar weten niet hoe dit komt.
Antwoord: Dcat 2.2 diesel automaat. Gemiddeld over circa 50.000 kilometer rijd ik 1 op 15,3.
Auto heeft nu bijna 160.000 km gereden (juli 2009). Goede auto, geen klachten.
Ervaring met Toyota Avensis Wagon 2,0 cvt: De automatische portiervergrendeling is zodanig dat als men uitstapt de rest van de portieren eerst moeten worden ontgrendeld via de sleutel of de knop in de bestuurdersdeur.
Ervaring met onderhoud: Wagen nieuw aangeschaft in april 2010 kort na aanschaf bleek de wagen naar rechts te trekken klacht gemeld bij de garage, die er mee bezig is gegaan.
Voertuig is 4 keer uitgelijnd en gecheckt maar euvel blijft zich voordoen, na de 5e keer vond men teveel speling op de rechter draagarm die komende week wordt vervangen, misschien is daarna de klacht verdwenen.
Verbruik met stadsritten gemiddeld 1:10 a 11 op het lange eind ongeveer 1:14
De CVT bak is een geweldige uitvinding: schakelt traploos, men kan als men wil flipperen aan het stuur of met de pook maar wij rijden alleen maar op de automaat.
Nadeel is de automatische vergrendeling bij uitstappen even snel iets van de achterbank of uit de kofferbak pakken is pech want de rest blijft dan op slot dus eerst weer naar de ontgrendelknop of via de sleutel.
Ook geen volwaardig reservewiel maar een spuitbus (moest men verbieden).
Verder moeten de stoelen erg wennen zeker als je V70 stoelen gewend bent verder geen problemen.
Antwoord: Auto nog steeds bij de garage: rechter draagarm was helaas niet het probleem van het naar rechts trekken. Zaak ligt thans bij Toyota Nederland wachten nu op de uitslag van headquarters.
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem: auto trekt ook naar rechts, is het bij u al opgelost?
Antwoord: Ik heb ook dit probleem gehad, 1 van de vele klachten, het naar rechts trekken van mijn 15 maanden oude Avensis met 13.000km op de teller. De oplossing is het camber aanpassen, alleen dit mag de dealer niet zonder overleg met de importeur.
Daarnaast is onderstaande vernieuwd:
Actuator (autom. handrem)
Aandrijfas
Kroonwiel (versnellingsbak)
Shortblock (bijna de hele motor)
Audio installatie
Waterpomp.
Dit alles bij een zeer trage dealer nl. Louwman (Tiemens) Arnhem.
Ervaring met Toyota Avensis Wagon 1.8vvti: Wereldauto en zwaar ondergewaardeerd.
Ervaring met Toyota Avensis Wagon Excutive business: Let a.u.b. op het panoramadak. Mijn ervaring is dat dit zelden wordt gebruikt. Alleen in het begin, als alles nog nieuw is. Later wil je hem gewoon dicht hebben en komt hij nog maar zelden open. Bovendien scheelt het minstens 5 cm zit hoogte.
Ervaring met Toyota Avensis Wagon 1.8 vvt-i dynamic: Oerdegelijk en betrouwbaar werkpaard.