Forum Tesla Model X
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik ben al jaren een tevreden Lexus-rijder, waar ik de beste service krijg die je je kan wensen. Maar dacht ik ga ook elektrisch rijden. Dus naar de Tesla in Rotterdam in de showroom (lees internet winkel) naar de Tesla 3 gekeken van 62000 euro, ik ga deze auto prive rijden dus wil uiteraard van mijn Lexus af. Tja die moest ik zelf maar verkopen?
Ga maar naar uw dealer en vraag wat ze er voor willen geven? Pardon?
Ik kreeg een website daar moest ik thuis maar alles op invullen dan kreeg ik wel een offerte? Na 5 min aan een sta tafel te hebben gestaan ben ik met mijn vrouw weggegaan. Heb wel de aardige mevrouw een tip gegeven "bied volgende keer een kopje koffie aan" heb nog wel offerte aangevraagd maar kreeg 6000 minder voor mijn Lexus terug dan bij de dealer.
Oh, ja een proefrit kon ik aanvragen dat kon binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd worden?
Conclusie hoe het werkt bij Tesla:
Kom vooral niet particulier
Inruilen heeft men geen zin
Configureer de auto zelf
Ga naar betaal en betaal de auto
Haal je auto op in Tilburg
Verder je bek houden
Nee, ik ruil mijn perfecte Lexus in en blijf daar de komende jaren genieten van de geweldige service.
Tesla verkoop ze maar aan Trump!
Antwoord: Ongelooflijk wat een slechte auto. Verkoop is erg slecht, nul ondersteuning. Autokwaliteit is slecht, Amerikaanse plastic troep. Zeker voor z'n prijs.
Excel keuze, maar negatief gevoel bij de auto.
Zal er niet snel nog een kopen!
Ervaring met Tesla Model X 100D: Betrouwbaar, snel en zuinig. Afwerking is onder de maat voor deze prijs (134k)
Antwoord: Die van mij heeft 2 weken in de beauty salon gestaan om de afwerking enigszins fatsoenlijk te krijgen.
Ervaring met Tesla Model X: Bijna 5 maanden in het bezit van een Model X 75D met veel, heel veel verschillende issues.
Gelukkig heeft Tesla na 3 maanden (ja, na 3 maanden) de klachten opgepakt en hebben ze aangegeven de klachten te willen verhelpen. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik daar eigenlijk geen vertrouwen in heb.
Grootste issue is de technische onbetrouwbaarheid en de misleidende actieradius waar Tesla mee adverteert. Verder gaat het om de afwerking, denk aan slecht lakwerk en niet goed sluitende deuren. Daarnaast maakt de Model X veel rare geluiden en willen de deuren soms niet open en soms niet dicht/op slot, maar aangezien niemand een Model X zou willen stelen is dat verder niet zo belangrijk...
M
odel X staat momenteel voor 4 weken bij Tesla. Over 4 weken kom ik met een update.
Antwoord: Een update. Op dag dat ik mijn Tesla af moest leveren was men blijkbaar vergeten om vervangend vervoer (conform afspraak) voor mij te regelen.
Heel stom, maar Tesla levert vervolgens (dezelfde dag) een andere auto (een echte PREMIUM auto) als vervangend vervoer die ik vervolgens hals over kop binnen een paar dagen weer moest inleveren. Het leek wel alsof ik in de auto van de minister president reed, want ik kreeg zelf 's avonds op zaterdag en zelfs op zondag sms berichtjes met de vraag of men de auto kon komen omruilen voor een andere vervangende auto (een 7 zit Tesla). Dit omdat het voor Tesla te veel geld zou gaan kosten. Best begrijpelijk en we spreken af dat de PREMIUM auto op maandag ochtend wordt omgeruild voor een 7-zits Tesla.
Tijdens het omruilen heb ik echter niet gecontroleerd of het ook daadwerkelijk een 7 zit Tesla was en dat had ik klaarblijkelijk wel moeten doen. Vanaf het moment (dezelfde dag) dat ik er achter kwam dat het geen 7 zit was, ben ik in de weer om in contact te komen met Tesla, maar men voelt zich blijkbaar al een week niet geroepen om op mijn mail en/of sms berichten te reageren. De 5 zits -leen- Tesla is overigens OOK een drama. Ongelooflijk Tesla...
Antwoord: Het is een drama bij Tesla. Probeer voor aflevering van een auto alles goed geregeld te hebben. Daarna laten ze je gewoon stikken.
Antwoord: Ik heb mijn Tesla nog niet zolang geleden besteld, maar met vragen kan je nergens terecht. Ze hebben ondertussen al 2 leveringsdata doorgegeven, maar geen enkel van de gemaakte afspraken wordt nageleefd. Auto is verkocht en daarna is niemand bereikbaar meer.
Ervaring met Tesla Model X 100D: Wat een vreselijke miskoop! Mijn heerlijk BMW X5 ingeruild voor de in mijn ogen futuristische auto. Het bleek de grootste miskoop ooit gedaan! En dan de opmerking van Tesla (ik noem geen namen) na een week reparatie en wederom klachten; Ruil hem maar weer in bij BMW.
Antwoord: Hier exact hetzelfde. Een en al drama. Ruim 11 issues en een partner die niet eens meer in de Model X durft te rijden. Tesla moet zich schamen.
Antwoord: herkenbaar, bij mij exact hetzelfde. 0,0 bereikbaarheid bij Tesla, slechte service, mijn vrouw wil dat ik de auto verkoop vanwege alle ellende met dat ding.
Ervaring met Tesla Model X: 20k km gereden, al 4 keer dagen terug geweest voor problemen met luchtvering.
service zeer slecht. monteurs ongemanierd. Tijdens rit door Tesla is snelheidsovertreding begaan (150 euro boete) en Tesla geeft nu niet thuis. Werkelijk krankzinnig.
Antwoord: Mijn Tesla X bj. 2017, nu 2,5 jaar oud, heeft veel van de problemen gehad die ik lees op de site. Momenteel juli 2020 moet er weer een nieuw stuk vooras worden geplaatst. Moet uit USA komen hoor ik. Dat zal wel weer een hele tijd duren.
In december werd ik aangereden door een vrachtwagen en had een vervelende schade. Er moesten onderdelen komen uit de USA. Dat duurde wel 2 maanden en moest in de tussentijd met een noodreparatie doorrijden. Toen dat klaar was ben ik nog een paar keer terug geweest voor nabestellen. Wel goed gekomen bij een zg door Tesla goedgekeurde reparateur die ik overigens zelf moest opzoeken. De lokale Tesla garage kon of wilde mij niet helpen om e.a te regelen, ik voelde me weer behoorlijk gepiepeld.
Ervaring met Tesla Model X 100: Zeer veel opstartproblemen. Ondanks updates nog zeer frequent 2 a 3 minuten nodig voor laden instellingen, echt vervevelend.
Ervaring met Tesla Model X 100D: Na de veelal negatieve ervaringen die hier beschreven maar eens iets positiefs. Auto sinds een maand in gebruik. Vanaf aflevering geen enkel probleem kunnen ontdekken. Auto rijdt heerlijk met genoeg bereik. Thuis laden werkt prima. Er zijn inmiddels meer dan genoeg Superchargers.
Antwoord: Helemaal niet mee eens. Er zijn veel te weinig laadpunten, in Drachten is het ook steeds wachten.
Ik ken 12 mensen met een Tesla, niemand zonder issues, allemaal ontevreden en balen van de auto, doen hem allemaal weer weg als de periode erop zit. Zeer slechte service. Diverse monteurs burn-out en het hoofdkantoor speelt er niet op in middels aanvulling personeel.
Een directie van Tesla is voor klanten NIET bereikbaar, je kunt niet eens een klachtenbrief indienen of het bestuur vragen in te grijpen in kwesties die spelen.
Het is 1 grote zooi bij Tesla.
Antwoord: Met mijn Tesla X 2017 veel problemen gehad en nog steeds nieuwe dingen die niet kloppen of stuk gaan.
Probeer voortdurend contact met Tesla te maken, lukt niet, het lijkt wel een spookbedrijf. Alleen via de app communiceren en afspraken maken lijkt me niet erg klantvriendelijk en ik adviseer Tesla hier onmiddellijk een eind aan te maken! Het is schandalig dat je als klant met zo'n dure auto telkens als een digitale klager wordt genegeerd.
Hierna nooit meer een Tesla!
Ervaring met Tesla Model X 90: Ik rijd nu een jaar in een Model X en na een jaar heb ik er nu schoongevoeg van.
Nieuw gekocht >130.000 euro!
* auto was niet klaar toen ik hem afhaalde
* toen ik hem wel meekreeg:
- kofferdeksel scheef
- deur scheef
- raam sloot niet goed
* na 3 dagen: hele computer stuk, zwart scherm, adaptief remvermogen weg: op de snelweg: levensgevaarlijk!
* 70 minuten in de wacht voor de Tesla Road Service
* en dan komt de service en hebben ze niet de kennis om hem omhoog te takelen (moest ik zelf melden i.v.m. de beschadiging die bij wegslepen plaatsvindt.
* gedurende 4-5 weken vervangende auto moeten rijden, nieuwe computer moest uit de US komen.
0,0 compensatie voor alle ellende
* kofferdeksel gaat maar half open
personeel dat me daar niet mee kan helpen, alleen monteur
auto weer dag weg in onderzoek: probleem zou opgelost moeten zijn
dag erna: probleem opnieuw (nooit weggeweest)
gemaild: 0 reactie
langs de zaak gegaan: twee monteurs burn out thuis
telefoons worden doorgeschakeld
weer gemaild: 0 reactie
na een maand een reactie: moet ander mailadres mailen: gedaan: weer geen reactie
nogmaals gebeld: nu helemaal onmogelijk om menselijk te communiceren, moet via computerlijstjes (0,0 menselijk communicatie meer dus)
Verder last van spontaan afgaande alarmen,
systemen die spontaan resetten
soms 30 seconden wachten voordat de computer opgestart is om überhaupt te kunnen vertrekken
de Tesla trapt bij autopilot op een snelweg soms spontaan op de rem (brug, daling, lage zon), levensgevaarlijk!
de kilometerhoeveelheid (afstand) haalt de auto nimmer. Excuus: ja dat zijn fabriek getallen: in werkelijkheid airco verwarming etc.
echter, bij volgeladen auto: 440 km zou moeten, terwijl in werkelijkheid ook dat niet lukt. Excuus: zelfde argumenten als hiervoor. Als ik dan uitleg dat tweemaal een vermindering van actieradius met dezelfde argumenten wel erg slecht is, 0,0 reactie.
Vervolgens wil het systeem ook nog dat je nooit meer dan 90% de accu laadt, dus nog minder actieradius.
Tenslotte zijn de gebruikte materialen simpelweg ordinaire Amerikaanse goedkope rommel, zoals we van andere Amerikaanse autonulls kennen, zoals een houten plank die lelijk en los beplakt is met wat folie. Zeer slechte ramen en alles wat nauwkeurig komt met harde delen, ze kunnen het gewoonweg niet.
Laden kost nu ook geld bij Tesla. Staat u te lang aan de lader omdat u een vergadering had gepland tijdens een laadmoment: jammer dan, flink dokken. Op diverse locaties zijn te weinig laadpalen voor de hoeveelheid autonulls die er rondrijden.
enz. enz.
Echt mensen, mocht u nog twijfelen, doe het niet!
Snelle, gladde verkooppraat door jonge goedkope jongens en meiden in loondienst die je per direct bij de voornaam noemen alsof je hun vriend bent, maar de service en bereikbaarheid is nog niets eens die van een Lada.
Ervaring met verkoop: De verkoopmethoden passen niet bij de slechte kwaliteit en afterservice die geleverd wordt.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud moet helemaal niet nodig zijn in het eerste jaar
scheve klep, scheve deur
ramen sluiten niet
achterklep half open
zomaar alarm afgaand
computer stuk
etc etc