Forum Tesla Model X
Reacties van eigenaren
Ervaring met Tesla Model X 90D: Voor rijcomfort is Tela Model X de beste. Voor storingen ook, maar dan in negatieve zin. Zon'n dure SUV zou toch probleemloos moeten zijn. Het was natuurlijk wel wat nieuws voor ons Europeanen, zo'n snelle, luxe, rijdende computer maar de Amerikanen hebben er een beetje met de pet naar gegooid. Met name de afwerking haalt het niet bij een Duitser of Japanner!
Antwoord: Mijn Model X werd van achteren aangereden door een achteruitrijdende medeparkeerder en er zaten wel wat deuken in de achterklep en de achterbumper. Dit liet ik door de door Tesla goedgekeurde reparateur in Rotterdam voor heel veel geld maken, overigens betaald door mijn verzekering.
Later maakte ik zelf achteruitrijdend een kleine schade aan dezelfde achterkant van de auto, maar liet het toen maken bij een niet Tesla goedgekeurde autospuiter. Die merkte op na demontage van de achterkant van de auto dat er een eerdere reparatie was gedaan en vroeg wie dat geflikt had. Het was zo amateuristisch gedaan dat hij nieuwe onderdelen moest gaan bestellen om het weer in orde te maken. Ik heb de foto's daarvan in mijn bezit. De prijs van e.a. was aanzienlijk minder als van de Tesla reparateur in Rotterdam.
Tesla beweert echter dat zij de garantie op de auto niet zullen geven wanneer er is gerepareerd door een door hen niet goedgekeurde reparateur.
Wat een droefenis, die mensen zijn blijkbaar aanzienlijk duurder en mijn verzekering begon ook al te mopperen en dat in het vervolg mijn eigen risico zal worden verdubbeld naar euro 2.000,00 . Wees dus alert op het repareren van schade bij andere dan Tesla reparateurs.
Ervaring met Tesla Model X P100D: Ik kwam op dit forum omdat ik mij ben gaan oriënteren of ik nou de enige was met zoveel problemen met de auto en de service, bij mij gaat het om het type P100D uit 2018. Ik lees hier veel berichten van mensen die vergelijkbare klachten ervaren, waardoor mijn auto dus geen maandagochtend model is. Ik vind het vreselijk storend dat Tesla niet levert wat je redelijkerwijs van een (high-end) autofabrikant mag verwachten.
Ik ben ervan overtuigd dat je meer mag verwachten van een merk dat zich profileert zoals Tesla. Ze stellen klantgericht te zijn en zelfs onderhoudsvrije auto's te leveren maar doen het tegenovergestelde. Dat wat de reden waarom ik ongeveer een jaar geleden ben begonnen met een rechtszaak. Voorlopig ziet er heel erg goed uit mede doordat ze al bij verstek zijn veroordeeld. Vanzelfsprekend zal er nog wel een hoger beroep ronde volgen maar de eerste signalen zijn dus zeer positief. Het vonnis luidde dat Tesla de auto’s terug moest nemen tegen de nieuwwaarde.
Het valt mij dus op dat er heel veel mensen zeer ontevreden zijn over Tesla. De stap naar de rechter is echter groot, heb ikzelf ervaren. Het kost namelijk ontzettend veel tijd, geld en het biedt geen enkele garantie. Echter, als iedereen zo denkt, gebeurt er nooit wat en blijft Tesla dezelfde werkwijze hanteren. Met deze reden heb ik besloten om een onderzoek te doen onder andere ontevreden klanten met als doel om een stichting op te richten. Deze stichting gaat zich hard maken om Tesla te dwingen de aangerichte schade te compenseren en haar klanten te gaan leveren waar zij voor betalen. Als je interesse hebt om hieraan mee te doen, neem dan contact op met woutersTeslaklachten@gmail.com of kijk op www.Teslaclaim.nl voor meer informatie. De site is nog niet helemaal af, maar dat zal binnenkort af zijn.
Ik hoor graag van je.
Met vriendelijke groet,
Wouter.
Ervaring met verkoop: Er wordt je verkocht dat je een elektrische auto niet hoeft te onderhouden. Echter ben ik in de eerste zes maanden al 10 keer terug geweest naar de garage voor onderhoud. Tesla gooit daar bovenop dat zij de snelste productieauto leveren ter wereld. Echter kunnen de assen het vermogen helemaal niet aan, dit blijkt uit dat ik al vier keer nieuwe aandrijfassen heb moeten laten monteren. Ook verkoopt Tesla de full self driving autopilot als de meest comfortabele en veilige rijervaring die er bestaat. Niks is minder waar. Nog los van dat een full self driving autopilotl doet vermoeden dat je niks meer hoeft te doen, vind ik het storender dat de autopilot doet waar hij zelf zin in heeft. Plotseling hard remmen op de snelweg gebeurt in de meeste ritten.
Antwoord: Ook niet tevreden met de service. Groot scherm (middenconsole) werkt super traag. Spotify, TUNE in, de kaarten, spraakcommando's, alles duurt minuten tot het reageert. Al 3 maal afspraak gemaakt, moet dan filmpjes en foto's opladen, maar er gebeurt niets. Volgens hen alles normaal. Ik overweeg ingebrekestelling te sturen.
Ervaring met Tesla Model X 90D: Deze Tesla X rijdt als een raket en zeer comfortabel. Wel al die dingetjes die het soms niet doen, die rare geluiden die er dan wel en dan weer niet zijn horen niet bij zo'n dure bolide.
De meeste problemen die ik had werden wel opgelost maar wel na enig aandringen en zeuren bij de garage, die momenteel niet meer normaal aanspreekbaar is via de telefoon bijvoorbeeld.
Ervaring met verkoop: Het verkoopstertje begon mij, 35 jaar ouder dan zij, meteen bij mijn voornaam aan te spreken. Ik vind dat dat niet kan als je het hebt over auto's van meer dan tachtigduizend euro, in mijn geval van 116.000 euro.
Ervaring met onderhoud: Geluiden die ik soms hoor in de auto worden steeds eerst afgedaan met 'dat doen alle Model X-en'. Later in gesprek met een deskundige monteur hoor ik dat het niet goed zit en dat het gerepareerd moet worden. Drie keer gebeurd. Ik voel me dan behoorlijk gepiepeld door de Tesla receptionist.
Antwoord: Dat met voornaam aanspreken heeft niets met de prijs van een auto te maken toch? Het is de moderne tijd zullen we maar zeggen. Hopelijk worden alle problemen opgelost, en blijven ze weg
Ervaring met Tesla Model X P90d: Gratis laden en geen wegenbelasting geen klachten gehad!
Staan Superchargers op de rit naar mijn werk. Ik heb gratis gereden dit jaar en hoe heb een Ludicrous.
Ervaring met Tesla Model X 90D: Rijd nu 2,5 jaar in de Tesla. Eigenlijk heel weinig problemen.
Wat ik uiterst slecht vind is dat ze niet telefonisch meer bereikbaar zijn.
Antwoord: Toen ik dit las stond ik al 42 minuten in de wacht. Ik heb maar besloten op te hangen :-(
Ervaring met Tesla Model X: Zwaar teleurstellend. Autopilot werkt niet goed. Super slecht met reparatie en service afdeling. Niet te bereiken. Normaal contact niet mogelijk. Nooit meer Tesla.
Ervaring met Tesla Model X 75D: Top auto
Ervaring met onderhoud: Top auto