28 september 2020
Tesla Model X

Forum Tesla Model X

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 september 2020

Ervaring met Model X: Ik kwam op dit forum omdat ik mij ben gaan oriënteren of ik nou de enige was met zoveel problemen met de auto en de service, bij mij gaat het om het type P100D uit 2018. Ik lees hier veel berichten van mensen die vergelijkbare klachten ervaren, waardoor mijn auto dus geen maandagochtend model is. Ik vind het vreselijk storend dat Tesla niet levert wat je redelijkerwijs van een (high-end) autofabrikant mag verwachten.

Ik ben ervan overtuigd dat je meer mag verwachten van een merk dat zich profileert zoals Tesla. Ze stellen klantgericht te zijn en zelfs onderhoudsvrije auto's te leveren maar doen het tegenovergestelde. Dat wat de reden waarom ik ongeveer een jaar geleden ben begonnen met een rechtszaak. Voorlopig ziet er heel erg goed uit mede doordat ze al bij verstek zijn veroordeeld. Vanzelfsprekend zal er nog wel een hoger beroep ronde volgen maar de eerste signalen zijn dus zeer positief. Het vonnis luidde dat Tesla de auto’s terug moest nemen tegen de nieuwwaarde.

Het valt mij dus op dat er heel veel mensen zeer ontevreden zijn over Tesla. De stap naar de rechter is echter groot, heb ikzelf ervaren. Het kost namelijk ontzettend veel tijd, geld en het biedt geen enkele garantie. Echter, als iedereen zo denkt, gebeurt er nooit wat en blijft Tesla dezelfde werkwijze hanteren. Met deze reden heb ik besloten om een onderzoek te doen onder andere ontevreden klanten met als doel om een stichting op te richten. Deze stichting gaat zich hard maken om Tesla te dwingen de aangerichte schade te compenseren en haar klanten te gaan leveren waar zij voor betalen. Als je interesse hebt om hieraan mee te doen, neem dan contact op met woutersTeslaklachten@gmail.com of kijk op www.Teslaclaim.nl voor meer informatie. De site is nog niet helemaal af, maar dat zal binnenkort af zijn.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,


Wouter.

Ervaring met verkoop: Er wordt je verkocht dat je een elektrische auto niet hoeft te onderhouden. Echter ben ik in de eerste zes maanden al 10 keer terug geweest naar de garage voor onderhoud. Tesla gooit daar bovenop dat zij de snelste productieauto leveren ter wereld. Echter kunnen de assen het vermogen helemaal niet aan, dit blijkt uit dat ik al vier keer nieuwe aandrijfassen heb moeten laten monteren. Ook verkoopt Tesla de full self driving autopilot als de meest comfortabele en veilige rijervaring die er bestaat. Niks is minder waar. Nog los van dat een full self driving autopilotl doet vermoeden dat je niks meer hoeft te doen, vind ik het storender dat de autopilot doet waar hij zelf zin in heeft. Plotseling hard remmen op de snelweg gebeurt in de meeste ritten.

UitvoeringP100D
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2018
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km
DealerAmsterdam

Betrouwbaarheid1
Comfort2
Motor2
  
  

, datum: 1 juli 2020

Ervaring met Model X: Deze Tesla X rijdt als een raket en zeer comfortabel. Wel al die dingetjes die het soms niet doen, die rare geluiden die er dan wel en dan weer niet zijn horen niet bij zo'n dure bolide.

De meeste problemen die ik had werden wel opgelost maar wel na enig aandringen en zeuren bij de garage, die momenteel niet meer normaal aanspreekbaar is via de telefoon bijvoorbeeld.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Geluiden die ik soms hoor in de auto worden steeds eerst afgedaan met 'dat doen alle Model X-en'. Later in gesprek met een deskundige monteur hoor ik dat het niet goed zit en dat het gerepareerd moet worden. Drie keer gebeurd. Ik voel me dan behoorlijk gepiepeld door de Tesla receptionist.

Ervaring met verkoop: Het verkoopstertje begon mij, 35 jaar ouder dan zij, meteen bij mijn voornaam aan te spreken. Ik vind dat dat niet kan als je het hebt over auto's van meer dan tachtigduizend euro, in mijn geval van 116.000 euro.

Uitvoering90D
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2017
In bezit3 jaar
KM-stand34.500 km

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Bhoutan, datum: 28 juli 2020

Antwoord: Dat met voornaam aanspreken heeft niets met de prijs van een auto te maken toch? Het is de moderne tijd zullen we maar zeggen. Hopelijk worden alle problemen opgelost, en blijven ze weg

  

, datum: 6 december 2019

Ervaring met Model X: Gratis laden en geen wegenbelasting geen klachten gehad!

Staan Superchargers op de rit naar mijn werk. Ik heb gratis gereden dit jaar en hoe heb een Ludicrous.

UitvoeringP90d
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand126.000 km
DealerAmsterdam

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 22 oktober 2019

Ervaring met Model X: Rijd nu 2,5 jaar in de Tesla. Eigenlijk heel weinig problemen.

Wat ik uiterst slecht vind is dat ze niet telefonisch meer bereikbaar zijn.

Uitvoering90D
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2017
In bezit2 jaar
KM-stand77.000 km
DealerAmsterdam

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Maaseppo, datum: 3 december 2019

Antwoord: Toen ik dit las stond ik al 42 minuten in de wacht. Ik heb maar besloten op te hangen :-(

Nieuwe vloermatten voor de Model X?
Dat kan! Vanaf € 90,-
Just Carpets.nl

  

, datum: 21 oktober 2019

Ervaring met Model X: Zwaar teleurstellend. Autopilot werkt niet goed. Super slecht met reparatie en service afdeling. Niet te bereiken. Normaal contact niet mogelijk. Nooit meer Tesla.


Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2019
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerAmsterdam

Betrouwbaarheid3
Comfort4
Motor6
  
  

, datum: 10 juli 2019

Ervaring met Model X: Ik rijd nu een jaar in een Model X en na een jaar heb ik er nu schoongevoeg van.
Nieuw gekocht >130.000 euro!

* auto was niet klaar toen ik hem afhaalde

* toen ik hem wel meekreeg:
- kofferdeksel scheef
- deur scheef
- raam sloot niet goed

* na 3 dagen: hele computer stuk, zwart scherm, adaptief remvermogen weg: op de snelweg: levensgevaarlijk!

* 70 minuten in de wacht voor de Tesla Road Service

* en dan komt de service en hebben ze niet de kennis om hem omhoog te takelen (moest ik zelf melden i.v.m. de beschadiging die bij wegslepen plaatsvindt.

* gedurende 4-5 weken vervangende auto moeten rijden, nieuwe computer moest uit de US komen.
0,0 compensatie voor alle ellende

* kofferdeksel gaat maar half open
personeel dat me daar niet mee kan helpen, alleen monteur
auto weer dag weg in onderzoek: probleem zou opgelost moeten zijn
dag erna: probleem opnieuw (nooit weggeweest)
gemaild: 0 reactie

langs de zaak gegaan: twee monteurs burn out thuis
telefoons worden doorgeschakeld
weer gemaild: 0 reactie

na een maand een reactie: moet ander mailadres mailen: gedaan: weer geen reactie
nogmaals gebeld: nu helemaal onmogelijk om menselijk te communiceren, moet via computerlijstjes (0,0 menselijk communicatie meer dus)

Verder last van spontaan afgaande alarmen,
systemen die spontaan resetten
soms 30 seconden wachten voordat de computer opgestart is om überhaupt te kunnen vertrekken
de Tesla trapt bij autopilot op een snelweg soms spontaan op de rem (brug, daling, lage zon), levensgevaarlijk!

de kilometerhoeveelheid (afstand) haalt de auto nimmer. Excuus: ja dat zijn fabriek getallen: in werkelijkheid airco verwarming etc.
echter, bij volgeladen auto: 440 km zou moeten, terwijl in werkelijkheid ook dat niet lukt. Excuus: zelfde argumenten als hiervoor. Als ik dan uitleg dat tweemaal een vermindering van actieradius met dezelfde argumenten wel erg slecht is, 0,0 reactie.
Vervolgens wil het systeem ook nog dat je nooit meer dan 90% de accu laadt, dus nog minder actieradius.

Tenslotte zijn de gebruikte materialen simpelweg ordinaire Amerikaanse goedkope rommel, zoals we van andere Amerikaanse autonulls kennen, zoals een houten plank die lelijk en los beplakt is met wat folie. Zeer slechte ramen en alles wat nauwkeurig komt met harde delen, ze kunnen het gewoonweg niet.

Laden kost nu ook geld bij Tesla. Staat u te lang aan de lader omdat u een vergadering had gepland tijdens een laadmoment: jammer dan, flink dokken. Op diverse locaties zijn te weinig laadpalen voor de hoeveelheid autonulls die er rondrijden.

enz. enz.

Echt mensen, mocht u nog twijfelen, doe het niet!
Snelle, gladde verkooppraat door jonge goedkope jongens en meiden in loondienst die je per direct bij de voornaam noemen alsof je hun vriend bent, maar de service en bereikbaarheid is nog niets eens die van een Lada.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Onderhoud moet helemaal niet nodig zijn in het eerste jaar
scheve klep, scheve deur
ramen sluiten niet
achterklep half open
zomaar alarm afgaand
computer stuk
etc etc

Ervaring met verkoop: De verkoopmethoden passen niet bij de slechte kwaliteit en afterservice die geleverd wordt.

Uitvoering90
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort1
Motor2
  
 
Reactie van: Info, datum: 16 juli 2019

Antwoord: Ik ben al jaren een tevreden Lexus-rijder, waar ik de beste service krijg die je je kan wensen. Maar dacht ik ga ook elektrisch rijden. Dus naar de Tesla in Rotterdam in de showroom (lees internet winkel) naar de Tesla 3 gekeken van 62000 euro, ik ga deze auto prive rijden dus wil uiteraard van mijn Lexus af. Tja die moest ik zelf maar verkopen?

Ga maar naar uw dealer en vraag wat ze er voor willen geven? Pardon?

Ik kreeg een website daar moest ik thuis maar alles op invullen dan kreeg ik wel een offerte? Na 5 min aan een sta tafel te hebben gestaan ben ik met mijn vrouw weggegaan. Heb wel de aardige mevrouw een tip gegeven "bied volgende keer een kopje koffie aan" heb nog wel offerte aangevraagd maar kreeg 6000 minder voor mijn Lexus terug dan bij de dealer.

Oh, ja een proefrit kon ik aanvragen dat kon binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd worden?

Conclusie hoe het werkt bij Tesla:

Kom vooral niet particulier
Inruilen heeft men geen zin
Configureer de auto zelf
Ga naar betaal en betaal de auto
Haal je auto op in Tilburg
Verder je bek houden

Nee, ik ruil mijn perfecte Lexus in en blijf daar de komende jaren genieten van de geweldige service.

Tesla verkoop ze maar aan Trump!

 
Reactie van: Fam. Marquering, datum: 12 december 2019

Antwoord: Ongelooflijk wat een slechte auto. Verkoop is erg slecht, nul ondersteuning. Autokwaliteit is slecht, Amerikaanse plastic troep. Zeker voor z'n prijs.

Excel keuze, maar negatief gevoel bij de auto.

Zal er niet snel nog een kopen!

  

, datum: 8 april 2019

Ervaring met Model X: Betrouwbaar, snel en zuinig. Afwerking is onder de maat voor deze prijs (134k)

Uitvoering100D
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand44.000 km
DealerAmsterdam

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor9
  
 
Reactie van: Paul, datum: 27 mei 2019

Antwoord: Die van mij heeft 2 weken in de beauty salon gestaan om de afwerking enigszins fatsoenlijk te krijgen.

 
 1 

UnitedConsumers
Audi Q7Audi Q7
★★★☆☆
Jeep Grand CherokeeJeep Grand Cherokee
★★★☆☆
Hyundai Santa FeHyundai Santa Fe
★★★☆☆
SsangYong RextonSsangYong Rexton
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs

KM-kosten