14 december 2018
Feedback
Tesla Model X

Forum Tesla Model X

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 mei 2018

Ervaring met auto: Na de veelal negatieve ervaringen die hier beschreven maar eens iets positiefs. Auto sinds een maand in gebruik. Vanaf aflevering geen enkel probleem kunnen ontdekken. Auto rijdt heerlijk met genoeg bereik. Thuis laden werkt prima. Er zijn inmiddels meer dan genoeg Superchargers.

Reageer Nieuw
Uitvoering100D
Brandstofbenzine
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
Dealer Motors

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 19 februari 2018

Ervaring met auto: Een onveilige lawaaiige rammelbak. Ik huur nu een golf van 25.000 EURO en die rijdt wel. We kunnen elkaar weer verstaan op de snelweg. De ramen sluiten, voorspelbaar remgedrag, goede positiebepaling door het navigatiesysteem, de radio doet het net als de verwarming het autoalarm gaat niet te pas en te onpas af, er gaat niet steeds een alarm af etc. etc. In totaal staan er nu 40 issues open. De blower werkt niet maar Tesla vindt dat je zonder verwarming en blower en dus met beslagen ramen en temperaturen rond het vriespunt veilig kunt rijden.

Reageer Nieuw

Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
Dealer Motors

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor7
  
  

, datum: 18 december 2017

Ervaring met auto: Met pijn in mn hart moet ik bekennen dat ik niet alleen een duozonde heb begaan maar ook de grootste stommerik ter wereld ben. Mijn X5 heeft een aantal maanden geleden plaatsgemaakt voor zo'n duurzaam Tesla wonder.

Spijt als haren op mn hoofd om de volgende redenen in willekeurige volgorde; bumpers en spatschermen sluiten niet netjes op elkaar aan, sierlijst voordeur wijkt tov achterdeur, ruit bestuurders deur sluit wel, niet en dan weer niet helemaal, auto detecteert rondom zaken die er niet zijn, autopilotsensor gestoord door smerige lens, achterdeuren gaan niet geheel open, remmen maken onnozel veel lawaai, actieradius zakt ondanks rustige rijstij; tot max 280 km, deurhandels achterdeuren werken soms niet, laadvoorziening schakelt zichzelf zomaar uit, raar zoemend geluid bij activatie systemen, rijhoogte instelling soms niet beschikbaar.

En dan de afwikkeling van al deze storingen. Drama... geen inlevingsvermogen, brede grijns met de woorden dat het nu eenmaal een vooruitstrevend product is en heel veel wachttijd...

Mijn advies; NIET DOEN! Dit is geen auto, dit is een RAMP!

Nieuw

Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
Dealer Motors

Betrouwbaarheid1
Comfort4
Motor5
  
 
Reactie van: Ricardoschouten, datum: 2 januari 2018

Antwoord: De frustraties zijn logisch en vooral als het om zo'n bedragen gaat. Maar ik kan nou niet zeggen dat het verschrikkelijke auto's zijn. In 2015 heb ik mijn eerste Tesla Model S gekocht. Top auto! Vanwege kinderen vonden wij de instap wat kaag en wilde we hoger rijden, omdat er destijds weinig info was over de Model X ben ik overgestapt op een Porsche Cayenne helaas waren we het na een 9 maanden klaar mee vooral mijn vrouw. Wij hebben rijden nu een maand of 5 een Model X. Helemaal af en echt weer het oude gevoel gewoon een top auto. En ja, helaas hebben we ook de problemen. Maar kom op, het is een jong bedrijf. Kijk, Range Rover een groot drama als het om techniche gedeelte gaat. Maar goed, het is gevoel en dat is bij ieder anders natuurlijk. Wij zijn er super blij mee en de problemen die bij ons instaan worden altijd netjes opgelost kan daar niks over zeggen.

Hoop dat u er uit komt met Tesla
Gr Ricardo

 
Reactie van: R. Beek, datum: 16 januari 2018

Antwoord: Sedert 22-12-17 ben ik in bezit van een Model X 100d. Klachten komen mij wel bekend voor. Deuren gaan naar willekeur niet geheel open. Actieradius loopt zelfs terug in parkeerstand. Bij 20 km op 1 dag zakt de actieradius van 400 naar 330. De 300 km red ik niet (steekt so wie so af tegen over de 560 op papier).

Andere klachten: auto start niet op, stuurbekrachtiging doet het niet... Klachten worden niet serieus genomen en de meest onzinnige verhalen volgen als uitleg. Moet je maar voor lief nemen voor 140.000 euro.

 
Reactie van: M. Hompert, datum: 23 februari 2018

Antwoord: Ik heb mijn Tesla X sinds 30-09-2017,

ik vond/vind het een geweldige auto alleen veel te veel probleempjes. ik neem de niet zo netjes afgewerkte ruimtes tussen de panelen voor lief. Ik heb de volgende problemen gehad. Ondanks alle controles had ik een kleine lakschade niet zo een ramp wel auto 4 dagen kwijt. Klimaatregeling problemen maar die waren na een update verholpen. 1 van de Key fob defect, gelukkig bestaat er een mooie app zodat je wel mobiel blijft. Als je het winterpakket niet hebt aangeschaft heb je het probleem bij sneeuw dat de ruitenwissers aan vriezen en hierdoor het raam contineu nat blijft en zicht word dan miserabel.

Half december auto begint te rammelen bij gas geven, blijken de stabilisator stangen te zijn. Half januari auto week naar de garage hebben ze de stabilisator stangen vernieuwd.

12 februari auto wilt niet meer laden, alleen nog op superchargers, lijkt geen groot probleem maar voor een 100% elektrische auto wel. Afspraak gemaakt auto kon gelukkig wel met voorrang naar de reperatie afdeling, alles netjes gerepareerd, vrijdagavond auto opgehaald, zondag auto begint weer te rammelen bij optrekken, kofferbak wilt niet sluiten. Auto moet weer naar de garage terug om de stabilisator stangen weer te vernieuwen.

+ punt is dat je altijd wel netjes geholpen word en een gratis vervangend vervoer mee krijg. Maar het begint zo langzamerhand wel erg te irriteren.

Reageer
  

, datum: 4 december 2017

Ervaring met auto: NIET doen!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Mooie en amicale woorden van de werknemers maar feitelijk gebeurd er niks.

Ervaring met verkoop: Volledig en bewust foutief voorgelicht. Ik voel me opgelicht, besodemieterd. De Tesladroom is 1 grote deceptie. Vreselijk! Ook hoe de werknemers er mee omgaan. Ik zou me kapot schamen en acuut ontslag nemen.

Reageer Nieuw
Uitvoering90d
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand5.500 km

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor2
  
  

, datum: 13 november 2017

Ervaring met auto: De S heeft een betere wegligging en een lager gebruik. De X zit lekker hoog, leukere gadgets, i.e. deuren, geventileerde voorstoelen en de voorruit.

Reageer Nieuw
Uitvoering75D
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand21.500 km
Dealer Motors

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 10 april 2017

Ervaring met auto: Ik heb in voorjaar 2016 de ModelX 90D besteld, de auto is geleverd in september 2016. Vanaf levering is het en aaneenschakeling van mankementen en teleurstelling. De auto werd geleverd met een kras in de deur, duurde weken en weken voordat dit kon worden opgelost. De ramen waren verkeerd gesteld waardoor er continu lawaai van openstaande ramen te horen was, wederom weken en weken wachten op herstel, de voorramen zakken volledig naar benden als je de de deur dicht doet, ook hingen de vleugeldeuren scheef. Na heel veel heen weer naar Tesla is dit nu opgelost

Na een half jaar zijn er nog altijd de volgende problemen: de vleugel deuren gaan 6 van de 10 keer maar half open, een aanwijsbare reden is er niet, in de achterbak staat een plas water door lekkage, maar het grootste probleem is de actieradius. Men geeft overal aan dat er 470 km afstand op een volle accu mee gereden kan worden, op de websites, in reclame, maar ook in de verkoopshops. Nadat ik nooit meer km kon afleggen dan 300 ben ik dit gaan navragen bij Tesla. Men komt tot de conclusie dat ik alle zuinige instellingen juist heb in geschakeld, zeer zuinig rijd, wat inhoudt dat ik niet harder rijd dan 90 km/u, geen overtollig gewicht in de auto heb etc. maar toch maar en bereik heb van 330 km.

Als ik de auto gebruik zoals men kan verwachten; de verwarming aan, een normale snelheid hanteer van 100 tot 130 km/u, mijn kinderen laat mee rijden, etc. kom je op een max bereik van 250 km. Ondertussen weet Tesla het kennelijk ook niet meer, want men belooft van alles maar komt er dan later weer op terug, en ondertussen gebeurt er niets.

Als ik deze auto met en aankoop bedrag van 124.000 EURO vergelijk met bijvoorbeeld een Rang Rover van datzelfde geld, staat Tesla op grote afstand. De auto is het geld zeker niet waard en de garantie / aftersales service zijn ver ondermaats.

Ik juich het schoon autorijden zeer toe, het is alleen verdomd jammer dat cowboys zoals Tesla deze ideologische markt verpesten.

Nieuw
Uitvoering90D
Brandstofelektriciteit
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
Dealer Motors

Betrouwbaarheid1
Comfort1
Motor1
  
 
Reactie van: Hamashwan2, datum: 9 november 2017

Antwoord: Helemaal mee eens. Meeste genoemde punten heb ok ook spijtig.

 
Reactie van: N, datum: 4 december 2017

Antwoord: Bij mij precies hetzelfde. Het is echt om te janken. Wat een vreselijk inferieur product. Klachten wordt niks mee gedaan want alles functioneert zoals het behoort te functioneren. Ik heb er een advocaat op gezet wegens non conformiteit en dwaling.

 
Reactie van: Guidohofman, datum: 26 januari 2018

Antwoord: N, hoe ver ben je met advocaat? Ik overweeg ook stappen vanwege actieradius < 250 km. Ten opzichte van de beloofde 565 km is dat pure misleiding. Tesla houdt me aan het lijntje. Als er meer mensen zijn met deze ervaring zou collectief procederen een optie zijn. En de pers opzoeken, wil ook wel helpen.

 
Reactie van: Tpdenbosch, datum: 8 juli 2018

Antwoord: Collectief handelen lijkt me het meest zinvol, sinds december 2017 de X na een S te hebben gehad. Sinds december 2017 problemen, staat al 5 maanden in garage.

Met hoeveel kunnen we starten om te procederen?

 
Reactie van: Jkadp, datum: 9 augustus 2018

Antwoord: Na lezen van deze negatieve reviews zit ik met opgetrokken wenkbrauwen. Heb ik dan zo'n bijzondere X100d, die geen panel gaps heeft, nog geen enkele storing heeft in de afgelopen 2 maanden, zeer stil is op snelheid, een kar kan trekken als een malloot, en gemakkelijk een actieradius heeft van ruim 400 km met normaal rijgedrag?

Als ik op 80-85% laad dan haal ik rond de 350-370 km. Range mode staat gewoon uit. Overnacht of complete dag stil staan verliest hij 0 tot 1 km aan actieradius, oftewel verwaarloosbaar. Rijd wel met de 20 inch ipv 22 inch, wellicht maakt dat nog verschil voor verbruik. Vleugeldeuren gaan soms niet geheel open, maar gebeurt alleen in ruimtes met plafond waar hij voor de veiligheid tot ca. 80% opengaat.

 
Reactie van: Famquist, datum: 13 augustus 2018

Antwoord: Model X gekocht na 3 jaar Model S gereden te hebben. Feestje! Op vakantie 4 huurauto's gereden, wat ben je verwend in je Tesla. Geen klachten, rijdt heerlijk. Met S af en toe klein dingetje, altijd super door Tesla opgelost. Snap de klachten niet. Elektrisch rijdt zoveel veel lekkerder dan diesel of benzine. Wij hebben 4 auto's, ik pak altijd de Tesla. Het idee een bescheiden bijdrage te leveren aan het milieu is toch ook prachtig. Laat duidelijk zijn: op lange ritten is diesel of benzine tanken eenvoudigweg sneller.

 
Reactie van: Info, datum: 10 september 2018

Antwoord: Wij zijn ook in het bezit van een Model X, moet zeggen dat de wagen uitstekend en boven verwachting bevalt! Kleine schoonheids foutjes in de afwerking/assemblage wat nog hersteld gaat worden. Actieradius wat opgegeven wordt is ook haalbaar. Het hangt er alleen een beetje vanaf hoe je er mee rijdt. Als je de brandstof auto specs gaat bekijken dan voldoet er geen een aan zijn actieradius! Alleen kijkt men hier niet naar omdat je minimaal 500 km met een tank kunt rijden terwijl ze normaliter 700/800km opgeven bij zelfde rijgedrag.

Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe EV's het op de markt gaan doen en of dat ze hun beloftes na gaan komen. Ik denk dat Tesla voorlopig nog wel de betere EV's op de markt blijven, aangezien de techieken waar ze behoorlijk op vooruit lopen. Alle middenklasse en instapmodellen van de EV's is om te huilen wat de doen beloven te kunnen presteren. Mensen klagen al snel als iets niet goed is maar voor 100.000 euro heb je een behoorlijke SUV voor de deur staan die doet wat het beloofd en rijdt heerlijk, zeer comfortabel bij lange ritten en door gebruik autopilot uitgerust de auto uit komen na een lange rit. Tevens is het ideaal om de auto voor te verwarmen voordat je vertrekt.

Actieradius lijkt bij iedereen een probleem te zijn, meeste die hier over oordelen zijn burgers die nog fossiel rijden wie rijd er doorgaans 350/400 km in een stuk door of heen en weer? Bij vakanties is dit misschien meer een dingetje maar daar is het vakantie voor, lekker op het gemak, gratis tanken en een broodje eten. Heb in 2 weken tijd ruim 2800 km gereden en ben verslaafd geraakt aan elektrische rijden, acceleratie is echt bizar en inhalen een fluitje van een cent. Ook is de wegligging te bizar voor worden hier kunnen een hoop auto fabrikanten nog wat van leren.

 
Reactie van: Louiskinnen, datum: 25 oktober 2018

Antwoord: Ik deel exact dezelfde mening. Bijzonder comfortabele wagen met fabuleuze baanligging. Groot gevoel van veiligheid.

Mijn actieradius bedraagt gemiddeld 350 km met normaal rijgedrag. Actieradius is onderhevig aan weersomstandigheden.

Had voordien Range Rover, Audi quatro en Mercedes S. Deze wagen is totaal anders en revolutionair. Een nieuw tijdperk.

Reageer