Forum Suzuki Vitara
Reacties van eigenaren
Antwoord: Was voor mij een reden om aan te blijven dringen voor een oplossing. Het tikgeluid als waarschuwing bij ingeschakelde richtingaanwijzer was zo zacht dat ik vaak niet in de gaten had dat de richtingaanwijzer aan stond. Daar hebben ze op mijn verzoek wel iets aan kunnen doen. Het probleem blijft, maar nu hoor ik wanneer het fout gaat.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 High executive: Disrubutieketting duidelijk hoorbaar. Dit is al vanaf de aankoopdatum en wordt steeds erger. Bij 26.000 km heeft de dealer in overleg met de importeur de ketting en spanner vernieuwd. Maar nog steeds geen verbetering. Alleen als de motor goed warm is is het acceptabel. Ook de trekkracht wanneer een je een helling op moet is echt onder de maat. Zou zelf nu kiezen voor de 1.4 Turbo.
Antwoord: Je moet die motor in de toeren jagen dan vlieg je de hellingen op.
Antwoord: Nou, het blijft een 120 pk 1600 motor met 150 Nm koppel. Dat gaat nooit de bult op vliegen. De nieuwe 1400 eet de 1600 voor ontbijt. Veel meer koppel.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 High Executive: Voor mensen die problemen hebben met het stuurgedrag van de Vitara. Dit had ik ook totdat ik enkele maanden terug in het menu van het dashboard bij TPMS de bandenspanning naar Comfort heb gezet (dus de bandenspanning lager mag zijn voordat de alarmbelen beginnen te rinkelen) en toen ALLE 4 de banden op 1.35 bar heb gezet zoals de bandenspanning sticker aangeeft bij de Comfort instelling.
Vanaf dat moment stuurt de Vitara veel beter (nagenoeg geen bijsturen meer, ook niet op de snelweg). Probeer het zelf maar eens. Suc6
Antwoord: Daarom heb ik een Allgrip 1.4 turbo genomen daardoor geen bijsturing
Antwoord: Vervanging van de standaard Conti Ecocontact banden door Goodyear eff. grip of Hankook Ventus prime (3) zullen de Vitara meer stabiliteit geven. Die kun je probleemloos op bijv. 1.6 bar zetten.
Antwoord: 1.3-1.4 bar is veel te lage spanning voor moderne autobanden.
Antwoord: Voor comfort zet je de banden op 2.3 bar persoolijk zet ik ze op 2.5 rondom dat is een goed gemiddelde voor comfort en gelijlmatige slijtage.
Antwoord: Ze staan bij mij op 2.6 achter en 2.8 voor, verder geen problemen
Antwoord: Sommige Vitara's hebben een probleem met de achteras. Banden slijten achter net zo snel als voor en Vitara heeft zoekerig stuurgedrag. Als uitlijnen niet kan, wordt onder fabrieksgarantie de achteras vervangen. Hierna goed en rustig weggedrag.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 Experience: Inmiddels ruim 2500 kilometer achter de rug. Er is eigenlijk niets om over te klagen, rijk uitgerust, veiligheidssystemen die goed werken zonder irritant te worden. Nu is een auto van 29000 euro niet budget, dus het mag ook wel goed zijn. Uiterst tevreden over mijn Suzuki.
Ervaring met Suzuki Vitara: Heb mijn Vitara 1,6 automaat nu bijna een jaar. De auto bevalt prima, maar toch had ik recent een storing. Het oranje waarschuwingslampje voor de automatische transmissie bleef branden. Aan de versnellingsbak was niets te merken, maar de cruise control werkte niet meer. Volgens de garage een kwestie van te krap ingestelde marges in de boordcomputer. Het probleem was snel verholpen.
Antwoord: Ik ben ook in het bezit van een Vitara 1.6 automaat. Wat mij opvalt is dat bij relatief koude motor en buitentemperatuur van beneden de 5c deze door de automaat op een hoog toerental wordt gehouden bij het optrekken om een beetje met het verkeer mee te komen (snelheid ongeveer 70 km/h). Het toerental gaat richting de 3000 rpm, maar accelereren gaat zeer traag. Is dit een bekend fenomeen?
Antwoord: Ik deel uw ervaring. Ik laat de motor in dat geval eerst maar op temperatuur komen. Na een paar kilometer wordt het beter, maar op een doorgaande weg is het wel goed opletten. Ik word meestal ingehaald.
Ervaring met Suzuki Vitara: Hier is iets voor de zeurende TPMS-waarschuwing: https://www.youtube.com/watch?v=8SCcaiGrgds
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 Exlusive: Ben in het bezit van de 2015 1.6 Exclusive 2tone (zwart met wit dak, gril en zijspiegels).
De auto rijdt fantastisch en geeft idd veel kijkers. Men zegt vaak 'wat een mooie auto heeft u'. Heeft duidelijk 1 van de kortste draaicirkels in zijn klassn. Achteruitrij camera is een must en heb er veel plezier van.
Ik moet wel zeggen: na alle reacties hier dat een turbo stiekem een gemis is op bepaalde momenten. Stand 1 en vooral 2 is top, maar in einde 3 en vooral 4 hoef je niet te verwachten even snel in te halen. Bij bochten merk ik vooral dat de auto overhelt. Zag je ook in de reviews terug wat soms een onveilig gevoel geeft. Doet niets af aan het algehele comfort en de tal aan extra opties die de auto biedt.
Vindt wel dat men giga verdient op de extra die je aan kan schaffen. Gelukkig denkt China daar anders over.
Ervaring met Suzuki Vitara 1.6 executieve: Richtingaanwijzer gaat bij sommige rotondes niet vanzelf terug (bij mijn Escort uit 1998 wel) is ook gevaarlijk en iritant. Dealer zegt: niks aan te doen.
Verder komen de stootlijsten op de achterdeur van het Rhino pakket bij het openen van de deur tegen de voordeur. Daar hebben ze nog geen fatsoenlijke oplossing voor.