Forum Suzuki Swift (2010 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki Swift Comfort automaat: Mijn beoordeling is van toepassing op mijn Suzuki Swift 1.2 Comfort Automaat uit november 2011 met 68.000 Km. op de teller en kan men natuurlijk niet vergelijken met zijn nakomelingen (wat ik niet heb kan ik niet missen).
Voor mij (als dame) een geweldige probleemloze auto welke ik nog zeer lang hoop te bezitten. Mijn Swiftje voldoet aan al mijn verwachtingen waaronder vooral een veilig gevoel. Op 11 jaar 1x een nieuwe accu. Verder ieder jaar zijn benodigde buurt gehad, 1xgrote buurt - 1xkleine buurt enz, bij officieele dealer. Een klein pittig duiveltje met een goede wegligging. Zomer of winter (vorst), nooit startproblemen gehad. Daarnaast is hij erg zuinig.
Hoewel voor velen misschien al een oudje, mijn swifje ziet er nog als nieuw uit en heeft nog geen enkel last van roest.
Ze zijn er helaas niet meer zoveel, mocht je er nog eentje op de kop kunnen tikken met weinig kilometers, dan is deze zeker een aanrader.
Mijn SWIFT nog steeds in de LIFT
Mvg. Jeanny
Ervaring met onderhoud: ONDERHOUD is BEHOUD
Ervaring met Suzuki Swift: Super betrouwbaar met een zeer goede en veilige wegligging,
Ervaring met Suzuki Swift: Ik heb hele goede ervaring met Suzuki, al geef ik toe dat Suzuki absurd ver achterloopt in de transitie naar EV’s.
Maar waar ik echt een probleem mee heb is de oude verkoper van de Suzuki dealer Zentveld & Van Breemen in Hoorn. Toen mijn vrouw en ik daar weg gingen hadden we echt het idee dat we gesproken hadden met zo’n extreemrechtse complotdenker. Het zal lang duren voordat wij daar weer binnen lopen.
Ervaring met verkoop: Mijn vrouw en ik waren op zoek naar een elektrische auto of in ieder geval goede hybride. Maar toen we de verkoper om voorlichting vroegen daar over ging het gesprek al erg snel over hoe dom ze in Den Haag zijn en dat de transitie van voertuigen naar elektrisch nooit gaat gebeuren. Klimaatverandering was immers ook maar verzonnen.
Ervaring met Suzuki Swift: Top!
Antwoord: Suzuki voorzag slechts 1 turbodiesel, bovendien stopte het deze in 2014. De 1.3 DDiS-motor van 75 pk komt van Fiat en is echt zuinig. Helaas is er een standaard DPF-filter op geinstalleerd, dat geen last heeft van typisch stedelijk gebruik voor Swift. Met de huidige methoden om het roetfilter te regenereren , zou dit geen probleem moeten zijn om turbodiesel uit de aandacht te halen. Helaas helpt het rondrijden door de stad de toestand van de koppeling niet, en het spook van een mogelijke reparatie van de turbolader hangt nog steeds boven de gebruiker. Volgens heeft het ook turbodiesel een distributieketting sneller uitrek dan benzinemotoren.
Antwoord: Laten we eens kijken naar wat de markt te bieden heeft: gepolijst, levendig en economisch genoeg, en tegelijkertijd foutloos 1.2 . Dit betekent niet dat we andere motoren afraden. De Swift 1.6 Sport zal geliefd zijn bij hot hatch-fans, maar voor een doorsnee klant kan het te brandstofverbruik zijn (en de vering - te hard). Turbodiesel is ook goed, maar het heeft een aantal dure elementen waar je je in de 1.2 benzinemotor gewoon geen zorgen over hoeft te maken.
Ervaring met Suzuki Swift: Mijn Suzuki Swift in de Bandit uitvoering is een volstrekt probleemloze auto, die alleen de garage ziet voor regulier onderhoud.
De motor is lekker pittig en toch zuinig. In de vijfde versnelling ligt het verbruik tussen de 1 op 18 en 1 op 20.
Kortgeleden de Swift voorzien van vier nieuwe Vredestein Quatrac 5 vier-seizoenen banden. Die voldoen uitstekend en kan ik echt aanbevelen.
Antwoord: Een geweldige auto. Suzuki Swift bouwjaar 2017 gekocht bij De Witte Vink in Hengelo
Ervaring met Suzuki Swift Bandit: De Swift heb ik nu een jaar en kan niet anders zeggen dat hij goed bevalt. Je kan er sportief mee rijden omdat hij een goede wegligging heeft. Geen gebreken gehad, wat bij mijn vorige auto's van Duitse kwaliteit nog wel eens anders was. Bij rustig rijden is 18 a 19 prima te halen.
Ervaring met Suzuki Swift 1.6 Sport: Tot nu toe echt top ervaring met de Swift. Bijna 20.000 km gereden sinds aankoop en nog steeds absoluut geen spijt van. Er ligt een sportuitlaat onder nog van de vorige eigenaar, helaas is deze kapot gegaan. Echter niet gek, het merk uitlaat wat eronder ligt staat niet hoog aangeschreven. Binnenkort gaat er een Remus uitlaat onder. Benzine verbruik is wel hoger dan bij andere auto's, maar dat is niet gek gezien het een Sport uitvoering is kan je een sportief verbruik verwachten.
Knipperlicht achter is kapot gegaan, echter is deze lastig te vervangen omdat ook hier de vorige eigenaar aangepaste achterlichten heeft laten maken waardoor het niet zo simpel is als een 'bolletje' vervangen.
Kleine tip bij aankoop van een auto; controleer goed of er custom onderdelen op zijn gekomen. Zoals nu levert het nogal een vervelende situatie op omdat ik waarschijnlijk volledig achterlicht moet vervangen of iemand moet zoeken die wil gaan zoeken waar iets mis is met de kabel voor het led wat achter-market in gekomen is.
Betreft de wegligging merk je duidelijk dat het een sport is, voor degene die er niet van houden dat een auto stug is qua vering moet zeker geen sport gaan rijden.
Ervaring met onderhoud: Nog geen ervaring met het autobedrijf, binnenkort ga ik er contact mee opnemen voor mijn eerste onderhoudsbeurt! Kom er nog op terug hoe dat geweest is ;)