Suzuki
Suzuki toont 3 wereldprimeurs op Tokyo Motor Show
Met studiemodel Regina toont Suzuki zijn visie op de compacte auto van de toekomst. De Regina is voorzien van een benzinemotor en heeft een lichtgewicht carrosserie van slechts 730 kg. Door optimale aerodynamica is de luchtweerstand van het studiemodel 10% lager dan dat van vergelijkbare huidige modellen. Mede daardoor heeft de Regina een zeer laag brandstofgebruik van 3,1 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van slechts 70 g/km.

De Swift EV Hybrid kan met de elektromotor tussen de 20 en 30 kilometer afleggen, wat in Japan voor dagelijks gebruik in veel gevallen voldoende wordt geacht. Deze elektrisch aangedreven Swift is echter uitgerust met een zogenoemde range extender: een benzinemotor die fungeert als generator waardoor er ook langere afstanden gereden kunnen worden. Hierdoor kan de hybride-Swift toe met een kleinere accu met als voordelen: een kortere oplaadtijd, minder gewicht, minder ruimteverlies en lagere kosten.

Met de Q-concept laat Suzuki een geheel nieuwe vorm van mobiliteit zien. De Q-concept zit tussen een conventionele auto en motorfiets in. Het is een 2,5 meter lang voertuig met twee zitplaatsen die achter elkaar geplaatst zijn. Het studiemodel heeft een actieradius van ongeveer 10 km en is bedoeld voor korte ritten in stedelijk gebied.
