Forum Skoda Yeti
Reacties van eigenaren
Ervaring met Skoda Yeti 1.2 TSI hand: Geweldige auto
Antwoord: Ik ben overgestapt, na 3 jaar met volle tevredenheid een Skode SuperB gereden te hebben naar een Skode Yeti. 1.8 TSI.
Auto rijd perfect, heeft voldoende trekvermogen voor een caravan, prima uitrusting, ruime laadmogelijkheden na eventueel de achterbanken te verwijderen.
Het aanzicht van auto is niet opvallend maar heeft toch de rijeigenschappen van een SUV.
Ervaring met Skoda Yeti Ambition 12 tsi: Als je een Yeti koopt, kijk dan even hoeveel het scheelt onder de streep. Daar bedoel ik mee dat een duurdere uitvoering niet altijd duurder uitkomt. Want vaak bij goedkopere uitvoeringen ga je zoveel luxe bij bestellen, dat je beter een Yeti kan kopen met meer luxe. Dit scheelt later ook met inruil.
Betrouwbaarheid is eigenlijk nog niet in te schatten, maar ik denk dat de techniek wel betrouwbaar is.
Ervaring met Skoda Yeti 1.2tsi: Best tevreden met deze laese bak. Hij is van een andere collega geweest die een andere baan heeft. Hij is wel redelijk kaal uitgevoerd. De zit is wel oke en motor lawaai valt mee. Ik denk dat die zijn prijs waard is maar niet meer dan dat.
Ervaring met Skoda Yeti 1.2TSI: Flink mee gereden en geen rammel gehoord. Voor sportiever rijden wel kopen met een iets pittiger motor. Saai interieur? Wat een flauwekul! Beter dan die japanse en franse rommel op je dashbord wat het snel weer niet doet.
Antwoord: Ik heb wel belangstelling voor de Skoda Yeti. Ik ben een verwend caravanrijder. En wat me echt tegenvalt zijn de specificaties. Voor een 1,8 TSI en eigen gewicht van 1520 kg mag hij geremd MAAR 1600 kg trekken. Dat is wel erg magertjes. Moet toch veel meer aankunnen. Deze auto zou toch vergelijkbaar moeten zijn met een VW Tiguan (1,4 TSI) die 2000 kg mag trekken. Dus wat teleurstellend nieuws.
Groetjes Felix
Antwoord: Ongenuanceerd verhaal, dat niet voor serieus kan worden gesleten. Dat negatieve oordelen over andere merken maakt het er niet geloofwaardiger op. Ik vind de Yeti wel een verademing tussen de 'domination' SUV's, leuk om te zien, beetje stoer maar niet te, voldoende keuze in motorisering en aandrijving. Ingericht als een reis- en gezinsauto, waarmee je in een (niet al te) dolle bui van de gebaande weg af kan, en nut hebt waar wegen minder kunnen zijn of weersomstandigheden belemmerend. De truc hier is dat deze auto toegankelijk is voor particulieren o.a. vanwege de 1.2 TSI (verbruik en aanschaf) en interessant voor leasers omdat hij representatief en sociaal acceptabel is, met een beste restwaarde. Ik gun de Yeti een hoog verkoopcijfer: het is een slim bedachte, ontworpen, geconstrueerde en vermarkte auto.
Antwoord: Mijn 2de auto van Skoda na Fabia nu een Roomster. Ben zeer tevreden, alleen bij de stoplichten wat moeite. Het raam loopt niet ver genoeg door naar boven: je moet als je dicht bij stoplicht staat voorover bukken om het licht op groen te zien springen. Ik ben nu benieuwd naar de Yeti, ben uitgenodigd hem as vrijdag te bekijken en te berijden in Leusden bij p.o.n.
Antwoord: Ik mocht afgelopen zaterdag in Leusden (PON) proefrijden. Een fantastische ervaring, zeker ook off road. Zeer sterk onderstel (op 2 wielen nog deuren open) en als een blok op de weg. Dit wordt (is) een toppertje!
Antwoord: Geintresseerd geraakt door de aantrekkelijke vanaf prijs van 18.990 euro heb ik folders opgevraagd. De wagen van die vanaf prijs is echt heel kaal uitgerust. Zit niet eens een radio in. Voor alleen handbediende airco betaal je al 1.000 euro extra. Voor de uitvoering die wat aantrekkelijker is ben je 23.990 euro kwijt. Zo en dat is 5.000 euro meer dan de vanaf prijs, maar voor die prijs is er bij de concurentie ook keuze zat. Nee, Skoda ik vind dit een slechte strategie.
Antwoord: De vanafprijs is een puur lokkertje, die gaat dus niemand kopen! Jammer dat Skoda de kant van moeder VW op gaat door veel te dure kale uitvoeringen te leveren. Voor de rest een leuke auto.
Antwoord: Er zijn wel degelijk problemen met kraakjes gesignaleerd, vind ik ook niet kunnen, maar gebeurt wel meer bij nieuwe modellen ...
Antwoord: Na een kennismaking bij Pon Leusden, korte rit op de openbare weg en als passagier op een kunstmatig maar zwaar parkoers, onder de indruk geraakt van deze auto. Ziet er vriendelijk uit maar verbergt zijn SUV-aspiraties niet.
In tegenstelling tot eerdere schrijvers geen kraakje gehoord ondanks dat er wieltjes van de grond kwamen en onder een grote 'zijwaartse' hellingshoek werd gereden. Het interieur kwam eveneens degelijk over. Verder vond ik het een verademing om weer eens in een wat hogere auto te rijden. Kortom: het wordt een 1.2 TSI Ambition met wat extra lekkernijen, helaas zijn er heel wat gegadigden want hij heeft een levertijd van ruim drie maanden.
Antwoord: 50 km proefgereden met de Yeti: motor en prijs zeer goed, besturing te direct, komt klein over voor een SUV.
Tiguan: motor en rijden goed. Slecht imago door storingen en afwerking.
Outlander: motor goed, komt robuust over. Nadeel teveel lawaai van de banden.
Q5: super, maar te duur voor de burger.
Antwoord: Na een aantal keren bij dealer Oto Bergsma in Heerenveen om de Skoda Yeti heen te hebben gedraaid, erin te hebben gezeten en uiteindelijk mijn vrouw te hebben meegenomen hebben we een afspraak gemaakt om proef te rijden. We hebben gereden met de 1.2 en de 1.8 4x4. De 1.2 viel me absoluut niet tegen en toonde op de weg behoorlijk trekkracht en een vlotte acceleratie. Daarna met de 1.8 gereden en het bleek dat die toch aanmerkelijk sterker was (ligt ook voor de hand). Ik geloof dat uiteindelijk deze vlotte verschijning het meest verkocht gaat worden in 1.2 uitvoering maar wij hebben gekozen voor de 1.8 4x4 versie in Ambition uitvoering. Levering begin januari omdat hij al in de showroom staat. Grote voordelen, de wat hogere zitpositie, de variabele grote binnenruimte waarbij achterstoelen verwijdert kunnen worden en ik acht de kwaliteit van dit merk ondertussen erg hoog.
Antwoord: Bij onze kennismaking met de Yeti was de zit niet goed. Dit was in het eenvoudigst uitgevoerde model 1.8 benzine of diesel (herniaproblemen). Bij navraag was het niet mogelijk om in deze auto als optie stoelen met lendesteun te plaatsen.
Jammer, want nog steeds zit niet iedereen te wachten op elektronische toeters en bellen. Maar zitcomfort dient belangrijker te zijn. Je moet een auto als het ware aan kunnen trekken
Willem Brouwer, Hellevoetsluis
Antwoord: Vreemd, als optie zijn wel lendesteunen beschikbaar vanaf de Active Plus. Kost 90 euro voor beide voorstoelen.
Antwoord: De Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 mag van af ongeveer week 22 2010, 1800kg geremd trekken daar voor was het 1600 kg.
Antwoord: Koop een 1,8TSI 4x4 laat hem tunen door JD engineering (DE specialist op dit gebied) en je krijgt de prestaties van een benziene auto, het koppel van een 170 pk TDI voor een aanzienlijk lagere prijs en zonder brandstof toename (als je je kunt beheersen dan).
Antwoord: Ik heb sedert jan. 2010 een 1.8 4x4 TSI in de Elegance uitvoering. Volgens de documentatie mag hij 1800 kg trekken. Ik rijd elk jaar diverse vakanties met een caravan van 1500 kg beladen. Dit alles zonder enig probleem. Alleen lust hij wel een flinke slok als je met caravan sneller dan 90 km per uur wil rijden op de cruise control. Een verbruik van 1 op 6 op een bergachtig traject op de snelweg in Frankrijk kan het resultaat zijn. Als je keurig 90 echte km rijdt volgens de GPS met de cruisecontrol aan, dan kan je een verbruik verwachten tussen de 1 op 8 en 1 op 9.
Nu 45.000 km gereden en gemiddeld verbruik is, incl. 12.000 caravan kilometers, 1 op 10,16 . Als ik geen haast heb rijd ik heerlijk ontspannen op de snelwegen met een snelheid van 95 echte km op de cruisecontrol. Dan is het verbruik tussen de 1 op 12 en 1 op 13 km.
Met caravan rijden in de bergen verbruikt de Yeti wel wat olie. In totaal heb ik al 4 liter olie moeten bijvullen sinds het begin.
Ik vind het ook heerlijk om af en toe met vol gas te accelereren. Wat een trekkracht!
Over verkeersdrempels hoor ik af en toe wel wat kraakgeluiden van achteren komen. Schokdempers?
De voorstoelen zitten heerlijk, hebben allebei een lendensteun en zijn op diverse manieren verstelbaar evenals het stuurwiel. Dus je kan optimaal zitten met normale maten.
Verder zijn de logo':s voor en achter onder garantie vernieuwd wegens corrosie. Ook de kunsstofstrips op de voordeuren zijn opnieuw vastgelijmd. Verder geen problemen gehad.
Voor de winterbanden heb ik een velgmaat kleiner genomen, dus een meer gangbare maatvoering, en dan heb je ook meer keuze in merk. Een ideale combinatie met de 4x4
Met de off-road knop aan is het prettig wegrijden met een caravan op een helling of op nat en modderig terrein.
De snelheidsmeter wijkt circa 6 km af bij 100 echte kilometers per uur. Dus 106 = 100 km/uur.
De Yeti is de beste en prettigste auto die ik ooit gehad heb, en dat zijn er meer dan ik vingers aan mijn handen heb.
Clemens van de Laak
Ervaring met Skoda Yeti 1.8 TSI: Ondanks vrij hoge aanschafprijs, is dit een perfecte auto. Heeft veel power, kan gemakkelijk een caravan trekken. Het is een prima auto met zeer goede eigenschappen.
Ervaring met verkoop: Bij deze garage heb ik nu mijn zesde auto gekocht. Eerlijk en betrouwbaar bedrijf.
Ervaring met onderhoud: Bedrijf beschikt over vakbekwame monteurs.